Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

autoaku taastamine (desulfateerimine)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

    Huvitav, kas ka taoline asi: http://www.vellemanusa.com/us/enu/pr...iew/?id=350605 toimiks desulfaatorina? Vedeleb üks selline, kunagi sai ostetud. Põhimõtteliselt kuni 6,5A väljundit ja reguleeritavad pulsid...

    Kogu operatsiooni muudab ebamugavaks see, et auto ca 60...70Ah starteraku renoveerimiseks kulub kuni kuu aega pidevat "pulsitamist".
    Alles seejärel selgub, kas toimingust üldse oli abi või mitte..

    Comment


      #17
      Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

      ђ §«Ёз­лҐ б奬ЄЁ Ё а ¤Ё®«оЎЁвҐ«мбЄЁҐ вҐе­®«®ЈЁЁ.

      Menüüst valida Разное ja avanevalt leheküljelt teine teema, seal kaks laadija skeemi desulvateerimiseks. Ei saa miskipärast otse aadressi siia laadida sellele lehele.

      Comment


        #18
        Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

        Kuidas ei saa? http://home.onego.ru/~sprut/Schemes/CHARG/charg.htm

        Comment


          #19
          Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

          Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
          Ei tea, minul igatahes mingil põhjusel ei taha toimida nii nagu peaks, ei õnnestunud aadressi kopeerida, nagu vaja.

          Comment


            #20
            Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

            Võibolla hoopis nii:

            Comment


              #21
              Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

              Mul on kuri tunne, et leelisakude sulfateerumine on veel avastamata.

              Comment


                #22
                Re: Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                Esmalt postitatud alsatianp poolt Vaata postitust
                Mismoodi see teemasse läheb? Niipalju kui mina seal aru sain (tõlkisin chrome brauseris inglise keelde), on see vähe teine asi üldse:
                A battery charger for NiCd and NiMH battery packs from 150 mAh to 6000 mAh
                Programs:
                Discharged
                Shop
                Topping-Laden
                Trickle charge

                ehk siis laadimise/tühjendamise võimalusega laadija mis mõõdab akude mahtuvust. Trickle-charge ehk tilklaadimine ei tähenda delusfateerimist siiski, lihtsalt on tegu väikese vooluga akudel hpoidmisega peale laadimist, et neid täis hoida.

                Tavaliste AAA ja AA tüüpi NiMh akude jaoks on mul olemas La-Crosse BC-700 laadija/analüsaator.

                * eile panin selle aku auto peale tagasi, mida umbes 5 päeva jagu delsulfateerisin. Aku load-testerit mul pole, seega väga adekvaatset hinnangut ei saa anda, kuipalju aku seisukord paranes, kuid õrna rohelise sära on akul olevale indikaatorsilmale see desulfateerimine igatahes tagasi toonud ja seismisel on aku pinge 12.6-12.8V ringis, varem oli 0.5V jagu madalam. Eks öö läbi eisnud aku pinge on parem näit seisukorrast (kui väljas ära käin, siis saan teada selle), kui see, et peale 60W halogeeniga 1 minutist koormamist pinge tagasi 12.8V peale tõuseb (eesmärk pinnalaeng maha võtta).

                Comment


                  #23
                  Vs: Re: Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                  Mul oli ka aku millel roheline "tuli" juba aastaid ei põlenud, lasin siis paar täis tühi tsüklit ja ikka ei mida, aga kui oli paar päeva 13,3V otsas tiksunud siis ilmus pall lõpuks välja.
                  Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                  Comment


                    #24
                    Re: Vs: Re: Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                    Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                    Mul oli ka aku millel roheline "tuli" juba aastaid ei põlenud, lasin siis paar täis tühi tsüklit ja ikka ei mida, aga kui oli paar päeva 13,3V otsas tiksunud siis ilmus pall lõpuks välja.
                    Aga kas ta ka niiöelda ellu ka ärkas? Hoidis piisavalt pinget ja kas oli käivitamiseks ka ampreid?

                    Mul siis täna näitas 12.6-12.7V kandis, käima läheb ka ilusti. Parim test oleks ikka -10C või külmem, et kas sellistel temperatuuridel suudab auto käima tõmmata. Aga võin öelda, et parem on igal juhul.
                    Tavalise laadijaga ma ka seda tulukest põlema ei saanud, akupurgid mullitasid aga tuluke ei põlenud. Selle laadija otsa aga paariks päevaks ei oleks tahtnud jätta kui "aku keeb" - ei võtnud laadimist piisavalt väikeseks kui aku laetud oli.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Re: Vs: Re: Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                      Nii palju ärkas et sõita sai, aga pikemaks polegi omapead jäänud, juhe kogu aeg taga mis asja stardivalmis hoiab.
                      Aga seda panin tähele jah et kõrgemate pingetega võid mullitada palju tahad (mõistuse piires), aga roheliseks ei saa. 13,3 oli see mille juures sai pikalt hoida ilma keetmiseta.

                      Kas sulfaat on need valged tükid mis plaatide külge tekivad?
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        #26
                        Re: Vs: Re: Vs: Re: Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                        Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                        Nii palju ärkas et sõita sai, aga pikemaks polegi omapead jäänud, juhe kogu aeg taga mis asja stardivalmis hoiab.
                        Aga seda panin tähele jah et kõrgemate pingetega võid mullitada palju tahad (mõistuse piires), aga roheliseks ei saa. 13,3 oli see mille juures sai pikalt hoida ilma keetmiseta.

                        Kas sulfaat on need valged tükid mis plaatide külge tekivad?
                        Mismoodi/millega see 13.3V sai tekitatud? Kas tavaline silutud alalisvool?

                        Sulfaat on jah see valge kiht mis plaatidele tekib - üle ühe plaadi, kas siis anoodile või katoodile, täpselt ei tea. Ma nägin korgiaugust seda, päris ära ei kadunud kuid näiliselt läks vähemalt vähemaks - enne oli valge, pärast hallim (kiht jäi õhemaks ja paistis läbi, seega hallikas)

                        Comment


                          #27
                          Vs: Re: Vs: Re: Vs: Re: Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                          Mingi suvaline impulsstoide millel pinge paika säetud, ehk siis väga sile alaline.
                          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                          Comment


                            #28
                            Vs: Re: Vs: Re: Vs: Re: Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                            Kunagi sai proovitud sulfateerunud autoakut turgutada skeemiga vanast vene ajakirjast Radio, mis koosnes sobiva pingega trafost ja sellega päriühenduses dioodist, mille katoodist saab laadimisvoolu juba aku. Paralleelselt sellele dioodile on ühendatud vastassuunaliselt teine diood järjestikuse takistiga ja see on samuti ühendatud aku +. Kogu see komplutt töötab järgmiselt: trafost tulev positiivne poolperiood alaldatakse dioodi poolt ja see laeb akut. Negatiivne poolperiood tühjendab akut vooluga, mille suuruse määrab dioodiga järjestikune takisti. Takisti väärtuseks on valitud selline , et tühjenemise vool on 1/10 laadimisvoolust. Jutt keeruline , seade lihtne.

                            Comment


                              #29
                              Vs: Re: Vs: Re: Vs: Re: Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                              Esmalt postitatud velts poolt Vaata postitust
                              Kunagi sai proovitud sulfateerunud autoakut turgutada skeemiga vanast vene ajakirjast Radio, mis koosnes sobiva pingega trafost ja sellega päriühenduses dioodist, mille katoodist saab laadimisvoolu juba aku...
                              Kas oli kasu ka?

                              Comment


                                #30
                                Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                                Veltsi meetod sama, mis minul varasemas postituses hästi kirjeldamata, takisti asemel pirn ainult. Aasta aega so. järgmiste külmadeni sai sõita vene akuga. Selle sprut.de skeemi laadimis ja tühjendamise osa võiks vaadata selle põhimõttega, et paneks aku mingi intervalli tagant laadima - tühjenema. Mikrokontolleriga asi lihtne ju.

                                Comment

                                Working...
                                X