Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Täis/lähitulede autom lülitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Täis/lähitulede autom lülitus

    Niisiis mäletan, et kunagi oli mingi teema ja ka vist skeem siin foorumis selle kohta kuidas saaks autol täistuled automaatselt lähiduledele ümber lülitada, kui auto vastu juhtub sõitma.
    Ning kui vastutulev sõiduk möödas, siis lülitab asi kaugtuled tagasi.
    Proovisin otsingut, kuid tulutult, ning goolisse ei oska ka õiget ingl keelset otsingusõna panna.

    #2
    Vs: Täis/lähitulede autom lülitus

    Tõenäoliselt on see seadusevastane.
    Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
    1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
    2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

    Comment


      #3
      Vs: Täis/lähitulede autom lülitus

      Seadusevastane see kindlasti ei ole. Kui ma ei eksi siis uuematel autodel on selline asi tehtud, et juhuks kui juht unustab vahetada siis lõpuks vahetab ise automaatselt.

      Siin ka sellisest autost juttu: http://www.ohtuleht.ee/325063
      viimati muutis kasutaja guus; 03 m 2011, 11:17.

      Comment


        #4
        Vs: Täis/lähitulede autom lülitus

        Audidel lisavarustuses (olenevalt nn. valguspaketist) olemas. Kusjuures toimib edukalt, lülitab ümber nii vastusõitva auto puhul kui ka juhul kui lähened eessõitjale. Väga mugav.

        Comment


          #5
          Vs: Täis/lähitulede autom lülitus

          See võib küll mugav olla ja mõnedel autodel tõesti lausa tehasest peale pandud, aga töökindlat süsteemi kodus põlve otsas ise vaevalt valmis ehitab.

          Comment


            #6
            Vs: Täis/lähitulede autom lülitus

            Oskab keegi anda lingi mõnele fototransile millel oleks võimalikult suur voolu läbilase (kui sinna langeb peale X valgustugevus). Või siis mingi fotodarlington...
            Kriteerium oleks selline, et kui sinna transile langeb mingi mõistlik valgustugevus (millega võiks tuled juba ümber lülitada) laseks see transs vähemalt 50mA voolu läbi.
            viimati muutis kasutaja qwerty; 03 m 2011, 21:55.

            Comment


              #7
              Vs: Täis/lähitulede autom lülitus

              Huvitav, Auto elektrisysteemis muudatuste tegemine on teatud kohtades lubatud, audio jms. Tekib tuju panen relee niisama vahele mis suvalt tulesid vilgutab. ÜV-st sa läbi ei sa ja politsei saadab kiirelt kordusülevaatusele.
              Või siis panen autole esilaternasse 1000W halogeenid. Kahtlen et need lubatakse. Ja samal põhjusel ei lubata mingit isetehtud käkerdist sinna mille ohutus teistele on teadmata. Tekib sel käkil kuskil külmjoode keegi sõidab võsa selle pärast või sõidad kellegi surnuks. Üsna kindel et kongi lähed siis sina.
              Krt neid tulesid yltse vaja siis on kui igaüks neid oma suva järgi modib.
              Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
              1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
              2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

              Comment


                #8
                Vs: Täis/lähitulede autom lülitus

                Esmalt postitatud murphy poolt Vaata postitust
                Huvitav, Auto elektrisysteemis muudatuste tegemine on teatud kohtades lubatud, audio jms. Tekib tuju panen relee niisama vahele mis suvalt tulesid vilgutab. ÜV-st sa läbi ei sa ja politsei saadab kiirelt kordusülevaatusele.
                Või siis panen autole esilaternasse 1000W halogeenid. Kahtlen et need lubatakse. Ja samal põhjusel ei lubata mingit isetehtud käkerdist sinna mille ohutus teistele on teadmata. Tekib sel käkil kuskil külmjoode keegi sõidab võsa selle pärast või sõidad kellegi surnuks. Üsna kindel et kongi lähed siis sina.
                Krt neid tulesid yltse vaja siis on kui igaüks neid oma suva järgi modib.
                Loomulikult on seaduses punktid sees mida ei tohi teha ja mida loetakse ümberehituseks. Selle kohta vaevalt, et seadustes midagi leiab, et ei tohi teha.
                ÜV jaoks jääb ju auto tehniliselt korda kui täis/lähitulede lüliti toimib korrekselt. Arvan, et ka neil tehase autodel töötab see automaatika ainult siis kui tulede lüliti on täistulede peal ja kui panna lähituled siis automaatika ei toimi.

                Comment


                  #9
                  Vs: Täis/lähitulede autom lülitus

                  Esmalt postitatud murphy poolt Vaata postitust
                  Huvitav, Auto elektrisysteemis muudatuste tegemine on teatud kohtades lubatud, audio jms. Tekib tuju panen relee niisama vahele mis suvalt tulesid vilgutab. ÜV-st sa läbi ei sa ja politsei saadab kiirelt kordusülevaatusele.
                  Või siis panen autole esilaternasse 1000W halogeenid. Kahtlen et need lubatakse. Ja samal põhjusel ei lubata mingit isetehtud käkerdist sinna mille ohutus teistele on teadmata. Tekib sel käkil kuskil külmjoode keegi sõidab võsa selle pärast või sõidad kellegi surnuks. Üsna kindel et kongi lähed siis sina.
                  Krt neid tulesid yltse vaja siis on kui igaüks neid oma suva järgi modib.
                  Pesitsen hoopiski Nigeerias nii, et praktiliselt kõik mis pähe tuleb on siin ka lubatud. Loodan sind järgmisel südaööl magamas näha mitte teoretiseerimas selle üle mis on kuskil sinu arvates lubatud ning mis mitte.

                  Comment


                    #10
                    Re: Täis/lähitulede autom lülitus

                    Esmalt postitatud qwerty poolt Vaata postitust
                    ... goolisse ei oska ka õiget ingl keelset otsingusõna panna.
                    "Automatic headlight dimmer" näiteks. Võib proovida ka "Autronic Eye", siis saab teada, et GM lasi sihukese seadme 1952. aastal tootmisse. Nii et ei tohiks olla ei väga keeruline ega väga eluohtlik.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Re: Täis/lähitulede autom lülitus

                      Click image for larger version

Name:	06032011149.jpg
Views:	1
Size:	20,1 KB
ID:	865661
                      Sai selline asi välja mõeldud.
                      Q1 on npn fototranss ning Q2 tavaline npn bipolaar Hfe'ga ~100. Koos moodustavad Darlington paari mille ülesandeks on häirete vähendamine, kuna andur asub ülejäänud kremplist eemal (kaabliga ühendatud).
                      R4 potekas on hüstereesi reguleerimiseks, et tuled diskot tegema ei hakkaks.
                      R3 potekas on valgustundlikuse reguleerimiseks, et õigel ajal ümberlülitus toimuks.
                      Relee läheks Kaugtuledesse mineva vooluahela vahele, ning kui toimub ümberlülitus, siis suunatakse kaugtuledesse minev vool lihtsalt ümber lähituledesse.
                      On/Off lüliti on antud agregaadi sisse välja lülitamiseks, kui on väljas toimivad tuled nagu originaalis.

                      Oskab keegi mingisuguseid täiustusi soovitada?

                      Päris kindlasti ei hakka praegune lahendus täistulesid maha lülitama siis, kui eessõitvale autole liiga lähedale jõuda, kuid selleks saaks kasutada ehk lisa andurit? Kuid mis tüüpi, nähtava valgusspektri fototranss sinna ei sobi, kuid ehk mingi IR fototranss? Iseküsimus muidugi kas auto summutist tulevat soojust sedaviisi on võimalik 'avastada'
                      Lisatud failid

                      Comment


                        #12
                        Vs: Re: Täis/lähitulede autom lülitus

                        Täpsustaks lähteülesannet et lähitulede ahel jääks täiesti puutumata ehk tehase seadesse, automaatselt läheks kauged ainult maha, käsitsi peale maha lülitus peab skeemist kõrgema prioriteediga olema.
                        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Re: Täis/lähitulede autom lülitus

                          Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                          Täpsustaks lähteülesannet et lähitulede ahel jääks täiesti puutumata ehk tehase seadesse, automaatselt läheks kauged ainult maha, käsitsi peale maha lülitus peab skeemist kõrgema prioriteediga olema.
                          Nii ta ongi planeeritud. Skeem võimaldab kaugtulesid ainult maha võtta ning vajadusel saab 'skeemi' nupust välja lülitada peale mida on kõik täpselt nagu originaalis.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Re: Täis/lähitulede autom lülitus

                            Skeem ütleb et sa paned siiski lähidele relee vahele, selle automaatika puhul peaks lähid kogu aeg sees olema, et mingi vea või ise tehtud lisaühenduse pärast ei saaks nad ära kustuda. Lähituledest on ainult nii palju infot vaja, et kui nad ei põle siis ei tohi ka automaatika kaugeid maha lasta.
                            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Re: Täis/lähitulede autom lülitus

                              Lähitulede vooluahela VAHEL ei ole mingit releed. Juhul kui kaugtuled sees on ning skeemi relee rakendub, siis kaugtuledesse minev vool suunatakse lähituledesse lihtsalt ümber. Lähituledesse jookseb nö lisa voolujuhe, kuid kõik see pole tähtis, seepärast pole seda skeemis ka täpselt ära toodud.

                              Comment

                              Working...
                              X