Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Ilma ujukita bensiini andur mootorrattale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Ilma ujukita bensiini andur mootorrattale

    Hetkel on pooleli näidikuploki ümberehitus ja tuleb OLED ekraan millel näidatakse siis kellaaega, akupinget, käigu numbrit, õli/laadimise ikoone jne. Tahaks ka bensiini näitu.

    Kuid nüüd on probleem selles, et andurit pole paagis
    Toda ujukiga asja ei tahaks paigaldama hakata, oleks hea kui mahuks bensiinikraani august sisse.(vajadusel saab ka eraldi augu puurida)

    Googlest leidsin mitmeid erinevaid lahendusi: mahtuvus/surve/temp ja ultraheli abil tuvastatakse taset, kuid igalpool on liiga vähe infot, et milline peab andur olema ja milline mõõteskeem jne. väljund võib olla analoog, i2c vms.
    Vist mahtuvuse baasil oleks kõige mõistlikum asja teha?

    Kas keegi on midagi sarnast ehitanud või uurinud?

    #2
    Vs: Ilma ujukita bensiini andur mootorrattale

    surve - selle asemel võib olla ka hoopis vaakum. kuna bensu imetakse kogu aeg vähemaks, siis teatud puhkudel võib paagi tühjaks sõitmisel olla sees kerge vaakum ja see ei ole kunagi konstantselt proportsioonis tegeliku bensu tasemega.

    mahtuvus - bena minu teada ei oma elektrilisi omadusi, mida saaks kondensaatori põhimõttel mahtuvusena mõõta. samas ruumala mahtuvus oleks loogiline, juhul kui leiad sellise anduri kuskilt... samas see võib alluda ka tsikli liikumise kiirusest tulenevale survejõule ja valetab sõidu ajal.

    temperatuur - suvel üle 30C, talvel alla 0C. lisaks tsikli mootori töötamise ajal on temp kõrgem. puudub igasugune süsteem ja kokkulangevus bensiini kogusega

    ultraheli ja kajalood oleks midagi loogilist ehk isegi.
    või siis paagi väljaspoolt koputamine "haamrikesega" ja vastavalt paagi täituvusele see kõmiseb mingit c-bemoll tooni ja siis mikrofoni abil seda heli ja sagedusi analüüsida läbi low-pass filtrite

    Comment


      #3
      Vs: Ilma ujukita bensiini andur mootorrattale

      Mahtuvuse baasil õnnestus mingeid skeeme leida, anduri täpset kirjeldust ikka pole, väidavad et töötab kah.
      1) Raamatus "Elektroonika konstruktor" (1972) on olemas trafo ja 3 transiga skeem, konde elektroodid on paagi sein ja mingi isoleeritud vertikaalne varras paagis.
      Idee oli selles, et õhul ja bensiinil on erinevad dielektrilised läbitavused, siis konde mahtuvus muutub sõltuvalt bensiini tasemest...

      2) Plast paagis oli üksteisest isoleeritud plekist rulli keeratud konsensaator, Skeem oli OV-de baasil ossillaatoriga, pidi ka töötama.

      Ebay-st erinevaid andureid uurides ei leidnud ühtki ilma ujukita isendit, mis taset mõõdaks, oli selliseid põhja kinnitatavaid lühikese varda otsas olevaid asju(reservi taseme kõrgusel umbes) - lõpuks selgus, et tolle sees on termistor ja selle abil lülitatakse "idiot light" põlema kui to jupp enam bensiini sees pole.
      Muidu need ujuki ja potega mõõtjad peaks samamoodi kõikuma ju kui bensiin loksub, to näidik on üli tuim vist.

      Tundub et peab katsetama hakkama metall karbis, ehk töötab, kui mitte, siis tuleb midagi muud välja mõelda.

      Comment


        #4
        Vs: Ilma ujukita bensiini andur mootorrattale

        Aga see on ju mõte kasutada termistori, ja mitte ühte vaid nii palju kui taseme astmeid tahad. Kütad neid kerge vooluga mis tempi õhus paarkend kraadi tõstab ja siis tuleb tuvastada kus pingelangu erinevus tekib.
        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

        Comment


          #5
          Vs: Ilma ujukita bensiini andur mootorrattale

          Tee siis makettplaat nii et kytte vool saab ka natuke võsa minna. Siis hõõguvad takid ja afterburner lülitub sisse.
          Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
          1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
          2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

          Comment


            #6
            Vs: Ilma ujukita bensiini andur mootorrattale

            Tee siis makettplaat nii et kytte vool saab ka natuke võsa minna. Siis hõõguvad takid ja afterburner lülitub sisse.
            Selle jätan sulle proovimiseks :P

            Comment


              #7
              Vs: Ilma ujukita bensiini andur mootorrattale

              kui tingimata vaja siis kasuta hoopis ylalt ja alt avatud toru sisse veetud hästi peenikest takistustraati.
              Sellega jadasse vastav takk nii et traadile jääks õhus 0,5W kanti.
              Keskpunkt läheb dif võimendi - sisendisse, timmer potest läheb+ sisendisse(timmer peab saama toite samast allikast mis sense takks + voolupiiramis takk. Õhus keerad timmerit kuni väljund 0. Nyyd kui näpudega traadist võtad või toiduõlisse uputad peaks väljund kasvama. Võimendad seda väljundit oma soovitud pingeni.
              Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
              1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
              2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

              Comment


                #8
                Vs: Ilma ujukita bensiini andur mootorrattale

                Mudellennukitel kasutatakse kütuse mõõtmiseks mahtuvust, seal on plastik paak ja liimitakse vask plekiriba küljele ja pannakse paaki selle riba lähedale vertikaalne varras.
                Kõigepealt on plaanis proovida vardast ja kütusepaagi seinast koosnevat kondensaatorit. Eks paistab kas töötab või mitte ja kuidas loksutamine mõjub...
                Oli selline kaval mõte, et bensu kraanile mitte elektrit juhtiv vahetükk ja saaks hakkama ilma ühegi lisaauguta paagis.
                Leidsin ühe kiibi ka millega tasuks proovida: QT301, annab välja PWM ja saab 2 nupu abil kalibreerida min/max, ehk siis paak tühi/täis Halb on see, et saab vist ainult digikey-st osta.

                Comment


                  #9
                  Vs: Ilma ujukita bensiini andur mootorrattale

                  Mnjh, sa sõidad siis nitrometaani või alkohol kytusega et nendesl leiduv vähene vesi+soolad põhjustab elektrijuhtivust.
                  Ma üsna kindel et bensiin ei juhi elektrit ja seega on dielektrik. Mahtuvus eriti ei muutu täna sellele. Olen ehitanud mahtuvuslikk tasemeandurit tegu oli väga juhtiva vedelikuga. Isegi siis näiteks kondenseerunud veeaur lahtistele elektroodidele põhjustas tulemuse muutust. Usus et see mehaanika auto paagis on kallim kui 1 mahtuvuskontrolliga kivike ja juhtiv pulk. Kuio see oleks nii lihtne ei oleks yhtegi ujukit enam uutes masinates.
                  Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                  1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                  2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Ilma ujukita bensiini andur mootorrattale

                    õhu dielektriline läbitavus ~1 ja bensiinil ~2. Peaks saama ju erineva mahtuvuse.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Ilma ujukita bensiini andur mootorrattale

                      No siis pead 2 elektroodi ysna lähedale panema. Eks katsetades näed.
                      Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                      1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                      2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                      Comment

                      Working...
                      X