Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Lisatulede elektriskeem ja juhtmete vedamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Lisatulede elektriskeem ja juhtmete vedamine

    Oman masinat VW Golf V, millele tahan tekitada tehase udutulede, millel on sees LED pirnid näol päevatulede võimaluse.

    Soovitusi vaja paari detailiga:

    1) Kust võtta voolu tulede jaoks? Peab ikka võtma otse akult või võib võtta näiteks mootoriruumi kaitsmekarbi nö. voolujagamisrajalt?

    2) Kuna soov on, et käivitusel süttiksid ainult udutuled (ja ehk ka parktuled), siis tegin väikese elektriskeemi kuidas asi vähemalt mu arvates võiks käia.



    Tulede juhtimine käib läbi kujutatud "pliidinupu". Kui nupp on asendis "0", siis põlevad süüte seesoleku ajal lähituled. Lähituled võtab diagnostikakaabliga elektriajust maha. Asendis "0" edastatakse nupust elektriajusse tagasi signaal, mille juhtmest võtab voolu relee lülituse jaoks. Seega, kui süüde sisse panna, süttivad ainult udukad. Kui lüliti lükata edasi asendisse "AUTO", siis udukad kustuvad.

    Aga soov on jätta alles udukate kasutamise võimalus lähituledega - nupul on eraldi juhe udukate juhtimiseks koos lähituledega. See juhe ühendadakse kokku relee lülitusjuhtmega. Dioodid on vahel, et kumbagi lülituse korral ei läheks vool teist teed pidi lülitisse tagasi. Kui lähituled põlevad ja nuppu välja tõmmata, süttivad lisaks udutuled.

    Küsimused siis:
    * Kas kirjeldatud skeem töötab praktikas?
    * Ega 500 oomise takistusega diood ei näri toitepinget niivõrd alla, et relee lülitus üldse ei toimiks?

    Hetkel koos selline kooslus:

    #2
    Vs: Lisatulede elektriskeem ja juhtmete vedamine

    Dioodil on pingelang, mitte takistus. 0,4...1,0V on see pingevahemik, mis võib jääda koormatud dioodile. Kokkuvõtteks relee tööd peaaegu ei mõjuta.

    LED=valgusdiood ja sellele pole tarvis lisada nime pirn. Kui keeleliselt LED enamugav tundub, kasuta lihtsalt sõna valgusdiood
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #3
      Vs: Lisatulede elektriskeem ja juhtmete vedamine

      Enne kui hakkad taolist süsteemi aretama, soovitan seadusi uurida millised tuled võivad autol teatud olukordades põleda ja millised tähistused peavad olema tuleklaasidel. Vastasel juhul tõmbad lihtsalt omale probleeme kaela.

      Comment


        #4
        Vs: Lisatulede elektriskeem ja juhtmete vedamine

        Tänan vastuste eest. Enne valgusdioodide ostu sai seadusesilmade käest tulede ja pirnide spetsiifikat uuritud ning sellega peaks kombes olema.

        Comment

        Working...
        X