Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Escort 92 kütteventikas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Escort 92 kütteventikas

    Ford Escordil '92 1,8 DOCH ühel külmal hommikul kütteventilaator enam ei tööta. Milline võiks tõenäoliseim põhjus olla? Kust alustada? Kuidas ventikale üldse juurde pääseb?
    Kaitse on korras. Lülitades ei mingit märki et midagi taha võtaks, st kusagil lühist pole.

    #2
    Kui kaitse on korras ,siis lühist arvatavasti pole. Ma ise ei ole fordil ventikat välja kakkunud ,aga viga võib olla lülitis ,sest ventikas tahab suurt voolu ja need kontaktid kipuvad sulama (pikal töötamisel muidugi võib olla ka mustust seal lülitis) ja ei saa välistada ka ,et ventika mootor tuksis on aga lüliti on tõenäolisem (proovi lüliti kontakte sillata.
    Alati põleb midagi.(SUURE LEEGIGA)

    Comment


      #3
      Lülitis viga polnud.
      Kas läbi kaitsme ja lüliti läheb ikka +12 või hoopis mass? Kas ventika ahelas ühtegi releed ei ole?

      Comment


        #4
        Mul tuttava Escortil oli ventilaator mootori küljest lahti, nii et mootor käis tegelikult, aga vent ei pöörelnud. Ja salongist ei kuulnud midagi.

        Comment


          #5
          Viga enam-vähem käes, eile polnud testrit kodus, et korralikult mõõta :-[ Kaitsme alla tuleb mingi ebamäärane 11-12V ja seegi kaob ära kui koormus taha saab. Ilmselt kusagil mingi kontaktiprobleem...
          Ei tea kas kaitsmeplokk käib raskelt välja, st palju otsi vaja lahti ühendada? Ajutiselt võiks ehk mõne teise kaitsme alt traadiga toite vedada? Milline sobiks? Sigar.süütaja?

          Comment


            #6
            ilmselt sobiks iga kaitse, millele parasjagu midagi muud rakendatud ei ole. Ent kõik kaitsmed on seatud vastavalt tarbija võimsusele, st kui kaitsmele on rakendatud ka mõni teine tarbija, võib kaitse läbi põleda. Kui sigaretisüütajat ei kasutata, siis sobib see kaitse küll, peaks vist taluma 30A, rohkem vaja ei olegi selle mootori jaoks. Nende ventilaatorite mootoritel kipuvad aja peale ka harjad ja kollektorid läbi kuluma. Kui on läbi ainult harjad, pole hullu, aga kui juba kollektoril sügavad sooned sees, oleks targem mootor lihtsalt välja vahetada. Miski pole igavene. Aga see niisama infoks...

            Comment


              #7
              Muidugi tuleks kindlast jälgida kaitsme koormustaluvust. Kui vendikal ikka 20A voolutugevuseks, siis 10A kaitsmest jääb väheks. Aga küllap teavad kõik seda juba isegi...

              Comment


                #8
                Ma mõtlesin veidi teist asja. Kaitse jääb ikka sama, mis tal oli, aga selle sisendisse ehk esimesse otsa vean traadiga mõne teise kaitsme sisendist pinge. Et kas on olulist vahet, millisest ahelast pinge võtta? Selles mõttes, et nagu ma aru saan jookseb vool kaitsmeni mööda trükiplaadi rada mööda ja kui nüüd ühele rajale lisaks veel teise kaitsme+tarbija otsa ühendan, kas võib kusagil ülekoormus tekkida. Muidugi peab valima allika, mis koos süütega välja käib...
                Veel teisiti küsides, kui plokis on näiteks 30A ja 10A vabad kaitsmed, kas nende kaitsmeteni tulevad voolujuhid (trükiplaadi rada + ühendused... jne) on ka erinevad konstruktsiooniliselt? St üks jämedam kui teine?

                Comment


                  #9
                  Kord lammutasin ühe escordi relee/kaitsmeploki kallal, vist oli 94 aasta. Sellel kütusepumba relee ei saanud korralikult toidet, kiskusin releeploki lahti ja jootsin kõik otsad üle(12h tööd koos lahtikiskumisega). Sellel plokil olid kõik rajad ühejämedused ja ka tõesti üsna jämedad. Ilmselt varuga tehtud, taluksid ikka tublisti ampreid. Ma arvan, et kaks aastat vanemal pillil ehk asi väga teisiti ei ole. Garantiisid siiski ei anna...

                  Comment

                  Working...
                  X