Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

230 v auto aku laadimine koos mootori ploki eelsoojendusega.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    230 v auto aku laadimine koos mootori ploki eelsoojendusega.

    Tere.
    Mõtlesin ehitada autole peale aku laadija 230 v pealt .Kuna mootori ploki eelsojendus on olemas ,siis võiks ju akut ka laadida samal ajal.
    Üks ostis põhja Rootsist auto ja tal oli see süsteem kõik peal.
    Aga need laadijad on päris kallid mõtlesin ära kasutada vana vene aku laadija.Tollel masinal oli peale pandud otse akule (ilma kaitsmeta ,selle panin igaks juhuks kaitsme vahele) ,kas ka tava laadija puhul võib nii ühendada? Või kasutaks releed.
    Või kellelgi on pakkuda hea skeem ehitaks valmis,hea oleks kui see mahuks väiksesse korpusesse.Nagu aru saan tasub see salongi panna.
    Auto on diisel.
    Kas kellelgi on ideid.
    Ette tänades.

    #2
    Vs: 230 v auto aku laadimine koos mootori ploki eelsoojendusega.

    Defa-l selline asi täitsa olemas ja töötab korralikult, vaja vaid skeem leida ja järgi teha kui huvi ja aega on.

    Comment


      #3
      Vs: 230 v auto aku laadimine koos mootori ploki eelsoojendusega.

      Milles probleem: suvaline laadija skeem, arvestusega, et Sul on vähemalt 8 tundi aega. Pisike trafo, laadimisjälgija oleks asi. Ilma trafota ei tasuks: ei tea küll selle soojenduse IP taset?

      Comment


        #4
        Vs: 230 v auto aku laadimine koos mootori ploki eelsoojendusega.

        Kuda sa ilma trahvota laed yltse tahaks teada?
        Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
        1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
        2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

        Comment


          #5
          Vs: 230 v auto aku laadimine koos mootori ploki eelsoojendusega.

          Esmalt postitatud murphy poolt Vaata postitust
          Kuda sa ilma trahvota laed yltse tahaks teada?
          Läbi suvalise, paraja mahtuvusega kondeka, elementaarne. L. Aho isegi vist kirjeldas asja. Kondekast veel: see on (vahelduv)võrgust parim voolustabilisaator. Aga, ohutus, jah: inimesed, OLGE VALVSAD!

          Comment


            #6
            Vs: 230 v auto aku laadimine koos mootori ploki eelsoojendusega.

            Tere.
            Soojenduse IP taset ei oska öelda ,igal juhul sirakat ei ole saanud.Aga üle aasta vana soojendus.Trafoga võiks ikka olla ,see mida mina nägin oli impuls toitega (võrgust ikka eraldatud.)Lekkevoolu kaitse tuleb nii kuinii vahele.8 tundi see pikk aeg talvel 1,5 tundi enne käivitust.Asi selles külmaga kurnab akut ja lühike maa sõita ,saab aku natuke soojaks minna enne käivitust ja laadida.Üldiselt see kondede värk ei ole mind kunagi köitnud liiga ebakindel asi.

            Comment


              #7
              Vs: 230 v auto aku laadimine koos mootori ploki eelsoojendusega.

              Plokisoojendused on reeglina kaitsemaandusega.Optimaalne tööaeg 1,5 - 3 tundi,rohkem pole mõtet,pärast ta lihtsalt hoiab tempi üleval,kuna võimsust vaid natu üle poole kilovati.Laadijaks peaks sobima isegi tavaline trafo+dioodsild,mis 14 voldi juures ca 10 A välja annab.

              Comment


                #8
                Vs: 230 v auto aku laadimine koos mootori ploki eelsoojendusega.

                Kas on mõttekas autole ainult voolupiiramisega laadija külge ühendada? Oht külge unustada ja akut üle laadida + viletsa akuga võib pinge (muu elektroonika jaoks) liiga kõrgele kerkida?

                Comment


                  #9
                  Vs: 230 v auto aku laadimine koos mootori ploki eelsoojendusega.

                  virgonuri suu läbi kõneleb vist küll elutarkus ise :P...igatahes kahe käega poolt - ei tohi sellistes asjades meelspidamisele loota, läheb kulukaks. Endal autoga ei ole õnneks juhtunud aga akuga eraldi küll, täiesti nahka võib keerata ka muidu veel poolkõbusa eksemplari.

                  Comment


                    #10
                    Vs: 230 v auto aku laadimine koos mootori ploki eelsoojendusega.

                    Eks see trafo tuleb selline valida et mingit rämedat ülelaadimist ei toimuks. Aku täitudes on voolud nii väikesed et ei keeda seal enam midagi. Laadimispinge võiks jääda sinna samasse auku auto laadimispingega ja trafol võiks ikka natuke võimsust olla, muidu sulab ära.

                    Comment


                      #11
                      Vs: 230 v auto aku laadimine koos mootori ploki eelsoojendusega.

                      Lisaks sellele pane siis juba salongi ka puhur.
                      Mul on 220v auto puhureid pakkuda.

                      Comment


                        #12
                        Vs: 230 v auto aku laadimine koos mootori ploki eelsoojendusega.

                        Tere.
                        Puhur on hea mõte.
                        Ega selle paari tunniga väga palju akut üle ei lae.Eks mul on olemas üks lääne aku laadija väiksemat sorti ehk tuleb too siis paigaldada.
                        Tasub vist salongi paigaldada ,kuigi kapoti all on ruumi rohkem.

                        Comment


                          #13
                          Vs: 230 v auto aku laadimine koos mootori ploki eelsoojendusega.

                          Pisikesi pinge ja voolu piirajaga laadijaid saadaval küll. Ostsin kunagi Tevalost 600mA laadijaid miski hunniku. Oli veel lüliti küljes 2V, 6V ja 12V. Papsil oli viimane talv aku nii laip, et 10...20 miinuskraadi juures jaksas mootorile peale keerata ca 3 ringi. Kui esimesest pöördest ei läinud, siis teise jaoks oli juba täkku vaja. Ma loovutasin ühe laadija talle. Tal oli maja juures see kogu aeg seinas, kui masin seisis. Hommikul autot käivitades olid tuled armatuuris olulöiselt rõõmsamad ja käivitus probleemideta ka kõige karmimate ilmadega. Kusjuures ploki soojendust ta tihtipeale ei kasutanudki, ei viitsinud õue minna, et seda järgi ühendada. Kevade poole pani autole ninna veel puldiga juhitava 230V relee, et saaks ploki soojendust kasutada.

                          Minu kogemustest lähtudes ei ole tarvis miskit hullu võimsust peale aretada. Aeg-ajalt tuleb ju pikemaid sõite ikka ette, mis aku täis laeb. Üle öö laadimisel on oluliselt abiks, kui ka paar ampertundi juurde tuleb, kusjuures väga oluline faktor on just see, et akut ei hakata koormama päris külmalt. Ka selline pisike junn hoiab aku pisut enam soojana ja elu sees käib. Puhtalt see asjaolu teeb aku oluliselt erksamaks ja käivitamine on valutum, käivitusaeg lüheb ja seega ka kulutatud energia kogus pisem. Eeldades, et masin ikka pisut enam, kui täpse uneaja maja juures veedab, siis ca 6Ah energiat aku poole teele saadetakse. Igapäevase protseduurina pikendab oluliselt aku iga ja käivitus on kindlam.
                          Selline laadija on mul ka traktori peale pandud. Kabiini isendil ei ole, seega laadija on suht ilmastiku käes. Igatahes viimase 4 aastaga ei ole see saba pannud. Täiesti tühja 180Ah laeb kah täis, kui piisavalt kannatust on
                          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                          Comment


                            #14
                            Vs: 230 v auto aku laadimine koos mootori ploki eelsoojendusega.

                            Panin ka kunagi kapoti alla lihtsalt paraja suurusega trafo mis läbi dioodi andis akule peale umbes 2 - 3 amprit, ju siis juhtus olema käepärast paraja väljundpingega trafo, toimis normaalselt, töötas koos ploki soendusega.

                            Comment

                            Working...
                            X