Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Päramootori laadimisahel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Päramootori laadimisahel

    Et kõik ausalt ja algusest ära rääkida tuleb alustada tõsiasjast, et mingi hetk tagasi sai paat ostetud. Kuna suht kõrge pardaga kaatrit on kehv aerutada siis tuli ka mootor osta. Mootoriks sattus 2 taktiline Mercury millel tehase poolt antud 50 hobujõudu. Nüüd on selle Mercuriga aga väike häda - ei lae sunnik. Õnneks on vigane ainult "recifier" ahk siis alaldus dioodide plokk. OK, uue saab tellida või asendada lihtsalt Elfas müüdava sildalaldiga aga see ei olegi suur probleem. Nimelt natukene nende asjade hingeelu uurides selgus, et ainsaks pinge piiramis elemendiks on aku.... See tähendab aga seda, et kui aku korralikult täis saab võib pardapinge tõusta juba 18 voldini ja see ei ole hea elektroonikale ega ka akule endale. Ja ma ei taha teada mis juhtub siis, kui keegi sõidu pealt kogematta massi välja keerab või aku lihtsalt katkestusse läheb. Teoreetiliselt võivad voolud siis juba 300 voldi juurde trügida. Ühesõnaga vaja laadimisahelasse vahele torgata miskine pinget stabiliseeriv lahendus mis kannataks 35A voolu, nii 500 volti pinget ja suht karvast sisendit. Väljund võiks nii 14,6 volti olla. Olen uurinud mopeedide mootorite lahendusi ning seal lastakse staatori mähis lihtsalt massi kui pinge kõrgeks tõuseb. Aga kuidas seda tehakse on jäänud saladuseks. Ehk oskab keegi mingi otsa kätte anda kust saaks siis edasi minna?

    #2
    Vs: Päramootori laadimisahel

    Võibolla saad ideid sellest teemast:

    Comment


      #3
      Vs: Päramootori laadimisahel

      Esmalt postitatud Andrez poolt Vaata postitust
      Nimelt natukene nende asjade hingeelu uurides selgus, et ainsaks pinge piiramis elemendiks on aku.... See tähendab aga seda, et kui aku korralikult täis saab võib pardapinge tõusta juba 18 voldini ja see ei ole hea elektroonikale ega ka akule endale. Ja ma ei taha teada mis juhtub siis, kui keegi sõidu pealt kogematta massi välja keerab või aku lihtsalt katkestusse läheb. Teoreetiliselt võivad voolud siis juba 300 voldi juurde trügida. Ühesõnaga vaja laadimisahelasse vahele torgata miskine pinget stabiliseeriv lahendus mis kannataks 35A voolu, nii 500 volti pinget ja suht karvast sisendit. Väljund võiks nii 14,6 volti olla. Olen uurinud mopeedide mootorite lahendusi ning seal lastakse staatori mähis lihtsalt massi kui pinge kõrgeks tõuseb. Aga kuidas seda tehakse on jäänud saladuseks. Ehk oskab keegi mingi otsa kätte anda kust saaks siis edasi minna?
      Kõik need pingeregulaatorid 'rectifier' töötavad ühte moodi ning ainukeseks erinevuseks on komponentide max väärtused (vool) olgu see siis mopeedi, bike, atv või paadi pealt. Ning nad kõik reguleerivad pinget - tegu ei ole 6'e dioodiga karbis. Soovi korral annab mõistagi ka ise teha - odavam ei tule, kuid remonditav ning tegemise rõõm ka vbl.

      Comment


        #4
        Vs: Päramootori laadimisahel

        Esmalt postitatud qwerty poolt Vaata postitust
        Ning nad kõik reguleerivad pinget - tegu ei ole 6'e dioodiga karbis. Soovi korral annab mõistagi ka ise teha - odavam ei tule, kuid remonditav ning tegemise rõõm ka vbl.
        Julgen vastu vaielda. Julgen lausa väita, et tegu on nelja dioodiga karbis. Nelja dioodi väide on põhjendatud asjaoluga, et paadimootori generaatoril on vaid üks mähis (versus mopeed/mootorattas/ATV kolme mähise vastu). Teiseks vastuväiteks on see, et see alaldi karp ei mahuta puht füüsiliselt rohkem komponente kui nelja dioodi. Asi on poole tikutopsi suurune ning sellest omakorda pool moodustab tühipaljas alumiinium mis on seal ilmselt jahutuse eesmärgil. Kolmandaks argumendiks jätan tõsiasja, et Mercury pakub sellele mootorile retrofit pingestabilisaatori komplekti mis koosneb uuest staatori mähisest ning veel ühest lisa karbist. Natukene pani mõtlema see uue staatori lisamine..... Kuna tahhomeeter saab samuti oma impulsid sellelt laadimis mähiselt siis ilmselt tapab mähise lühistamine pinge piiramis eesmärgil igasuguse tahhomeetri töö.... Või mitte?

        Comment


          #5
          Vs: Päramootori laadimisahel

          Ülearuse energia keresse laskmine on võimalus, aga koormab läbi generaatori mootorit ja tekitab asjatut soojust. Mull tundub, et paadi lahenduse juures, kus tarbijaid on vähe ja genekaks on pm alalisvoolumasin(gene+sild), siis kannataks sinna otsa vb panna miski vana traktori laadimisregulaator, mis klõpsis laadimist sisse-välja vastavalt aku klemmipingele. Toimiv lahendus ja täis aku korral ei võeta genekast midagi
          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

          Comment


            #6
            Vs: Päramootori laadimisahel

            Nii, viisin läbi tulnuka lahkamise. Nargu arvata oli peitus epo sees ainult üks komponent mille mütsile oli kirjutatud MSC 9011 R353. Korpus meentutab natukene TO-3 aga pole päris sama. Ilmselgelt on tegu sildalaldiga ja ei millegi enamaga.

            Comment


              #7
              Vs: Päramootori laadimisahel

              Jah, hulka aega on mööda läinud aga nüüd olen nii kaugel, et mootor laeb jälle. Originaal sildalaldi asemel kasutasin tavalist ja esialgu nagu probleemi ei tekkinud aga ilma koormuseta kisub aku pinge ikka natukene liiga kõrgeks. Uurisin siit ja sealt ning sattusin ühele vene lehele kus just paadi tarbeks on midagi nikerdatud. Nüüd aga jäävad minu kasinad teadmised mõttelendu piirama - mis pärast on skeemile joonistatud trahvo? Ja kas originaalne alaldi on üldse mängust välja jäetud? Iseenesest lahendus nagu mulle meeldib kuna voolu ei raisata selle "mättasse" laskmisega (Mercury mootoritel on probleeme staatori mähistega, kuumenedes kipuvad teised hingusele minema ja ei tahaks seda eluliselt olulist detaili küpsetama hakata) aga kas see töötaks ka alalis voolu sisendi peal?

              Skeem ise selline http://vl.motolodka.ru/personal/arki...igs/batreg.png


              Ja leht kust leitud http://vl.motolodka.ru/personal/arki...ectro.htm#head

              Comment


                #8
                Vs: Päramootori laadimisahel

                Esmalt postitatud Andrez poolt Vaata postitust
                - mis pärast on skeemile joonistatud trahvo? Ja kas originaalne alaldi on üldse mängust välja jäetud? Iseenesest lahendus nagu mulle meeldib kuna voolu ei raisata selle "mättasse" laskmisega (Mercury mootoritel on probleeme staatori mähistega, kuumenedes kipuvad teised hingusele minema ja ei tahaks seda eluliselt olulist detaili küpsetama hakata) aga kas see töötaks ka alalis voolu sisendi peal?

                Skeem ise selline http://vl.motolodka.ru/personal/arki...igs/batreg.png


                Ja leht kust leitud http://vl.motolodka.ru/personal/arki...ectro.htm#head
                Tekstis on selgitus, et dioodsilla rolli täidab türistor (poolperioodalaldina, impulsseržiimis), ja trafo ei ole kohustuslik, kuid täidab 2 funktsiooni - ülekandearv 1:2 võimaldab paremini laadida ka madalatel pööretel (eriti veel arvestades poolperioodalaldit), ja teiseks on tagatud galvaaniline lahtisdestus aku ja dünamo (miskipärast kasutatud mitte sõna generaator, vaid 'magdino' ) vahel , mis peaks X-juhtudel vältima aku alalispingest tekkivat lekkevoolu akust dünamosse, mille tagajärjel toimuks dünamo staatori püsimagneti demagneetimine.
                Samas on ikkagi lisatud lüliti V1 kontaktidega 1.1jaV1.2, et laadimisahelat üldse katkestada ja nii lekkevoolu vältida.

                MUidu tundub idee huvitav, aga seda ei oska kommenteerida mismoodi alalispinge lekkevool läbi suletud türistori pääseks dünamosse, miks see peaks püsimagnetit kahjustama, ja mis kasu regulaatori "töös" on lülitist V1, kui see lüliti regulaatori täielikult välja lülitab.

                Comment

                Working...
                X