Et kõik ausalt ja algusest ära rääkida tuleb alustada tõsiasjast, et mingi hetk tagasi sai paat ostetud. Kuna suht kõrge pardaga kaatrit on kehv aerutada siis tuli ka mootor osta. Mootoriks sattus 2 taktiline Mercury millel tehase poolt antud 50 hobujõudu. Nüüd on selle Mercuriga aga väike häda - ei lae sunnik. Õnneks on vigane ainult "recifier" ahk siis alaldus dioodide plokk. OK, uue saab tellida või asendada lihtsalt Elfas müüdava sildalaldiga aga see ei olegi suur probleem. Nimelt natukene nende asjade hingeelu uurides selgus, et ainsaks pinge piiramis elemendiks on aku.... See tähendab aga seda, et kui aku korralikult täis saab võib pardapinge tõusta juba 18 voldini ja see ei ole hea elektroonikale ega ka akule endale. Ja ma ei taha teada mis juhtub siis, kui keegi sõidu pealt kogematta massi välja keerab või aku lihtsalt katkestusse läheb. Teoreetiliselt võivad voolud siis juba 300 voldi juurde trügida. Ühesõnaga vaja laadimisahelasse vahele torgata miskine pinget stabiliseeriv lahendus mis kannataks 35A voolu, nii 500 volti pinget ja suht karvast sisendit. Väljund võiks nii 14,6 volti olla. Olen uurinud mopeedide mootorite lahendusi ning seal lastakse staatori mähis lihtsalt massi kui pinge kõrgeks tõuseb. Aga kuidas seda tehakse on jäänud saladuseks. Ehk oskab keegi mingi otsa kätte anda kust saaks siis edasi minna?
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Päramootori laadimisahel
Collapse
X
-
Vs: Päramootori laadimisahel
Esmalt postitatud Andrez poolt Vaata postitustNimelt natukene nende asjade hingeelu uurides selgus, et ainsaks pinge piiramis elemendiks on aku.... See tähendab aga seda, et kui aku korralikult täis saab võib pardapinge tõusta juba 18 voldini ja see ei ole hea elektroonikale ega ka akule endale. Ja ma ei taha teada mis juhtub siis, kui keegi sõidu pealt kogematta massi välja keerab või aku lihtsalt katkestusse läheb. Teoreetiliselt võivad voolud siis juba 300 voldi juurde trügida. Ühesõnaga vaja laadimisahelasse vahele torgata miskine pinget stabiliseeriv lahendus mis kannataks 35A voolu, nii 500 volti pinget ja suht karvast sisendit. Väljund võiks nii 14,6 volti olla. Olen uurinud mopeedide mootorite lahendusi ning seal lastakse staatori mähis lihtsalt massi kui pinge kõrgeks tõuseb. Aga kuidas seda tehakse on jäänud saladuseks. Ehk oskab keegi mingi otsa kätte anda kust saaks siis edasi minna?
Comment
-
Vs: Päramootori laadimisahel
Esmalt postitatud qwerty poolt Vaata postitustNing nad kõik reguleerivad pinget - tegu ei ole 6'e dioodiga karbis. Soovi korral annab mõistagi ka ise teha - odavam ei tule, kuid remonditav ning tegemise rõõm ka vbl.
Comment
-
Vs: Päramootori laadimisahel
Ülearuse energia keresse laskmine on võimalus, aga koormab läbi generaatori mootorit ja tekitab asjatut soojust. Mull tundub, et paadi lahenduse juures, kus tarbijaid on vähe ja genekaks on pm alalisvoolumasin(gene+sild), siis kannataks sinna otsa vb panna miski vana traktori laadimisregulaator, mis klõpsis laadimist sisse-välja vastavalt aku klemmipingele. Toimiv lahendus ja täis aku korral ei võeta genekast midagi
Comment
-
Vs: Päramootori laadimisahel
Jah, hulka aega on mööda läinud aga nüüd olen nii kaugel, et mootor laeb jälle. Originaal sildalaldi asemel kasutasin tavalist ja esialgu nagu probleemi ei tekkinud aga ilma koormuseta kisub aku pinge ikka natukene liiga kõrgeks. Uurisin siit ja sealt ning sattusin ühele vene lehele kus just paadi tarbeks on midagi nikerdatud. Nüüd aga jäävad minu kasinad teadmised mõttelendu piirama - mis pärast on skeemile joonistatud trahvo? Ja kas originaalne alaldi on üldse mängust välja jäetud? Iseenesest lahendus nagu mulle meeldib kuna voolu ei raisata selle "mättasse" laskmisega (Mercury mootoritel on probleeme staatori mähistega, kuumenedes kipuvad teised hingusele minema ja ei tahaks seda eluliselt olulist detaili küpsetama hakata) aga kas see töötaks ka alalis voolu sisendi peal?
Skeem ise selline http://vl.motolodka.ru/personal/arki...igs/batreg.png
Ja leht kust leitud http://vl.motolodka.ru/personal/arki...ectro.htm#head
Comment
-
Vs: Päramootori laadimisahel
Esmalt postitatud Andrez poolt Vaata postitust- mis pärast on skeemile joonistatud trahvo? Ja kas originaalne alaldi on üldse mängust välja jäetud? Iseenesest lahendus nagu mulle meeldib kuna voolu ei raisata selle "mättasse" laskmisega (Mercury mootoritel on probleeme staatori mähistega, kuumenedes kipuvad teised hingusele minema ja ei tahaks seda eluliselt olulist detaili küpsetama hakata) aga kas see töötaks ka alalis voolu sisendi peal?
Skeem ise selline http://vl.motolodka.ru/personal/arki...igs/batreg.png
Ja leht kust leitud http://vl.motolodka.ru/personal/arki...ectro.htm#head
Samas on ikkagi lisatud lüliti V1 kontaktidega 1.1jaV1.2, et laadimisahelat üldse katkestada ja nii lekkevoolu vältida.
MUidu tundub idee huvitav, aga seda ei oska kommenteerida mismoodi alalispinge lekkevool läbi suletud türistori pääseks dünamosse, miks see peaks püsimagnetit kahjustama, ja mis kasu regulaatori "töös" on lülitist V1, kui see lüliti regulaatori täielikult välja lülitab.
Comment
Comment