Tere,mure järgmine: autoaku terminalid(klemmid) on ilmselt halva kontakti ja ka puhastuste tagajärjel muutunud ebaühtlaseks(lohud, sooned).Seetõttu kaabliklemmid jäävad isegi lõpuni pingutatult akuklemmidel liikuma. Kas on mingi meetod,et näiteks neid lohukesi täita? Kas jootekolvi abil sulatinaga oleks otstarbekas terminale tasandada või mõjub kolvi kuumus (isegi lühiajaline) akule hävitavalt? Aku lasin akukeskuses igatepidi (koormusega ja ilma) üle kontrollida,korras. Uut akut ei tahaks ka osta vaid kulunud klemmide pärast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Autoaku terminalide(klemmide) taastamine
Collapse
X
-
Vs: Autoaku terminalide(klemmide) taastamine
Ükski jootekolb ei suuda nii suurt tinatükki nii kuumaks ajada, et sinna uus tina külge hakkaks. See mis akust välja ulatub, on kõigest jäämäe veepealne osa. Puhuri või leeklambiga saab küll, aga siis on ilmselt akule aiai.
Mõni idee:
- Kui on poltidega pingutatavad klemmid juhtmete otsas, saab neid sealt pilust vähemaks viilida. Siis saab neid väiksemaks kokku pigistada.
- Vaskfooliumist paar keerdu vahele.
- Väga vanasti tehti tinast kattega elektrijuhtmeid. Sellise ümbert saab lõigata tinapleki riba ja klemmi vahele panna.
-
Vs: Autoaku terminalide(klemmide) taastamine
Aku + ja - klemm üldjuhul valatakse peale aku koostamist oma kohale. Lada akudel oli kasutusel rahvakeeli seatina( sulamistemp. kõrgem kui jootetinal ja tinutamiseks ei sobi). Akupurgi kaanes, klemmi all oli tinarõngas, mis klemmi valamisel ühildus valatava sula tinaga saavutades tiheduse, et elektrolüüt loksudes ei pääseks purgist välja ja ei paneks klemmi oksüdeerima. Klemm valati vastava läbimõõduga treitud koonusvormi.Seda oli võimalik teha pliiakdega ja väga eduliselt. Milline on aga praeguseaja akuklemmi materjal- raske öelda. Kui endal oleks probleem, julgeksin kasutada vene aegset tinutustina(ümarad ca 10mm läbimõõduga pulgad). Töötleks vanad klemmid kusagil 8mm jämeduseks kaaneni välja ja kõrgusest ka 4- 5mm lühemaks. Treial teeks alumiiniumist vormid, sobib ka terasest, ainult need peab valatava klemmi sisepinnalt katma õliga, et ei jääks kinni valatava klemmi külge. "Saltserit", see on kontsentraat soolhappe ja tsingi reagerimisel tekkinud küllastunud lahus, tulekska kasutada peeneks töödeldud klemmi puhastamiseks. Soovitav on vormi enne uuesti valamist veidi ette soojendada, saab parema tulemuse. Kokkuvõtteks- kes on teinud, omab kogemust aga 100% ei saa tema ka kindel olla, et tulemus on OK. Probleemiks klemmi vana ja uue osa ühidumine kaane liitepinnal. Edu!
Comment
-
Vs: Autoaku terminalide(klemmide) taastamine
Teine võimalus klemmi taastamiseks oleks vormis sulatada plii pulka, kasutades aku enda potensiaali. Sulatuselektroodiks oleks näiteks lapiku patarei elemendi seest võetud + elkrood(söe pulk). Voolu saamiseks sobib samuti teine aku või siis trahvo. Äärmiselt ohlik tegevus töös olnud akude korral. ETTEVAATUST- akust eraldub gaas, mis on väga plahvatusohtlik.
Comment
-
Vs: Autoaku terminalide(klemmide) taastamine
Vene ajal polnud akuklemmide valamine mingi probleem. Uued akud on küll plastikust, aga elavad ka need selle valamise üle. Otsi mõni veidi pikema ajalooga firma, kus on selline suurem masinapark, äkki saad kaubale. Kui on muidugi sellised normaalses mõõdus klemmid, nagu vanasti akudel olid.
Comment
-
Vs: Autoaku terminalide(klemmide) taastamine
Ma ei saa jätta kivi viskamata nende igasuguste akustendide pihta, mis akusid korrasolevateks tunnistavad. Ostsin 80 Ah sügavtühjendusaku, mis spetsiaalselt igasugu paadimootoritele, ratastoolidele ja haagissuvilatele mõeldud, vastavad kirjad peal ja puha. Kaks aastat(loe: kaks suve, kokku vast mõnedkümned töötunnid) enduro mootoriga, mis täispööretel rüüpas ca 28A ja millega enamasti sai siiski poole gaasiga ja ca 12-14A-ga sõita, ning aku 80 Ah-st jäi järele pisut alla 20 Ah. Laadisin 1/10 vooluga, kontrolltühjendamine 12V hõõglampidega ca 5A vooluga, pinget alla 11V kunagi ei lasknud, ehitasin spetsiaalse vaheploki, mis näitas nii koormusvoolu kui klemmipinget ja andis helisignaali kui pinge väljus piiridest 11V-14,7V. Garantiiaeg akul 3 aastat, läksin poodi, võeti vingus ninaga vastu ja öeldi, et saadavad stendi. Paar nädalat hiljem sain aku tagasi aktiga, mis ütles, et kõik on korras, mida sa väärakas virised, raha näed nagu oma kõrvu. Ostsin siis teise sama firma aku, seekord 100Ah. Nüüd on sellest 3 aastat möödas ja aku mahutavusest järel vist kümnendik, paadimootorit ei tohi talle üldse enam näidata, sobib jaotelgis mõneks tunniks läbi muundi saastalampi vedama. Ma ei saa sinna midagi parata, et mul iga kord päästikusõrm tõmblema kipub kui neile akudele ja nende peal olevatele uhketele kirjadele mõtlen, eriti meelsasti tulistaks muidugi nende pihta, kes neis müstilistes stendides laipu elusateks ja terveteks tunnistavad. Mind ei huvita mingid tehnilised põhjendused ja ettekäänded, pettuse eest tahaks verd näha ja punkt.
Comment
-
Vs: Autoaku terminalide(klemmide) taastamine
1 kuni poolteist keerdu tsingitud (1 mm või väiksema augumõõduga) terasvõrguriba klemmi ja terminali vahele. Korrodeerumisvastast määret ka.
Ise seda edukalt kasutanud, kuna Renault25-l on aku originaalklemmid püstise poldiga, mille kinnitus nagu müts terminali peale kinnitub. Vastjuhtme vahelekerimine ei sobinud, hakkas nädalaga valget oksiidi tekitama.
Comment
-
Vs: Autoaku terminalide(klemmide) taastamine
Esmalt postitatud peedu15 poolt Vaata postitustTeine võimalus klemmi taastamiseks oleks vormis sulatada plii pulka, kasutades aku enda potensiaali. Sulatuselektroodiks oleks näiteks lapiku patarei elemendi seest võetud + elkrood(söe pulk). Voolu saamiseks sobib samuti teine aku või siis trahvo. Äärmiselt ohlik tegevus töös olnud akude korral. ETTEVAATUST- akust eraldub gaas, mis on väga plahvatusohtlik.
Jõudu katsetamises ja ettevõtmises!
Comment
-
Vs: Autoaku terminalide(klemmide) taastamine
Esmalt postitatud holt poolt Vaata postitustMa ei saa jätta kivi viskamata nende igasuguste akustendide pihta, mis akusid korrasolevateks tunnistavad. Ostsin 80 Ah sügavtühjendusaku, mis spetsiaalselt igasugu paadimootoritele, ratastoolidele ja haagissuvilatele mõeldud, vastavad kirjad peal ja puha. Kaks aastat(loe: kaks suve, kokku vast mõnedkümned töötunnid) enduro mootoriga, mis täispööretel rüüpas ca 28A ja millega enamasti sai siiski poole gaasiga ja ca 12-14A-ga sõita, ning aku 80 Ah-st jäi järele pisut alla 20 Ah. Laadisin 1/10 vooluga, kontrolltühjendamine 12V hõõglampidega ca 5A vooluga, pinget alla 11V kunagi ei lasknud, ehitasin spetsiaalse vaheploki, mis näitas nii koormusvoolu kui klemmipinget ja andis helisignaali kui pinge väljus piiridest 11V-14,7V. Garantiiaeg akul 3 aastat, läksin poodi, võeti vingus ninaga vastu ja öeldi, et saadavad stendi. Paar nädalat hiljem sain aku tagasi aktiga, mis ütles, et kõik on korras, mida sa väärakas virised, raha näed nagu oma kõrvu. Ostsin siis teise sama firma aku, seekord 100Ah. Nüüd on sellest 3 aastat möödas ja aku mahutavusest järel vist kümnendik, paadimootorit ei tohi talle üldse enam näidata, sobib jaotelgis mõneks tunniks läbi muundi saastalampi vedama. Ma ei saa sinna midagi parata, et mul iga kord päästikusõrm tõmblema kipub kui neile akudele ja nende peal olevatele uhketele kirjadele mõtlen, eriti meelsasti tulistaks muidugi nende pihta, kes neis müstilistes stendides laipu elusateks ja terveteks tunnistavad. Mind ei huvita mingid tehnilised põhjendused ja ettekäänded, pettuse eest tahaks verd näha ja punkt.
Comment
-
Vs: Autoaku terminalide(klemmide) taastamine
Sain oma aku klemmid siis ilusasti taastatud. Kasutasin selleks keskmise suurusega jootekolbi ja nõuk.ajast jäänud jämedamat tinapulka. Protsess lühidalt: klemmid liivapaberiga haljaks, jootekolviga õhuke tinakiht peale, peenviiliga kandid maha, peene liivapaberiga viimistlus. Läks pisut aega,kuniks akuklemm piisava temperatuurini jõudis võtmaks tina külge, aga kokku mingi pool tunnikest ja uus tinakiht oligi mõlemal klemmil. Edu katsetamistel!
Comment
-
Vs: Autoaku terminalide(klemmide) taastamine
Aku klemmide ymbrus tuleks pesta söögisooda veega, see neutraliseerib happe. Tavaline vedelseep ajab ka muidugi asja ära.Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.
Comment
Comment