Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

    Juba mõnda aega on meeles mõlkunud selline isee, et lisaks murutraktorile elektriajami. Kuna päris palju saab seda elukat kasutada koduõuel transporditööde tegemisel, kus tööaeg on väga lühike ja seega on starteril palju koormust, palju käivitamisi, palju müra ja aku tühjeneb jõudsalt. Kuna masinale sai lisatud tugeva kinnitusega haakemunakas ning jõudlus on vähegi raskema juhi korral üsna muljetavaldav, siis järjest enam on see masin kõrvale tõrjumas päris traktorit, aiakäru, minu elektriliikurit ja isegi sõiduautot.
    Selle tarvis saeks aku augu suuremaks ja teeks sinna uue kasti. Akuks paneks sisse ca 60Ah isendi. Lisaks mootori otse hüdrostaatilise ajami võllile. Mootori käitamiseks mingi lülitusrelee(suunda ega kiirust pole vaja muuta). Lisaks veorihma lõdvestamiseks lisahoob. Originaalis lõdvestatakse see piduri vajutamisel.
    Ideaalis võiks selline ajam muidugi kaasajooksul ka lisalaadijana töötada, kui muru niitmine vms pikemaajaline kõrgepöördeline töö käimas.
    Aidake kaasa mõelda või maha laita.

    Eelnevast tulevana ootan ideid kuni poole kilovati jagu 12V elektriajami leidmiseks. Kui kellelgi endal miskit pakkuda, siis ka need ettepanekud on teretulnud. Nimipöördeid peaks olema minimaalselt 2krpm

    Garantii on asjal möödas ja erinevaid pisimodisid on ka enne ette tulnud...
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    #2
    Vs: Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

    12V aku ning 500W mootor võiks märksõnadeks olla rohkem 1/10 skaalal RC autole...

    Comment


      #3
      Vs: Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

      Kui päris autoga seda võrrelda, siis massi poolest ta ju kuskile sinna 1:10...8 vahele jääbki. Mul pole vaja sellega kiirusi püüda ja ülekanne peaks tagama vajaliku momendi. Vihjeks niipalju, et mootori tühikäigul tuleb tasase maa ca pool tonnine haage järgi ilma hääle muutusteta. Mootor on 15 hobust, tühikäigul võiks seega olla enimalt veerand. Kuna mootori häält mootor ei mõjuta, siis poolt seellest veerandist kindlasti ei tarbita. 15/4/3=1,25 hobust, mis vaja on. Kuna elektriga vaja ainult pisikesi liikumisi ja eeldatavasti suht kergeid koormaid, siis ei tasuks mootoriga liialdada. Lisaks suudab enamus elektrimootoreid töötada lühiajaliselt tuntavalt üle oma nimivõimsuse. Akugi võiks seda jaksata liigutada pigem poole tunni, kui 5 minuti jagu.
      OK 1kW nimivõimsusega ajam on absoluutne lagi, kui keegi soovitada või pakkuda tahab. 12V, sest selline pardaskeem on juba olemas.

      Minu elektriliikuri võimsus peaks olema arvutuslikult kuskile 5kW alla, aga liigutab pidamise olemasolul probleemita päris mitut tonni, ülekanne on fikseeritud ja max kiirus on ehk kuskil 7...8km/h. 2WD väikeauto või pisem kesklass jääb koorma liigutamisel tuntavalt alla. Lihtsalt võrdluseks, palju ülekandest ja veoskeemist, rehvidest jpm abi on, võimsus pole alati primaarne. Kui keegi tahab, võib tulla minu masinaga köit vedama, trossiga vedades ei luba, et konkurendi masinale tugevama jõnksu peale kõik osad külge jäävad.
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #4
        Re: Vs: Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

        No aga tee proovi, starter peaks 500W seal kindlasti olema. Küünal maha, kiireim käik sisse, käivita ning vaata kuidas veab (oletan et oled need lollid failsafed ammu maha võtnud mis masina välja suretavad iga asja peale ja käivitada ei lase).

        Comment


          #5
          Vs: Re: Vs: Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

          1. käigu ülekanne on tunduvalt kiirem, kui murutraktori maks kiirus, samas mehhaanilise ülekande kasutegur on parem, kui hüdrostaatilisel. Põka max pöörded tuntavalt väiksemad, kui autol, aga sellegipoolest auto samadel pööretel liigub kordi kiiremini. Minu auto tühimass on natuke pealt 1400kg. Koos minuga on pisut peale 1,5t, lisaks on mul pagassis pidevalt mingit träni vähemasti 50kg. 1. käiguga võtab edukalt 10 kraadist tõusu, kui küünlad peal. 2. käiguga olen ca 100m tanklasse sõitnud, kui kütusepump tõrkus ja poole paagiga masin sõita ei tahtnud.
          Starterite võimsused varieeruvad ja reeglina on kuskil kilovati ja paari vahel, ma eeldan minu masinal olevat ca 1kW, seega tasasel maal oluliselt pisema veeretakistusega 150kg kaaluva põka järel olev 300...400kg haage võiks edukalt liikuda poole kilovati toimel.
          viimati muutis kasutaja reuter; 02 m 2011, 23:58.
          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

          Comment


            #6
            Vs: Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

            Esmalt postitatud reuter poolt Vaata postitust
            masinale sai lisatud tugeva kinnitusega haakemunakas.
            Kas see munakas istub otse olemasolevas haakeaugus või on sinna mingi tugevdus tehtud?
            Ise ei julgenud "suurt" käru otse järgi panna ja tegin selle veoks traktorile sabasse "konna"
            Tekkinud kaheteljelise haagisega on manööverdamine muidugi üsna sant.

            Esmalt postitatud reuter poolt Vaata postitust
            Lisaks mootori otse hüdrostaatilise ajami võllile.
            Mootor tuleks siis otsapidi istme või akukasti alla? Äkki mõni vana alalisvoolu genekas sinna mootoriks?

            Comment


              #7
              Vs: Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

              Alguses panin mosse konksu küljest konja munaka otse originaalavasse, aga vähegi koormatud haage hakkas plekki väntsutama. Puurisin munaka kaela sisse augu, keerasin M10 keerme sisse, sobitasin toru jupi munaka ja kere vahele ja siis keevitasin veel kere poolele pisikese lapi peale, sest keres olev originaalava oli vist 12mm. seespoolt polt-seib sisse ja läbi toru munakasse kinni. Nüüd on nii jäik, et võib juhiga traktorit sellest konksust ka külgepidi lohistada, aga mingit silmaga märgatavat paindumist ei esine.
              Manööverdamisvõime on eeskujulik ja autoga võrreldes eeskujulikust veel paar astet parem.

              Kuskile sinna kanti, ma pole seda kinnitamispoolt veel väga uurinud. Kõhu all igatahes ruumi on, küllap ära mahutan. Peenem ajam äkki mahuks kohe silla taha ja siis rihma või ketiga edasi, seal kopsikus peaks ühel pool nurgas täitsa ruumi olema.
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Vs: Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

                Esmalt postitatud reuter poolt Vaata postitust
                Kuskile sinna kanti, ma pole seda kinnitamispoolt veel väga uurinud. Kõhu all igatahes ruumi on, küllap ära mahutan. Peenem ajam äkki mahuks kohe silla taha ja siis rihma või ketiga edasi, seal kopsikus peaks ühel pool nurgas täitsa ruumi olema.
                Mul on see tagasilda minev võll püsti ja pidasin silmas, et mootor istutada otse sinna võlli otsa. Esimene ette juhtunud auto radiaatori ventikas väitis ennast 300W olevat ja oma üsna lameda oleku tõttu ehk ei võtaks ka liigapalju ruumi. Ehk on ka võimsamaid kui otsida?

                Comment


                  #9
                  Vs: Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

                  Ventika mõte väärib kaalumist, vb saab neid vajadusel kakski panna, kui samad näitajad.
                  Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                  Comment


                    #10
                    Vs: Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

                    On veel olemas hiina elektrijalgrataste mootorid. Tööpingega 36-48V. Tarbitav vool muidugi sellevõrra väiksem. Mõelda võiks veel lumerootori elektrifitseerimise peale. Jõud lähevad muidugi suureks, aga traktori ette kinnitatuna oleks asjal jumet.
                    päike, õhk ja ...

                    Comment


                      #11
                      Vs: Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

                      Masinatele erinevate pingega süsteemide tegemine kisub keeruliseks ja ruumimahukaks, seega soovin ikkaveel 12V juurde jääda

                      Lumerootori võimsustarve on just nii palju, kui mootor annab ehk siis paksu lubega kulub tõenäoliselt 12...13 hobust. Elektriülekande kasutegur jääb mõnekümne protsendi kanti, seega lihtsalt jõust tuleb puudu. Pigem siis juba hüdrauliline, kuigi ka sinna läheb päris palju kaduma, sedasi oleks muidugi ülekanne paindlik ja lihtne.
                      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                      Comment


                        #12
                        Vs: Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

                        Ühe bemmi jahutusvent oli ~600W. Kui otsida, siis ehk leiab veel võimsamaid.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

                          Soovitaks vaadata diisel autode kapotialla, kuna neil on jahutuse vajadus suurem.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

                            Esmalt postitatud fomoco poolt Vaata postitust
                            Soovitaks vaadata diisel autode kapotialla, kuna neil on jahutuse vajadus suurem.
                            Vastupidi!

                            Comment


                              #15
                              Vs: Murutraktori modifitseerimine hübriidiks

                              Esmalt postitatud virgonur poolt Vaata postitust
                              Vastupidi!

                              Põhjenda.

                              Kindlasti on ka suurema töömahuga masinatel võimsamad ventika mootorid, näit bmw.
                              Kuid kui võrrelda vw radikaid ja ventikaid, siis diislitel peaks olema suuremad, näit. mu passat 1,9 td`l on 1 mootor ja rihm ülekandega teine tiivik kõrval, st. kokku 2 tiivikut.

                              Comment

                              Working...
                              X