Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto kütusepaagi kütuse taseme andur ja sellega seonduv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto kütusepaagi kütuse taseme andur ja sellega seonduv

    Kas keegi teab, mis signaaliga kõige tavalisem kütusepaagi kütuse taseme andur töötab?
    Mis põhimõttel nagu? Et kas anduri ja tavalise näidiku vahel on mingi vidin ka?

    Tekkis siin üks idee, mida tahaks realiseerida oma autos ja ka teistelegi näidata, kui töötab OK.

    Aga pole mõistnud, mis valemiga ta (andur) töötab ja mis "signaali" välja annab, et näidik sellest aru saab.

    Kas tõesti kõige lihtlabasem reostaat (ujuk reostaadi otsas)?
    Ja kuidas on tema täpsusega?

    Ma ei tea kas mu auto mark on siin tähtis, aga mainin ikkagi: Dodge Avenger, 1997a.
    Tal on kõige tavalisem osutiga kütuse taseme indikaator.

    Tema remondi käsiraamatut mul veel pole, see on alles poolel teel siia eestisse. Oleks muidu vaadanud, ehk midagigi on selle kohta.


    Tänud.

    #2
    Vs: Auto kütusepaagi kütuse taseme andur ja sellega seonduv

    Enamasti ongi tegu reostaadiga, kas siis traadist või keraamilisega,ujuk liigutab liugurit ja takistus muutub vastavalt.Skeem olemas vene saidil :www.diakom.ru. Isegi mark ja aasta klapivad. Edu!

    Comment


      #3
      Vs: Auto kütusepaagi kütuse taseme andur ja sellega seonduv

      Aga mis selle asja täpsus olla võiks?
      Kas ta reageerib ka vähestele kütusetaseme kõikumistele?

      Kütus paagis ju mingil määral loksub ka (vaheseinad sees, aga ikkagi)..
      Huvitav kas ta sellele ka reageerib?

      Mul tavaliselt nii selle osutiga seal, et kui paak hakkab tühjaks saama, siis peale tankimist ta kohe ei tõuse, vaid sõidu ajal sujuvalt läheb üles välja, noh, sinnamaani, kus ta nagu arvab, et just niipalju kütust paagis nüüd ongi.

      Kolmese BMW'ga, kui õieti mäletan, läks osuti kohe õigesse kohta, tal oli vist midagi muud või teistmoodi tehtud.

      Lisaks on mul ka see oranž tuluke armatuuris, mis läheb põlema, kui kütusetase paagis juba kriitiline on. Selle olen suutnud ainult ühe korra põlema saada. Tea, mis valemiga see teab, et paak peaaegu kuival on.

      Lähen uurin skeemi,

      Sa vist ükskord juba soovitasid seda skeemide lehte, aga ma juba unustasin ära. Vabandust.

      Comment


        #4
        Vs: Auto kütusepaagi kütuse taseme andur ja sellega seonduv

        Anduriga on nüüd vist asi selge aga ma kirjutaks hea meelega mõne sõna seierist armatuuris.
        Kahjuks küll audi näitel aga ehk kasutavad ameeriklased sama süsteemi.
        audi 80-l on paagis reostaat,nagu ka enamusel ülejäänud autodest. Aga seier pole lihtsalt milliampermeeter, vaid bimetall mille ümber on keritud takistustraati. Sellega on tekitatud olukord kus seier üldjoontes näitab bensiini taset, aga kurvides kütuse loksumine paagis ei paista nii ruttu välja. Seier on uimane. Tükk aega läheb enne kui traat kuumeneb, bimetall paindub ja sealt edasi jõuõlaga seierit liigutab.

        Comment


          #5
          Vs: Auto kütusepaagi kütuse taseme andur ja sellega seonduv

          Paraku seda nn termoimpulssmõõdikut kasutabki enamus tootjaid.Ja täpsusega on nagu on, seda väga ei nõutagi, odavamalt saab läbi.

          Comment


            #6
            Vs: Auto kütusepaagi kütuse taseme andur ja sellega seonduv

            Eks ta ongi üsna ebatäpne asi, nagu rohkem indikaator. Mul neid neljarattalisi üksjagu olnud ja kõigi iseloom oli erinev selle koha pealt. Alumine miinimum- mõnel autol on paak kuiv juba nulli juures, mõnel läheb osuti ka alla nulli, mõnel jääb piiraja taha, aga ikka sõidab veel. Kui paned pilgeni täis, siis on eenamasti üle maksimumi ja kuni maksimumini langemiseks kulub erinev hulk kilomeetreid. Peale selle bimetalliga näidik on enamasti skaala ulatuses veidi ebalineaarne ja näitab erinevalt sõltuvalt salongi temperatuurist. Tuled sõidust, natuke näitab, lähed hommikul käivitama- nullis. Selle tulukese süütamiseks on enamasti kas lisakontakt paagis anduri juures või salongis osuti taga. Nii et ei maksa aiateivast mõõteriistana võtta.

            Comment


              #7
              Vs: Auto kütusepaagi kütuse taseme andur ja sellega seonduv

              Suur tänu vastuste eest. Sain natukenegi targemaks nendega seoses.
              Üks mõte siis tuli sellega seoses pähe, et mõni täpsem andur panna.
              Aga see tuleviku teema pigem. Proovin praegusega midagi aretada. Et vaadata kas üldse on mõtet ja kas idee töötab.

              Kui ta termoimpulss süsteemiga, nagu mainisite, siis arvan, et mul sama.
              Sest ta samamoodi uimab ülesse minekul. Alla läheb kähku kuramus. Aga tõuseb vaevaliselt.

              Niiet, kui väga vajutada siis osuti langeb kähku. Lähen skeemi uurima. Päeval polnud aega.


              EDIT: skeemijupike siis sellest kütuse taseme andurist:

              Click image for larger version

Name:	kytuseandur.PNG
Views:	1
Size:	7,9 KB
ID:	866790
              Näen, et on reostaadikujutis, aga ka midagi muud selle all. Kellegil on aimu, mis tähis see on? YEL/BLUE kõrval... Ka nagu kolmnurgad (takisti moodi), aga mingi ümar kastike on ümber. Termotakk?
              viimati muutis kasutaja Elektrik; 21 m 2012, 01:56.

              Comment


                #8
                Vs: Auto kütusepaagi kütuse taseme andur ja sellega seonduv

                Kütusepump?

                Comment


                  #9
                  Vs: Auto kütusepaagi kütuse taseme andur ja sellega seonduv

                  Kuna üks ots tundub minevat kütusenäidiku tulukese (low fuel) külge, siis äkki on lüliti mingisugune? Tiri paagist välja ja vaata.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Auto kütusepaagi kütuse taseme andur ja sellega seonduv

                    See on vast see tablett, mis paneb armatuuris kollase tulukese põlema, kui asi otsa hakkab saama.
                    Kusjuures imelik tükk. Kunagi uurisin seda "söetabletti"; Vabas õhus on takistus ja kui pistad bensiini sisse, siis takistus kaob peaaegu ära.

                    Elektrik`ule veel: Need pinged ehk voolud on tavaliselt olematud, mis paagi anduriteni jõuavad; eeltakistatud jne, et välistada "sädelemis-pauguefekti". Miski muu tüüpi anduri paigaldamine paaki võib seega olla vähe ka keerukam raskendatud asi.
                    Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                    Comment


                      #11
                      Vs: Auto kütusepaagi kütuse taseme andur ja sellega seonduv

                      Tänud infi eest.
                      Nu eks viimane variant jääb lihtsalt see, et hakkan benaosuti asukohta lugema, kui muu ei õnnestu.

                      Aga praegu pea nii väsinud, et ei viitsi mõelda. Puhkan ennast välja väheke ja ootan need tehase remondijuhiste raamatud ära. Peaks järgmise nädala alguses kohal olema.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Auto kütusepaagi kütuse taseme andur ja sellega seonduv

                        Aretad omale sellise vinge süsteemi http://depositfiles.com/files/a3oq7q278
                        või lk.44 http://publ.lib.ru/ARCHIVES/S/''Shem...ka'',2007,N01.[djv].zip

                        Comment


                          #13
                          Vs: Auto kütusepaagi kütuse taseme andur ja sellega seonduv

                          Tänan linkide eest.
                          Ma proovin praeguste vahenditega mingi väga algelise prototüübi valmis teha ja siis peaks olema näha, kas see asi tasub kogu seda vaeva üldse ära.

                          Comment

                          Working...
                          X