Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Palun mõõteriista tööpõhimõtte seletust või viidet sellele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Palun mõõteriista tööpõhimõtte seletust või viidet sellele

    Igasugu elektrimõõteriistu olen võhikuna ikka kasutanud nende töötamisest täpselt aru saamata. No parimal juhul midagi sel tasemel, et "vool läbib pooli ja tekkiv magnetväli kallutab osutit". Nüüd aga tahaksin aru saada, kuidas töötab järgmisel pildil toodud kütusenäidik (kui kedagi huvitab, on tegu 1956. aasta Cadillaci "kellaga"):


    Click image for larger version

Name:	Cadillaci kütusenäidik.jpg
Views:	1
Size:	161,5 KB
ID:	875753

    Bensiinipaagis oleva anduri takistus muutub kirjade järgi 0 oomist tühja 32 oomini täis paagi korral, näidiku poolide andmeid ei ole.

    Seletuse asemel piisab tõenäoliselt ka viitest sellele.
    Samuti kuluks ära teadmine, mis võtetega saab skaala sobivalt paika ajada. Eriti tahaksin (mõistetavatel põhjustel) võimalikult täpselt välja lugeda paagi tühjenemise hetke. Ma veel ei tea, mis tühja paagi korral toimub, aga täispaagiga näitab osuti õige pisut alla "F". Kas, näiteks, kui selgub, et osuti langeb nulli liiga vara, võiks abi olla sobiva takisti anduriga järjestikku ühendamisest?

    Tänan!

    #2
    Vs: Palun mõõteriista tööpõhimõtte seletust või viidet sellele

    Seal sees tundub olevat bimetall mõõdik, see liigutab vastavalt läbivale voolule seierit. Bimetall näidikul on piisav inerts, et mitte näidata loksumist paagis.
    Kuna andur 2 juhtmega, pole "Empty" tulukest ilmselt kasutatud. Selleks vaja kas eraldi juhet anduri vastavalt otsalt; või komparaatorit (nagu on minu `95a. auto armatuuris tehtud) milline lülitab seda tulukest sel ajal kui pinge kukub allapoole teatud tasel.
    Head susserdamist !

    Comment


      #3
      Re: Vs: Palun mõõteriista tööpõhimõtte seletust või viidet sellele

      Esmalt postitatud urmo poolt Vaata postitust
      Seal sees tundub olevat bimetall mõõdik, see liigutab vastavalt läbivale voolule seierit. Bimetall näidikul on piisav inerts, et mitte näidata loksumist paagis.
      Kuna andur 2 juhtmega, pole "Empty" tulukest ilmselt kasutatud. Selleks vaja kas eraldi juhet anduri vastavalt otsalt; või komparaatorit (nagu on minu `95a. auto armatuuris tehtud) milline lülitab seda tulukest sel ajal kui pinge kukub allapoole teatud tasel.
      Ei, bimetall seal küll ei tööta. Skeemi ühendamata näidiku osuti liigub "kella" kallutamisel vabalt skaala ühest otsast teise. Ja nimetamisväärset inertsi tal ka ei ole, ristmikul pööramise järel näidatakse mulle veel tükk aega, kuidas bensiin paagis loksub.
      Mul mingi ähmane ettekujutus on, et voolu läbiminek kahest poolist tekitab neis erisuunalised magnetväljad, mis mõlemad kisuvad osuti alumist otsa ja nende koosmõjul seisab osuti kindlas asendis. Ja asend muutub, kui muutub anduri takistus ja sellega üht pooli läbiv vool.

      Kuid see on sihuke voodoo-seletus, ma parema meelega näeksin asjatundja oma

      Paagi tühjenemise hoiatustuld sellel autol ei ole tõesti, ma isegi juba mõtlesin komparaatori abil selle lisada.

      Comment


        #4
        Vs: Re: Vs: Palun mõõteriista tööpõhimõtte seletust või viidet sellele

        Ma arvan et su seletus on päris õige. Kui tahad teada mis näitab tühja paagi korral, siis 5-liitrine kanister kütusega pagassi ja sõidad kuni tühjaks saab!! Või siis keerad punni alt ära ja lased tühjaks.

        Comment


          #5
          Vs: Re: Vs: Palun mõõteriista tööpõhimõtte seletust või viidet sellele

          Tegelikult muutuvad voolud mõlemas poolis. Mida väiksem on anduri takistus, seda väiksem osa voolust läbib pooli nr. 2, samas pooli nr. 1 vool kasvab, kuna seda läbib anduri ja teise pooli voolude summa. Muus osas on sul õigus.

          Comment


            #6
            Vs: Re: Vs: Palun mõõteriista tööpõhimõtte seletust või viidet sellele

            Nii see tõepoolest on. Kui paak on tühi, siis läbib vool ainult pooli nr. 1, mis tirib osuti vasakusse serva. Kui anduri takistus suureneb, hakkab vool järjest rohkem läbima ka pooli nr. 2. Ilmselt on nr. 2 siis suurema induktiivsusega, sest ta peab jaksama osuti paremasse serva välja tirida, samas kui teda läbiv vool jääb pooli nr. 1 voolust alati väiksemaks. Tavaliselt need kütuse andurid lähevad tühja paagi korral nulli päris kenasti. Olen näinud isegi selliseid mis juba poole paagi peal E tähe juurde vajuvad Kui ei lähe, siis on viga tõenäoliselt kuskil mehaanikas või ühendustes.

            Comment

            Working...
            X