Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto pealt motika aku laadimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto pealt motika aku laadimine

    Selline küsimus, et kas saab laadida töötava auto pealt motika 12V geelakut?

    Aku pinge on 12,92V, kui starterit anda, siis relee plõksib ja pinge langeb korralikult.
    Auto pealt täkku andes läheb masin käima ja töötab tõrgeteta, peale 5 km sõitmist käivitades jälle relee teeb häält ja ei midagi.
    Kahjuks endal impulsslaadijat pole ja motikaga sõitma ei saa ka minna.

    #2
    Vs: Auto pealt motika aku laadimine.

    Saab ikka laadida, mina paneks igaks juhuks kaitseks mõne auto vana esitule pirni vahele, see siis piiraks voolu ära.

    Aga ei saa välistada ka võimalust, et aku õhtal.

    Miks sul seda impulsslaadiat vaja on, kõlbab tavaline vanakooli oma ka.

    Comment


      #3
      Vs: Auto pealt motika aku laadimine.

      Oli kunagi hädavajadus ja sai motika geelaku vana Nokia telefoni laadijaga ära laetud. Sihukesega, millel pisike trafo sees. Toimis.
      Хоть я сразу не понял что это, ну почуствовал что для полного счастья это как раз вот уменя не хватало.

      Comment


        #4
        Vs: Auto pealt motika aku laadimine.

        Tavalise vanakooli omaga proovisin, ühendasin ära ja siis tahtsin pinge parajaks keerata. Keerasin laadijalt peale, aku klemmidel pinge ei muutunud.
        Muidu http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/11...rs+-+Akud.aspx 7:55, seal öeldakse, et ei tohiks geelakut laadida vanakooli laadijaga.

        Comment


          #5
          Vs: Auto pealt motika aku laadimine.

          Jutt jumala õige.Vanakooli laadijaga ei tohi kindlasti geelakut laadida.Kasuta selleks kindlasti uuematüübi impulslaadijat.

          Comment


            #6
            Vs: Auto pealt motika aku laadimine.

            Tehnikafoorumis ei tohiks ebateadlikku möga ajada.
            Geelakul on täiesti suva, mismoodi tekitatakse vajalik laadimisvool, kas trafo- (="vanakooli") või impulsstoite (="uuekooli"?) põhise laadijaga. Oluline on, mis pingeni akut laetakse. Geelaku korral ei tohi laadimispinge ületada 14,1V. Vedelhappe- ja AGM (Absorbed Glass Mat) tüüpi akudel 14,5V. Muus osas on kõigi kolme tüüpi pliiakude laadimiskarakteristikud sarnased.

            Muide - väga levinud on AGM ja geelakude omavahel segi ajamine, näevad sarnased välja ja mõlemad on hooldusvabad (hoolduslaadima peab ikka!). AGM akude kaanes on pikk kork, mis sulgeb kõik purgid. Geelakul kaanes korki pole.

            Mis puutub küsimusse kas tsikli akut tohib auto abiga laadida, siis põhimõtteliselt jah. Tuleb vaid aku laadimise ajaks ühendada lahti tsikli elektrisüsteemist, muidu kipub alaldi-regulaator läbi põlema.
            Teemaalgataja kirjeldatud sümptomite kohta ütleksin - uue aku soetamise koht.
            Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

            Comment


              #7
              Vs: Auto pealt motika aku laadimine.

              Suuremad akutootjad soovitavad ikka impulsslaadijat siiski....nii et väga möga nagu ei saa ju ajada...

              Comment


                #8
                Vs: Auto pealt motika aku laadimine

                Kas siis uuema aja generaatorid on ka impulss laadimisega?

                V:
                Ei ole, seega suva.

                Comment


                  #9
                  Vs: Auto pealt motika aku laadimine

                  Kui mootorratta aku on paralleelselt autoakuga, siis probleeme ei teki.
                  AGM on selles mõttes eriline tüüp, et seda peab laadima pisut kõrgema pingega st. auto genekas seda päris täis ei löö.
                  Allkiri.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Auto pealt motika aku laadimine.

                    Esmalt postitatud Tarts444 poolt Vaata postitust
                    Suuremad akutootjad soovitavad ikka impulsslaadijat siiski....nii et väga möga nagu ei saa ju ajada...
                    Saab ajada ja kuidas veel. Kaubanduslikel põhjustel tuleb alati soovitada kalleimat lahendust. Impulsslaadija mõiste tuleb eelnevalt selgeks teha. Tegemist on kas:
                    1. invetertehnoloogial (trafota) laadijaga. Seda peetakse enamasti silmas, kui räägitakse impulsslaadijast. Nagu eelnevalt ütlesin: akul ei ole sooja ega külma, kuidas tekitatakse laadimiseks vajalik vool, kas trafo baasil alaldiga või elektroonilise inverteriga. Inverteripõhised laadijad vahel oskavad sooritada mitmeastmelist laadimist, mida võib ka keskmisele kodanikule serveerida "impulsslaadimisena".
                    2. impulsslaadija selles mõttes, et tekitab laetavale akule huvitavaid vooluimpulsse. Pidada avitama sulfateerumise vastu. Vahet pole, kas laadimisvool tekitatakse trafoga (nt. Optimate) või inverteriga.

                    Või olen mina asjast totaalselt valesti aru saanud, esimesed akulaadimise kogemused mul ka alles aastast 1976.

                    Aga jah, paralleelselt auto akuga võib tsikliakut laadida. Eeldades et aku on mootorratta süsteemist lahti ühendatud. Erilist tähelepanu vajab geelaku, selle laadimise pinge ei tohi ületada 14,1V, muidu keeb end rikki. Vedela ja AGM elektrolüüdiga akudega pole probleemi, need taluvad sama laadimispinget kui autoakud.
                    viimati muutis kasutaja GU50; 14 m 2012, 13:13.
                    Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Auto pealt motika aku laadimine.

                      Palju aega mööda läinud ja pole vastanud. Aga tõesti oli targem uus aku osta, kuna peale laadimist mõnda aega kestis, aga ikkagi lõpuks suri uuesti ära.
                      Sigaretisüütajast laadisin nüüd uut akut ja vaatasin, et + - oleks õigesti ja sõidu ajal voltmeetriga jälgisin. Kusil 14,2V juures oli stabiilselt ja laadis kenasti täis. Seismisest oli langenud 12,7V peale ja nüüd 3 päeva peale laadimist 12,88V.
                      Sõitsin kuskil 200km ja selle ajal siis oli ühenduses. Nüüd tuleb soojad ilmad ära oodata ja siis näeb, kui tark tegu see ikkagi oli.

                      Comment

                      Working...
                      X