Loon uue teema "Auto aju", kus loodan ka siinsete inimeste kommentaare, soovitusi, ettepankuid ja miks ka mitte konstruktiivset kriitikat. Postitused stiilis jama või miks sellist jama teha vms siis ei ole oodatud, eks igaüks ise teab millega oma aega sisustada Kui keegi aga tahab teada miks ma seda teen, siis ütlen, hobi pärast.
Millega on tegemist, tegemist on ühe vana auto nö noorendamisega, täpsemalt siis 87 a Mercedes G klassi 460 mudelile 2003 aasta mudeli 463 välimuse andmine. Autole teen nii tehnilise kui välimuse upgrade kuid siin ma ei sooviks arutada muid auto ehituse üksikasju kui ainult elektroonika aga kui kedagi huvitab siis kogu blogi asub siin: http://gmersu.blogspot.com/
Asja juurde siis, soovin G460 sõjaaegsed kellad (tahhomeeter, spido jne) vahetada uuema põlvkonna sarnase vastu. Kõige sarnasem, peaaegu samasugune on W203 Mercedesel aastast 2000 (C klass), samuti tulevad sellelt autolt ka armatuuris olevad nuppude paneelid. W203 -e kellad ja nupud on originaalis omavahel ühendatud CAN b võrgu kaudu kus toimub kogu andmevahetus, on veel ka CAN C aga see peamiselt mootori ja pidurite ja abs jne komponentidega suhtleb. Ostsin endale CAN232 nimelise gateway ja üritasin can -i lahti häkkida. Mingil määral see mul ka õnnestus aga kuna Mercedes on oma koodid salastanud, siis kõike sniffida oleks juba raske, kui mitte võimatu, mõned koodid nagu immoga seotu on veel ka krüptitud. õnnestus tulesid lülitada, suundasid jne aga näiteks spidokat ilma mõlema CAN -ita ei saa, CAN c aga soovib kiiruse infoks abs andurite infot, abs -i mul aga pole . Seega otsustasin CAN -i mitte kasutada vaid luua oma "aju" koos vastava kommunikatsioonivõrguga.
Istusin täna pool päeva ja tegin endale selgeks kõigepealt mida mul vaja on ning joonistasin plokkskeemina üles.
Vaja on mida:
1. Andurite sisendmoodulit
2. Kliima kontrollpaneeli moodulit
3. Armatuuri nupupaneeli moodulit
4. ühte RS232 gateway -d
5. Täiturmoodulid (releed)
6. Kellaploki moodulit
Nupupaneelide nupud ühendaksin auto elektrist nö lahti otse kontrolleri sisendiks, moodulid ühendaksin omavahel I2C võrgu kaudu ning võrgu otsa istutaksin ühe RS232 silla, et saaks arvutiga sellesse kõigesse sekkuda.
Praeguse idee järgi võiks kogu arhitektuur olla tesentraliseeritud, et vältida vastakate korralduste andmist. Keskmoodul võiks olla RS232 gateway kes käib küsib koguaeg kõikide moodulite käest nende objektide seise ja reageerib siis vastavalt. Näiteks nupupaneeli nuppu kui vajutada ja lahti lasta siis nupupaneeli kontroller lihtsalt paneb nupu ledi põlema ja registreerib oma registris, et see nupp on aktiveeritud, kellelegi muule ta seda ise ei ütle. Nüüd kui skaneeriv moodul tuleb küsib selle mooduli käest mis seisus nupp on ja saab vastuseks, et aktiine, saadab vastava korralduse mingit releed lülitada täiturmoodulis, ise nupupaneeli moodul kuhugi mingit inffi ei saada.
Toon ära ka plokkskeemi:
Millega on tegemist, tegemist on ühe vana auto nö noorendamisega, täpsemalt siis 87 a Mercedes G klassi 460 mudelile 2003 aasta mudeli 463 välimuse andmine. Autole teen nii tehnilise kui välimuse upgrade kuid siin ma ei sooviks arutada muid auto ehituse üksikasju kui ainult elektroonika aga kui kedagi huvitab siis kogu blogi asub siin: http://gmersu.blogspot.com/
Asja juurde siis, soovin G460 sõjaaegsed kellad (tahhomeeter, spido jne) vahetada uuema põlvkonna sarnase vastu. Kõige sarnasem, peaaegu samasugune on W203 Mercedesel aastast 2000 (C klass), samuti tulevad sellelt autolt ka armatuuris olevad nuppude paneelid. W203 -e kellad ja nupud on originaalis omavahel ühendatud CAN b võrgu kaudu kus toimub kogu andmevahetus, on veel ka CAN C aga see peamiselt mootori ja pidurite ja abs jne komponentidega suhtleb. Ostsin endale CAN232 nimelise gateway ja üritasin can -i lahti häkkida. Mingil määral see mul ka õnnestus aga kuna Mercedes on oma koodid salastanud, siis kõike sniffida oleks juba raske, kui mitte võimatu, mõned koodid nagu immoga seotu on veel ka krüptitud. õnnestus tulesid lülitada, suundasid jne aga näiteks spidokat ilma mõlema CAN -ita ei saa, CAN c aga soovib kiiruse infoks abs andurite infot, abs -i mul aga pole . Seega otsustasin CAN -i mitte kasutada vaid luua oma "aju" koos vastava kommunikatsioonivõrguga.
Istusin täna pool päeva ja tegin endale selgeks kõigepealt mida mul vaja on ning joonistasin plokkskeemina üles.
Vaja on mida:
1. Andurite sisendmoodulit
2. Kliima kontrollpaneeli moodulit
3. Armatuuri nupupaneeli moodulit
4. ühte RS232 gateway -d
5. Täiturmoodulid (releed)
6. Kellaploki moodulit
Nupupaneelide nupud ühendaksin auto elektrist nö lahti otse kontrolleri sisendiks, moodulid ühendaksin omavahel I2C võrgu kaudu ning võrgu otsa istutaksin ühe RS232 silla, et saaks arvutiga sellesse kõigesse sekkuda.
Praeguse idee järgi võiks kogu arhitektuur olla tesentraliseeritud, et vältida vastakate korralduste andmist. Keskmoodul võiks olla RS232 gateway kes käib küsib koguaeg kõikide moodulite käest nende objektide seise ja reageerib siis vastavalt. Näiteks nupupaneeli nuppu kui vajutada ja lahti lasta siis nupupaneeli kontroller lihtsalt paneb nupu ledi põlema ja registreerib oma registris, et see nupp on aktiveeritud, kellelegi muule ta seda ise ei ütle. Nüüd kui skaneeriv moodul tuleb küsib selle mooduli käest mis seisus nupp on ja saab vastuseks, et aktiine, saadab vastava korralduse mingit releed lülitada täiturmoodulis, ise nupupaneeli moodul kuhugi mingit inffi ei saada.
Toon ära ka plokkskeemi:
Comment