Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Lambda signaali "võltsimine"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Lambda signaali "võltsimine"

    Tekkis mõte, et anda vanemat tüüpi autole (karburaator, kat ja lambda) ise lambda signaal. Peaks jääma vahemikku 0-1.1 v näiteks ja olema reguleeritav. Saan aru nii, et madalam pinge ütleb, et segu lahja anna rohkem kütust - ning vastupidi. Kas sellise signaali saab lihtsalt potensiomeetriga? Või on vajalik ka takisteid lisada? Mis suuruses need peaksid olema? Ma olen natuke kauge kõigest sest kuid väikese juhendamise abiga saaks tehtud.

    Nüüd ka ebaolulist:
    Lühidalt ka sellest, et tegemist on Subaru Libero minibussiga, 1.2 bensiin, 38kw ja 92a. Tal on mingi eriti naljakas lugu selle lambda anduriga. Kataloogid pakuvad ainult 1 juhtmega - autol on 2 juhtmega ja katkine. Keere ka maas ja kõik hukas. Kataloogi järgi 12mm keermega ja 2 juhtmega universaali tellida ei saa. Nüüd peab auto ka tagasi välismaale kihutama kohe-kohe ja ei jõua ära oodata. Üritaks siis selle aju petmisega ülevaatuselt läbi saada ning vältida katalüsaatori tühjaks põlemist. Ja mõistan ka, et segu liiga lahjaks pettes võib teisipidi mootori ära lõhkuda. Hädaabinõu ühesõnaga. Juba eile pidi valmis olema
    Eks siis pärast jõuab uurida ja õiged jupid leida.

    #2
    Vs: Lambda signaali "võltsimine"

    Kui kahe juhtmega, võib anduris olla ka kütteelement (lambda preheating), seetõttu ei tarvitse signaali imiteerimisest üldse kasu olla.
    Pole kursis kuidas antud Subarul, aga paljud ECU-d (auto "aju" siis) soovivad, et teatud koormus kütteelemendi näol oleks pidevalt taga.
    Muidu lihtsalt ei tööta või paneb armatuuris check engine tulukese (või mingi muu sarnane hoiatus) põlema.

    Comment


      #3
      Vs: Lambda signaali "võltsimine"

      natuke "igavat" teooriat, edasi mõtle ise

      Comment


        #4
        Vs: Lambda signaali "võltsimine"

        All linki klikates avaneval lehel natuke juttu asjast aga mul küsimus, kas keegi viitsib sellise valmis teha millel saaks signaali ülemist piiri reguleerida (et saaks vajadusel signaali 0,1V - 0,3V) ?

        Comment


          #5
          Vs: Lambda signaali "võltsimine"

          Emuleerimiseks puudub vajadus. Iga ECU jääb lihtsalt open loop rezhiimi, kui ta aru saab, et lambdat taga ei ole, ning see on segu mõttes igal juhul täpsem kui kuidagi ise emuleeritud sisend. Eeldusel, et ülejäänud andurid (õhutemp, õhurõhk, MAF, mootori temp) õiget juttu ajavad.
          Kõige hullem mis segu doseerimise vallas juhtuda saab, on natuke valetav lambda. Nii natuke, et see mahub ECU veapiiresse (ecu otsustab sisendi teatud piiridesse mahtumise järgi, kas andur ajab mõistlikku juttu või tuleb vigaseks märkida), kuid piisavalt, et segu valeks ajada. Siis võib küll katile liiga teha.
          Toidan trolle!

          Comment


            #6
            Vs: Lambda signaali "võltsimine"

            2 juhtmeline lambda on lisa massiga (üks signaal ja teine maandus) aga selle subaru puhul soovitan asi korda teha, mitte signaali generaatorit kasutada. NB! seal võib kasutada ka 1 juhtmelist lambdat aga siis peab veenudma, et andur summuti kaudu korraliku maanduse saab.

            Kuid mul oleks seda signaali generaatorit tarvis, seetõttu küsin uuesti, kas on kedagi kes minu eelmises postituses toodud viguri kokku paneks? ja mis see hinnaklass võiks olla, mis motiveeriks seda tegema
            viimati muutis kasutaja Henc; 08 m 2013, 10:06.

            Comment

            Working...
            X