Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Laadimisprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Laadimisprobleem

    Autoks on Skoda Roomster. On tekkinud huvitav probleem, millele ei oska paugupealt seletust leida. Pärast mootori käivitamist aku ei lae. Pinge on kusagil 12,5 V. Kui jätta tühikäigul käima, siis ei hakkagi laadima ja võib aku kasvõi lõpuni tühjaks imeda. Kui anda lühiajaliselt gaasi ja tõsta korraks pöördeid, siis läheb laadimine stabiilselt tööle (pinge tõuseb 14,5 V peale) ja edaspidi probleemi justkui pole. Pärast järgmist käivitamist on sama jama. Kas kellelgi on põhjuse osas ideid?

    #2
    Vs: Laadimisprobleem

    Generaatori harjad jäävad kinni?

    Comment


      #3
      Vs: Laadimisprobleem

      Harjade kinnijäämine oleks loogiline põhjus küll sellele nähtusele. Samas on arusaamatu kuidas see kinnijäämine just igal mootori seiskamisel/käivitamisel saab toimuda? Aga mine tea... Mõtlesin et prooviks peale käivitamist millegagi gene vastu kopsida samal ajal pinget kontrollides. Kui kopsimine aitab, siis on hüpotees suure tõenäosusega õige

      Comment


        #4
        Vs: Laadimisprobleem

        Mul teeb samamoodi ja ma ei tea kas see on viga või mitte, aga see on ainult hea. Kui on diisel ja väljas kõva miinus nii et viimase piiri peal käivitamine siis kui laadima kohe hakkab siis sureb mootor välja sest ei jõua vedada. Nii saad lasta hetke soeneda.
        Asi käib nii juba aastaid nii et mingi kopsimise viga ei ole, aga kõrvalefekt on see et vahel pinge ujub, kas need asjad seotud on, ei tea, tegin teema ka kunagi: http://www.elfafoorum.eu/threads/139...amm?highlight=
        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

        Comment


          #5
          Vs: Laadimisprobleem

          Ford Transitil oli see värk juba kümme aastat tagasi ja polnud sellest mingit probleemi. Andsid peale käimaminekut korra pöördeid ja hakkas laadima.Ilmselt on asi selles, et geneka pöörded tühikäigul on endaergutuse jaoks liiga madalad ja muud polegi. Võimalik, et aitab, kui panna laadimise kontrolltule pirn suurema võimsusega, siis on algergutuse vool suurem ja genekas võtab väiksema pöördega voolu üles.Pole kindel, et see aitab, aga proovida võib.

          Comment


            #6
            Vs: Laadimisprobleem

            Tundub ka loogiline jutt, seda enam et aku on sellel masinal juba 5 aastat vana. Võib vabalt olla nii et käivitamine tõmbab aku pinge niipalju alllapoole, et generaatori algergutuseks pärast enam pinget ei jätku. Tänud kaasamõtlejatele

            Comment


              #7
              Vs: Laadimisprobleem

              Esmalt postitatud parun poolt Vaata postitust
              Pinge on kusagil 12,5 V.
              Esmalt postitatud parun poolt Vaata postitust
              käivitamine tõmbab aku pinge niipalju alllapoole, et generaatori algergutuseks pärast enam pinget ei jätku.
              Minuarust on siin vastuolu ja ma ei pea seda normaalseks. Päevatuled (lähituled) põlevad?
              Mis esindus ütleb?

              Comment


                #8
                Vs: Laadimisprobleem

                Esmalt postitatud parun poolt Vaata postitust
                ...generaatori algergutuseks pärast enam pinget ei jätku.
                Generaatori endaergutusel pole ei akuga ega selle seisukorraga eriti suurt seost. Endaergutus hakkab alguses tööle generaatori rootori jääkmagnetismi arvel.
                Kui aga ergutus käiks aku pealt, siis nii tühjaks akut kindlasti ei tõmmata, et see enam generaatorit ergutada ei suudaks. Selle paar-kolm lisaamprit aku ikka välja annaks.

                Comment


                  #9
                  Vs: Laadimisprobleem

                  Esmalt postitatud a1 poolt Vaata postitust
                  Minuarust on siin vastuolu ja ma ei pea seda normaalseks. Päevatuled (lähituled) põlevad?
                  Mis esindus ütleb?
                  Päevatuled (pooltuled) ei hakka põlema enne kui pöördeid pole tõstnud. Võib-olla mõnikord ka hakkavad, tundub et see tulede rakendumine on nii piiri peal. Päevatulede ülitamine toimub ilmselt pinge järgi. Esinduses pole veel kurtmas käinud, püüan kõigepealt ise selgust saada.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Laadimisprobleem

                    Pinguta genekarihm ära.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Laadimisprobleem

                      Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
                      Generaatori endaergutusel pole ei akuga ega selle seisukorraga eriti suurt seost. Endaergutus hakkab alguses tööle generaatori rootori jääkmagnetismi arvel.
                      Kui aga ergutus käiks aku pealt, siis nii tühjaks akut kindlasti ei tõmmata, et see enam generaatorit ergutada ei suudaks. Selle paar-kolm lisaamprit aku ikka välja annaks.
                      See repliik ärgitas mind põhjalikumalt uurima, kuidas see generaatori ergutamine ikkagi käib

                      What is an alternator? We answer this question in detail, giving you the theory and components to understand how your alternator generator works.


                      Nüüd avastasin ka nüansi, mida ma varem ei olnud üldse märganud - laadimise kontroll-lamp ei sütti üldse, ka mitte siis kui süüde sisse keerata. Ilmselt ergutus ei saa seda algset väikest voolu, mis peaks tulema aku pealt läbi laadimise kontroll-lambi... Kui tõsta pöördeid, siis hakkab tööle rootori jääkmagnetism ja ergutabki generaatori ära. Nüüd saan edasi uurida, mingi pidepunkt on igatahes käes.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Laadimisprobleem

                        Lamp kutu ?

                        Comment


                          #13
                          Vs: Laadimisprobleem

                          Läks omal ka meelest mainida, et juhul, kui laadimise kontrolltule pirn läbi, siis genekas "voolu" üles võtta ei tarvitse. Vahel aitab, kui anda pöördeid, aga mitte alati. Ja inimese silm märkab sõidu ajal süttivat tulukest, aga mitte seda, et mõni lambike süüte sisselülitamisel ei sära...

                          Comment


                            #14
                            Vs: Laadimisprobleem

                            Äkki on asi lihtne ja harjad lihtsal lühikesed + kontaktrõngad kulunud. Kui harjad kinni/lühikesed, siis süüte sisse keeramisel ei tohiks lamp klassikalise Boschi puhul süttida.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Laadimisprobleem

                              Esmalt postitatud kellakägu poolt Vaata postitust
                              Äkki on asi lihtne ja harjad lihtsal lühikesed + kontaktrõngad kulunud. Kui harjad kinni/lühikesed, siis süüte sisse keeramisel ei tohiks lamp klassikalise Boschi puhul süttida.
                              Kui ilm soemaks läheb, eks siis uurin täpsemalt ja selgub, mis tegelikult oli.

                              Comment

                              Working...
                              X