Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kuidas klemmi juhtme otsa saab?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kuidas klemmi juhtme otsa saab?

    Akuklemmid jah suht mustad ja saastad. Eku peal seisavad. Pole lihtsalt olnud ilmasid tegeleda. Kord oli nii, et ainult klõps käis starteril, mõtlesin, et nujah aku nüüd tühi. Seisin poe parklas.
    Ja sinna ma ta jätsingi. Saatsin tuttava automehaaniku peale ja ta ütles, et akuklemm oli sul lahti / nõrgalt kinni. Ma ei tea mis sellega teha, uue klemmi vist panema, sest keera seda polti palju tahad, ta ikka päris kinni ei võta.
    Viimastel päevadel olen märganud, et auto on hakanud käivituma palju vaevalisemalt.
    Enne oli pidevalt pea poolest pöördest.

    Kas senisest veel tühjem aku siis võib põhjustada seda?
    Kindlasti on oma osa ka oksüdeeritud kontaktides.


    Mina ei tea kus seal massijuhtmed on, tegu USA autoga ja selle elektriskeemide raamat on suvilas.
    Pean seal uurima. Kui mõni mootori osas on, kas all või üleval, siis üritan selle leida ja ära puhastada.

    EDIT: Suure ringi küsimus ka. Tihti on nii, et sõidan eks, raadiol kanalid / seaded kõik meeles ja kõik ok, pargin auto, olen tööl, koju minnes panen auto käima ja raadiol seaded kõik nullis, raadiojaamad kadunud. Hakka jälle sättima.

    Igapäev pole, aga aeg ajalt. Mis see olla võib? Ka aku klemmid arvatavasti või hoopiski mass?
    Sest akust ta ju oma toite võtab mälu jaoks.

    #2
    Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

    Akuklemmid peavad ikka puhtad olema ja korralikult kinni.
    Ning klemmide paigaldamisel ei tohiks neid haamriga paika peksta või muud üleliigset jõudu kasutada.
    Ning aeg-ajalt soovitakse ikka autoaku korralikult täis laadida, mitte just iga nädal või kuu.

    Comment


      #3
      Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

      Esmalt postitatud holt poolt Vaata postitust
      Ei saa kõik massid aku juures kokku, massipunkte on auto peale päris mitu, võimalik, et mõnel mudelil isegi kümmekond. Võtke mõne auto elektriskeem ette, veendute ise. Mina otsisin netist oma parsa skeemi, sellel on massipunkte vist 6 või 7, täpselt ei mäleta aga polegi oluline.
      Kere on ka ju elektrijuht. Ja peale keret saavad nad kõik lõpuks aku juures kokku. Ega siis auto kere ei ole see "lõpp peatus" vaid sealt läheb veel juhe edasi akusse.
      Kui aku ja kere vaheline kontakt on kehva, siis on ka kõik ülejäänud maandus punktid sama jamad.
      Võta akul massi juhe lahti ja siis paranda teiste massi punkte kuidas tahad, aga ükski tarbija sul tööle ikka ei hakka.

      Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
      Aku maajuhe vaevalt, siis ei läheks käima. Pigem mõni ämblik kuskil armatuuri või kapoti all.
      Mootorile peaks oma massi juhe minema vist. Vähemalt minul on nii.
      Mootor on ju kummipukside peal ja ei ole jäigalt poltidega kere küljes.
      viimati muutis kasutaja Kkert; 23 m 2013, 23:07.

      Comment


        #4
        Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

        Mul oli isegi plaanis tutikad akujuhtmed teha nullist. Aga need tangid millega klemme juhtme otsa pigistada maksavad hingehinda. See ei tasu ära üheks korraks tegemisel. Klemmide pigistamisega leiba vist ei teeni väga.
        Aga väga oleks tahtnud uued teha. Aga vist lihtsam / odavam USAst uued tellida.

        Comment


          #5
          Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

          Ma tegin nii võtsin elektripoest kaabli ja kingad ja laenasin sealsamas letis olnud tange. Võid ka kokku joota, nii tuliseks ikka ei lähe et lahti sulaks.
          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

          Comment


            #6
            Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

            Torutangidega olen hädapärast saanud tehtud. Ega pole ka raatsinud spets tange kahe klemmi jaoks osta.

            Comment


              #7
              Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

              Porno ei jää torutangidega? See ju selline juhe / kaabel, et kui mingigi takistus või soga peal, tekivad jamad.
              Mõtlen, et suur takistus juhtme ja klemmide vahel. Tohutud voolud ju mis läbi lähevad nendest.


              Igatahes ostsin selle Handymanni laadija ära. Viimane päev oli soodukas sellele (vist) ja võtsin ära.
              Suht raske asi. Pirakas trafo sees. Loodetavasti teeb oma tööd hästi. Kui ei siis ei. Summa polnud suur. Hetkel pole viitsinud proovida.

              Comment


                #8
                Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                Esmalt postitatud Elektrik poolt Vaata postitust
                Porno ei jää torutangidega? See ju selline juhe / kaabel, et kui mingigi takistus või soga peal, tekivad jamad.
                Mõtlen, et suur takistus juhtme ja klemmide vahel. Tohutud voolud ju mis läbi lähevad nendest.
                Ega ta ideaalne ei ole, aga ajab asja ära. Torutangidele tuleb sellele klemmile lisaks midagi kiilu moodi ka vahele panna, mis klemmi keskelt sisse vajutaks nagu öiged tangid seda teevad. Muidu kui ainult torutangidega vajutad, siis läheb lapikuks ja on jama.
                aga jah, see nagu selline hädapärast variant, kui ainult 1 ots vaja teha ja öigeid tange käepärast ei ole.

                Kunagi nägin kuskil sellist ka, et ei olnudki nagu otseselt tangid, vaid selline klots kuhu panid kaabli otsa koos klemmiga sisse ja lõid haamriga peale. Tulemus oli sama mis tangidega.
                See peaks odavam olema. Kui ainuklt teaks mis nimega ta on ja kust saada.

                Comment


                  #9
                  Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                  Ega neil sellist ilusat eestikeelset nime polegi ja kohalikes poodides pole see hind vist samuti mitte eriti ahvatlev. Aga eBay'st kannatab juba täiesti osta.

                  Comment


                    #10
                    Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                    WTF torutangidega juhtmeid tegema. elektrikud ektroonika kallal - kõik käib ikka pressi ja M64 mutritega. Poest otsad käivituskaablid, pressitud. Mõõdad takistust 1-2 oomi. Ajab gaasipõleti soojaks, JOODAD kinni kõik asjad näitab multimeeter ilusti <0,0 oomi. Seepärast need tänapäeva auto elektrisüsteemid kaka hädad ongi, kõik on pressitud kinni tati ja plastiliiniga.
                    Torupoest saab jootetina ja gaasipõleti.
                    Oomipoest saab jootepasta.
                    Juhtme ots pastasse, klambri joodetav koht ka. Siis põletiga soojaks ja tina peale, enne kokku panemist peavad mõlemad pooled kinaga märgunud olema(st ei situ tina sinna 20W kolviga külge). Siis veelkord pastat ja detailid kokku ning klambrile kuuma, kui tina sulama hakkab siis rullist juurde kuni kõik praod on täis voolanud. Plastik mis hakkas kaabli otsas kärssama, sinna liimiga termorüüd peale. Viimane gaasipõletiga soojaks et tihedalt kinni tõmbaks. Klemm pärast traatharjaga üle. Nii saabgi korralik ühenduse. Mul on isiklik foobia nende press ühenduste vastu. lihtsalt pidanud vähemalt üle 10000 lahti tulnud või mittetöötava ühenduse uuesti tegema. Kõik ühendused autodes JOOTA ja liimiga termorüüs peale, pole ühtki uuesti tegema pidanud, enne mädaneb klemm ise ära kui joodetud ühendus.
                    Muide korralikku akukaableid saab noortehnikust, silikoon audio kaablid. Need ei hakka jootmisel sulama ja on piisavalt painduvad.
                    Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                    1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                    2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                    Comment


                      #11
                      Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                      Probleem jah polegi niivõrd kaablites vaid korralikult klemmi kaabli otsa saamises.
                      Millise pressiga seda proovida võiks?

                      Comment


                        #12
                        Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                        Ikka korraliku võimsa hüdropressiga.

                        Comment


                          #13
                          Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                          Oi jah, jube keeruliseks läheb see asi.
                          Kui küsida kellegi / mingi firma käest korraks teenust vms, siis maksangi talle uute juhtmete hinna, et klemmid kokku suruda. Umbes nii. Aga noh, ei tea.

                          Tööl mul press on, aga see pole nii tugev ja pole selle jaoks üldse mõeldudki. Rikun hoopis kalli masina ära.


                          Muidu jah teeks ilusti korralikult enda jaoks, nagu murphy kirjutas ülal.
                          Termorüüžid jms, et ikka korralik asi saaks ja kestaks.

                          Comment


                            #14
                            Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                            Tea ainult kuidas see joodetud ots tugevale vibratsioonile vastu peab. Kas tinast läbi imbunud kaabli kiud murduma ei hakka pika peale...

                            Comment


                              #15
                              Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                              Jah, see on hea küsimus. Olen seda omatehtud elektroonikavidinatega kogenud. Juhtme (nt toide) ots on tinatatud, läbib auku trükkplaadis ja on kinni joodetud otse raja külge. Natuke testimist, siia-sinna ja murdusidki kiud üksteise järgi.
                              Kui autol selline vibra koguaeg peal, siis täiesti võimalik, et murdub ära. Aga pean vaatama, kuidas originaalis tehtud on.

                              Ma siin mõtlesin ja tundub, et mingit stantsi on vaja, et asi kokku suruda. Kruustangide vahel vist ei suru?
                              Peavad siis suured rasked ja tugevad kruustangid olema, et kui näiteks käepidemele pikendus panna toru kujul ja tõmmata veel rohkem kokku, aga jah ei tea kui hea see asi jääb.

                              Teine asi, mingeid ettevõtteid külastada ja paluda see paar pressimist neil ära teha vms.
                              Ilmad soojemaks lähevad ja lumi kaob, siis uurin asja. Praegu liiga jahe, et midagi teha tahaks seal kapote all.

                              Comment

                              Working...
                              X