Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kuidas klemmi juhtme otsa saab?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

    Esmalt postitatud Kkert poolt Vaata postitust
    kuidas see joodetud ots tugevale vibratsioonile vastu peab
    Ega siis ainult juhe ei vibreeri aku küljes või vastupidi. Kui vibreerivad, siis juhe ja aku ikka koos. Keegi rääkis mingist taustsüsteemist kunagi.

    Comment


      #17
      Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

      Kui taustsüsteem ei ole inertsiaalne siis see mis ei ole sinna jäigalt kinnitatud, selle paneb inerts süsteemi suhtes vibreerima.

      Aga ei tasu tonte otsida, tinutatud ühendus peab väga hästi vastu. Pigem kipuvad murduma tehase ühendused just klemmi tagant, tinutamise puhul on üleminek isolatsiooni sees ja ei saa nii lihtsalt murduda. Ja üldse on see probleem ainult peenikeste juhtmetega.
      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

      Comment


        #18
        Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

        Esmalt postitatud Elektrik poolt Vaata postitust
        Ma siin mõtlesin ja tundub, et mingit stantsi on vaja, et asi kokku suruda. Kruustangide vahel vist ei suru?
        Peavad siis suured rasked ja tugevad kruustangid olema, et kui näiteks käepidemele pikendus panna toru kujul ja tõmmata veel rohkem kokku, aga jah ei tea kui hea see asi jääb.
        Kruustangidega pressid klemmi lapikuks lihtsalt. Ühel pool peaks olema kiil, mis klemmi servad keskele kokku suruvad ja teisel pool peaks kerge süvend olema.
        Vaata kaabli tange, siis saad aru.
        Aga hädapärast jah... kui on vaja autoga kohe liikuma pääseda - näiteks õigeid tange ostma.
        Esmalt postitatud vanemleitnant poolt Vaata postitust
        Ega siis ainult juhe ei vibreeri aku küljes või vastupidi. Kui vibreerivad, siis juhe ja aku ikka koos.
        No kui juhe läheb kere külge, siis jah ei vibreeri... aga kui mootori külge, siis vibreerib küll.
        viimati muutis kasutaja Kkert; 04 m 2013, 16:15.

        Comment


          #19
          Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

          Tööstuslikult on akukaabli ühendused akule ühendatavas klemmis kõik pressitud + joodisega läbi joodetud. Joodis täidab märgumisel kogu traadikiududevahelise ruumi. Kaabli isolatsioonle tuli vahetult enne klemmi peale tõmmata ka kokkutõmbav termorüüs. Need nõuded olid kirjas tehnoloogilisel kaardil.
          viimati muutis kasutaja rainadov; 04 m 2013, 20:36. Põhjus: täiendus

          Comment


            #20
            Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

            Ok, enne panen kaabliotsa klemmi otsa ja siis peale pressimist valan seest tinaga üle?
            Termorüüž looumlikult. Kasutan liimiga varianti, et niiskus jms seal elama eriti ei hakkaks.


            Tekkis siin mõte, et kas massiivsete kruustangidega saaks asja jonksu?
            Paneks kruustangi käepidele torust pikenduse, et jõuõlg suurem oleks ja suruks kogu jõuga?

            Saaks nii?

            EDIT:
            asjakohane video:
            viimati muutis kasutaja Elektrik; 06 m 2013, 00:57.

            Comment


              #21
              Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

              Esmalt postitatud Elektrik poolt Vaata postitust
              See vend seal videos kraapab paar korda noaga paljast juhtmeotsa - ok, oletame et on uus ja puhas kaabel. Siis valab kuiva klemmi augu tina täis - ok, oletame et tina sees oli kampol olemas. Siis surub külma ja tinaga läbi immutamata juhtmeotsa sulatinasse ja arvab et sai maru hea. Ootab veel kõrval et ära jahtuks. Klassikaline külmjoode tuleb sealt, muud midagi.

              Comment


                #22
                Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                Minu kogemuse põhjal on seal videos gaasipõleti ja kruustangiga ümberkäimine üsna õnnestunud. Ülejäänu kohta tekkisid küll küsimused.

                Comment


                  #23
                  Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                  Aga mis teisiti võiks siis olla?
                  Tavalise kolviga ma vaevalt selle juraka tina täis saan. Kui kasutan sama klemmi ja sama tööviisi näiteks.

                  Samas jah, minul tekkis küsimus selle klemmiga, millest see tehtud on ja kas see piisavalt või üldse tina enda küljes hoiab. Selles suhtes jah äkki ongi külmjoode.

                  Kui see mingist alumiiniumi sulamist vms on, siis jah vaja ju spets jootevedelikke jms.
                  Ei tea.

                  See parem meetod?
                  http://www.youtube.com/watch?v=MzCC7cNLa6I

                  Minu arust väga korralikult. Aga jah mingid spets jootetabletid vms, krt teab mis asjad. Lihtsalt tinajunnid?

                  Peaks lihtsalt äkki jootevedelikku / pastat kasutama ja korraliku tina ja samamoodi "keema" laskma ja ära laskma jahtuda. Peaks sama hea tulema.
                  viimati muutis kasutaja Elektrik; 08 m 2013, 23:49.

                  Comment


                    #24
                    Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                    See viimane kahtlus on täiesti põhjendatud. Ehk siis tõesti kogu asi jääb sinna kui puhtad need pinnad on mis tinaseks peavad saama.

                    Comment


                      #25
                      Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                      Mis jootevedelikku puutub, siis nn. saltser ei ole kõige parem mõte... Eeldusel, et juhe ja klemm korralikult puhtad on, võib selle töö jaoks ka kampolit kasutada. Kusjuures lagundab vaskoksiidi nagu vana mees, ainult kuumaks peab korralikult ajama. Saltseril ja happelistel pastadel see häda, et kipuvad oksiidi tekitama. Ise kasutan ainult kampolit ja väga hästi töötab...

                      Comment


                        #26
                        Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                        See video on korralik. Kiulise juhtmesoone jootmise puhul on põhiline veenduda et tina märgab kogu soont, ehk kõiki kiude eraldi. Seda ei juhtu ilma jootevedeliku või kampolita, samuti kui soon on külm või oksüdeerunud.

                        Comment


                          #27
                          Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                          Esmalt postitatud Elektrik poolt Vaata postitust
                          Aga mis teisiti võiks siis olla?
                          Tavalise kolviga ma vaevalt selle juraka tina täis saan. Kui kasutan sama klemmi ja sama tööviisi näiteks.

                          Samas jah, minul tekkis küsimus selle klemmiga, millest see tehtud on ja kas see piisavalt või üldse tina enda küljes hoiab. Selles suhtes jah äkki ongi külmjoode.

                          Kui see mingist alumiiniumi sulamist vms on, siis jah vaja ju spets jootevedelikke jms.
                          Ei tea.

                          See parem meetod?
                          http://www.youtube.com/watch?v=MzCC7cNLa6I

                          Minu arust väga korralikult. Aga jah mingid spets jootetabletid vms, krt teab mis asjad. Lihtsalt tinajunnid?

                          Peaks lihtsalt äkki jootevedelikku / pastat kasutama ja korraliku tina ja samamoodi "keema" laskma ja ära laskma jahtuda. Peaks sama hea tulema.
                          ;
                          Tuleb tuttav ette. Sisse läks lihtsalt jupike jootetina. Juhtus ka see, et kokkutõmbav rüüs sai natuke liiga vara peale tõmmatud ja ... sulas ära! :-) Kogemusi tuli samas juurde!
                          viimati muutis kasutaja rainadov; 09 m 2013, 22:20. Põhjus: täht

                          Comment


                            #28
                            Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                            Ise kasutan spets hüdraulilist tööriista kaabli kingade külge surumiseks ja paremat ning lihtsamalt asja annab välja mõelda. Olen sellega teinud nii mõnegi auto aku juhtmestiku plus vähemalt sadakond erinevat kaablit mõõtudes 8mm2 kuni 70mm2. Ükski klemm veel otsast pole tulnud ning näiteks 50mm2 kaabli puhul kannatas vabalt keha raskusega kaabli otsas rippuda ilma, et king otsast tuleks.
                            Olen palju ka kaableid tangide ja muude riistadega külge surunud ning jootnud nii kolvi kui leeklambiga aga parim tulemus on ikka hüdro pressiga tulnud. Jämedamate kaablite puhul on see suht asendamatu asi.
                            Kui ma õigesti mäletan siis pressis asi kuni 18 tonnise jõuga ja lõpptulemusena jääb ilusa kuusnurkse profiiliga see pressitav osa. Ostsin ma ta ebay kaudu ja maksis naeruväärselt vähe. Üks parimaid ostme mis ma teinud olen, eriti tänulik olin kui enda autos oli vaja üle 30 50mm2 kaablikinga otsa suruda. Leeklambiga oleks ma jäänudki neid jootma.
                            Välja näeb selline:
                            Click image for larger version

Name:	IMG_2352.jpg
Views:	1
Size:	96,4 KB
ID:	867375
                            156.2dB Extreme

                            Comment


                              #29
                              Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                              Kas nii pisikeste matriitsidega press on ikka 18 tonni, mitte 18000 lb (pound, nael) ehk siis 8 tonni? Mis selle markeering on, pildilt ei loe mitte välja?

                              Comment


                                #30
                                Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                                Kui pidevalt pressid midagi, siis jah mõtet osta.
                                Mul ei ole.

                                Kui aitäh eest saaks kuskilt, siis ära ei ütleks, aga ostma ei kipu üldse.


                                Aga rääkige, kui head on üldse need pressitud kaablikingad ja klemmid?
                                Jootest ju paremad ei ole? Et ma mõtlen neid väikeseid kaablikinga tange ja kaablikingasid / klemme.

                                Kui kindlad ja head need ühendused on?

                                Tahan siin audiojuhtmeid välja vahetada autos, hetkel mingid jäigad plärinatekitajad ja mõtlesin osta need kaablikingad ja tangid nende jaoks. Neid klemme saaks igalepoole panna.

                                Aga kui head need ühendused on ja kui hästi see pressitud asi koos seisab või ühendust annab?

                                Video ka, et oleks näha mida ma silmas pean:
                                Step 1: Strip the cableStep 2: Crimping center core of the cableStep 3:Crimping along with outer jacket of the cableStep 4: Similarly crimp other end of cabl...
                                viimati muutis kasutaja Elektrik; 17 m 2013, 23:53.

                                Comment

                                Working...
                                X