Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Autokülmik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Autokülmik

    Tere! Probleem on järgmine. Tegu on autokülmik "Alpin"- thermobox. 18L. 54 W. Ei jää sigaretisüütajast tööle. Originaalpistik ei andnud ka vajaliku ühendust. Lülitus pidevalt välja. Vahetasin pistikut aga sama lugu. Kui mootor ei tööta hakkab kord tööle ja siis jälle ei hakka. Töötava mootoriga kuumenes pistik üle ja kaitse ots jäi pistiku otsa kinni. Auto salongi ventilaator ja mobiili laadija töötavad normaalselt. Panin lisa pistikupesad ( kolmene) ja sinna ka tugevama juhtme. Kõik töötab peale külmiku. Olen kuulnud,et see Alpin ongi teistel vedelema jäänud kapriise tööreziimi tõttu. Külmikul on ka aku tühjenemise kaitse peal. Äkki see vahelt välja visata ja seisva mootoriga kapp tagant ära võtta. See jutt ka külmiku peal et mittetöötava mootoriga kappi ei tohi lülitada. Samas tekib küsimus,et milleks siis see aku kaitse süsteem vajalik on. Küsimus ka veel selles,et kui on 12V märgitud siis peab ka sellel pingel töötama. Kui tahetakse töötava mootori pealt voolu pinget arvestada siis pangu sinna 14,..... volti pingeks. Selle kapi kombeid arvestades tekib tunne nagu ta saaks pidevalt vahelduvvoolu ja siinus on kõver nagu merelaine. Esmakordne juhtum selline,et alalisvoolu tarbija ei hakka tööle. Lõpp küsimus Teile selline. Võtaks õige juhtme ja teeks otse aku pealt läbi kaitsme ühenduse ja lüliti vahele ja siis ots kappi või ei tohi seda elemendi peale niimoodi ühendada.

    #2
    Vs: Autokülmik

    Elemendil on suht savi, kuidas vool temani jõuab, peaasi et jõuab. Rääkides sellest 12V või 14,...V-st - kui aku klemmidel pinge juba alla 12V hakkab vajuma, siis on ca 85-90%-l aku sisust läbi kapi minna lastud, lahjema akuga ei pruugi siis enam starterit ringigi tõmmata. Kapi puhul 12V-st rääkides peetakse silmas ainult tema pingeklassi, et ei kiputaks teda näiteks 24V-le ühendama või veel hullem üritama otse seina kombineerida :P. Seega on sellel akukaitseasjal oma mõte sees olemas - see ongi lollide jaoks, kes ei mõtle ja hajameelsetele, kes unustavad. Minu kapil on see funktsioon eraldi nupust välja lülitatav ja väljas ta mul ka püsib, kapp töötab just nii kaua nagu ma ise tarvilikuks pean, otsides kompromissi külmavajaduse ja aku tervise vahel. Pikemale matkale minnes on autos teine aku, sõidu ajal on see koos kapiga laadimisel ja seisu ajal toidab üksi kappi kuni mõistliku pingelanguni. Õnneks on minu eksemplaril ka võrgutoitevõimalus(kaane sees lihtsalt üks 12V väljundiga impulsstoiteblokk), nii et vahel õnnestub mõnel laagriplatsil ka võrguvoolu tarvitada.
    PS: sellest toitepistiku kuumenemisest - kas selle sees mitte seda tempu ei ole tehtud, et vool lastakse läbi sulavkaitsmega järjestikuse spiraalvedru, mis peakski pistiku +otsa pesa põhja vastu suruma? Sellises variandis hakkab vedru 4-5A jaoks natuke liiga peenike traat kuumenema, vedru lõõmutatakse pehmeks ja hakkab kaduma kontakt nii vedru enese otste kui peaaegu olematu surve tõttu ka pistiku otsa ja pesa põhja vahelt. Ainuke mõistlik lahendus on pistiku sees sündsa ristlõikega juhtmejupp otse kaitsme külge joota ja vedru vooluringist kõrvale jätta.

    Comment


      #3
      Vs: Autokülmik

      Tänud vastuse eest! See vedru valem on täiesti tõene. Huvitav,et insenerid pole seda küsimust lahendada suutnud. Ma ju ostes sinna kilepakki ei näe kuidas pistik toimima on pandud. Nüüd tean,et neid on ilma kaitsmeta ja on kaitsmega ja on tugevate klemmidega ja üks Alpini moodi pistik on hoopis pula. Äkki võiks kapitootja pista kappi ühe kaitsme ja koos kapiga müüa ka pesa mida saaks autosse paigaldada. Praegu tundub,et sigaretisüütaja pesa on autos ainuke koht kuhu midagi pista saab. Inverteritele ju sellist pesa ei panda. Neid on ka 50 W.olemas.

      PS. Päris loll ei ole aga ,et tootja veel lollim on selle peale küll ei tulnud

      Comment


        #4
        Vs: Autokülmik

        tootja ei ole loll, lihtsalt praegusel ajastul on viidud lõpphind alla, enamus asju töötavad kriitilisel piiril ja kui juhtub defektike, siis kohe ongi sellised fataalsed tagajärjed. Ilmselt poleksid seda külmkappi ostnud, kui ta maksaks ütleme 20-50% rohkem? Olgugi, et ta kestaks ka siis sisuliselt eluaeg (kelle elu, seda ei tea ). Tänapäeva tark tarbija peab sellised kitsaskohad läbi nägema ja kasutama talupojaloogikat, et saada asjad kasutuskõlblikuks kohendada.

        Comment

        Working...
        X