Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto generaatori päevad loetud?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto generaatori päevad loetud?

    Ei hakka ümber kirjutama, copy-paste SR foorumist. Seal vist ei jaga keegi asjast suurt. Äkki siin tekib kellegil mingeid arvamusi vms.

    Selline huvitav tähelepanek siis täna, et tulin autoga sõidust, parkisin, mootor töötas vabakäigul. Panin salongitule põlema.

    Tegin omi asju, siis jätsin mootori seisma. Ja kohe peale mootori seiskamist läks salongi laetuli heledamaks. Ehk siis hakkas rohkem valgustama.

    Mootorit ei üritanud rohkem käivitada, et kas tuli läheb uuesti tuhmimaks või ei.
    Selline tunne, et kuskil kas lühis, vooluleke või siis genekas ise tarbib voolu, mitte ei genereeri seda.

    Mis teie arvate? On kellegil sarnast jama olnud?
    Kas genekas hakkab surema?

    Lisaks: on ka vastupidist. Mootori seistes on laetuli tuhmim, auto käima panna, siis heledam.
    Aku on tutikas ja selle "silm" on roheline, ehk siis seisukord (laetus) OK.

    Samas suunatulede taktis vilguvad õrnalt ka muud armatuuris olevad tuled.
    Hetkel mul check-engine põleb ja see läheb tuhmimaks ja heledamaks, vastavalt siis kas suunatuli süttib või kustub.

    Kas mass kuskil mädanenud?

    #2
    Vs: Auto generaatori päevad loetud?

    Töötava mootori puhul mõõda pinget akuklemmidel. Kui see on väiksem kui 14 volti siis on mingi jama. Järgmiseks mõõda geneka väljundit kui seal on ka väikem kui 14 (peaks olema vist isegi 14,4) siis on seal jama. Kui geneka peal on pinge olemas aga aku peal vähem siis ühendus vilets. Kui need operatsioonid on tehtud alles siis saab hakata edasi tegutsema sõltuvalt eelmise asja andmetest. Veel on võimalik, et aku miinusklemmi ja kere vaheline ühendus on vilets. Siis tekivad samasugused tulede vilkumised. Mõõtmisi teosta nii mootori, kere kui ka generaatori suhtes. Ideaalis peaks igal juhtumil tulema sama tulemus. Lekke tuvatsamiseks on üsna lihtne võimalus hakata järjest kaitsmeid välja võtma, siis saad teada millises ahelas viga on. Erinevates foorumiste sobrades võid ka sattuda tüüpvigade otsa. Muul juhul kipub asi ennustamise valdkonda.

    Comment


      #3
      Vs: Auto generaatori päevad loetud?

      Selline heledamaks-tumedamaks viitab jah viletsale kontaktühendusele, kasvõi massi omale. Vaata alustuseks aku klemmid üle ja aku ühendus kerega/mootoriga.

      Comment


        #4
        Vs: Auto generaatori päevad loetud?

        Võib ka lihtsam põhjus olla, ühes süütega väga palju koormust taga mida gene tühikäigul ära toita ei jõua. Igasugu kehvad ühendused ei koorma laadimise puhul akut rohkem kui ilma laadimiseta.
        Proovi sedapidi et ei jäta mootorit võtmest seisma vaid sureta käiguga välja.
        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

        Comment


          #5
          Vs: Auto generaatori päevad loetud?

          Pole erilisi tarbijaid autos, makk ainult ja soojapuhur, noh nagu ikka autodes, mitte mingi eraldi vidin.. Võime ega muud säärast pole.
          Proovin ka ilma puhuri ja makita, kas siis ka seda teeb.
          Muideks laetuli ka vilgub suunataktis, heledamaks, tumedamaks.
          Mitte julmalt, aga siiski nähtavalt.

          Automaatkastiga ei suuda mina küll välja suretada mootorit.
          Unustasin seda mainida.


          Aga aitäh seniste soovituste eest. Proovin need kindlasti järgi.
          viimati muutis kasutaja Elektrik; 16 November 2013, 15:03. Põhjus: Trükiviga

          Comment


            #6
            Vs: Auto generaatori päevad loetud?

            Kui generaatoril harjad kulunud, siis pole tegelikult väga suurt koormust järgi vajagi, vilguvad ka vähemaga.

            Comment


              #7
              Vs: Auto generaatori päevad loetud?

              Mnjh, pool kapotialust tuleb tühjaks lammutada, et geneka juurde pääseda. Teagi isegi kas suudan otse genekalt pinget mõõta.
              Seniste vaatuste järgi näen ainult geneka rihma, kuskil sügavustes. Aga see oli kunagi lihtsalt kiire pilk.

              Üritan lähipäevil rohkem süveneda.

              Comment


                #8
                Vs: Auto generaatori päevad loetud?

                Geneka juhe jookseb otse aku peale nii et kuskilt sügavustest pinget mõõta pole väga mõtet. Laena ampertangid ja mängi nendega natuke, süüde väljas, süüde sees, mootor tühikäigul, keskmisel pöördel, voolu suurus ja suund geneka juhtmes, massis, muudel tarbijatel jne, saad kindlasti pildi palju selgemaks.
                Kui ta tõesti koormaks siis üle paari päeva autoga ei sõidaks.
                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                Comment


                  #9
                  Vs: Auto generaatori päevad loetud?

                  Minul läks kunagi genekas päris huvitavat moodi pensile.
                  Oli kuidagi nii kulunud et, ainult teatud asendis oli lühis sees.
                  Kui mootor töötas, siis laadimise märgutuli kergelt hõõgus/väreles. Päeval ei olnud näha, aga pimedas küll.
                  Testriga mõõtes oli laadimis pinge 14,3-14,5 kandis. Kuna kõik töötas siis sõitsin paar aastat niimoodi ringi.
                  Nende paari aasta jooksul oli umbes 3 korda nii et, peale auto seisma jätmist oli aku umbes paari tunniga nii tühi et ükski tuluke põlema ei läinud.
                  Aga kuna genekas laadis, siis ei saanudki pikka aega aru milles jama.
                  Siis ükskord hakkasin lähemalt uurima ja võtsin geneka rihma maha. Akul võtsin ka juhtme maha ja panin H4 pirni jadasse akuga. Ja kui genekat kruttisin käega, siis mingi asendi peal hakkas lamp hõõguma.
                  Nii et, need paar korda kui aku tühjaks jooksis, oli genekas ilmselt just selle nurga alla seisma jäänud.
                  Peale geneka vahetust märgutuli ei hõõgu ja tee peale pole jäänud.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Auto generaatori päevad loetud?

                    Mina üritan hetkel enda autol aru saada mismoodi saab olla genekakere ühendus auto kerega katkenud. Laadimistuli hõõgub õrnalt. Ergutuspinge on 7 volti. Seega arvasin, et ergutuspinge ahelas on mingi jama ja võtsin 10W pirni ning üritasin sellega geneka kerest pirni põlema saada. Ei õnnestunud. Skeemi leidsin kah. Seal on geneka küljest ainult 2 juhet - laadimine ja ergutus. Ülejäänu peab toimuma geneka kere ja auto kere vahel. Ehk siis juhtub igasugu asju.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Auto generaatori päevad loetud?

                      Esimesel variandil pakuks et genekas võib korras olla aga + juhtmetes või kaitsmeplokis kusagil tekib pingelang- Auto töötab, tuulik makk jne võib võtta ütleme 20A-tekib suht suurte voolude tõttu pingelang. Nüüd kui auto seisma jätta on aku pinge ka 13 midagi ja tarbijaks ainult laepirn - pirn saab täpselt aku pinge kuna vool on nii väike.
                      Maailm oleks puhas ja süüta
                      kui poleks õllejogurtit
                      - Õ.Õ.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Auto generaatori päevad loetud?

                        Geneka ja aku vahel on tavaliselt kaitse, peakaitsme karbis; nii et geneka juurde ilma tungiva vajaduseta otseselt ronima ei pea.
                        Tarbimine kui süüde sees ja masin käib võib olla siiski suhteliselt suur. Tänapäeval tühikäigul need uuemad laadida ei jaksa, ehk tarbimine on pisut suurem, kui voolu toodetakse.
                        Eks ta ikka kõigub; aga kui juba nii tugevasti, et hakkab häirima, siis kusagil on "pehme" koht. Kas aku on pehme, mõni ühendus on loge või tühikäigul ei toeta ikkagi genekas süsteemi piisavalt.
                        Ampermeetriga saab ju geneka poolt tulevat/minevat mõõta. Kui mõistust rakendada, saab gene peakaitsmega paralleelselt lihtsa ampermeetri ühendada ja tühikäigul kaitsme eemaldades, on tulem ka näha.
                        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                        Comment


                          #13
                          Vs: Auto generaatori päevad loetud?

                          Siin on vist vaja seda tugevamat ampermeetrit jah?
                          Seda "sarvedega", tavaline DT830 tüüpi tester jääb oma 2A hätta ?

                          Eks see sarvik tegelt parem ole, ei pea juhtmeid kuskilt lahti ühendama, aga siiski.

                          EDIT: DT830 hoopis 10A.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Auto generaatori päevad loetud?

                            20-30A, sobiks väga hästi mõni veneaegse veoauto või traktori ampermeeter.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Auto generaatori päevad loetud?

                              Mõtlesin et ostaks omale ühed ampertangid.
                              See tundub suht ok,saab pinget ka mõõta ja üldsegi, selline mõõteriist võiks majapidamises olla.


                              Samas peab uurima, äkki üks sugulane omab midagi sellist ja laenab.
                              Vene ampermeeter oleks jah odavam võibolla. Eks näis, kui leiab..

                              Comment

                              Working...
                              X