Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aku hakkab hääbuma. Taastada?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Aku hakkab hääbuma. Taastada?

    Tere,probleem siis et aku saab juba praeguse "talvega" kiiresti tühjaks. Akuks ise on mingi x-firma zap 55Ah 420A. Välisel vaatlusel vedelikest puudust polnud küll aga olid osade pottide plaadid "kõverad". Pinge peale mõndaaega(nädal) seismist 12.3V Mõned pildid ka(ehk abiks): http://postimg.org/gallery/1ti8yxzo/
    Mahutavust pole veel testind, aga targad oskavad, äkki nõu anda kuidas kodustes tingimustes on võimalik aku olukorda parandada/taastada ning kuidas kõige mõttekam?
    Kasutada on vana veneajast laadija start(galeriis pilt). Loodan, et keegi kohe kurjaks ei saa, et teema läbi räägitud jms ja tänan juba ette neid kes aidata viitsivad

    #2
    Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

    Kiiresti tühjaks tuleneb millest?
    Generaator ei lae?
    Autole paigaldatud 10x500W prozektorid ja genekas ei jõua ära toita?
    See seismine on siis ilma koormuseta või auto peal kus voolu söövad asjad ka kui süüde väljas?
    Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
    1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
    2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

    Comment


      #3
      Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?
      • Tühjaks läheb päeva või paariga, nädalavahetust majaees vastu ei pidand,aga täpselt pole jälginud. Generaator laeb, kontrollisin testriga üle. Autol pole ühtegi lisavidinat kõik on "stock"(Opel Meriva 1.4 bensukas). Seismine on nagu autodel ikka mingi väike tarbimine on taga nagu signa jne... Sai proovitud ka uuema akuga ja muret polnud vähemalt auto käivitus ja reageeris normaalselt. Küsimus oli siiski, et kas ja kui edukalt ma saan kodustes tingimustes akut elule turgutada?


      Comment


        #4
        Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

        Kui vana see aku on?

        Comment


          #5
          Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

          Kui sõidad autoga 40-50km otsa, ehk teisisõnu pidevalt vähemalt tunni, ka siis ei saa aku 100% laetud. Lühikeste sõitude korral tuleks teha lisalaadimisi. On vaja aega, et aku laetud saaks. Kehva aku kurnab signa paari ööpäevaga ära.
          Et aku püsiks heas vormis, tuleks teha lisalaadimisi. Pikeneb kindlasti eluiga üle kolme aasta.

          Comment


            #6
            Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

            Bs. Viiekilomeetriste otstega laeb ka ilusti ära, aga laadimine peab korras olema. Signa võib kurnavaks muutuda kui auto mitu kuud seisab.
            Alustuseks vaataks laadimise üle, tavapärase koormusega, tuled+vent+veel midagi, võiks pinge olla üle 13,8, ilma koormuseta 14,3..14,5.
            Kui see korras siis ööseks juhe maha, aga tundmatu brändi vana 420A aku, see kõlab nagu poodi uue järgi.
            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

            Comment


              #7
              Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

              Esmalt postitatud raadiovõimendi poolt Vaata postitust
              .....
              ... küll aga olid osade pottide plaadid "kõverad".
              .....
              Kui kõverad või "kõverad" (kaardus?),
              ega siis head usku enam ei annagi.
              Võimalik et veel plaate lühistav sade
              (mis isetühjenemist põhjustab) purkide
              põhjas (pliielektroodide lagunemisest
              aastatega) ja sulfateeruminegi juba
              lisaks. Vanadus...
              Elektroonika töötab suitsu baasil.
              Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
              Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

              Comment


                #8
                Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

                See osa plaatidest, mis on jäänud kuivaks, on sulfadeerunud ja kas või "uputa" igaveseks, ei tööta enam kunagi. Normaalseks laadimiseks peetakse jah 13,7- 14,2V. kui palju energiat kasutame ära käivitamisel, tuled, kõik tarbijad- sõidame 5km! Meist igaühel on omad tõekspidamised!
                Jah, uue ja korras aku puhul ei anna see tunda niipea, tal on mahtuvust, elame selle arvelt. Kas ta on ka 100% laetud selliste sutsutamistega? Olukord halveneb eriti miinuskraadidega, Lühikest aega lisatud energiahulk kulub ära soojendamiseks, sest poolenisti laetud aku külmub ära.
                Normaalseks laadimisvooluks peetakse 1/10 aku mahtuvusest. 60Ah akule seega max. 6A. Kui teha lisalaadimisi 3- 4A, kaotame ajas, samas laadimiskvaliteet paraneb, see ongi lisalaadimiste "võti".
                See on minu seisukoht ja praktiline kogemus. Näiteks Bosch aku käivitas autot 5 talve, 6. ei riskinud!

                Comment


                  #9
                  Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

                  Nii tuli siis päris hulgi neid vastuseid . Vastan siis küsimustele, aku vanus kahjuks teadmata, kõverust ei oska nii kommenteerida, esimesest postituse juures link piltidele, iga poti kohta pilt.
                  Eile jätsin laadima (laadimisvool oli laadides aku klemmidelt 15,7V 0.5A. Umbes 24 tunni pärast ehk täna vaatasin potid üle, need kaks potti mille olukord visuaalselt halvem olid säilitanud selge vee ja ei mullitand nagu teised. Selline lugu siis sellega otsustasin asja katki jätta kuna sain väheke parema aku 75Ah 720A. Üks küsimus siiski veel, millise vooluga on nüüd seda akut kõige parem laadida kui on kasutada veneaegne "Start" laadija? Kas väiksema vooluga või siis 1/10 aku mahutavusest.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

                    Kas 1/10 kannataks see "Start" üldse välja, 6A oli vist pideval voolul maksimum?

                    Comment


                      #11
                      Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

                      No minul on igatahes selline Start laadija:Click image for larger version

Name:	Laadija Start.jpg
Views:	1
Size:	195,1 KB
ID:	867708
                      Inoks leidsin : " Tavaline START on ikka oluliselt tugevam, kui 200W. vist oli lubatud 80A 30s jooksul. Püsivalt laeb edukalt 30A vooluga. 30*12=360W lühiajaline võimsus aga 12*80=960W. Neid TC270 trafosid vajad seega vähemalt kahte, kui miskit käivitusabi loodad. Niisama laadimiseks aga on sellest ühestki küll - õle 20A pole ühelegi sõiduautole tarvis.
                      Minu START trafo sekundaar oli keritud laiast(poolialuse laiune) õhukesest plekist ja see asus primaari all. Kahjuks võttis asi tuld, kui üks "tarkpea" GAZ53 käias mitu minutit."

                      Parandage kui valeinfo.
                      viimati muutis kasutaja raadiovõimendi; 30 m 2013, 20:59.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

                        Pildi järgi pakuks, et tegu vanemat tüüpi Stardiga, see kannatab tunni jooksul isegi 15 - 20 A voolu, 10-ga võib vabalt panna... Uuematele türistorregulaatoriga, siis Start 2 ja Start M on küll üle 6,5 A juba eluohtlik. Aga jah, kasulikum on ikkagi laadida pigem väiksema vooluga ja kauem.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

                          No siis laadijaga on siis asi ok. kas oleks siis normaalne laadida alguses 1/10 aku mahutavusest ja pärast 2-3A kuni laadija nullli kukub?

                          Comment


                            #14
                            Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

                            Minul on välimuselt samasugune Start (~1990a.), lubatud nimivool on 6A, 25A kuni 30 minutit ja 15A kuni 45 minutit.

                            Üldiselt on nii, et mida väiksem vool, seda kauem laed, aga seda väiksem võimalus on aku keema ajada.
                            Päeval võid suurema vooluga laadida, sest käid seda ju regulaarselt vaatamas, öösel ära üle 2...3A lase.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

                              Noh ega tuli takus just pole, saab selle 2-3A ilusti hakkama. Aitähh kõigile kes vastasid

                              Comment

                              Working...
                              X