Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aku hakkab hääbuma. Taastada?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

    Stardiga kogemust ei oma. Olen kasutanud VA-2, 6 ja12V, ampermeetri ja ümbertõstetava lülitiga. Seal ampermeetrilt näha ja üle 1/10 mahust ei tasu minna. Laadija peab olema tehniliselt korras!
    Kui purgid on korkidega, keera lahti ja jäta aukudele, ei pritsi elektrolüüti välja. EL- taset (eriti pimedas) ära vaata lahtise tulega valgustades . Mullidest eraldub vesinik, see on pauk-gaas, lendab aku puruks ja söövitava sodiga saad vastu nägemist. Enne laadija pistikust välja ja siis "krokud" klemmidelt!
    Laadimisaeg- kui on kuulda intensiivset mullide eraldumist, on mõistlik laadimine lõpetada. Ampermeetri näit on langenud nulli lähedale, liigselt "keeta" ei ole mõtet.
    Edu ja head vana- aasta lõppu!

    Comment


      #17
      Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

      Autos on asjad vähe teisiti kui laua peal lolli laadija taga. Autos ei laeta 1/10 vooluga vaid pingega mis tähendab et aku saab nii palju kui suudab vastu võtta, peale startimist 50A+ on tavaline, just diislil. Ja see ei ole kuidagi halb vaid annab just kiirelt käivitusenergia tagasi, pigem on kõva külmaga hoopis teistpidi probleemiks, kui pärast käivitust laadimine taha läheb siis aku on nii näljane et võib läbi geneka mootori nii maha koormata et see seisma jääb.

      Ja laua peal soovitan ka soojalt pinget jälgida, kui juba üle 15V läheb siis see on lihtsalt happe välja keetmine mida vee lisamisega ei saa taastada. Kui keeta siis mõõduka vooluga ja korgid kinni et aur saaks tagasi kondenseeruda, aga loll laadija on ikkagi rohkem tühja aku nullist välja toomiseks kui päris täis laadimiseks, see üks kord lõpuni täis pole keetmist väärt.


      Fun fact. Korduvalt nii suvel kui talvel eri põhjustel aku tühjaks seisnud nii et starter ei tõmba. Siis täkust või mägistarterist käima ja sõidad ikka 5km juppe nagu midagi poleks juhtunud, lisalaadimist pole selle pärast kunagi vaja olnud, ja seda diisliga mis alati kõige magusama osa küünaldesse laseb. Aga toetudes siinolijate jutule pole see vist võimalik.
      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

      Comment


        #18
        Vs: Aku hakkab hääbuma. Taastada?

        Rääkides sellest pingest kas see ei tohi laadimise ajal aku klemmide pealt olla üle 15V või kuidas sest juba esimese astmega on 15V

        Comment


          #19
          Vs: Aku hakkab hääbuma. Taastada?

          Selline pinge näitab et aku ei suuda voolu vastu võtta, on ta siis väga täis või väga tühi. Kui ei mullita siis on tühi ja pole hullu, mingi aja jooksul peaks pinge langema ja vool tõusma, aga kui keeb siis pole mõtet. Ja kui mõni pott keeb ja mõni mitte siis on aku balansist väljas, siis peaks eriti väikse vooluga ja pikalt laadima et läbi mullitavate elementide ka teised täis laadida, aga elulooma ilmselt ikka ei saa.
          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

          Comment


            #20
            Vs: Aku hakkab hääbuma. Taastada?

            Lisan siia ühe allika: http://home.roboticlab.eu/_media/et/..._laadimine.pdf

            Lõpus on juttu ka Pb akude laadimisest. Olen kasutanud pidevalt akude treenimist (igal kevadel ja enne talve). Tavaliselt loetaks aku elueaks 3..5 aastat. Mul õnnestus tundmatu firma akuga sõita 15 aastat. Hiljem uurisin, et mis firma akuga oli tegemist - oli tehtud Exide firma litsentsi järgi. Uue ostin siis originaali
            Laadija on mul tehtud L200 baasil. Vool ja pinge on kontrolli all, treenimine automaatne - reguleeritavate komparaatoritega + aja arvestamine tühjenemisel mahutavuse arvutamiseks. Sellise laadijaga saan julgelt laadida ka hermeetilisi akusid (valvesüsteemid, murutraktorid jne).

            Comment


              #21
              Vs: Aku hakkab hääbuma. Taastada?

              Endal on muidugi hea tunne, et saab viimast võtta, aga nende viimases veerandis olevate akudega on see jama, et mõne õnnetu juhuse tõttu võid sõna otseses mõttes teele jääda. Oli küll traktori aku ja sai töötades natuke rohkem raputada, järgmisel hommikul starterit järgi ei võtnud, laadida polnud ka enam midagi. Autol oli ka nii, et praktiliselt päevapealt andis otsad, ei saanud uue järgigi muidu, kui auto põrandal oli 150Ah aku ja sellega täkutasin käima.

              Comment


                #22
                Vs: Aku hakkab hääbuma. Taastada?

                No ju on need akud tõesti nii läbi siis ega nad vanad tõesti, eks kui see suurem aastavahetuse jms trall läbi saab siis saab uue aku. Muidu kas keegi teab linki, allikat kus oleks selle Start laadijast täielikum ülevaade nt. kasutusjuhend vms?

                Comment


                  #23
                  Vs: Aku hakkab hääbuma. Taastada?

                  Vaevalt sul sellest kasutusjuhendist abi on, ega seal suurt midagi asjalikku kirjas pole, aga... http://rghost.net/51328771
                  On see nüüd sinu omaga indentne, ei oska arvata. Neid tehti erivaid, olenevalt sellest, mis parasjagu kätte sattus.

                  Comment


                    #24
                    Vs: Aku hakkab hääbuma. Taastada?

                    Head - uut aastat, kõigepealt! Stardi skeemid sain kunagi siitsamast Elfa foorumist. Oli kaks varjanti, pildil olev ja ka türistoriga. Otsingut kasutades peaks kindlasti siin välja ilmuma.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Aku hakkab hääbuma?/Taastada?

                      Tänapäeval akusid ei taastata. Vene ajal pandi jah isegi uusi plaate sisse. Pildi järgi paistab see aku üpris kehvakene, nii et paras ta Kuusakoskisse viia, saad natukene raha tagasi uue ostmiseks.
                      Kui uut ostad, vali ka millist akut ostad. Väga head olid soome Salama akud ( mul pidas selline eelmine aku 13 a. vastu! ). Paar aastat tagasi ostsin Varta aku. Auto peab olema korras ja käivituma n.ö. laksust, ega see käiamine head ei tee. Hea oleks, kui auto seisaks talvel garaažis, käivitumine kergem.

                      Comment


                        #26
                        Vs: Aku hakkab hääbuma. Taastada?

                        Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                        ... Ja kui mõni pott keeb ja mõni mitte siis on aku balansist väljas, siis peaks eriti väikse vooluga ja pikalt laadima et läbi mullitavate elementide ka teised täis laadida, aga elulooma ilmselt ikka ei saa.
                        Teine võimalus on ka poti osaline või täielik lühis sadestunud osakeste tõttu. Sellisel juhul äsjalaetud aku järgmisel hommikul enam ei käivita. Kontrollida saab niimoodi, et aku täielikult täis laadida ning seejärel suure koormusega (15- ja rohkem amprit) mõne minuti jooksul tühjendada. Lühises pott hakkab intensiivselt mullitama.

                        (Rikkis potiga akut saab mujal tegelikult edasi kasutada, kus nt 6V pinget vaja.)

                        -----

                        Kunagi oli juttu, et võiks pidevalt olla laadija küljes, mille pinge 13,6V ja maksimaalne vool poole ampri piires. Palju sellest abi oleks, et külmal ajal signa kulutatud energiat kompenseerida?
                        73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
                        ATiP1pN4XeM

                        Comment


                          #27
                          Vs: Aku hakkab hääbuma. Taastada?

                          13,6 juba laeb natuke, kuude viisi seda küljes ei hoiaks, 13..13,2 vast kõige sobivam selleks et konditsiooni hoida.
                          Tegin ühe suvalise impulss-seinakuubiku 12,9V peale sest ei olnud kõige sobivamaid takke käepärast ja see hoidis sisuliselt surnud akus nii palju särtsu sees et kannatas paari kuu tagant käiata.
                          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                          Comment


                            #28
                            Vs: Aku hakkab hääbuma. Taastada?

                            Akusid saab taastada küll. Iseasi, kas sellel on tänapäeval mõtet ja osa akusid on täiesti kinnised.
                            Mul oli nõukaajal Volga 60-Ah aku, mille mahutavusest oli järgi 1Ah. Tühjenes praktiliselt 1 päevaga. Uus aku oli küll tutvuste kaudu tellitud, ootasin ja ei jõudnudki ära oodata, enne tuli talv. Valasin siis akust elektrolüüdi välja. Põhjast tuli koos happega välja hunnik aktiivmassi, mis lühistaski plaadid ja aku tühjenes. Kui auto käivitub (näiteks talvel) kehvalt, käivitada kauem, siis plaadid tõmbuvad kõveraks ja aktiivmass pudeneb aku põhja. Rikub ka tühjakskäiatud aku, mis jäetakse külmaga autole! Võib isegi lõhki külmuda, kuna happetihedus on siis väike.
                            Loputasin akut ca 20 korda kraaniveega ja lõpus paar korda destilleeritud veega. Iga kord mõõtsin purkide pinget (Volga akul olid klemmid lahtised, kuid saab ka tänapäevastel korgiaugu kaudu mõõta), lühise korral oli pinge 0V lähedane, (muidu 2V) - tuli veelkord loputada. Siis valasin akusse triloon B lahuse koos puhverlahusega (kõrvaldab pliisulfaadi). Pärast 2 tunnist reaktsiooni valasin lahuse välja ja panin akusse destvee. Treenisin 3 korda. Kordasin teist korda triloon B lahusega.
                            Seejärel destveega loputus, uus elektrolüüt 1,27 tihedusega sisse ja purkide lühisekontroll. 3 korda treeningut ja aku mahutavus oli 42Ah. Kolme päeva pärast saabus uus aku. Andsin taastatud aku sõbrale ja ta sõitis sellega veel 3 aastat.
                            viimati muutis kasutaja Svago; 02 m 2014, 22:32.

                            Comment

                            Working...
                            X