Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto akulaadija modifitseerimisest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto akulaadija modifitseerimisest

    Tere !

    Siiani kasutatud venemaa päritolu akude laadijat Ба-3 Max 10A laadimise vooluga !

    Olen täheldanud, et sellega laadides hakkavad akud suht kiirelt kihisema. Mõõtsin laadimise pinge ca 5A laadimise voolu juures, oli 17.2V !
    Kas seda palju ei ole, kui auto generaator laeb vaid 14.2- 14.7V ?

    Hetkel panin aku laadima vaid 1A vooluga, sest nii oli laadimise pinge vaid 14.4V !

    Kas oleks võimalik laadijat kuidagi modifitseerida, et laadimisel pinge jääks konstantsemaks või vähemalt madalam ?

    Click image for larger version

Name:	seest.jpg
Views:	1
Size:	127,5 KB
ID:	876771Click image for larger version

Name:	??-3.jpg
Views:	1
Size:	92,2 KB
ID:	876772Click image for larger version

Name:	skeem.jpg
Views:	1
Size:	178,4 KB
ID:	876773

    Ette tänades: Sam
    viimati muutis kasutaja Sammi; 20 m 2014, 12:39.

    #2
    Vs: Auto akulaadija modifitseerimisest !

    Seepärast laevadki kaasaegsed laadijad max. vooluga ainult kuni pinge umbes 14.0V saamiseni, seejärel hakkab vool langema, ning pinge jääb 14.0 peale.
    Olen mõõtnud oma CTEK 10A laadijat.

    Vene laadijaga tuleb ise jälgida, et pinge niipalju ei kasvaks. Keema hakkab sinna 15.0V kanti juba, oleneb aku keemiast.

    Comment


      #3
      Vs: Auto akulaadija modifitseerimisest !

      Kui pinge tõuseb kõrgele ja aku hakkab keema, kas siis ei oleks põhjust arvata, et aku hakkab täis saama?
      Tahad väiksemat laadimispinget, keeradki pinge väiksemaks, sellega koos väheneb paratamatult ka laadimisvool.

      Comment


        #4
        Vs: Auto akulaadija modifitseerimisest !

        Jah, hea tähelepanek !
        Kahjuks kihisema hakkab ka väga tühja akut laadides.
        Viimane kord läks tühi aku keemagi ning viskas ollust välja. Arvatavasti oli üks pottidest lühises.

        Äkki peaks ampermeetri kõrvale ka voltmeetri kruvima, näeks reaalseid andmeid ?

        Lgp. Sam

        Comment


          #5
          Vs: Auto akulaadija modifitseerimisest !

          Kui pingel 17,2V on laadimisvool 5A, siis on aku tuksis! Soovitan ära mõõta akuhappe tiheduse ja teha treeningtsükleid. Võib-olla saab siis veel akust mingil määral asja.

          Comment


            #6
            Vs: Auto akulaadija modifitseerimisest !

            Tegelikult arvan, et see vana vene laadija vajaks välja vahetamist.
            Aku on korralik, kinnine ning kontrollsilmast paistab roheline. Mõtlesin laadida proffilaktika mõttes, sest vaid lõhikesed sõidud ja kõik tarbijad (puhur max põõretel, peeglite, esi ja tagaklaasisoojendid, konditsioneer ja stereo jne.) on alati järel.

            Lgp. Sam

            Comment


              #7
              Vs: Auto akulaadija modifitseerimisest !

              Esmalt postitatud Sammi poolt Vaata postitust
              ...kontrollsilmast paistab roheline.
              No siis ongi ju aku praktiliselt täis, suure vooluga laadides peabki keema hakkama.
              Või ei kee, lihtsalt tasakesi susiseb? See on normaalne, laadides mulle ikka tekib.
              Kui suure vooluga soovid laadida, tuleb purkide korgid eemaldada.

              Comment


                #8
                Vs: Auto akulaadija modifitseerimisest !

                Esmalt postitatud Sammi poolt Vaata postitust

                Äkki peaks ampermeetri kõrvale ka voltmeetri kruvima, näeks reaalseid andmeid ?

                Lgp. Sam
                Hea mõte, mul on pandud ampermeetri kõrvale voltmeeter. Laadimispinget ( ühtlasi ka voolu ) saab muuta sujuvalt primaarpoolel oleva autotrafo 230 VAC abil. Kui aku on päris tühi, tuleks teda alguses täislaadimisvooluga laadida, pärast poole tuleks voolu maha keerata/võtta. Voltmeetri pealt näeb aku pinget. Suure vooluga laadides hakkab vett akuhappes välja keetma, s.t. akuhappes olev vesi laguneb vesinikuks ja hapnikuks. Sel puhul võib elektrolüüdi tase purkides alaneda.

                Paha poleks ka omada akuhappe areomeetrit - tihedusmõõtjat, mul neid mitu tükki.
                viimati muutis kasutaja etsv56; 20 m 2014, 16:09. Põhjus: kirjaviga

                Comment


                  #9
                  Vs: Auto akulaadija modifitseerimisest !

                  Sama siin, laadijal on peal voltmeeter ja kui 14,5V käes siis keeran jälle astme võrra maha. Kui aku juba täis ja isu pikemalt tiksuma jätta siis läheb 13,7V.
                  Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Auto akulaadija modifitseerimisest !

                    Mul mingi UPS-i trafo, sealt saan 20-25V alalist, otse akule järgi lükates voolutugevus liialt suur, pinge ka pole sobiv, lisasin sellise impulssmuunduri vahele, millel saan potekaga 1-10A voolutugevust timmida ja siis on lülitiga valitav pingevahemik kas 13,8V või 14,5V, enamjaolt olen lihtsalt 13,8V pingel rahulikult tuppa tiksuma jätnud, voolutugevus kukub küll üsna kiirelt sinna paari ampri kanti, kui aku päris tühi ka pole, ilmselt pole enam kõige värskem ka, aga igatahes peaks ohutu olema ja mingit vesinikupauku ka tulla ei tohiks.
                    otsija

                    Comment


                      #11
                      Vs: Auto akulaadija modifitseerimisest !

                      24h akut laetud ca.1A vooluga. Enne lahti ühendamist mõõtsin ka pinget, mis oli ca 15.3V. Väike kihisemine oli ka kuulda. See peaks ju asja juurde käima.
                      Vedeliku tiheduseks sain ca. 25 kraadi juures 1.275
                      g/cm3 ning pinge pärast 1h seismist ca. 13.06V

                      Lgp. Sam

                      Comment


                        #12
                        Vs: Auto akulaadija modifitseerimisest

                        Tihedus 1,275 on hea, ka pinge 13V pärast tundi hea. Üle 16V laadimispinge on tavaliselt sulfatiseerunud akul, mille sisendtakistus on kasvanud.
                        See laadija on päris võimas. Vene ajal oli võrgupinge 220V, nüüd 230V. Eks selle ca 5% jagu ole ka laadija väljundpinge kõrgem, see ei tohiks erilisi probleeme siiski takitada. Võiksid laadijat täiustada näiteks komparaatori ja releega, mis 14,7V saavutamisel lülitab laadija välja. Mul oma laadijal on lõpp reguleeritav kuni 16V, kuid 16V pole kunagi kasutanud, max ikka 15V.



                        Relee paned ikka 12V (näiteks auto oma) , 9V stabilisaatorit kasutad ainult komparaatoril ja relee ühendad laadija + iga. Et võnkuma ei läheks, tuleks tekitada hüsterees. Näiteks stabilitoniga järjesti diood maa ja stabilitroni vahele, mis lisatransistori või lisakontaktiga lühistatakse. Või lühistada takisti, mis on potentsiomeetri ees. Parem oleks kasutada lülitust, kus algasendis laadimisel oleks relee tõmbunud. Selleks tuleks lisada teine transistor.
                        viimati muutis kasutaja Svago; 21 m 2014, 15:47.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Auto akulaadija modifitseerimisest

                          Hüsterees pigem opaka tagasisidega tekitada, tunduvalt lihtsam ju.
                          otsija

                          Comment


                            #14
                            Vs: Auto akulaadija modifitseerimisest

                            Enne laadija modifitseerimist, võtan tühja ning arvatavasti ka lühises aku laadimise ka veel ette !

                            Vedeliku tihedus enne laadima hakkamist 1.075 / 1.175 / ujuk ei tõusnudki põhjast / 1.075 / 1.175 / 1.175 g/m3 ! Pinge 11,5V.
                            Laadimisel 6A pinge vaid 13.4V
                            Jätan mõneks ööpäevaks madalaima reguleeringuga (1A ja 12.4V) laadima, eks näis kas "surnud pott" ärkab ellu !

                            Lgp. Sam

                            Comment


                              #15
                              Vs: Auto akulaadija modifitseerimisest

                              Tagasiside võib ju võtta mitte aku vaid laadija poolelt, siis pole hüstereesi vaja.

                              Üldise pinge langetamiseks topi sealt trafo vahelt mõned keerud juhet läbi ja ühenda sekundaariga jadasse, sõltuvalt kumbapidi otsad trehvavad siis pinge kas tõuseb või langeb.

                              Kui surnud pott lühises siis võid täis laadida ja mutrivõtmega korra ehmatada, ehk põletab lühise lahti ja samal ajal ei lenda aku õhku. Kui hästi läheb.
                              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                              Comment

                              Working...
                              X