Mul on mitu aastat olnud kasutusel VARTA 12V, 75Ah ja 720A calcium-silver lisandiga hooldevaba aku. Auto on 1993. aasta diiselmootoriga isend. Laen akut toas akulaadijaga ning vahetult peale 10h laadimistsükli lõpetamist on aku pinge 14.20V. Kuskil poole tunni jooksul langeb see 13.15V peale ning jääb sinna enam-vähem stabiilselt püsima. Ma soovin testida aku pinget koormuse all, veendumaks, et see jääks sedasi sovitatud 9 - 10V piiresse. Spetsiaalset aku koormustestrit mul pole, kuid kujutan ette, et see on suhteliselt lihtne seade, mis sisaldab jadamisi takisteid? Kas keegi on seda ise ehitanud?
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Koormustest autoakule
Collapse
X
-
Vs: Koormustest autoakule
Õpetusi netis palju, kuidas autoakut testida ka tavalise multimeetriga. Saad aimu ka geneka tööst.
Kui testida vaja ainult korra või siis üliharva, ei näeks mina küll ehitamise ega eritestri ostmisega vaeva. Ise ehitades, kes garanteerib piisava täpsuse?
Pane multimeeter külge akule, sõber näitu vaatama. Käivita ja saabki teada, kui palju pinge langeb. Kui liiga palju, siis midagi mäda.
Netis õpetused, ei hakka ümber jutustama. Ise ma eelistan YT.
EDIT: diisliga mul kogemust pole, aga ei usu, et see erineb. Kõikvõimas YT aitab päris kindlasti.
Comment
-
Vs: Koormustest autoakule
Esmalt postitatud Elektrik poolt Vaata postitustsõber näitu vaatama
Venelased toodavad autosse paigaldatavaid voltmeetreid, isegi meil siin kunagi müüdi, nendel on kohe AUTO-MIN peal. Ehk siis peale auto käivitumist, mõnekümne sekundi jooksul, näitab kui madalale pinge langes.
Comment
Comment