Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Laadimispinge tõstmine 14.0 V > 14.5 V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Laadimispinge tõstmine 14.0 V > 14.5 V

    Tervist kaasmõtlejad!
    Generaatori pingeregulaatoril on peale + klemmi ka 1 või 2 kontakti, mis ühildub auto/mootori ajudega. Minu autol on 2 kontakti ning üks nendest paneb spidoplokil tule põlema, kui laadimist ei ole. Teine aga reguleerib laadimispinget. Kas keegi on proovinud sinna dioodi või takisti vahele panna, et tõsta laadimispinget natuke?
    Kuskil olen lugenud, et mõnel õnnestus niimodi pinget tõsta. Eriti aktuaalne teha seda peaks olema nendel inimestel, kes sõidavad lühikesi otsi ning soovivad, et aku laetud oleks.
    Enda autol on natuke helitehnikat küljes ja isegi ilma selleta on elektroonikat oi oi kui palju. 3 aasta jooksul on hetkel neljas aku peal. Laadimisega muidu probleeme pole, kuid pinge ei tõuse üle 14.0
    Sooviks natuke kõrgemat.

    Soovitusi?

    #2
    Vs: Laadimispinge tõstmine 14.0V peale 14.5 Peale

    Oleneb autost, Audi80ne Bosch pingeregulaatorile panin dioodi regulaatori ja massi vahele. Töötas küll. pinge tõusis u 13,7 pealt 14,4 ni. Osadel japside genekatel on eraldi aku juhe (vist) millega kompenseeritakse juhtmetes tekkivat pingelangu. Sinna saaks dioodi vahele panna, et pinge 0,7V tõuseks. Võibolla, ise pole proovinud.
    Maailm oleks puhas ja süüta
    kui poleks õllejogurtit
    - Õ.Õ.

    Comment


      #3
      Vs: Laadimispinge tõstmine 14.0V peale 14.5 Peale

      Autoks on Volvo S80. Generaator on Boschi oma. Skeemi vaadates läheb üks juhe laadimise puudumise indikatsiooniks ning teine läheb mootori ajuplokki. Seesamune peakski reguleerima. Mis suunas tuleb diiodi panna? Suunaga generaatori poole?
      Tänud!

      Comment


        #4
        Vs: Laadimispinge tõstmine 14.0V peale 14.5 Peale

        Siis on mõistlikum osta 14,5V pingeregulaator, see ajust tulev juhe (vist) lülitab midagi.
        Maailm oleks puhas ja süüta
        kui poleks õllejogurtit
        - Õ.Õ.

        Comment


          #5
          Vs: Laadimispinge tõstmine 14.0V peale 14.5 Peale

          Hea meelega vahetaks välja! Ei ole leida neid millegi pärast. Üldiselt on bensukate omad 14.5V, mis minu genekale ei sobi. Bensukatel on 1 juhe, mis külge tuleb, minul on aga 2 klemmiga pistik. Loomulikult on D+ juhe ka küljes.

          Comment


            #6
            Vs: Laadimispinge tõstmine 14.0 V > 14.5 V

            Sellises situatsioonis (kus tahad saada pingelangu, kuid ei tea mis pidi diood peab olema) võid panna 2 dioodi paralleelselt, üks ühte, teine teistpidi. Pingelang tekib sellelt dioodilt mis sai õiget pidi, teine lihtsalt ei juhi antud situatsioonis.

            Comment


              #7
              Vs: Laadimispinge tõstmine 14.0 V > 14.5 V

              Geniaalne! Samas ka lihtne. Tänan idee eest!

              Comment


                #8
                Vs: Laadimispinge tõstmine 14.0 V > 14.5 V

                Vanematel diiselmootorite genekatel andis teine juhe impulsi mootori pöörete lugejale.Pinge regulaator oli aga geneka sees, ehk siis selles korpuses kus on ka harjad .Volvol võib olla teisiti.

                Comment


                  #9
                  Vs: Laadimispinge tõstmine 14.0 V > 14.5 V

                  Pingeregulaator on koos harjadega jah. Samas käib tagant geneka külje ja on lihtsalt vahetatav. Skeemi järgi läheb see "juhtimise" juhe otse mootori juhtimisplokki.
                  Laadimispingega on nii, et üldiselt püsib see alati 13.9 ... 14.0 kanti, samas suuremate külmadega tõuseb 14.2 voldini. Siis, kui mootor on täiesti soe, võib langeda 13.8 peale. Pööretest väga ei sõltu. Harjad on koos pingeregulaatoriga viimati vahetatud.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Laadimispinge tõstmine 14.0V peale 14.5 Peale

                    Esmalt postitatud Matis poolt Vaata postitust
                    Oleneb autost, Audi80ne Bosch pingeregulaatorile panin dioodi regulaatori ja massi vahele. Töötas küll. pinge tõusis u 13,7 pealt 14,4 ni.
                    Mis juhtub kui see ühendus katkeb? Kas laadimine kaob või hüppab pinge üles?
                    Kas sealt ka ergutuse vool läbi käib? Siis oleks vist kasulik hoopis takisti panna et tühijooksul pinge ülearu ei tõuseks. Omal viga selles et koormusega kukubki kuskile 13,7 peale aga tühjalt on 14,4 nii et diood ei sobi.
                    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                    Comment

                    Working...
                    X