Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Audi 80 sädeme puudumine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Audi 80 sädeme puudumine

    Tere!

    Mainitud suksul (1.8S, 65kW, 1988) pole sädet, et tööle minna.
    Aku ok, käivitades starter ok, karbussi kütet tuleb, küttefilter mulksub.
    Jagaja kaane all rootor vahetatud ja puhastatud.
    Mis tundub, on see, et sädet ei tule süütepoolist väljagi.
    Juhe pooli keskelt (väljundist) jagajasse mõõdetud: u 1.5koomi.
    Proovisin väljundit läbi sama juhtme keresse lasta, et näha sädet, korduvalt: mitte midagi.
    Pooli takistus: paar oomi. Proovitud ka teise kasutatud pooliga.
    Võtit keerates pirniga proovides nii ühe kui teise pooli "juhtotsa" ja kere vahel mingi pinge tekib.
    Kuidas edasi arutada? Kas on pool ise kutu (väga ei tundu), või temale eelnev juhtahel? Kas lõhnab miskise tüüpvea järgi, või läheb Ameerika avastamiseks?
    Juhtmed pooli poltide alla tulevad kingaga ja silmnähtavalt ussitanud pole.
    Loogiliselt peaks ahel olema midagi sellist: süütelukk-kommutaator (omakorda suhtleb ka Halliga) - pool- jagaja.
    Kui ka Halli andur oleks kutu, siis päris sädemata jääma ei peaks. Kui lukupõhi oleks kutu, siis ei tohiks midagi poolile tulla.
    Kommutaatori testimiseks praktiliselt midagi ei leidnud. Kui vaid ehk see, et proovida sama kommuga masinaga näiteks kommusid vahetada. Oleks siis kohe võtta mõni selline. Audi foorum on üsna vaiki.
    Asun Nõmmel. Äkki liigub siinkandis keegi, kellel abivahend olemas? Või mõni ideegi, kõik on teretulnud!

    Aitähh!

    Heldur
    Erilahendused.
    PS või mail.

    #2
    Vs: Audi 80 sädeme puudumine

    Kommuteeri süütepooli sisendit aku külge ja (teadaolevalt töötav) küünal pane otse pooli külge ilma jagajata. Siis näed kas viga poolis või kummas suunas edasi viga otsida.
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    Comment


      #3
      Vs: Audi 80 sädeme puudumine

      Võibolla tasub kaitsmeplokk üle vaadata?

      Comment


        #4
        Unustasin märkida, käidud üle, kõik oli kombes.

        Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
        Kommuteeri süütepooli sisendit aku külge ja (teadaolevalt töötav) küünal pane otse pooli külge ilma jagajata. Siis näed kas viga poolis või kummas suunas edasi viga otsida.
        Poolil on toiteks n.ö kaks otsa. Pooli korpus on (ju?) massist lahutatud. Seega üks klemm poolil massi, ja teine prooviks aku plussi? Ja kõrgepinge külge küünal, see omakorda massi, ja jälgida, mis otsas toimub, kui aku pluss ühendada?
        viimati muutis kasutaja Scott; 22 m 2014, 22:14. Põhjus: 2 kokku
        Erilahendused.
        PS või mail.

        Comment


          #5
          Vs: Audi 80 sädeme puudumine

          Ise teeks nii-
          - kas poolile +12 tuleb peale?(seal oli vist 15 või +märgiga klemm ?) saab ka mõlemad otsad lahti lasta ja siis peab ühel pinge olema;
          -kui on, siis poolile küünal otsa ja teist klemmi massi lühistades peab väike säde tulema;
          -halli anduri kontrollimiseks oleks kõige lihtsam laenata jagajat, seda hallianduri juhtmete otsa pannes käes hammasratast krudides peab säde tulema;
          -variant oleks ka LED dioodiga tester teha aga mul on teine jagaja käepärast olnud;
          See süsteem on nii primitiivne ja töökindel (Boschi pool ja Telefunkeni kommutaator) et tõenäolisemalt on elektri kala või halli andur. Kommutaator ise on muidu pedaalide ja ukse vahelise plastkatte taga.
          Maailm oleks puhas ja süüta
          kui poleks õllejogurtit
          - Õ.Õ.

          Comment


            #6
            Vs: Audi 80 sädeme puudumine

            Jap, 15 on + poolil.
            Kas sellel klemmil peab olema +12V alaliselt või ainult siis, kui võti on kõige algsemast asendist välja keeratud? Praegu tundub, et pinge tekib, kui võtit keerata. Muidu on 0.
            Kommukas on leitud ülesse, ja äragi võetud, kontaktid puhastatud ja uuesti proovitud. Ongi Telefunken ka, päris algne vist
            Pool on Boschi oma.
            Aga kui Halli andur ongi pekkis, siis sädet tulema ei peakski? Muidugi siis, kui süsteem on ikka algkonfiga, kommutaatoriga ja puha? Või tulema peab siiski, ainult pigem valel ajal või vales sättes?
            Kas elektrikala natukenegi saab välja juurida uurides pingete olemasolu kommutaatorini jõudvad kimbus?
            Erilahendused.
            PS või mail.

            Comment


              #7
              Vs: Audi 80 sädeme puudumine

              Eelmine talv jamasin samasuguse sädemeveaga. Mul küll 1,8 55Kw, pesuehtsa Keihini karburaatoriga.
              Hädaliseks osutus uksepiida juures olev kommutaator.
              Kommutaatorit kõige lihtsam kontrollida nii. Võtad süütepoolilt jagajasse mineva kõrgepinge juhtme jagaja poolsest otsast lahti. Siis ühendad selle otsa külge süüteküünla. Süüteküünla ise asetad kuhugi mootori ääre peale, et massi ka saaks.
              Järgmiseks võtad jagaja küljest lahti pistiku. Seal on kolm klemmi. Keskmisele oleks kontrolliks vaja lisajuhe proovimiseks kuidagi külge ühendada. Tegelikult kõlbab ka kirjaklamber. Suskad selle sinna pistiku keskmisesse auku. Pistik ei pea siis olema jagaja küljes.
              Järgmiseks süüde sisse. Ja siis kirjaklamri otsaga puudutad massi, mootori plokki kasvõi. Vaata, et ikka ühendust saaks. Seda puudutamist tuleb teha katkendlikult. Kui iga puudutamise ajal käib süüteküünlast säde läbi, siis on kommutaator korras, samuti selle juhtmestik. Minul näiteks sädet ei tekkinud ja saigi uus kommutaator ostetud. Ei olnud eriti kallis, kuskil 17.-. See keskmine klemm seal pistikus ongi signaalijuhe Halli andurist kommutaatorisse. Äärmised toide.
              Kui säde tekib sul, siis viga suure tõenosusega Halli anduri poolel. Seda saab ka kontrollida kontrolllambiga. Vaja teha nii. Halli anduri (jagaja pistiku) keskmisele juhtmele ühendad ühe kontrollambi juhtme. Pistik peab aga nüüd ikka jagaja küljes ka olema, muidu ei saa Halli andur kahest äärmisest klemmist toidet. Teise kontrolllambi otsa ühendad aku plussklemmiga. Nüüd lased kellegil starterit anda. Kui pirn vilgub, siis Halli andur korras. Kontrolllamp peab olema sellise väikse võimsusega. Hädapärast saab testriga ka kontrollida. Peab ainult hästi rahulikult mootorit keerama. Halli anduri sirmi saabumisel õhuvahesse on signaali pinge seal 2-12V olenevalt toitepingest. Sirmi väljumisel õhuvahest aga maandab Halli element signaaliahela ja väljundpinge kukub nulli. Kui võimalust, siis saab seda ideaalselt ka ossiga kontrollida.
              Mis olukorras muidu süüteküünlad on. Kui väga suureks põlenud elektroodivahega, siis kipub ka süütekommutaatori transistor läbi põlema.
              Süütepooli kontrollida oskab vast igaüks. Toide katkendlikult peale ja otsa ühendatud süüteküünlast peab säde läbi käima.
              Üldiselt kommutaator vastikul kokku liimitud ja parandada pole seal midagi. Mul kuskil raamatud peaks muidu selle seitsme klemmi ühenduste tähendused ka olema.

              Comment


                #8
                Vs: Audi 80 sädeme puudumine

                Kui Halli andurit kontrollid, soovitaks kasutada ikka LED-testrit, muidu võid tast enamvähem kindlalt lahti saada... Ja sinna jagaja pistikusse peab äärmiste klemmide vahele süüte sees olles tulema pinge 5 - 8 V, kui seda seal pole, on suure tõenäosusega kommukas või juhtmestik haige.

                Comment


                  #9
                  Vs: Audi 80 sädeme puudumine

                  Esmalt postitatud W@ldur poolt Vaata postitust
                  Jap, 15 on + poolil.
                  Kas sellel klemmil peab olema +12V alaliselt või ainult siis, kui võti on kõige algsemast asendist välja keeratud? Praegu tundub, et pinge tekib, kui võtit keerata. Muidu on 0.
                  15 klemm tähendabki süüdet, seal pean +12 olema siis kui süüde sees. meli666l ja jüril õigus.
                  Siin pikem seletus inglise keeles kuidas testida, jutt küll VWnist aga AUDI sama.
                  Maailm oleks puhas ja süüta
                  kui poleks õllejogurtit
                  - Õ.Õ.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Audi 80 sädeme puudumine

                    Nõnda sõbrad, lugu on järgmine.
                    Ei saa mitte tänamata jätta kõiki vastajaid, sest selget ja loetavat ja soravat teksti ja mõtet kohtab nii harva, et oli kohe mõnus lugeda, ja praktiliselt samm-sammult tööd teha Aitähh!

                    Mis selgus testides: kõik viitab siiski kommutaatori rikkele.
                    Halli andur sai testitud kapoti alt ja kommutaatori pistikust: toimib.
                    Pooli sai testitud otse akult: töötab.
                    Süütelukk peab toimima, kuna kommutaatorile selle keeramisel toited peale tulevad.
                    Ühendused pooli ja kommutaatori vahel sai 1:1 ära testitud, olemas.
                    Seega jääb ainult võimalus, et toite ja signaalide olemasolul siiski poolile impulssi ei saadeta, ja sädet ta ka anda ei taipa.

                    Peal on praegu Telefunkeni tükk.
                    Kohalikud poed pakuvad reeglina kahes hinnaklassis kommut: 30 ja 40 raha.
                    40 on reeglina Hüco, odavam on mingi ***tronic.

                    Kas võtta vastu otsus, et viga peitub kommus, ja millise brändi või mudeli kasuks üldse otsustada?
                    Varem läksin meh. bensupumbaga haneks: võtsin mingi odavama. Tundus küll imekerge, aga ikkagi uus jne. Aga no oli ikka saast. Võtsin mingi 45eurose, raske kui kurat, ja ptüi-ptüi-ptüi, siiani klopib.
                    Ega kommuka sisse ei näe ka, aga äkki on olnud kellegil kogemusi, kus mingil margil on sisse- ja ärapõlemine põhiomadused?
                    Ning kui põhjusi otsida, kas siis lihtsalt võis olla tegemist halva juhusega, või on küünlakurss ka lisaks? Pole küll praegused väga vanadki, kolm-neli aastat, läbisõitu ka vähe tegelikult.

                    Suured tänud veelkord!!
                    Erilahendused.
                    PS või mail.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Audi 80 sädeme puudumine

                      Minul oli ka Telefunkeni oma peal. Ja juba tehasest saadik, kuna aastaarv 87 oli sealt pealt loetav. Ja asemele läks seesama Hüco. Aastakese on nüüd ilusti pidanud, ptui....
                      Aga seda mäletan, et maksis 17.- Kui nüüd juba 40.- küsitakse siis... Tahame vist viie rikkaima riigi sekka jõuda. Ostsin muidu Forsist. Tallinnas peaks see samuti olemas olema.
                      Ideaaljuhul võiks ju proovimiseks seda kuskilt laenata. Kui näiteks tuttaval sama auto olemas. Või siis varuosadeks on neid ka erinevates kuulutuse portaalides omajagu müüa. Peab ainult ikka kindel olema, et see korras on.
                      Läbimineku põhjust võib otsida ka aastaarvust 88. Siiski tasuks vaadata, et ega süüteküünaldel poleks keskelektrood nõelteravaks põlenud. Ja et süütejuhtmete otsad ikka korralikud oleksid. Teinekord ussitavad ära ja siis hakkab üle peksma. Ja siis tulevad juba muud jamad.
                      Üldiselt, kui sa tegid selle keskmise jagaja pistiku klemmi maandamise katse ära. Ja sädet ei tekkinud, siis ega seal muud viga peale kommutaatori olla ei saa.
                      Ahjaa, vähemalt Tartu Forss on vastutulelik. Et kui ostad nendelt mingi jubina. Ja see näiteks ei sobi, siis kahe nädala jooksul võtavad tagasi ka. Ja maksavad raha tagasi. Muidugi karp tuleb võtta rahulikult lahti ja kilet ei tohi rebida katki. Mina viimati lõikasin rahulikult äärest lahti ja tagasivõtmisel see probleemiks polnud. Tegu oli küll pidurisilindriga, aga ega seal pakendi osas vahet pole.
                      viimati muutis kasutaja meli666; 23 m 2014, 18:53.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Audi 80 sädeme puudumine

                        Esmase 30-se pakkumise sain küll Fixusest, aga tont teab, mida nad sellega pakkusid.
                        Forssi kellan homme. 17 on märgatavalt parem, kui 40, isegi 30. Vist viie esimese riigi hulka tahame jääda, mis ähvardavad tühjaks joosta...
                        See käik oli tartlaste Forsist küll viisakas, ja eeskujuks. Samas, elektroonse detailiga... tea, kas ja mis jutuga laseksid nad nii siin teha? Oleks siis auto kohe võttagi, et uksetaga proovida...
                        Piilun küünlad üle, juhtmed näisid küll korras olevat.
                        Homme saan ehk ploki kätte, hoian kursis
                        Erilahendused.
                        PS või mail.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Audi 80 sädeme puudumine

                          Küünalde kohta nii palju, et nii 30000 - 40000 km kestavad rahulikult, peale seda tasub juba vahetamise peale mõelda... Kusjuures Fordil kasutuses olevad plaatinaküünlad kestavad 100000 kilti, see on tehase garantii.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Audi 80 sädeme puudumine

                            Esmalt postitatud W@ldur poolt Vaata postitust
                            Juhe pooli keskelt (väljundist) jagajasse mõõdetud: u 1.5koomi.
                            Väärtus on justkui OK, aga siiski, kuskilt on korva jäänud soovitus iga 100 000 km tagant ka küünlajuhtmeid vahetada. Mitu autot tagasi andis see probleem alguses märku sellega, et külmast peast ei tahtnud hästi käima minna, probleem tasapisi süvenes kuni enam probleemi lahendamata paigalt ei liikunudki.


                            Lisasin hiljem: oled küll järgnevat toenäoliselt lugenud, seal süüte puudumine tüüpveana ära mainitud: http://www.autoleht.ee/testid/kasutatud?id=2197
                            viimati muutis kasutaja andreie; 23 m 2014, 23:04.
                            If you think education is expensive, try ignorance.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Audi 80 sädeme puudumine

                              Mobiletron kommutaator koodiga 353-H005H, saan pakkuda hinnaga 22€. Uus. Fixuses sama tükk hinnaga 30.49€ ja tellitav! Forss reeglina elektriosasid tagasi ei võta, sest ei saa välistada, et katsetades uus jupp ka saba ei anna!
                              hei.. HEI. paha koer.. too kohe tagasi

                              Comment

                              Working...
                              X