Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto voolutarbe mõõtmine ampertangidega

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Auto voolutarbe mõõtmine ampertangidega

    Esmalt postitatud virgonur poolt Vaata postitust
    Tühja akut 4 tunniga täis ei lae (ei ole teada kui suure vooluga laeti). Esmalt prooviks aku täis laadida. Kui see ei õnnestu, siis poodi.
    Laadisin 5A vooluga 4 tundi.

    Comment


      #17
      Vs: Auto voolutarbe mõõtmine ampertangidega

      Esmalt postitatud kriim poolt Vaata postitust
      Laadisin 5A vooluga 4 tundi.
      5 korda 4 on 20 ampertundi.
      Kui suur on aku mahtuvus on sinna kuskile peale kirjutatud.

      Vool võiks olla 1/10 või 1/20 mahtuvusest.
      Kas 50 või 100 AH võiks olla sobiv sellise voolu jaoks.
      Kunagi räägiti nii.

      Comment


        #18
        Vs: Auto voolutarbe mõõtmine ampertangidega

        See kunagine jutt kehtib ka praegu. Siis 50 AH akut laedki 5A vooluga 10 tundi, eeldusel, et aku on täiesti tühi. Tühjendamisel laetakse maha, kuni pinge kukub 10,7 V peale, seda loeti lõplikult tühjaks ja siis läks uuesti laadimisele... Seda nimetati treeningtsükliks ja kasutati nt kombainiakude hoidmisel, need ju töötasid vaid kuu - poolteist ja ülejäänud osa aastast seisid.

        Comment


          #19
          Vs: Auto voolutarbe mõõtmine ampertangidega

          Esmalt postitatud onujüri poolt Vaata postitust
          See kunagine jutt kehtib ka praegu. Siis 50 AH akut laedki 5A vooluga 10 tundi, eeldusel, et aku on täiesti tühi. .....
          50Ah mahutavusega päris lubatud piirini tühjendatud akut
          kindlasti ei õnnestu täis laadiga 10 tunniga 5A vooluga, sest
          osa energiat laadimisel haihtub soojuseks ja läheb kaotsi.
          Seepärast peaks 0,1C vooluga laadimisaeg olema pikem kui
          10h. Tähega C tähistatakse aku mahutavust ampertundides
          (selle lühendiks on Ah). Küll aga mõõdetakse aku mahutavust
          (justnimelt mahutavus akude puhul, mahtuvusest räägime
          kondensaatoritega seoses, kus on ka teine mõõtühik - farad)
          tema tühjakslaadimisel. Enamlevinud on tühjendusrežiimid
          vooluga 0,1C (10 tunni režiim) ja 0,05C (20 tunni režiim).
          Et ühe ja sellesama aku mahutavus tuleb erineva vooluga
          tühjendamisel ka erinev, siis peaks aku algandmetes olema
          ka öeldud, mitme tunni režiimil on aku mahutavus mõõdetud.
          Kuidas siis aku mahutavust mõõdetakse.
          Vajalikud lisavahendid - kell, ampermeeter, voltmeeter ja veel
          reguleeritav koormus (näiteks võimas reostaat), millega oleks
          võimalik hoida tühjendusvool soovitud väärtusel.
          Kõigepealt laetakse aku päris täis. Seejärel ühendatakse akule
          reguleeritav koormus ja fikseeritakse tühjendamise algusaeg.
          Koormusvool hoitakse kogu tühjendusprotsessi vältel soovitud
          väärtusel, jälgides selle suurust (eriti alguses ja lõpupoole, kui
          see kipub muutlik olema) ja vajadusel korrigeerides. Niimoodi
          tühjendatakse aku lubatud alumise piirini (samuti pidev jälgimine,
          eriti lõpupoole) ja ühendatakse reguleeritav koormus lahti.
          Tühjendamiseks kulunud aja (tundides) ja voolutugevuse (amprites)
          korrutis annabki aku tegeliku mahutavuse. Järgneb täislaadimine.
          Et saadud mõõtetulemus oleks võrreldav tehaseandmetega, tuleks
          tühjendamisvool samuti koguaeg samasuur hoida.
          Näide ka.
          Kui tehase poolt on antud aku mahutavuseks 50Ah 10-tunnise
          tühjendusrežiimi puhul, tühjendame ka kontrollmõõtmisel akut
          5A vooluga (jälgime ja hoiame seda voolutugevust!) ja lõpetame
          tühjendamise kohe kui aku on saavutanud minimaalse lubatud
          pinge. Kui nüüd tühjenemine toimus 10 tunniga või rohkem,
          on aku veel samahästi kui uus, vähema aja korral annab
          aja ja voolutugevuse korrutis teadmise aku jääkmahutavusest.
          viimati muutis kasutaja fre; 02 m 2014, 11:18.
          Elektroonika töötab suitsu baasil.
          Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
          Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

          Comment


            #20
            Vs: Auto voolutarbe mõõtmine ampertangidega

            See 10 tundi laadimist oli enne kui ilmusid žigulid.
            Žigulite raamatud rääkisid 20 tunnisest laadimisest.

            Pole siiani aru saanud kas see oli seotud uue akutüübiga või
            taheti nii saavutada väiksema vooluga paremat tulemust.

            Siis oli hea, netti polnud, keegi ei näägutanud et vaata loll.
            Pidid ise praktika omandama, piiskhaaval, ilma Pisa nõude ja testita.
            Ainut Oomi seadust pidid tundma.
            Et kui rabeled ja pressid siis saad ka tulemuse.

            Comment


              #21
              Vs: Auto voolutarbe mõõtmine ampertangidega

              Kui räägiti 10-tunnisest või 20-tunnisest laadimisest, siis ilmselt
              ei peetud silmas niivõrd aku mahutavust, kui vaid hoopis seda et
              akut ülearu ei laetaks ja ta enam-vähem laetud saaks kasutamiseks
              või edasiseks säilitamiseks. Akude mahutavust aga mõõdetakse
              alati selle tühjendamisel. Kas selleks on tehaseandmetes 10h
              või 20h režiim, sõltub rohkem kehtivast standardist või otstarbest.
              Rängemas režiimis (eriti vanemad ilma püsimagnetiteta autostarterid,
              mille tarbimisvool oli suurem!) kasutatavate akude võimekus suurele
              voolule peaks parem olema ja nende iseloomustamiseks võiks olla
              optimaalsem ja praktilisem 10-tunni režiim, leebema kasutuse akude
              puhul ehk sobib paremini see 20-tunnine.

              PS. Ohmi seadus (Saksa teadlane Georg Simon Ohm (16. märts 1789
              Erlangen – 6. juuli 1854 München)) on aga kõige aluseks, seda tundmata
              ja sellest aru saamata pole elektrikut ega ka elektroonikut.
              Nime Ohm hääldatakse [oom], tema nime järgi on ka takistuse mõõtühik oom.
              viimati muutis kasutaja fre; 02 m 2014, 11:53.
              Elektroonika töötab suitsu baasil.
              Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
              Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

              Comment


                #22
                Vs: Auto voolutarbe mõõtmine ampertangidega

                Esmalt postitatud Kkert poolt Vaata postitust
                20mA ei pane H4 pirni hõõguma. Mis sest uuest akust tolku on kui auto akut sööb? Uus on kah hommikuks tühi.
                Siis on mõistlik see söödik ikka üles otsida ja kõrvaldada. Vanasti oli kombeks kasutada ka massi lülitit akku ja massi vahel. lülitas välja kõik juhuslikult sisse unustatud või ka ise tekkinud söödikud.

                Comment


                  #23
                  Vs: Auto voolutarbe mõõtmine ampertangidega

                  No aga leidke liigse tarbija otsimiseks indikaatoriks aku ja selle klemmi
                  vahele väiksema võimsusega hõõglamp ("pirn"). Kui näiteks 3W-ne
                  hõõgub, saab juba otsima hakata. Mingi 20mA aga ei vääri üldse
                  erilist tähelepanu, sellise tarbimisega peab aku oi-oi kui palju tunde
                  (lausa ööpäevi) vastu ega saa kuidagi järgmiseks hommikuks tühjaks.
                  Kui auto süüde on välja lülitatud koos kõikvõimalike tulede-viledega,
                  võiks ju võimalikku jääktarbimist ka multimeetriga mõõta, alalisvoolu
                  ampertangid on kallid ja ka vähelevinud.
                  Mõõdetud 12,1V näitab et aku pole laetud või kipub viitama pigem
                  aku rikkele, tõenäoliselt on siis üks purkidest eriti viletsas seisus.
                  Elektroonika töötab suitsu baasil.
                  Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                  Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                  Comment


                    #24
                    Vs: Auto voolutarbe mõõtmine ampertangidega

                    Esmalt postitatud fre poolt Vaata postitust
                    No aga leidke liigse tarbija otsimiseks indikaatoriks aku ja selle klemmi
                    vahele väiksema võimsusega hõõglamp ("pirn"). Kui näiteks 3W-ne
                    hõõgub, saab juba otsima hakata. Mingi 20mA aga ei vääri üldse
                    erilist tähelepanu, sellise tarbimisega peab aku oi-oi kui palju tunde
                    (lausa ööpäevi) vastu ega saa kuidagi järgmiseks hommikuks tühjaks.
                    Kui auto süüde on välja lülitatud koos kõikvõimalike tulede-viledega,
                    võiks ju võimalikku jääktarbimist ka multimeetriga mõõta, alalisvoolu
                    ampertangid on kallid ja ka vähelevinud.
                    Mõõdetud 12,1V näitab et aku pole laetud või kipub viitama pigem
                    aku rikkele, tõenäoliselt on siis üks purkidest eriti viletsas seisus.
                    ;
                    Vanema tehnoloogiaga akudel sai hädaga veel purgis olevaid aktiivkihiga plaate vahetatud ja purgi põhi ärakukkunud (kunagisest aktiivmaterjalist puhtaks pestud!), uuematel kinni keevitatud akudel see ei õnnestu. Seega on suur tõenäosus, et on vaja uus aku osta! Kui suurel koormusel (starterit andes) üks või mitu akupurki lähevad "keema", siis ongi vea põhjustajad selgunud! Aku tühjeneb sisemise lühise tõttu!
                    viimati muutis kasutaja rainadov; 14 m 2014, 11:46. Põhjus: täht

                    Comment

                    Working...
                    X