Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

12 volti takistitega 6 voldiks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: 12 volti takistitega 6 voldiks.

    Valik on lihtne.
    6V peale jäädes - hangid 6V aku, remondid 6V geneka, tekitad eraldi pingemuunduriga (6V step up converter/inverter) täiendava pardapinge 12V "tarvikute" jaoks. Vajadusel saad isegi ka esituled eraldi 12V peale teha, siis muidugi on päris kobedat muundurit vaja. 220V samamoodi eraldi muunduriga.
    12V peale minnes - vahetad kõik need välja: 13 pirni, Generaator, Süütepool, Kojameestemootor, Starter, Suunarelee, Tulederelee. Põrnikale peaks ju neid üsna lihtne saada olema 12V variandis?
    Ja eks tänapäeva infoajastul on üldse kõike lihtne leida ja saada
    Ise otsustad, kumma variandiga vähem peavalu on.

    Comment


      #17
      Vs: 12 volti takistitega 6 voldiks.

      50 aastat tagasi tegid enamus Moskvits-400 omanikud eleltri 6 V pealt 12 V peale.
      Starterit ei hakanud keegi vahetama. 12 V tõmbas kiiremini käima. Võimalik, et akut koormasrohkem aga kes sellest hoolis.
      Ei mäleta, kuidas klaasipuhastaja mootoriga oli. Teoreetiliselt lihtsalt vehib 12 V puhul pisut kiiremini. Pirnid tulid muidugi vahetada.
      Süütepooliga on ju mõistlik mingi kaasaegne elektrooniline panna. Säde ikka märksa kindlam.

      Comment


        #18
        Vs: 12 volti takistitega 6 voldiks.

        Ka mina mäletan, et nendele 6V starteritele anti 12V ja käis hästi. Kaua ei tohi muidugi anda ja päris külma mootoriga on oht üle kärsatada. Ettevaatlikul käsitsemisel peaks toimima. Sama käib ka kojameeste kohta.

        Comment


          #19
          Vs: 12 volti takistitega 6 voldiks.

          Esmalt postitatud mats13 poolt Vaata postitust
          Ei mäleta, kuidas klaasipuhastaja mootoriga oli.
          Mehhaaniline oli, ajam trossiga nukkvõlli pealt.

          Comment


            #20
            Vs: 12 volti takistitega 6 voldiks.

            Lugedes tekkis küsimus, et miks ajada asi nii keeruliseks et muundurid, 2 akut jne?
            Esiteks paigaldada 12V generaator, mis on Põrnikale täiesti olemas nagu ka muud elektriga käivad asjad.
            Pirnid saab poest ja igasugu releed lammutusest ning jäävad üle näidikud ja kojamehe mootor.
            Kindlasti annab kojamehemootori vahetada mingi 12V asja vastu või isegi terve ajami.
            Jäävad üle ainult kütusenäidik ning temperatuurinäidik ja nende voolutarve on alla 2A kindlasti.
            Vot sinna on alles elektroonikat vaja ja ühest transist, stabilitronist ja mõnest takistist teha pinget alandav skeem on paljudele jõukohane.
            Võimalik, et mõõdikud saab ka takistitega lahendada kui andurite takistuse muutusega voolutarve niipalju ei muutu et näit väga valeks läheb.

            Comment


              #21
              Vs: 12 volti takistitega 6 voldiks

              Kui raha on palju, siis miks mitte - võib ju terve uue Põrnika ehitada:

              http://www.airheadparts.com/6v-to-12v-conversion


              Comment


                #22
                Vs: 12 volti takistitega 6 voldiks

                Saab ka sobiva starteri osta:



                Ja otsi parem infot nendest foorumitest, mis tegelevad rohkem autodega.

                Comment


                  #23
                  Vs: 12 volti takistitega 6 voldiks

                  Põrnikaga asi lihtne....12v starterid ja ka kõik muud sõlmed olemas. Starteriga seoses pead vaid 12v hooratta otsima (Mul võib vedeleda) Need, kes soovisid 6v peale jääda on hetkel teemakauged. Starterit ja kojamehe mootorit ei vahetaks ma enne kui need katki on sest pooled 6v autod kasutavad originaal starterit ja kojameestemootorit 12vga Veab väga vingelt ja kuna kasutatakse lühiajaliselt ei juhtu starteriga pmt mitte midagi.

                  Comment


                    #24
                    Vs: 12 volti takistitega 6 voldiks

                    Lisaks starteri suuremale voolule, kuumenemisele, aku tööea lühenemisele, pidid probleemiks olema ka starteri liiga suured pöörded lahutamise hetkel:

                    Allerdings ist die Anlasserdrehzahl dann etwas sehr hoch, was ggf. dazu führen kann, dass der Anlasser nach dem Anspringen des Motors nicht mehr schnell genug aus dem Schwungrad ausrückt und dann ggf. beschädigt wird. Also Vorsicht bei der Bedienung!

                    die Nummer 1 wenns um Käfer geht mit vielen Fotos und aktuellen Infos


                    Saksamaal peab näiteks pärast igasuguseid muudatusi asja vormistama TÜV-s. Seal on koolitatud spetsialistid, kes on midagi ka Ohmi seadusest kuulnud ja 6/12V segapudru ilmselt ära ei vormista. Meil on muidugi sinnamaani veel pikk tee v.a. mõne erandiga.
                    Mõned komponentide (uued/kasutatud) hinnad 12V ümberehituseks Saksamaal: (ei olegi eriti hullud kui ise teha)

                    Comment


                      #25
                      Vs: 12 volti takistitega 6 voldiks

                      Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
                      Saksamaal peab näiteks pärast igasuguseid muudatusi asja vormistama TÜV-s.
                      Seal on koolitatud spetsialistid, kes on midagi ka Ohmi seadusest kuulnud ja 6/12V segapudru ilmselt ära ei vormista.
                      Meil on muidugi sinnamaani veel pikk tee v.a. mõne erandiga.
                      Vormistamine on üks probleem.
                      Samas OSKUS sellist asja teha, suuta muuta 12V >> 6V, võiks ju inimesel olemas olla.
                      Ohmist on vaja teada, natuke ka muud lisaks. Ja siis saab ka selle 6 voldi korda.
                      Kõik need mootorid on juhitavad. Ainult oskust ja tahtmist on vaja.

                      Kas just takisti on kõige parem lahendus selles võib natuke kahelda.
                      Kaasajal on olemas lisaks palju muid võimalusi. Näiteks "lüliti".

                      Kui kontroll ei pea meie tööd kasutusväärseks siis võib selle lahenduse esitada leiutiseks.
                      Kui kõik on ikka hästi välja tulnud.

                      Ja elektronidel on ükskõik mis võõrkeeles räägitakse et "seda" teha ei saa.
                      Nemad kuulavad ainult "elektrikeelseid" käske.

                      Comment


                        #26
                        Vs: 12 volti takistitega 6 voldiks

                        Jäi jah teemaalgatajalt küsimata, kas ta sooviks impulss-laius modulatsiooniga plokki ehitada starteri ja kojamehe mootorite vahele. Lisaks starteri sisemise ümberühendamise ette võtta. Tõmbereleel ka suur vool jne. Aega on möödunud palju, ilmselt on ta midagi juba teinud või 6V starteri 12V pealt vurinal tööle pannud

                        Saksa foorumites oli ka "naljanurk" - -keegi soovitas 6/12V trafot kasutada ja pidi kole hea olema 12V teise auto pealt 6V autot käivitada
                        viimati muutis kasutaja Svago; 23 June 2014, 13:36.

                        Comment


                          #27
                          Vs: 12 volti takistitega 6 voldiks

                          Tundub et keegi ei ole osanud pakkuda midagi asjalikku, selle paari aasta jooksul, seega tuleb asi rauas lahendada.

                          Comment


                            #28
                            Vs: 12 volti takistitega 6 voldiks

                            Kaugele sa ise oled jõudnud paari aastaga?
                            Mõni proovitud lahendus? Mõni uus idee?
                            Selgitus, miks üks või teine asi ei toimi/sobi? On midagi pakutust erinevalt võimalik lahendada.
                            Kui su enda viimane postitus selles teemas oli peaaegu 2 aastat tagasi, siis on palju loota, et teised seda elus hoiavad.
                            Erilahendused.
                            PS või mail.

                            Comment


                              #29
                              Vs: 12 volti takistitega 6 voldiks

                              Esmalt postitatud Tercel poolt Vaata postitust
                              Tundub et tuleb asi rauas lahendada.
                              Õige, panna kaks starteri ja kaks kojameest järjest ning korras.

                              Takistitega saaks teha sinna korraliku salongikütte.
                              Stabilitroni ehk Zeneri dioodiga oleks liiga stabiilne.
                              PWM oleks liiga keeruline, seal on mitu detaili.
                              Võimalik oleks kasutada muunduseks lampe ja päikesepaneele.
                              Ja kui kallis oleks veel nende mootorite vahetus 12 V omad vastu?

                              Põhiline küsimus on siiski kuidas lahendada auto võimendaja lõppastme toide.
                              Seda peaks täiendavalt arutama.

                              Comment


                                #30
                                Vs: 12 volti takistitega 6 voldiks

                                Enamus normaalseid lahendusi on ju siin välja pakutud. Kõik sõltub oskustest ja rahakoti paksusest. Korras 6V sõlmed võib ju müüa originaali eelistajatele.
                                Kui tahad võimalikult odavalt ringi teha, eks siis pead lugema vene foorumeid – seal treitakse isegi kolbe puust
                                Peatähelepanu tuleks pöörata (tule) ohutusele. Kui tahad autot kauem kasutada, siis oleks hea, kui kõiki sõlmi ja nende varuosi on saada ning ei jää rikke korral teele.
                                Muidugi võid igale tarbijale eeltakistite väärtused välja arvutada, kasutades selleks Ohmi seadust, (sellest räägiti vist kooli füüsikas ka):

                                Vaata ka näiteid:
                                viimati muutis kasutaja Svago; 09 February 2016, 11:27.

                                Comment

                                Working...
                                X