Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto numbrimärgi LED-tuled

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto numbrimärgi LED-tuled

    Tere,

    Nimelt probleem selles, autol on canbus süsteem, ning muidu tarvitab tavalisi 5w lambikesi. Tahaks panna ledid asemele. Olen juba vist 4 paari erinevaid lede proovinud, üksgi ei anna õiget tulemust. Mõned ilmselt ei ole canbus error free pirnid ja hakkavad vilkuma. Üks paar on canbus eemaldajaga, sain ilusti kõik tööle, aga hakkasid tagaklaasi sisse ehitatud fm antenni segama, nii et raadiot üldse ei kuulnud.

    Kas keegi on kursis, et ehk saab takistitega või millegiga neid tavalisi pirne tööle, jättes mulje, et need on 5w nagu peaks? 59 oomi oli 1 led paari takistus. teeb 2.44w. Kuidas see 5w peale saada?

    Kas led pirne on võimalik kuidagi varjestada, et see eritatav sagedus fm antenni ei segaks?

    #2
    Vs: Auto LED numbrimärgi tuled.

    Üldiselt on nii, et sõiduki laternates tohib kasutada ainult tootja poolt ette nähtud lampi ja selle vahetamine LED valgusallikaga on keelatud ning võib kaasa tuua erakorralise tehnoülevaatuse nõude. Paljudel juhtudel üsna lihtsalt tuvastatav.
    viimati muutis kasutaja a1; 01 m 2015, 16:33.

    Comment


      #3
      Vs: Auto LED numbrimärgi tuled.

      Esmalt postitatud a1 poolt Vaata postitust
      Üldiselt on nii, et sõiduki laternates tohib kasutada ainult tootja poolt ette nähtud lampi ja selle vahetamine LED valgusallikaga on keelatud ning võib kaasa tuua erakorralise tehnoülevaatuse nõude. Paljudel juhtudel üsna lihtsalt tuvastav.
      See selleks, küsimus jääb ikka samaks.

      Comment


        #4
        Vs: Auto LED numbrimärgi tuled.

        Vilkumine vist tuleb sellest et auto testib kas mõni pirn on läbi põlenud. Lülitab korra toite välja ja testib takistust.
        Tavaline hõõglamp on nii aeglane et ei jõua reageerida sellele ja põleb ühtlaselt edasi. Led on piisavalt kiire reageerimisega ja seega on ka vilkumine näha.

        Need nn. "error free" lambid on lihtsalt suurema takistusega et armatuurile tulukest ei sütiks mis nätab et lamp läbi on.
        Takistuse saad suuremaks paraja takistiga mis on LEDiga paralleelselt. Ei pea täpselt 5w olema. Olenevalt autost ka väiksem võimsus ajab asja ära.

        Mõndasi autosi saab programmeerida nii et ta ei testiks lampe ega vilgutaks. Pead esindusest küsima.
        Saaksid mõlemast vaevast ühe korraga lahti. Ei põleks armatuuril mingit tulukest et kuskil lamp läbi ja ei vilgutaks ka neid.

        Comment


          #5
          Vs: Auto numbrimärgi LED-tuled

          Esmalt postitatud Kkert poolt Vaata postitust
          Vilkumine vist tuleb sellest et auto testib kas mõni pirn on läbi põlenud. Lülitab korra toite välja ja testib takistust.
          Tavaline hõõglamp on nii aeglane et ei jõua reageerida sellele ja põleb ühtlaselt edasi. Led on piisavalt kiire reageerimisega ja seega on ka vilkumine näha.

          Need nn. "error free" lambid on lihtsalt suurema takistusega et armatuurile tulukest ei sütiks mis nätab et lamp läbi on.
          Takistuse saad suuremaks paraja takistiga mis on LEDiga paralleelselt. Ei pea täpselt 5w olema. Olenevalt autost ka väiksem võimsus ajab asja ära.

          Mõndasi autosi saab programmeerida nii et ta ei testiks lampe ega vilgutaks. Pead esindusest küsima.
          Saaksid mõlemast vaevast ühe korraga lahti. Ei põleks armatuuril mingit tulukest et kuskil lamp läbi ja ei vilgutaks ka neid.
          Suured tänud info eest.

          Ehk oskab keegi öelda kuidas arvutada õige takisti? Ledi enda takistus 59 oomi.
          Originaal lambil 12v 5w, arvutades tuleb 28.8oomi. Kuidas see 30 oomi võrra allapoole saada?

          Comment


            #6
            Vs: Auto numbrimärgi LED-tuled



            Parallel Resistor Calculator R1 + R2 = R equivalent resistance circuit equivalent total resistor finder made easy piggyback = parallel - Eberhard Sengpiel sengpielaudio


            ja nii edasi...

            Comment


              #7
              Vs: Auto numbrimärgi LED-tuled

              Paned 2,5W 60- oomise taki lambiga paralleeli ja asi vask. Kui takk liiga ssojaks läheb, pead lihtsalt võimsamaga asendama...

              Comment


                #8
                Vs: Auto numbrimärgi LED-tuled

                Kasutad 4 LED - 2 numbrituledeks ja 2 pagasiruumi valgustuseks.

                Kui ma veel koolis käisin, siis alalisvoolu N=U ruut/2

                Põhimõisted. 1. Looduses eksisteeriv vähim laeng on elementaarlaeng . Laengu kandjaks elektron ja prooton.   Laengu ühik on C (kulon)       2. Kehadele tekib laeng elektrone loovutades või...


                14,4V ruut / 60= ca 3,5W. Takisti võiks olla keraamiline ja 5W.

                LED-l on ka valgustusunurk, vaata et osa numbrit ei jääks halvasti valgustatuks.
                viimati muutis kasutaja Svago; 02 m 2015, 15:19.

                Comment


                  #9
                  Auto numbrimärgi LED-tuled

                  Esmalt postitatud onujüri poolt Vaata postitust
                  Paned 2,5W 60- oomise taki lambiga paralleeli ja asi vask. Kui takk liiga ssojaks läheb, pead lihtsalt võimsamaga asendama...
                  Saan õigesti aru, et vaja mingi 2,5-5w piirkonda takisti võtta? Mingid 0.25w takistid põlevad ära?

                  Oomipoest leidsin 56 ja 68oomi 2W ja 56 ja 68oomi 5W takisteid. Nendest piisab mõni?

                  Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
                  Kasutad 4 LED - 2 numbrituledeks ja 2 pagasiruumi valgustuseks.

                  Kui ma veel koolis käisin, siis alalisvoolu N=U ruut/2

                  Põhimõisted. 1. Looduses eksisteeriv vähim laeng on elementaarlaeng . Laengu kandjaks elektron ja prooton.   Laengu ühik on C (kulon)       2. Kehadele tekib laeng elektrone loovutades või...


                  14,4V ruut / 60= ca 3,5W. Takisti võiks olla keraamiline ja 5W.

                  LED-l on ka valgustusunurk, vaata et osa numbrit ei jääks halvasti valgustatuks.
                  Pagassi valgustust pole mõtet sinna ahelasse toppida, põleb siis koguaeg kui auto töötab, universaalkere puhul üsna halb.

                  Ja kui panna 2x33R 2W jadana kokku, kas annab välja 66 ja 4W?
                  viimati muutis kasutaja Scott; 04 m 2015, 05:07. Põhjus: järjestikpostitused kokku (3 tükki )

                  Comment


                    #10
                    Vs: Auto numbrimärgi LED-tuled

                    Annab küll aga sõltub kuhu need paned võib midagi üles sulatada.

                    Oma huvides tasub meeles pidada nõuet et number peab ilma muu valguseta olema 25m kauguselt loetav. Ja seda ka et takistitega raiskad selle voolu ära mis lediga kokku hoiad ja ei saa teada kui midagi ära kustub.
                    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Auto numbrimärgi LED-tuled

                      Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                      Annab küll aga sõltub kuhu need paned võib midagi üles sulatada.

                      Oma huvides tasub meeles pidada nõuet et number peab ilma muu valguseta olema 25m kauguselt loetav. Ja seda ka et takistitega raiskad selle voolu ära mis lediga kokku hoiad ja ei saa teada kui midagi ära kustub.
                      Selge. Tänud. Voolu kokkuhoid ei huvita, 100 ah aku peab ilusti, lihtsalt valge valgus näeb parem välja.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Auto numbrimärgi LED-tuled

                        Pirne ei toideta kunagi CAN-signaaliga- selle otstarve on teine.

                        Kui LED pirnid värelevad, siis on tulede toide PWM-signaalina ja selle ka see värelemine.

                        Takistust suuremaks ajades ei saa Sa kuidagi voolutarvet ( hetkel siin Watte) tõsta, selle pead saama väiksemaks- takistiga ahela takistuse väiksemaks, ehk takisti lisaks voolu tarbima paralleelselt. Usutavasti läheb see takisti seal väga kuumaks ja pikka eluiga sellel pole. Müüakse eraldi takisteid pirnidele, neil on spetsiaalne alumiinium korpus, et soojust hajutada.

                        P= U2/R
                        viimati muutis kasutaja Cert85; 04 m 2015, 09:18.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Auto numbrimärgi LED-tuled

                          Esmalt postitatud Cert85 poolt Vaata postitust
                          Pirne ei toideta kunagi CAN-signaaliga- selle otstarve on teine.

                          Kui LED pirnid värelevad, siis on tulede toide PWM-signaalina ja selle ka see värelemine.

                          Takistust suuremaks ajades ei saa Sa kuidagi voolutarvet ( hetkel siin Watte) tõsta, selle pead saama väiksemaks- takistiga ahela takistuse väiksemaks, ehk takisti lisaks voolu tarbima paralleelselt. Usutavasti läheb see takisti seal väga kuumaks ja pikka eluiga sellel pole. Müüakse eraldi takisteid pirnidele, neil on spetsiaalne alumiinium korpus, et soojust hajutada.

                          P= U2/R
                          Keraamiline 5W takisti ei aja ka asja ära siis?

                          Värelemine see päris pole, vilguvad ikkagi, kindla intervalliga, ca sekund põleb, sekund kustus, sekund põleb jne.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Auto numbrimärgi LED-tuled

                            pane needsamad 5W pirnid kuskile mujale (kasvõi pagasilukku soojendama) põlema, aga samadelt otstelt võta oma ledide jaoks pinge. siis petad auto elektroonika ära.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Auto numbrimärgi LED-tuled

                              Laena mõnest kooli füüsikaklassist 100 oomine reostaat. Sellega määrad takistuse, mille juures õnnestub süsteem ära petta. Pärast võtad veidi väiksema püsitakisti ja arvutad võimsuse. Et vähem kuumeneks, valid võimsuse suure varuga või kasutad isegi mitut takistit.

                              Comment

                              Working...
                              X