Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Dünamo ja "aku" kombo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Dünamo ja "aku" kombo

    Tere,

    Seoses ühe ajastukorrektselt välja nägema pidava vana-võrri projektiga tekkis vajadus nõu küsida:

    Kas sellist asja saaks teha, et dünamoga toidetud esitule ja dünamo vahel on mingi lihtsam esitule korpuse sisse ära varjatav dünamo poolt laetav element , mis tagaks esitule mingisugusegi põlemise mõneks ajaks kui võrr seisab (nt liikluses foori taga) ? (6V)


    R

    #2
    Vs: Dünamo ja "aku" kombo

    Superkondensaator ?
    Aga siis pead veenduma, et üle ei lae.
    Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

    Comment


      #3
      Vs: Dünamo ja "aku" kombo

      Kas kasutusel on selline klassikaline jalgratta dünamo? Kui nii, siis viskad silla vahele ja teostad pinge stabiliseerimise näiteks 5V peale. Korpusesse laod veel vajaliku hulga patareisi/akusi ja teed kahe dioodi peale loogika - toide tuleb sealt, kus pinge parasjagu kõrgem. Jalgrattal proovitud- töötab. Kui tahad midagi peenemat toita, siis pead dünamo massist lahti tõstma, saad asja ka häirevabaks. 6V ja palju vatti? Madalama pinge peale pirni ei anna sobitada?
      Kindlasti annab ka akude laadimise orgunnida, aga enne peaks katse eksituse meetodil välja uurima palju dünamo kanda jaksab keskmise kiirusega sõites...

      Comment


        #4
        Vs: Dünamo ja "aku" kombo

        Midagi sellist lahendust võiks mõelda nagu selles teemas:
        http://www.elfafoorum.eu/threads/735...rile-DC-DC-UPS

        Aku, kaks dioodi, takisti. Ehk mahub ära laterna kesta sisse.
        http://hparchive.com/
        https://worldradiohistory.com/index.htm

        Comment


          #5
          Vs: Dünamo ja "aku" kombo

          See on põhimõtteliselt sama asi, millest rääkisin, aga dünamo juures on see paha asi, et tühijooksul kerib ta pinge päris kõrgeks ja seda tuleks aku tarvis kontrolli all hoida. Samuti kõigub pirni heledus liiga suurtes piirides, ehk kiirelt sõites on valgust ja oht maha põleda ja aeglaselt liikudes oled kotis.

          Comment


            #6
            Dünamo ja "aku" kombo

            Esmalt postitatud kellakägu poolt Vaata postitust
            See on põhimõtteliselt sama asi, millest rääkisin, aga dünamo juures on see paha asi, et tühijooksul kerib ta pinge päris kõrgeks ja seda tuleks aku tarvis kontrolli all hoida. Samuti kõigub pirni heledus liiga suurtes piirides, ehk kiirelt sõites on valgust ja oht maha põleda ja aeglaselt liikudes oled kotis.
            See eeldab juba pingestabilisaatorit lambi või valgusdioodi (-de) ette. Dioodlüliti eelis on lihtsus ja töökindlus. Sellest ahelast tuleb toide, mille pinge on dioodi ahelas sulgemiseks väiksem. Kui valgustina kasutada valgusdioode, siis on pinge muutus kriitiline, juhul kui valgusdioodidega pole jadamisi ballasttakistit. Hõõglamp kannatab sellise pinge kõikumise ära, aga valgusdiood üldjuhul mitte! Ise olen dioodlülitit korduvalt paigaldanud lisaks aku laadimiseks, ka taustavalgusti lülimiseks patareitoitel olevatel seadmetel. Võrguvoolul läheb valgustus koheselt tööle (puudub seejuures ahelas kontaktiga lüliti), patareitoitel tuleb kasutada selleks sama valgustuse sisselülimiseks endist kontaktiga lülitit. Seadme disain ei muutu väliselt.

            Esmalt postitatud raienerk poolt Vaata postitust
            Seoses ühe ajastukorrektselt välja nägema pidava vana-võrri projektiga tekkis vajadus nõu küsida: <br>

            Kas sellist asja saaks teha, et dünamoga toidetud esitule ja dünamo vahel on mingi lihtsam esitule korpuse sisse ära varjatav dünamo poolt laetav element , mis tagaks esitule mingisugusegi põlemise mõneks ajaks kui võrr seisab (nt liikluses foori taga) ? (6V)
            Kas dünamost tuleb vahelduvpinge või alaline. Mootorkelkudel näiteks otse dünamolt läheb vahelduvvool valgustitele ja käivitusaku laadimiseks ning muudele seadmetele on eraldi alaldi.
            viimati muutis kasutaja Scott; 27 m 2015, 21:08. Põhjus: kokku

            Comment


              #7
              Vs: Dünamo ja &quot;aku&quot; kombo

              Esmalt postitatud rainadov poolt Vaata postitust
              Kui valgustina kasutada valgusdioode, siis on pinge muutus kriitiline, juhul kui valgusdioodidega pole jadamisi ballasttakistit. Hõõglamp kannatab sellise pinge kõikumise ära, aga valgusdiood üldjuhul mitte!
              Kui LED-i toitmiseks kasutada nn. vooludraiverit, pole teatavas piirides pinge kõikumisest lugu.
              Sellise ehitamiseks on variante mehesti guuglis. No näiteks LM317 baasil:
              Super Simple High Power LED Driver: This Instructable will show you how to built a Constant Current for high power LEDs, using only two components.High power LEDs are getting cheaper and cheaper, however the constant current drivers, to drive them are pretty expensive.Here, I'll show …

              Comment


                #8
                Vs: Dünamo ja &quot;aku&quot; kombo

                Teema algataja poolses lähteülesandes oli ajastutruu vana võrr... Kas LED kvalifitseerub? kuigi teostada oleks lihtne ja valgust jätkuks kauemaks...

                Comment


                  #9
                  Vs: Dünamo ja &quot;aku&quot; kombo

                  Esmalt postitatud kellakägu poolt Vaata postitust
                  Teema algataja poolses lähteülesandes oli ajastutruu vana võrr... Kas LED kvalifitseerub? kuigi teostada oleks lihtne ja valgust jätkuks kauemaks...
                  ;
                  Kumb vool, vahelduv või alaline, läheb valgustitesse ajastutruu võrril? Minu nooruse ajal tekitati säde küünlas magneetoga.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Dünamo ja &quot;aku&quot; kombo

                    Tänan !

                    Kuigi kül led-e väga ei fänniks jah sinna, tekkis ikka just mõte et otsin mingi pisikese heleda led-i , puurin pesa (v paigaldan muul moel) kusagile tule peegli peale peamise pirni alla (u. nagu vanadel sigullidel-mossedel-volgadel oli parktule pirni pesa koht) , ja panen tule sisse kolm AAA patareid korralikku ( nt led-pealambi patareide kassetiga) ja viin tulede lüliti ühele asendile selle asja otselülituse ja jätkub vbl terveks hooajaks, eesmärki täitma, ilma algset üldvälimust muutmata .

                    Rainer
                    viimati muutis kasutaja raienerk; 12 m 2015, 18:09.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Dünamo ja &quot;aku&quot; kombo

                      Mul oli kunagi lapsepõlves võrri lambi toide võetud magneeto madalpinge mähiselt - diood, kondensaator ja stabilisaator. Madalatel pööretel vilkus vähe, muidu oli OK. Oleks aidanud suurem mahtuvus, kuid tollal olid need väga kobakad ja väikese mahtuvusega. Tänapäeval saaks kasutada näiteks kompaktset 6V stabilisaatorit, mul oli ehitatud transistoridel. Tollal soovitati variandina kerida magneetole lisamähis või täiesti uus mähis + türistorsüüde ja Vjatka Elektroni süütepool. Nüüd om saada ka sobivaid hiinakate juppe...

                      Comment

                      Working...
                      X