Tere!
Tegemist mootorratta (Husaberg) kolmefaasilise, püsimagnetiga generaatoriga. Generaatori kolm faasi töötavad igauks n.o. eraldi, teistest sõltumata:
1) mootori aju toide: ajusse läheb vahelduvvoolu pinge, mida ei alaldata ega reguleerita;
2) aku laadimine (starter), alaldatud ja reguleeritud c.a. 12 voldisele pingele. Manuaali järgi tagab ahel voolu seadmetele kuni 25w;
3) tulede toide, vahelduvvool, reguleeritud c.a. 12 voldisele pingele. Manuaali järgi tagab ahel voolu seadmetele kuni 90w.
Küsimus on jahutusventilaatoris. Tegemist alalisvoolu mootoriga, mis töötab ahelas nr. 2. Kui ventilaator sõidu ajal pidevalt töötab, siis alaldatud faas (nr.2) ei suuda toita ventilaatorit (c.a. 30w) ja laadida akut. Ehk paari tunniga on aku tühi ja starterist ratas ei kaivitu.
Mõte on ühendada ventilaator ahelasse nr. 3, milles on piisavalt varu ventika käitamiseks (tulede võimalik tuhmumine ei ole probleem, sest ratas on kasutusel ainult teevälisel liiklusel ja paevasel ajal). Probleemiks on vahelduv pinge ahelas nr.3.
Küsimused:
1) Milliseid dioode, dioodiplokki vms. kasutada pinge alaldamiseks, et saada alalivool ventilaatorile?
2) Kas on olemas ka mingit ülepinge kaitset, et ventilaator ei poleks läbi juhul, kui pingeregulaator peaks riknema. Praegu põlevad kõik tulede lambid ülepinge tõttu läbi, kui pingeregulaatoris probleem on (samas aku ahelas voolu lihtsalt ei ole pingeregulaatori rikke korral).
Keskkond kus detailid peavad töötama on suure vibratsiooniga.
Oleks tore, kui keegi oskaks midagi konkreetset pakkuda. Sirvisin ise ka poodide lehekülgi, aru ei saa nendest tekstidest ikka suurt midagi.
Terv,
Toomas
Tegemist mootorratta (Husaberg) kolmefaasilise, püsimagnetiga generaatoriga. Generaatori kolm faasi töötavad igauks n.o. eraldi, teistest sõltumata:
1) mootori aju toide: ajusse läheb vahelduvvoolu pinge, mida ei alaldata ega reguleerita;
2) aku laadimine (starter), alaldatud ja reguleeritud c.a. 12 voldisele pingele. Manuaali järgi tagab ahel voolu seadmetele kuni 25w;
3) tulede toide, vahelduvvool, reguleeritud c.a. 12 voldisele pingele. Manuaali järgi tagab ahel voolu seadmetele kuni 90w.
Küsimus on jahutusventilaatoris. Tegemist alalisvoolu mootoriga, mis töötab ahelas nr. 2. Kui ventilaator sõidu ajal pidevalt töötab, siis alaldatud faas (nr.2) ei suuda toita ventilaatorit (c.a. 30w) ja laadida akut. Ehk paari tunniga on aku tühi ja starterist ratas ei kaivitu.
Mõte on ühendada ventilaator ahelasse nr. 3, milles on piisavalt varu ventika käitamiseks (tulede võimalik tuhmumine ei ole probleem, sest ratas on kasutusel ainult teevälisel liiklusel ja paevasel ajal). Probleemiks on vahelduv pinge ahelas nr.3.
Küsimused:
1) Milliseid dioode, dioodiplokki vms. kasutada pinge alaldamiseks, et saada alalivool ventilaatorile?
2) Kas on olemas ka mingit ülepinge kaitset, et ventilaator ei poleks läbi juhul, kui pingeregulaator peaks riknema. Praegu põlevad kõik tulede lambid ülepinge tõttu läbi, kui pingeregulaatoris probleem on (samas aku ahelas voolu lihtsalt ei ole pingeregulaatori rikke korral).
Keskkond kus detailid peavad töötama on suure vibratsiooniga.
Oleks tore, kui keegi oskaks midagi konkreetset pakkuda. Sirvisin ise ka poodide lehekülgi, aru ei saa nendest tekstidest ikka suurt midagi.
Terv,
Toomas
Comment