Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto toitepinge ühtlustamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto toitepinge ühtlustamine

    Tere, alustaksin ehk nii. Oleks vaja mõõta võimalikult täpselt auto kütusekogust paagis. Selleks olemas seade mis ühendatakse kütuseandurile jooksva signaali külge, ning mis mõõdab kütusekogust vastavalt elektripingele 0-5V.

    Auto kütuseandur toimib järgmiselt; Kütuseandurile(mis on tegelikult tavaline takisti) antakse vool peale, ning mõõdetakse pinget toite(milleks on mikroprotsessor) ning takisti(kütuseanduri) vahel. Mõõtetulemus varieerub 0.4-5V vahel vastavat kütuseanduri asendile, ning seda mõõdab auto mikroprotsessor ning ka seade, mille sinna vahele panen. Saadud mõõtetulemus tuleb seadmes kalibreerida, näiteks 1.2V = 10l paagis, 3.4V = 32l paagis jne.

    Nüüd aga probleemi juurde. Kuna mikroprotsessorile tuleb toide auto akult, mis pingelt varieerub ütleme 12-14V ning selle pinge saadab mikroprotsessor otse kütuseandurile, siis saadud mõõtetulemus varieerub vastavalt sellele kui palju autol aku parasjagu laetud ning kas auto töötab(generaator laeb) või mitte. Need pingekõikumised toiteallikas mõjutavad mõõtetulemusi oluliselt ning vajaks lahedust.

    Minu küsimus järgmine, mis seadme peaksin panema vooluallika ning mikroprotsessori vahele, et pinge oleks võimalikult ühtlane, vahet siis pole kas pidev 12V, 13V vms, peaasi et ei sõltuks auto enda voolupingest.

    Tänan
    viimati muutis kasutaja taavi889; 08 m 2015, 16:28.

    #2
    Vs: Auto voolupinge ühtlustamine.

    Paned suvalise pingeregulaatori vahele. Aga pead arvestama et regulaator tahab ka "oma osa" saada.
    Näiteks L7809 peaks sobima. Annab 9V välja.

    PS: Paranda pealkiri ära, enne kui keegi vastu pead annab selle "voolupinge" eest.
    viimati muutis kasutaja Kkert; 08 m 2015, 16:03.

    Comment


      #3
      Vs: Auto voolupinge ühtlustamine.

      Tänud vastuse eest. Kuid kuna mikroprotsessor toimetab lisaks kütuseandurile ka teiste seadmetega jne, kas 9V väheks ei jää? Ning kui täpset tulemust selle pingeregulaatoriga võimalik saada, mis vahemikus tal väljundpinge on?
      Siia foorumisse tulin abi küsima kuna teadmised sel alal puuduvad ja pealkirja eest ei põe, kahjuks seda enam muuta ka ei saa.

      Comment


        #4
        Vs: Auto toitepinge ühtlustamine.

        Esmalt postitatud taavi889 poolt Vaata postitust
        kahjuks seda enam muuta ka ei saa.
        Proovida ikka võib

        Comment


          #5
          Vs: Auto voolupinge ühtlustamine.

          Esmalt postitatud taavi889 poolt Vaata postitust
          kuna mikroprotsessor toimetab lisaks kütuseandurile ka teiste seadmetega jne, kas 9V väheks ei jää?
          Mille jaoks 9V väheks jääb? Esimeses postis rääkisid et tahad lihtsalt konstantset pinget mille järgi anduri takistust mõõta?
          Esmalt postitatud taavi889 poolt Vaata postitust
          kui täpset tulemust selle pingeregulaatoriga võimalik saada, mis vahemikus tal väljundpinge on?
          L7809 väljundpinge on alati 9V. Täpsus oleneb rohkem kütuseandurist - need ei ole täppismõõteriistad.
          Aga kui nüüd mõtlema hakata siis, enamus mikrokontrollereid ei suuda nii suurt pinget otse mõõta. Ehk oleks L7805 parem?
          Protsessor ise tahab niikuinii 5V toidet. Seda sama 5V kasutad siis ka võrdluseks.

          Comment


            #6
            Vs: Auto voolupinge ühtlustamine.

            Mis autost käib jutt, nt. Volkswagenil on armatuuris selline pingeregu olemas ja välja annab minu mälu järgi 8 V... See siis toidabki armatuuri kelli, sh. ka kütusenäidikut.

            Comment


              #7
              Vs: Auto voolupinge ühtlustamine.

              Kütuseandur on ühendatud ujukiga. (Mõõtesüsteem võib olla ka näiteks ultraheliga jne. jne.) Ujuki asendi (kütusehulga) saad kalibreerida ainult horisontaalsel platsil. Takistil on selline „paha viga“, et takistus muutub vastavalt temperatuurile (takistit läbiv vool, kütuse temperatuur).
              Kallete puhul ja sõidu ajal ujuk ju ei püsi täpselt samal kohal – loksub, kaldub koos kütusega. Ka muud süsteemid reageerivad sarnaselt muutuvale kütusetasemele mõõtekohas.

              Milline on siis täpsus? Või kontrollid kütusehulka alati samas kohas samal temperatuuril?

              Protsessorile sobiv pinge on tavaliselt +5V. Erinevad pinged võivad põhjustada palju peavalu.

              Comment


                #8
                Vs: Auto voolupinge ühtlustamine.

                Loksumise vastu aitab see kui mitu korda mõõta väikeste pausidega. Siis tulemust võrrelda ja kui ei klapi siis uuesti mõõta nii kaua kuni tulemused klapivad.
                Kallaku vastu muidugi ei saa.

                Comment


                  #9
                  Vs: Auto voolupinge ühtlustamine.

                  Kui vaja täpsemalt mõõta siis kah 5V ujukile parem, ei hakka näit nii palju soojenemisest ujuma. Jadatakisti ikka olemas?
                  Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

                    Kütusekulu ja kaval standard:



                    Ise kontrollin kütusekulu tankimise koguse ja km järgi. Pikaajaline annab kõige täpsema tulemuse.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

                      Niipalju, kui mina aru olen saanud, siis tootja üritab ujuki seda võimalikult paagi keskele, et kallete mõju minimeerida...

                      Comment


                        #12
                        Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

                        Tänapäeva sõiduauto kütusepaak ei ole kuup ega silinder - on väga keerulise kujuga. Näidik on täpsuse mõttes pigem indikaator. Väga raske on teha keerulist takistit, mis jälgib täpselt paagi kuju ja kütusehulka. Ebalineaarne andur põhjustab mõõtevea. Kütuseindikaatori kontrollitud nõuded: tühi, veerand, pool, kolmveerand, täis. Reservtuli.
                        Ülejäänud on disaini küsimus.
                        Tankanzeige in einem Pkw. Der kleine Pfeil am Zapfsäulen-Symbol in der Tankanzeige zeigt, wo sich der Tankdeckel befindet. So kann man vor dem Tanken sofort sehen, ob man von rechts oder von links an die Zapfsäule ranfahren muss


                        Minu kasutatud autodel on küll kõigil näit muutunud kurvis, kallakul, järsul pidurdamisel ja lisks erineb näit süüte sissekeeramise hetkel ning mõne min pärast. Eriti palju muutub näit pooltühja või tühjema paagi korral. Üks õppejõud ütles kunagi: et seal. kus tegeletakse mõõtmisega, algab teadus. Ja mõõta tuleb niikaua, kuni saad soovitud tulemuse
                        viimati muutis kasutaja Svago; 09 m 2015, 23:23.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

                          Tere, vabandan et nii hiline vastus. Tänud kõigile kes küsimusele vastasid

                          Katseautoks on '99a ford focus. Andurile eraldi voolu peale ei anta, mikroprotsessor asub "spidoblokis" ja sealt jookseb andurile 2 juhet: sensor signal ja return(reference ground). Võttes kütuseanduri tagant ja mõõtes pinget signaali juhtmes, näitas 12V seega mikroprotsessoril vist mingit või regulaatorit vahel polegi :O? Eeldades et kõik 12v saadetakse andurile, siis võiks ka pingeregulaator 12V välja anda, ja seda kõikuva akupinge puhul, mis võib kohati ka alla 12v langeda.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

                            No aga räägi täpsemalt, mis "protsessor" sul seal on?
                            Mikrokontrollerid tavaliselt tahavad ikka 0 - 5V saada. Kui just mingi väga spets kivi ei ole.

                            Kas sa olemasolevatest anduri juhtmetest oled pinget mõõtnud kui auto töötab? Kui siis on ka 12V siis on seal juba mingi regulaator vahel.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

                              Kas auto enda aju ei võta arvesse kütuse anduri toitepinge kõikumist? See tähendab, et kas arvestab ainult signaali absoluutset pinget või signaali ja anduri toite pinge suhet? Tuleks enne paremaks tegemist igaks juhuks kontrollida.

                              Comment

                              Working...
                              X