Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto toitepinge ühtlustamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

    Tere, mats123. Täpselt nii, auto "prose" ei arvesta seda kõikumist sisse. Kindlasti uuematel autodel võib olla teisiti, millel kompuutrid ka kütusekulu/kogust jms arvestavad, kuid antud autol ka kütusenäidik näitab märksa rohkem töötava mootoriga kui seisva mootoriga.

    Kkert, jutuks originaal mikroprotsessor mis integreeritud auto kellablokki, see mõõdab pinget signaali väljundi(mille ta saadab andurile) ja maanduse vahel(nii olen mina aru saanud). Ühendades selle kütuseandurilt lahti ning mõõtes pinget sealt signaali juhtmest sain tulemuseks 11.8V seisva mootoriga ning 13.5V töötava mootoriga, ehk mõõtetulemus sõltub siiski tublisti toiteallika pingest.

    Ühendades anduri uuesti taha on tulemuseks 1.9V (poole paagiga). Järelikult jääbki mõõtevahemik sinna 0.4.-4+V juurde. Usun et andurile antakse just 12V peale, kuna anduril takistus ka täis paagi puhul täiesti olemas ja ei tohikski mõõtetulemus üle 5V minna.

    Lisasin ka skeemi kuidas asi antud autol toimub. Sellel autol signaal kuskilt eraldi moodulitest läbi ei käi ning ühendus toimubki kellabloki ning anduri vahel.
    Lisatud failid
    viimati muutis kasutaja taavi889; 14 m 2015, 21:23.

    Comment


      #17
      Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

      Nüüd selline probleem et stabiilset 12V on raske saada sinna.
      Sest regulaatorisse kaob ka umbes 1,25V ära. Ja kui mootor ei tööta (pardapinge on 12V) siis ei saa sealt välja kuidagi 12V tulla. Kui mootor töötab ja pardapinge on 14V, siis annab 12V regulaator ilusti 12V välja.

      Comment


        #18
        Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

        Selge, aga mis juhtuks kui sinna stabiilselt 9V lasen, kas alapinge kellaploki elektroonikale miskit ei tee?

        Samuti ka võimalik mingi booster regulator sinna vahele panna?

        Mida see seade endast kujutaks? Muidugi eeldusel et väljund pinge väga kõikuv ka sellel pole.

        Comment


          #19
          Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

          Pigem seda vaja: http://www.oomipood.ee/product/tme_l...t-package-tube mis võib ka kuskil seal olemas olla ja läbi põlenud.

          Pinget otse peale lasta ei sobi, ilmselt tuleb see panna toite ja anduri vahele. Tundub et sul on ikkagi potentsiaali asjast suits välja lasta nii et enne kui midagi ühendad lase kellegil üle vaadata.
          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

          Comment


            #20
            Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

            Esmalt postitatud taavi889 poolt Vaata postitust
            Ühendades selle kütuseandurilt lahti ning mõõtes pinget sealt signaali juhtmest sain tulemuseks 11.8V seisva mootoriga ning 13.5V töötava mootoriga, ehk mõõtetulemus sõltub siiski tublisti toiteallika pingest.

            Ühendades anduri uuesti taha on tulemuseks 1.9V (poole paagiga). Järelikult jääbki mõõtevahemik sinna 0.4.-4+V juurde. Usun et andurile antakse just 12V peale, kuna anduril takistus ka täis paagi puhul täiesti olemas ja ei tohikski mõõtetulemus üle 5V minna.
            Tegelikult tuleb mõõta pinged kellaplokis punktides 2/15 ja 6 ning paagiandur peab küljes olema, mootor töötama. Parem oleks ka mõõta kui paak on täiesti täis (püstoli järgi) ning siis kui paak annab tühja teate.
            Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
            Konfutsius

            Comment


              #21
              Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

              Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
              Pigem seda vaja: http://www.oomipood.ee/product/tme_l...t-package-tube mis võib ka kuskil seal olemas olla ja läbi põlenud.

              Pinget otse peale lasta ei sobi, ilmselt tuleb see panna toite ja anduri vahele. Tundub et sul on ikkagi potentsiaali asjast suits välja lasta nii et enne kui midagi ühendad lase kellegil üle vaadata.
              Ei kujuta ette jaa, vbl on see regulaator tõesti seal läbi põlenud, kuna auto on siiski 16a vana. Võib ka olla, et seda regulaatorit pole üldse tehase poolt mõeldudki sinna, sest pingekõikumisest kütusenäidik liigub väga minimaalselt, kuid minu soovitud mõõtetulemusi mõjutab kolossaalselt.

              Kas on võimalik see pinge stabilisaator/regulaator paigaldada robustselt toitejuhtme vahele, eeldades et sealt üle 1.5A vool läbi ei käi? Peaksin ta siis panema auto toitevoolu ja kellaploki vahele, sest mikroprotsessor asub kellaploki sees ja see on juba peenem teadus kuidas sinna sisse see regulaator paigaldada. Õnneks jookseb kellaplokki toide 3melt erinevalt juhtmelt. Seega paigutaksin pingeregulaatori vaid otseselt mikroproset toitva juhtme vahele.

              Comment


                #22
                Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

                Esmalt postitatud taavi889 poolt Vaata postitust
                pingekõikumisest kütusenäidik liigub väga minimaalselt, kuid minu soovitud mõõtetulemusi mõjutab kolossaalselt.
                Aga äkki selgitad mida sa täpselt teha tahad ja mille jaoks, siis oleks lihtsam aidata ja erinevaid võimalusi pakkuda?
                Mingit täppismõõteriista sellest "kellast" igal juhul ei saa.
                Kütuse näidik on põhimõtteliselt lihtsalt voltmeeter mis mõõdab anduril tekkivat pingelangu. Tea kas seal mingit "protsessorit" üldse ongi vahel (kuigi skeemil on nii märgitud).

                Comment


                  #23
                  Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

                  On tarvis teada, palju kütust parasjagu paagis ning palju seda on peale tankimist jms. Kütust hakkab mõõtma seade, millel 0-5V analoog sisend, mis ühendatakse selle signaali juhtme külge mis auto enda andurilgi. Mõõdab pinget nagu tavaline voltmeeter ja edastab andmed voltidena. Seade on täpne(testitud) ja edastas sama tulemuse mille sain ka multimeetriga mõõtes. Kütust hakkan enamjaolt mõõtma paigal seisval autol.

                  Jah, tõepoolest auto enda kütuseandur pole küllaltki täpne, kuid kui oleks võimalik saavutada 2-2.5L täpsus, oleks juba võit.

                  On võimalik osta ka eraldi kütuseandur millel jookseb kütuseandurile 3 juhet. +12V, Maandus ning signaal seadmesse. Sellisel juhul võetakse samuti toide autolt, seega pingeprobleem vajab endiselt lahendust!

                  Comment


                    #24
                    Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

                    Korralikku 12V pinget võiks ju saada nii et algul akupinge kahe- või kolmekordistada ja siis
                    stabiliseerida 12V peale.
                    Nii saab.
                    Palju see 12 V seade voolu tahab?
                    viimati muutis kasutaja A.R.; 15 m 2015, 19:23.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

                      Anduri enda täpsus on jah seal kusagil +/- ämber, aga kui poole liitri kaupa kütust paaki valad ja oma imeriista ära gradueerid, peaks piisavalt täpne saama küll. Vähemalt mõneks ajaks. Ja olenevalt reaalsest pingest on võimalik mõõtetulemust korrigeerida, seda teeb siis protsessor.

                      Comment


                        #26
                        Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

                        Traatreostaadiga anduriga saab üleüldse astmelise tulemuse, pane sinna otsa mis tahad. Aga ideel on jumet.
                        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                        Comment


                          #27
                          Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

                          Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
                          Korralikku 12V pinget võiks ju saada nii et algul akupinge kahe- või kolmekordistada ja siis
                          stabiliseerida 12V peale.
                          Nii saab.
                          Palju see 12 V seade voolu tahab?
                          Jah tõesti, kuid kas see mikroprose mul 9V ei kannata?(eelpakutud pinge stabilisaator annab välja 9V ja seda 12V pinge puhul) Kas ma tohin selle lihtsalt toitejuhtme vahele ühendada?


                          Mõtlesin ka ise alguses pinget boostida ja siis stabiliseerida, kuid kas siukeseks lahenduseks mingit kompaktset vidinat pole mida lihtsalt toitejuhtmevahele ühendada?

                          Täpselt ei oska öelda palju see prose voolu võtab, usun et regulaator mis 1A kannatab oleks piisav.

                          Comment


                            #28
                            Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

                            Oled üldse armatuuri lahti võtnud? Ma sügavalt kahtlen et akupinge otse mingi prose peale antakse, autos on igast pinge piike mis tuleks eelnevalt ära elimineerida.

                            1A peaks küll ja veel olema, see annab 9W tarbimist mis on piisavalt palju et tina sulaks.
                            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                            Comment


                              #29
                              Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

                              Prose asub kellaplokkis, kellaplokile antakse 12v peale.

                              Comment


                                #30
                                Vs: Auto toitepinge ühtlustamine

                                Esmalt postitatud taavi889 poolt Vaata postitust
                                Prose asub kellaplokkis, kellaplokile antakse 12v peale.
                                See ei tähenda et kellaplokis ka pingeregulaatorit ei võiks olla.
                                Selle skeemi uurimisest on suht vähe kasu.
                                Peaksid lahti võtma ja vaatama kus mida on seal.

                                Comment

                                Working...
                                X