Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Diiselmootori juhtaju tuunimise küsimus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Diiselmootori juhtaju tuunimise küsimus

    Kui algusest alustada, siis on auto millele on teine mootor pandud(BMW ja 2,4td asendatud 2,5td mootoriga).
    Kõik muidu töötab ja puha aga praegused seaded ei luba mootori pakutavaid uusi võimalusi ära kasutada sest mootor suurema töömahuga ja ka turbo puhub suuremat rõhku.
    Tean, et selle mootori DDE sisaldab kahte eeprom kivi millest ühes sisalduvad kõiksugused andmed ja tabelid nagu Driver wish, Smoke limiter, Torque limiter jne.
    Samuti on selge ettekujutus mida peaks muutma ja milleks aga nüüd küsimus:kuidas leida need tabelid üles eepromil olevast failist?
    Faili avamiseks kasutan programmi WinOLS ja programm näeb seal olevat 40 potensiaalset tabelit, mille hulgast ei suuda leida mind huvitavaid tabeleid üles.
    Kui keegi on tegelenud/tegeleb sellise asjaga siis ehk pole kahju mõnest õpetussõnast algajale huvilisele?

    #2
    Vs: Diiselmootori juhtaju tuunimise küsimusi.

    Selle ajuga on natuke raskem kui kaasaegsematega.
    Nimelt kogu info on 8-bit formaadis, ehk väärtused on 0-255 vahel. Selleks, et arusaadavasse keelde teisendada on vaja määrata kordaja ja offset sellele arvule.
    Antud näite puhul on factorid järgmised:
    Quantity 0.2
    MAF 5
    RPM 22.745

    Factor siis tähendab et 8 bit väärtus on vaja korrutada sellega läbi, ehk maksimaalne quantity oleks 8bit väärtusena 255, mis teeks teisendatuna 255*0.2=51mg/hub
    Kaasaegsetel on info 16bit formaadis ning seega factor alati 1 ehk andmed on reaalväärtustega. See teeb otsimise lihtsamaks.
    Click image for larger version

Name:	map1.jpg
Views:	1
Size:	49,4 KB
ID:	869341
    Click image for larger version

Name:	map2.jpg
Views:	1
Size:	35,6 KB
ID:	869342
    viimati muutis kasutaja martinr112; 22 m 2015, 01:02.

    Comment


      #3
      Vs: Diiselmootori juhtaju tuunimise küsimusi.

      Click image for larger version

Name:	map3.jpg
Views:	1
Size:	109,7 KB
ID:	869343
      Sama mapi hexdump. Järjest vaadates:
      120-ei tea mis tähendab aga üldiselt kõigil mappidel see.
      032-indentifitseerimiskood RPM jaoks
      012-12 väärtust tabelis
      Järmised 12 väärtust tabeli telje väärtused.
      120-jälle sama asi.
      070-indentifitseerimiskood MAF jaoks
      012-12 väärtust tabelis.
      Järgmised 12 väärtust tabeli telje väärtused.
      Edasi data maatriks.

      Comment


        #4
        Vs: Diiselmootori juhtaju tuunimise küsimusi.

        Suured tänud selgitamise eest!
        Nüüd päev aega istunud ja proovinud netist leitavatest Tds mootori failidest leida erinevaid tabeleid ja mõnest leiab programm üle 50 tabeli aga mõnest paar tabelit ning seega tekib küsimus, kas asi on selles mis programmi kasutada või oskamatuses WinOLSi kasutada?
        Teiseks jääb ilmselt puudu teadmistest kuidas ära tunda erinevaid tabeleid sest muutes X ja Y väärtusi ja tabeli kordajat saab tuunida misiganes tabeli tundmatust tabelist.
        Pöördeid vähemalt tundub et saab selle järgi leida et viimane arv on selle mootori tabelites ilmselt 4260 ja sellele vastab kordaja 20 antud näites.
        Click image for larger version

Name:	Pot.tabel.JPG
Views:	1
Size:	168,6 KB
ID:	869346
        Järjest rohkem hakkab tunduma, et teema valdamiseks on palju rohkem teadmisi vaja kui netist leiab.

        Comment


          #5
          Vs: Diiselmootori juhtaju tuunimise küsimus

          Netist leitavad teadmised ei ole täielikud, vaja on ise otsida infot.
          See Winols ise ei leia praktiliselt mitte midagi ise, kõik käsitöö.
          Infot leiab inpa programmiga kaasas olnud materjalidest. Näiteks tool32-ga leitud faktorid DDE.prg failist. Diagnostika nähtavasti loeb live data kõik 0-255 ning tõlgib ise reaalväärtusteks.
          Click image for larger version

Name:	map5.jpg
Views:	1
Size:	153,7 KB
ID:	869348

          Näiteks 357660 tähisega EEPROMis on olemas ka 16 bit tabel. See on siis pumba tagasiside pinge sõltuvalt kütusekogusest ja pööretest. Selle modimine on kõige levinum "matsi tuuning" kus ühe mapi näppimisega saab "juurde keerata" Sisuliseks tuunimiseks oleks vaja ikkagi leida kõik mapid ja läheneda süstemaatiliselt.
          Selles EEPROMis on ka kõiki mappe dubleeritud 8 kordselt, need ei ole kõik identsed. Ilmselt on erinevate variatsioonide jaoks näiteks man/aut käigukast jne.

          Click image for larger version

Name:	map4.jpg
Views:	1
Size:	222,3 KB
ID:	869349

          Comment


            #6
            Vs: Diiselmootori juhtaju tuunimise küsimus

            Sellel pumba tagasiside tabeli muutmisel pole üksinda erilist mõtet tõesti ja selle kallale ei läheks enne, kui tuleb ette piir 51 mg/str. näol.
            Pealegi saaks seda lahendada ka pumba kaane liigutamisega või takisti vahele panemisega, kuid ei tahaks kuidagi sellist autot mis metsikult suitseb rahulikult sõites.
            Eks tuleb teemat veel uurida ja küsida-õppida.
            Teemat uurides jäi aga silma variant et minna üle Vag 2,5 tdi juhtajule MSA-15 mille kohta on võrratult rohkem teavet ja millel ei pea ka eepromi kirjutamisega mässama.
            Lisaks on seal turbo geomeetria juhtimise võimalus.

            Comment


              #7
              Vs: Diiselmootori juhtaju tuunimise küsimus

              Vahepeal sai õhtud sisustatud erinevate tabelite kohta infot uurides ja kui muud kasu polnud siis võõrkeele oskusele tuleb kasuks.
              Ehk veel lahkesti abistatakse et kas on tegu Driver wish tabeliga?
              Click image for larger version

Name:	Drivers wish.JPG
Views:	1
Size:	164,2 KB
ID:	869354Teine tabel, mis tuttav tundub võiks olla Smoke limiter?
              Mis niimoodi arvama paneb on see, et allpool tühikäigupööretest läheb küttekogus kõrgemaks et vältida väljasuremist kohaltminekul.
              Click image for larger version

Name:	Smoke limiter.JPG
Views:	1
Size:	200,7 KB
ID:	869355Kuidagi ei suuda aga tuvastada pumba tagasiside tabelit, mis on ilmselt erineva kujuga kui Vag grupi autodel mille tabeleid on maailm täis erinevalt Bmw omadest.

              Comment

              Working...
              X