Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto, aku, laadimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto, aku, laadimine

    Mis seal keerulist.
    otsad aku külge ja las laadib.
    Aga:

    Kas nii ei saa, et kasutada seda sigaretisüütaja auku.
    Sokutada sinna laadia ja oodata. Kui sinna tuleb vool otse või
    üle ca 3A kaitsme, siis võiks ju sobida.
    Pole suitsumees, ei tea millal sinna pinge tuleb.
    Oleks ju mugavam hoida laadija salongis ja mitte toppida kapoti alla.

    Sellised mõtted kui auto ei käivitu ja maha ei taha hakata kruttima.

    Kui keegi teab, võiks teada anda.

    #2
    Vs: Auto, aku, laadimine.

    Mõnel mudelil on kogu aeg pingestatud, aga mõnel süütevõtit keerates.

    Comment


      #3
      Vs: Auto, aku, laadimine.

      Ega seal pole tõesti muud võimalust kui tuleb endal järele proovida. Mina näiteks pean süütevõtit keerama, vaid siis tekib sinna pinge.

      Comment


        #4
        Vs: Auto, aku, laadimine.

        Huvitav, kas keegi niimoodi laadida on proovinud?
        Huvitav, kas keegi googeldada sama lahendust on proovinud?
        Erilahendused.
        PS või mail.

        Comment


          #5
          Vs: Auto, aku, laadimine.

          Kõikidel autodel ei tule sinna voolu. Süütaja on läbi relee, mida aju juhib. Volvol on nii.

          i

          Comment


            #6
            Vs: Auto, aku, laadimine.

            Esmalt postitatud W@ldur poolt Vaata postitust
            Huvitav, kas keegi niimoodi laadida on proovinud?
            Osadel laadijatel on vastav pistik lausa kaasas. Enda laadijale oleksin saanud juurde tellida, aga mida sa tellid kui kasutada ei saa.

            Eks ta mugav oleks küll, 15A kaitse kannataks voolu välja ka.

            Comment


              #7
              Vs: Auto, aku, laadimine.

              Volkswagenil kasutan Cteki laadijat läbi sigaretisüütaja n. ö. hoolduslaadimiseks, toimib ka ilma süütevõtmeta. Sigaretisüütaja pesa kogu aeg pingestatud. Laadija 5,5A

              Comment


                #8
                Vs: Auto, aku, laadimine.

                Keeruliseks võib osutuda hoopis kontakt. Sai seda laadimiseks kasutatud aga vahel läks kuumaks ja vahel katkes ära, kõvema laadija puhul tuleohtlik.
                Juhtme otsas pistikud on kahjuks nii ehitatud et nad ei fikseeru. Aga kui pole suitsumees siis osavate käte ring teeb kasutust süütajast pistiku, pesa disain ongi ju selline et anda palju voolu ja hoida kinni.
                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                Comment


                  #9
                  Vs: Auto, aku, laadimine.

                  1998 aasta passatil tundus küll, et see pinge katkes sealt sigaretisüütajast pärast võtme eemaldamist, korra nagu proovisin. Ma isiklikult olen selline pühapäevasõitja rohkem ja nädalasees tavaliselt ei sõida üldse ning nädalavahetusetigi sellised lühemapoolsed linnasõidud. Ma tegin sellise abivahendi, et tõin automaki mälu pideva toite alt kindalaeka juurde pisikese pistiku ja kasutan niiöelda käepärasemat akupanka vaikseks laadimiseks. Kusagilt foorumist sain üksjagu mingisuguseid läpaka akusid, mis enamvähem elujõulised veel olid, akud lammutasin laiali ja panin miski 25 elementi vms paralleelselt ja siis lihtsalt boost konverteriga pinge sinna 14V tuuri ning voolutugevus 1A piiratud. See akupank suudab sinna 12V ahelasse miski 7Ah kanti iga kord laadida. Nüüd ongi nõnda, et iga kord kui sõitma lähen, siis võtan toast selle laetud panga ja peale sõitu viskan kindalaekasse laadima, järgmisel korral jälle võtan autost kaasa ja laen uuesti toas täis, üle ühe sõidu, ehk siis kuus paar korda maksimaalselt umbes laeb sellega. Eilse pakasega vedas peale nädalast seismist õnneks kuidagi käima ikka, kuigi autoaku on suht hädine juba tegelikult. Korterelamus paneelmajas suht mugav variant võrreldes hädaolukorda sattumisel autost aku maha kangutamise ja kolmandale korrusele tassimisega. Muidugi ma ei tea tegelikult, kuidas liitiumaku sellise pakasega üldse energiat välja anda suudab, kui mingi 25 kraadi külma ja toast selle akupanga välitingimustesse jätan, siis on ta ilmselt mingi poole tunniga või veel väiksema ajagagi välitemperatuuriga võrdseks jahtunud. Samas 25 akuelemendi peale koormusvool oli miski 3,5A, elemendi kohta teeks see kõigest 0,15A. Sisetakistus kasvab kindlasti korralikult sellise pakasega, aga kuidas üldise mahtuvusega, jääb miski pool näiteks saamata? Liitiumelemendid koormatakse mul seal miski 3V-ni ja siis koormus kaob täielikult, pinge kasvab üsna kiiresti siis 3,6V-ni tagasi muidugi ja kuidas muidu liitiumakule tühjana pakase käes olemine mõjuda võib? Sai pikk jutt nüüd ja ka osaliselt teemaväline liitiumaku omaduste osas, aga ehk keegi vahelpõikena teab kommenteerida liitiumakude saatust sarnastes oludes nagu mul ta on seal:P.
                  otsija

                  Comment


                    #10
                    Vs: Auto, aku, laadimine

                    Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
                    ... Pole suitsumees, ei tea millal sinna pinge tuleb ...
                    GPS või mobiili laadija või spetsiifiline voltmeeter annavad pinge olemasolust aimu.
                    Kui pinge olemas, siis saab sealtkaudu ka laadida. Käru pistikupesa kaudu peaks ka õnnestuma

                    Comment


                      #11
                      Vs: Auto, aku, laadimine.

                      Tõmba akult korralik juhe salongi c-tek-i pistikuga ja kogulugu. Kui aku pagassis siis eriti lihtne.

                      Comment


                        #12
                        Re: Vs: Auto, aku, laadimine

                        Esmalt postitatud a1 poolt Vaata postitust
                        ... Käru pistikupesa kaudu peaks ka õnnestuma
                        Pannes seisutuled põlema?

                        Comment


                          #13
                          Vs: Re: Vs: Auto, aku, laadimine

                          Kas osadele ei tule otse pinge peale (klemm 9)?

                          Mul endal väiksem pesa, seega ei oska kommenteerida.

                          Comment


                            #14
                            Re: Vs: Re: Vs: Auto, aku, laadimine

                            Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
                            Kas osadele ei tule otse pinge peale (klemm 9)?

                            Mul endal väiksem pesa, seega ei oska kommenteerida.
                            Kolmeteistklemmilistes on pluss tõesti olemas. Minu autod on liiga vanad .
                            Sigaretisüütaja pesa aga ühendatakse süüte väljalülitamisel toitest lahti kõigil uutel autodel, mida proovinud olen.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Re: Vs: Re: Vs: Auto, aku, laadimine

                              Vaatasin üle. Mul selle süütajaga koos põlevad ka tuled. Ei ole hea lahendus.
                              Vanasti nagu nii ei olnud. Ja vast kõigil autodel ei ole ka.

                              Peaks kontrollima üle ka USB pesa. Sealt vist laadis moblat ka seisu ajal.
                              Mine sa tea.

                              Kui hakata juhet vedama siis tuleb juba automaatne parkimiskell ka sisse seada.

                              Comment

                              Working...
                              X