Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto, aku, laadimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Re: Vs: Re: Vs: Auto, aku, laadimine

    AHH ! ! ! Mis te jamate nende akude ja akulaadijatega!? Pole vaja uuesti jalgratast leiutada, see on juba tehtud nõukajal 50-aastat tagasi.. traktoritega. Aga mis siis traktorid siia puutuvad? Ega ei väga ei puutugi, lihtsalt lahendus on selline, et kui kõik töötab nii nagu peab, ei pea naabrimehest sõltuma, kui aku jõuetu on ja lahendus on hoopis teine mida teemaalagataja minu juttu lugedes mõtleb. Eile autot käivitades mõtlesin, oh kui hea oleks kui lisaks elektristarterile oleks ka kutsikas! Seda küll siis ainult siis kui aku enam tõesti ei jõua. Kuid autod kõik on erinevad ja ei ole see mõtte teostamine midagi nii lihtne, kui traktoriga, millel tehases juba mõeldi kutsikale. Kuid hoopis nii, edukale kutsika käivitusele kulub ainult aeg tema soojenemisele ja edasi auto käivitamiseks. Muidu aga mina pean vist jälle varsti parklas kerjama hakkama, et keegi tuleks ja täkku annaks.
    Nii on lugu jah seal maal.
    Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

    Comment


      #17
      Vs: Re: Vs: Auto, aku, laadimine

      Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
      Kas osadele ei tule otse pinge peale (klemm 9)?

      Mul endal väiksem pesa, seega ei oska kommenteerida.
      9. ots igati OK, ise laen aegajalt Ctek laadijaga selle kaudu,
      mingit start tüüpi laadijat sinna külge ära pane.
      infoks jupike skeemi

      Click image for larger version

Name:	trailer_pp.jpg
Views:	1
Size:	196,3 KB
ID:	869368

      Comment


        #18
        Vs: Re: Vs: Re: Vs: Auto, aku, laadimine

        Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
        Vaatasin üle. Mul selle süütajaga koos põlevad ka tuled. Ei ole hea lahendus.
        Vanasti nagu nii ei olnud. Ja vast kõigil autodel ei ole ka.

        Peaks kontrollima üle ka USB pesa. Sealt vist laadis moblat ka seisu ajal.
        Mine sa tea.

        Vanasti olid paljud asjad teisiti. -32°C külmaga sai Ladal kõigepealt vändaga paar tiiru tehtud. Siis panin paariks minutiks gabariidid põlema, siis lähituled. Nüüd arvate, et kulutasin viimasegi energia akust ära. Tegelikult soojendasin reaktsiooni teel akut ja samas segasin elektrolüüdi ühtlaseks. Aku mahutavus ja sisendtakistus sõltuvad temperatuurist. Pärast seda käivitus auto ka kehvema akuga - vaatamata sellele, et starter ei jõudnud isegi 5 sec väntvõlli pöörata.

        Tänapäeval tuleb enne talve teha treeningtsükkel, mõõta aku mahutavus ja vajadusel muretseda uus aku – tolleaegset defitsiiti ju enam pole. Tuleks muretseda ka suurema mahutavusega uus aku, mis on sobiva gabariidiga. Standardid on vahepeal muutunud – vanasti 255A andev aku on nüüd 420A-ne. (DIN ja EN). Tänapäeval ei ole sigareti süütaja pesas pidevalt voolu.
        Inimestel, kes sõidavad palju lühikesi otsi, tuleks panna eraldi juhe, kaitse aku juurde ja pesa mugavasse kohta.
        viimati muutis kasutaja Svago; 13 m 2016, 13:46.

        Comment


          #19
          Vs: Re: Vs: Re: Vs: Auto, aku, laadimine

          Mahtuvuse testimisest pole suurt tolku, stardivoolu tuleb mõõta. Seda saab igas mõistlikus akupoes teha.
          Kes sõidavad palju lühikesi otsi tuleb auto laadimine kriitilise pilguga ülevaadata, siis pole lisalaadimist vaja. Kui jääb niruks siis on valik kas korda teha või pidevalt juhtmest juurde anda.
          Mul istub kah laadija statsionaarselt kapoti all aga see rohkem hoiustamise koht et oleks alati käepärast. Linnajupitamisel pole lisa vaja.
          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

          Comment


            #20
            Vs: Re: Vs: Re: Vs: Auto, aku, laadimine

            Mõistlik oleks kasutada õiget laadijat ja paigaldada see võimalikult aku ligi. Kuskilt kaugemast nurgast laadides läbitakse mitmeid pistikuid/ ühendusi ja igaüks neist võib heast peast põlema minna. Kindlustus vist keeldub sellisel puhul kahjusid hüvitamast kui autoomanik ise auto põlema paneb.

            Näide (võin vahetada soovi korral sobiva koguse raha vastu):

            Comment


              #21
              Vs: Re: Vs: Re: Vs: Auto, aku, laadimine

              Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
              Mahtuvuse testimisest pole suurt tolku, stardivoolu tuleb mõõta.
              .
              Mul oli 10 aastat kasutatud aku. Mahutavus oli 4…5Ah. Suvel polnud probleemi. Ostsin talveks uue aku, käivitas kehvemini kui minu vana. Läksin siis akut vahetama ja mõlema stardivoolud mõõdeti üle – vanal oli 50A rohkem! Ainult külmaga pärast nädalast seismist vanal autol pikemat käivitust ei kannatanud. Ja uus aku, mis vahetati, oli ka käivitusvoolu poolest kehvem.
              Ütleks, et mõlemad on olulised. Ka aku elektrolüüdi tihedus on oluline – mida suurem, seda väiksem sisendtakistus (1,27 max meil).
              Mul on ühel tuttaval ettevõtjal palju uusi autosid. Autod ostis ta kevadel. Akud olid lõuna Prantsusmaale sobiva mahutavusega. Külmade tulekul hakkasid jamad pihta. Õnneks lahenes olukord - maksis juurde ja akud vahetati ringi põhjamaale sobivate vastu. Automüüjad tellivad suveks lõunamaise variandi ja akumüüjad põhjamaise variandi
              Akulaadija peaks olema kaasaegset tüüpi, mis lõpetab automaatselt laadimise. Mina siiski akulaadijat salongi ei paneks, tuleohutus enne kõike. Pole ka olnud kunagi vajadust akut auto peal laadida. Teen 2X aastas treeningtsükli.

              http://autokadabra.ru/shouts/66574

              Первое и, пожалуй, главное: на аккумуляторе обязательно должны быть указаны страна-изготовитель и выпускающий завод, лучше если с адресом. К каждой батарее должен прилагаться технический паспорт, а вот наличие инструкции необязательно. Это связано с тем, что на Западе аккумуляторы почти не продают в розницу, их устанавливают специалисты на сервисных станциях. Третье — качественный аккумулятор немыслим без качественного корпуса, хороших пробок и гладких выводных клемм, нередко смазанных технической...


              viimati muutis kasutaja Svago; 14 m 2016, 13:51.

              Comment


                #22
                Vs: Auto, aku, laadimine

                Stardiabidel on sigaretisüütaja pistik seetõttu, et saaks näiteks aku vahetuse ajal sealt kaudu voolu peale lasta, siis säilivad kõik mälud ja seaded, paljudel autodel muidu tükk tegemist pärast kõike paika seadistada.
                Enamikel uuematel autodel sigaretisüütaja pesas on vool siis kui süüde on sisse keeratud, seetõttu nö. tavaliseks laadimiseks pole seda varianti eriti hea kasutada ja kui aku väga tühi on, võib laadimisvool ka piisavalt suureks minna, et kaitse põleb läbi.
                Muuseas, 100% täis aku pinge on vähemalt 12,6 V. Vahetult peale laadimist pole mõtet mõõta, siis näitab kõrgemaid numbreid, ka üle 13 V.

                Comment


                  #23
                  Vs: Auto, aku, laadimine

                  Et mälu andmed ära ei kaoks aku lahtiühendamisel, kasutan ma reguleeritavat toiteplokki. Pinge on ca 13V. Akulaadijal on silumata pulsseeriv pinge, mille amplituud on 18V ja rohkemgi. See võib elektroonika ära rikkuda. Sama võib juhtuda aku laadimisel, kui kaob või on juba halb kontakt akuklemmide ja juhtmeklemmide vahel. Sama lugu on, kui esineb akul mõne purgi katkestus.

                  Comment


                    #24
                    Vs: Auto, aku, laadimine

                    Kisub vägisi teemast välja, aga ... toitest sõltumatu mälu on ammu olemas, miks seda ei kasutata?

                    Comment


                      #25
                      Vs: Auto, aku, laadimine

                      Autoraadiotel?

                      Comment

                      Working...
                      X