Ma vajan natuke kaasamõtlemist, et ikka õigel teel olen.
Soovin mõõta võrri mootori pöördeid... mis iganes vajadus selleks ka pole...
Koormuse all saan vajadusel väljaarvutada võrri kiirusest tulenevalt, sest mootori pöörded kantakse ju otse rattale... aga see pole praegu teema - kuigi... võiks ka seda teada.
Aga mõõtmiseks kasutan digitaalset multimeetrit Mastech MS6231, mis on käepärast saada (PS tean, et 30-50€ on võimalik soetada üks digitaalne tunnilugeja/tahhokas... las ta hetkel olla)
See võimaldab mõõta mootori pöördeid (ja ka süütenurka) 4,6,8 silindrilistel masinatel, ühendades süütepooli madalpinge ossa input juhtme ja COM massi, keerates vastava silindri arvule osuti ja pöörded käes.
http://masteram.com.ua/content_file/pro ... MS6231.pdf
Kahjuks on võrri mootor D6 kahetaktiline ja ühe silindriga, seega seda valikut mõõtjal pole.
D6-l on 6V madalpinge tulede põlema saamiseks ju vahelduv vool..., mis tekitatakse magneti pööramisest, ehk siis ühe ringiga tekitatakse 2 impulsi, mis annavad kokku vahelduvoolu (üks impluss plussist miinusele ja siis teine miinuselt plussi)
4 silindriline 4 taktiline masin annab ju ühe täispöörde korral samuti süütepoolile kaks alalisvoolu impulsi (kahe ringiga igale silindrile üks säde)
Seega peaks ju saama selle testriga mõõta pirnipesast motoori pöördeid. Ainuke probleem on mul selles, et kas aparaadile on polaarsus ka selle lugemisel oluline... kui jah siis saan ikkagi ühe impulsi... ühe pöörde kohta.
Manualis viide:
3.2.11 Engine Rev
Range Resolution Accuracy
4CYL 10RPM
6CYL 10RPM (3.0% of rdg + 3 digits)
8CYL 10RPM
- Overload Protection: 250V DC or rms AC
Ehk peaksin aru saama, et alalisvoolu korral ei loe pingeid üle 250V ja vahelduvvoolu korral teeb singaali alilsvooluks...
tegin ühe testi praegu ja seda siis lintmakiga, kus mõõtsin 36V alalisvoolu pealt selle testriga näite, kui valin ükskõik millise valiku 4-8 silndrilise omale näitab konstantselt 280 pööret. St 50hz vahelduvvool läbi dioodisilla alaiseks, ehk arvestuslikult peaks näitama 245 rpm, ehk selle mõõtmisega tuvastasin, et vahelduvvool on 56Hz-ne.
Hetkel ei taha vahelduvoolu pistikupesast pöördeid lugeda - ehk tekitab mingi jama... laseb oma suitsu välja.
Seega kui tahaksin võrril õigeid näite saada siis peaksin ehitama dioodisilla ja läbi selle saan igalt pöördelt 2 impulsi, mis võrduks 4 silindrilise neljataktilise mootori valikuga mõõtjalt.
Soovin mõõta võrri mootori pöördeid... mis iganes vajadus selleks ka pole...
Koormuse all saan vajadusel väljaarvutada võrri kiirusest tulenevalt, sest mootori pöörded kantakse ju otse rattale... aga see pole praegu teema - kuigi... võiks ka seda teada.
Aga mõõtmiseks kasutan digitaalset multimeetrit Mastech MS6231, mis on käepärast saada (PS tean, et 30-50€ on võimalik soetada üks digitaalne tunnilugeja/tahhokas... las ta hetkel olla)
See võimaldab mõõta mootori pöördeid (ja ka süütenurka) 4,6,8 silindrilistel masinatel, ühendades süütepooli madalpinge ossa input juhtme ja COM massi, keerates vastava silindri arvule osuti ja pöörded käes.
http://masteram.com.ua/content_file/pro ... MS6231.pdf
Kahjuks on võrri mootor D6 kahetaktiline ja ühe silindriga, seega seda valikut mõõtjal pole.
D6-l on 6V madalpinge tulede põlema saamiseks ju vahelduv vool..., mis tekitatakse magneti pööramisest, ehk siis ühe ringiga tekitatakse 2 impulsi, mis annavad kokku vahelduvoolu (üks impluss plussist miinusele ja siis teine miinuselt plussi)
4 silindriline 4 taktiline masin annab ju ühe täispöörde korral samuti süütepoolile kaks alalisvoolu impulsi (kahe ringiga igale silindrile üks säde)
Seega peaks ju saama selle testriga mõõta pirnipesast motoori pöördeid. Ainuke probleem on mul selles, et kas aparaadile on polaarsus ka selle lugemisel oluline... kui jah siis saan ikkagi ühe impulsi... ühe pöörde kohta.
Manualis viide:
3.2.11 Engine Rev
Range Resolution Accuracy
4CYL 10RPM
6CYL 10RPM (3.0% of rdg + 3 digits)
8CYL 10RPM
- Overload Protection: 250V DC or rms AC
Ehk peaksin aru saama, et alalisvoolu korral ei loe pingeid üle 250V ja vahelduvvoolu korral teeb singaali alilsvooluks...
tegin ühe testi praegu ja seda siis lintmakiga, kus mõõtsin 36V alalisvoolu pealt selle testriga näite, kui valin ükskõik millise valiku 4-8 silndrilise omale näitab konstantselt 280 pööret. St 50hz vahelduvvool läbi dioodisilla alaiseks, ehk arvestuslikult peaks näitama 245 rpm, ehk selle mõõtmisega tuvastasin, et vahelduvvool on 56Hz-ne.
Hetkel ei taha vahelduvoolu pistikupesast pöördeid lugeda - ehk tekitab mingi jama... laseb oma suitsu välja.
Seega kui tahaksin võrril õigeid näite saada siis peaksin ehitama dioodisilla ja läbi selle saan igalt pöördelt 2 impulsi, mis võrduks 4 silindrilise neljataktilise mootori valikuga mõõtjalt.
Comment