Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Väljumisel uksest elektrilaengu saamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Väljumisel uksest elektrilaengu saamine

    Probleem on selles, et autost väljudes ust kinni lükates saab minu auto puhul päris kõva säraka, ja seda peaaegu alati. Tean, et seda esineb ka suhteliselt uutel autodel. Millest on see aga tingitud? Kas enda keha elektrilisest laadimisest sõidu ajal istme ja riiete vahelisel kokkupuutel või siis mingi vähene isoleeritus või jama elektrisüsteemis? Oskab ehk keegi põhjusest rääkida ja ka võimalikke lahendusi välja pakkuda? - kui neid muidugi üldse on. Tänades
    Helitehnika erinevatele üritustele: http://www.helitehnika.fie.ee

    #2
    oleneb vist istmekatetest aga, et mitte särtsu saada aitab kui väljumisel hoida uksest kinni!

    Comment


      #3
      Aitab, kui aotokere maandada. Selleks on poest saada spets kummist riba, mis tuleb kere külge kruvida ja siis lohiseb mööda maad. Vanal ajal kasutati kütuseveokitel ka kette aga need kolisevad. Nii et valik on sinu!

      Comment


        #4
        Kas see maandamine ikka aitab? Kas riided ei laadi mitte sind ennast pinge alla. Endal sama probleem, kuid ei usu maandusse, seetõttu pole ka katsetanud. Istmekatetest peaks vist kõigerohkem sõltuma? Äkki peaks kasutama mõnda antistaatilst pihustit.

        Kuna vihmase ilmaga ei särtsu, siis vist võimalus iga hommik ämrist vett istme peale kallata, siis ei saa särtsu tekkida, maandab ära

        Comment


          #5
          Siin ei sõltu asi mitte ainult istmekatetest vaid ka põrandamattidest, jalanõudest ja ka riietusest.
          Ise olen tähele pannud, et ülikonnas ja kingades autost välja tulles on korralik laksakas kindlustatud. Tossudes sõltub asi kahest eri jakist. Ühega on mittetuntav, kuid siiski kuuldav raksatus, teise jakiga ei ole miskit
          Nagu vahelduvvool - on ja ei ole

          Comment


            #6
            Asi väga lihtne- kuniks sa ennast autost välja ukerdad, võta lihtsalt ukse metallosast kinni, mitte aga plastkäepidemest. Ei mingit surakat enam.
            ehh... andrjusa

            Comment


              #7
              Särakat saab ikka sellepärast, et autost väljudes jääb kehasse mingi laeng, auto laeng aga maandatakse tasapisi (läbi rehvide), nüüd sõltub jalanõudest, kas laeng jääb kehasse; ja riietest, kas laeng suureneb. Proovige enne autost välja astumist võtta jalast kingad (ka sokid, kui öues tolmune) ja kas siis ka siraka saab?
              Muidugi sõltub riietusest ja istmekatetest, kui suure laenguga keha lahkub autost, kui tagumik istmega kontakti kaotab. Abiks jah see uksest kinni hoidmine ja enne lahti ei lase, kui ukse kinni lööd
              Head susserdamist !

              Comment


                #8
                mine osta mööblipoest antistaatilist tekstiilitöötlemisvahendit ja asi korras

                Comment


                  #9
                  võimalik et asi on seoses riietega aga mulle tundub et juuksed on kah asjasse seotud... :angry:
                  suvealgul ajan tavaliselt juuksed maha ja siis ple midagi aga kui kevad käes on siis autost väljumisel laxud aina tulevad... ma mäletan et kunagi mu vanamehe volkaril oli mingi kummijulla taga telje kyljes aga see kah suurt ei aitand :P
                  nii et tõmmake kummiylikonnad selga ja minek :P
                  Mäll-mäll

                  Comment


                    #10
                    mingit samalaadset teemat olen lugenud ka auto24h-foorumis, vist. Põhjus, miks staatilist laengut saad, peitub riietes ja istmekatetes, ka ilmastik loeb palju (kuiv, märg, soe, jahe ilm jne.). Et säraka saamisest pääseda, võta enne autost väljumist kinni ukselingist või mis iganes sangast ja siis paned alles jala maha ning särtsu ei saa sellise toimimise korral Endamisi mõeldes - niimoodi toimides ei teki potensiaalide vahet (erinevust), mis selle säraka ka põhjustab, IMHO.
                    Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

                    Comment


                      #11
                      endal oli sama jama vaid ühe korra :blink: MB250-ga, sain ukse küljest ikka, mitte plastist
                      enam pole saanud, siiamaani


                      EDIT: kui mõni ei tea siis MB tähendab Mercedez Benz

                      Comment


                        #12
                        Kaunis vastik jah. Loogika on vist selline, et istmelt tõustes tekib sünteetilistes materjalides hõõrdumise tagajärjel laeng, kuna auto on rehvide kaudu maast isoleeritud, siis jääb laeng auto korpusse. Kui nüüd juht astus autost välja, siis tema keha potentsiaal ühtlustus maapinna omaga, kuna see toimus jalanõude kaudu, siis midagi tunda ei ole. Kui nüüd palja käega katsuda autokorpust, siis toimub tühjenemine näpu kaudu läbi keha maasse.

                        Comment


                          #13
                          Ilmselt on ta tõesti ikka tingitud staatilisest elektrilaengust, mis tekib riiete hõõrdumisel vastu istmekatteid. Antistaatiline spray aga oleks päris tülikas ja tervisele kahjulik, kui seda paratamatult sisse hingata. Proovin huvipärast kere maandamist ja annan siis teada, kas töötas. Igatahes tänud vastuste eest
                          Helitehnika erinevatele üritustele: http://www.helitehnika.fie.ee

                          Comment


                            #14
                            Antistaatiline spray ei pea sul ju koguaeg pihustuma Lihtsalt lased sellega oma istme üle ja korras, asi aitab staatilise tekkimise vastu.

                            Üks põhjus on veel see, et autos istudes oled sa isoleeritud autost. Sa ei ole kontaktis ühegi metallosaga ja seega võib sinu keha ja auto kere vahele tekkida paras pinge. Kui siis auto kere puutud, saad tunda, kuidas see kaua kogunenud potentsiaal ühtlustub. Seega ma arvan ka, et probleem on istmekatte materjalis ja mingil määral ka rooli ja teiste metallosade kattematerjalides, mis kõik liiga hästi isoleerivad. See spray peaks lahendama asja, see lihtsalt tekitab minimaalse elektrijuhtivuse ja palju pole vaja, et see laeng enam ei tekiks.

                            Comment


                              #15
                              Vau, see on küll hea siis. Proovin sprayd
                              Helitehnika erinevatele üritustele: http://www.helitehnika.fie.ee

                              Comment

                              Working...
                              X