Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kondensaatori suuruse küsimus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kondensaatori suuruse küsimus

    Soovin teha sellist asja, et tuled lülituksid 5 sekundit hiljem sisse peale auto käivitamist. *Lahendus: On olemas reguleeritav relee viitega 0 - 90 sekundit. *Probleem: Lülitades kaugtuledele, kaob sellelt relleelt vool ja 555 timer hakkab otsast peale, kui kaugtuled maha võtta ja lähituled panna ehk siis N+1 sekundit pimedust. *Lahendus: Kaugtulede relee jalalt 85 lähitulede relee jalale 85 diood vahele ehk lähituled põleksid koos kaugtuledega (Seadusega vastuoluline pole ja ei oma HID'e kah). *Probleem: Kaugtuledelt tagasi lülitades on subsekundiks vool igalt poolt kadunud ehk eelpool nimetatud N+1 sekundit pimedust. *Idee: Paneks kondeka vahele, mis annaks sekundi jagu voolu edasi kuni lülitused lõpuni jõudnud käia. *Küsimus: Kas terve selle jada probleemide lahendus on nii lihtne? Kui on, siis kui suure kondeka ma peaks sinna vahele panema?
    -

    #2
    Vs: Kondensaatori suuruse küsimus.

    Kas peab just 5 sekundit olema?
    Olen kuulnud sellisest lahendusest et, armatuuril olevast laadimise märgutulelt signaal võtta. Kui tuluke kustub (mootor töötab ja genekas laeb), siis lähevad tuled põlema.

    Comment


      #3
      Vs: Kondensaatori suuruse küsimus.

      Autol on juba "automaatne tuled sisse" funktsioon. Sinu versioon töötaks siis, kui seda poleks ja oleks palju palju lihtsam kogu seda kompotti lahendada
      -

      Comment


        #4
        Vs: Kondensaatori suuruse küsimus.

        Siis võtad tulede lüliti lahti ja teed nii et lähitulesi üldse välja ei lülitataks kui täistuledele lülitad.

        Comment


          #5
          Vs: Kondensaatori suuruse küsimus.

          Ma hindan su püüdlikust läheneda teise nurga alt aga ei.
          -

          Comment


            #6
            Vs: Kondensaatori suuruse küsimus.

            Noh, Sina tahad tagajärgedega tegeleda - mina tegeleks parem põhjusega. Kui tulede ümberlülitamisel lähituled ära kustuvad, siis tuleb tulede lüliti ümber ühendada, mitte releele juhtmeid vedada või kondekaid aretada. Aga kui tingimata tahad seda kondekat sinna siis, kõigepealt mõõdad ära palju see relee voolu tarbib ja mis pingel ta veel jaksab klemme koos hoida. Ja siis selle järgi saab mingi umbkaudse mahtuvuse ennustada kondekale.

            Comment


              #7
              Vs: Kondensaatori suuruse küsimus

              Tegemist ei ole aastast 80 autoga, kus sa võid igasugu jõujuhtmetega mängida kuidas tahad. Ma ei riski nende signaalide segamisega, sest seal taga on summer ja kurat teab, kui mitu tuhat sõltuvust veel. Ja austatud moderaatorid, miks see autofoorumisse läks? Küsimus on puhtalt elektroonika alla kuuluv kondeka küsimus. Kuidas saada lülitus ühelt releelt teisele nii, et ei tekiks vahepeal auku, sest lüliti tekitab augu?
              -

              Comment


                #8
                Vs: Kondensaatori suuruse küsimus

                Ei tea tolle auto elektriskeemi, aga üks võimalus peaks olema panna oma must kast juhtme vahele, millest tuleb pinge tulede lülitisse. Muidugi, kui sinna alles süüte keeramisega pinge tekib.

                Comment


                  #9
                  Vs: Kondensaatori suuruse küsimus

                  Esmalt postitatud Deus poolt Vaata postitust
                  Tegemist ei ole aastast 80 autoga, kus sa võid igasugu jõujuhtmetega mängida kuidas tahad. Ma ei riski nende signaalide segamisega, sest seal taga on summer ja kurat teab, kui mitu tuhat sõltuvust veel.
                  No sel juhul ühenda läpakas auto järele ja programmeeri ümber, nii et lähituled ei kustuks üldse ära. Kui ise ei oska/taha, siis kirjuta vastava margi foorumisse. Keegi kindlasti leidub, kes pudeli eest ära teeb.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Kondensaatori suuruse küsimus

                    Jätke see auto osa üldse valemist välja, Fakt on see, et ma ei hakka mitte midagi ringi tegema eespool releesid esiteks keerukuse ja teiseks suurendatud riski tõttu. Ka mina unistaksin Tesla laadsest autost, kus üle USB pordi saaksid väänata seadistusi nagu androidi seadistustepaneelilt aga palun sellised lapsikud ja amatöörlikud "nõuanded" teemast välja jätta. Pläsku, mõtlesin ka korra sellele ja see asi toimiks, kui tegu oleks ühes tükis oleva lülitiga aga kahjuks on eraldi lülitid, üks on GM all-in-one kangikene ja teine on tulede manuaallüliti armatuuris, kust saad terve auto pimedaks lasta või ainult parkide pelae väänata jne. Kuskil armatuuris nad kindlasti kokku saavad. Algne küsimus on siiski selline, et kui sul on laua peal kaks releed, mille takistus on 80 oomi lülituseahelas ja mis toituvad 14V pealt, millest tulenevalt on kogu ahela voolutarve 0,175A ehk siis alla 3W , kuidas liikuda nende vahel nii, et lülituse tõttu vool korraks ära ei katkeks? Äkki oleks pidanud kohe küsima teoreetiliselt, mitte sisse toppima reaalelulist situatsiooni...
                    -

                    Comment


                      #11
                      Vs: Kondensaatori suuruse küsimus

                      No kui teoreetiliselt, siis käib asi nii, et toksid aga guugli otsingusse "RC calculator" ja...

                      Comment


                        #12
                        Vs: Kondensaatori suuruse küsimus

                        See oli üks väga hea vihje, tänud selle eest. Kuna takistust väga muuta ei saa, siis ongi võimalus ainult kondekat suurendada aga kuna ei tea, kui pisike auk sinna tekib, siis peangi võtma mitu tükki ja katsetama lihtsalt, äkki saab 1000uF hakkama, vb läheb 4000 uF vaja, igatahes tänud, rohkem mul vaja polegi Igasugu muud nende releedega seonduvad ideed on endiselt teretulnud, ma suundun igatahes kondekaid katsetama.
                        -

                        Comment


                          #13
                          Vs: Kondensaatori suuruse küsimus

                          Esmalt postitatud Deus poolt Vaata postitust
                          vb läheb 4000 uF vaja
                          Kahtlustan, et üks null läheks vist ikka veel juurde...

                          Comment


                            #14
                            Vs: Kondensaatori suuruse küsimus

                            ühe nulli puhul saaks terve sekundi kaetud, ma usun, et see auk seal vahepeal on väiksem. Vaatan ja katsetan ja kui ei õnnestu, siis mõtlen edasi või üldse loobun selle viite ideest ja saan lihtsalt tihemini hõõgniite osta. Originaalrelee jääb mul kaasa käima ehk kui ilmneb mis iganes viga süsteemis saan kinni pidada ja originaalse osa taastada alla minuti.
                            -

                            Comment


                              #15
                              Vs: Kondensaatori suuruse küsimus

                              Esmalt postitatud Deus poolt Vaata postitust
                              kaks releed, mille takistus on 80 oomi lülituseahelas ja mis toituvad 14V pealt,
                              kuidas liikuda nende vahel nii, et lülituse tõttu vool korraks ära ei katkeks?
                              Kas teine relee toitub läbi esimese ümberlülituvate kontaktide?
                              Siis võiks 1. kontaktid lühistada.

                              Kui skeem on keerulisem siis oleks kena näidata milline on skeem ja mitte lobiseda.
                              Iga laps suudaks sinna panna täiendav mikroprotsessori ja saada oma tahtmise nupust keerates.
                              See oleks lahendus "Deus Ex Machina"
                              ***
                              Arvutuseks oleks vaja veel teada mis pingel konkreetne relee avaneb.

                              Comment

                              Working...
                              X