Varsti tuleb järk-järgult müügile bensiin, milles on 2020.a. 10% bioetanooli.
Väidetakse, et tekivad järgmised probleemid:
1. Rikub õli ja suureneb mootori kulumine.
CH3CH2OH + 3O2 → 2CO2 + 3H2O Kuna põlemisel tekib vesi, siis on oht olemas.
(Kunagi sai A76 kasutatud normaalse surveastmega A93 mootorites koos vee sissepritsimisega ja roostetasid kolvirõngad, silindrid ning muud malm- ja terasosad mootoris). Lisaks peseb etanool silindris maha teatud õlilisandid.
2. Võimsus väheneb. Kuna bioetanooli kütteväärtus on 30% väiksem, siis nii ongi.
3. Kütusekulu suureneb. Suureneb väiksema kütteväärtuse tõttu 3%.
4. Mootori tihendid ei pea vastu. Etanool kahjustab teatud kummi- ja plastdetaile.
5. Tühikäiguprobleemid – tekib seetõttu, kuna kütuse erikaal on erinev, vajalik kütusehulk on erinev, lambda parameetrid on erinevad, mootori surveaste, eelsüütenurk on etanooli puhul erinev.
6. Palju oleneb ka bioetanooli puhtusest – igasugused taimsete õlide mõjud.
Karburaatormootori puhul oleks vaja seega viia surveaste vastavusse kütusega. Etanool tõstab oktaanarvu, kuid ilmselt lisatakse seetõttu bensiinile hoopis vähem detonatsioonivastaseid lisandeid ja see eelis kaob. Tiheduse pärast tuleb muuta ujukitaset. Suurendada kütteväärtuse tõttu kütuse tühikäigu ja peadüüse. Muuta eelsüütenurka varajasemaks. Sissepritse korral tuleks eelkõige muuta lambda etteantud väärtust.
Suurendada sissepritse aegu.
Tihendite ja veega pole midagi teha.
95E10 sobib autodele:
http://p4_e10.s3.amazonaws.com/files/225/E10_soveltuvuus_henkiloautoihin_27_05_2011.pdf
Kuid tavalist 95 kasutavad ka mootorrattad, ATV, saed, muruniidukid, murutraktorid, paadimootorid jne.
http://www.e10bensiini.fi/files/255/E10-listaus_Pienkoneet_25.02.2014.pdf
Probleemid:
Võrdlus:
Väidetakse, et tekivad järgmised probleemid:
1. Rikub õli ja suureneb mootori kulumine.
CH3CH2OH + 3O2 → 2CO2 + 3H2O Kuna põlemisel tekib vesi, siis on oht olemas.
(Kunagi sai A76 kasutatud normaalse surveastmega A93 mootorites koos vee sissepritsimisega ja roostetasid kolvirõngad, silindrid ning muud malm- ja terasosad mootoris). Lisaks peseb etanool silindris maha teatud õlilisandid.
2. Võimsus väheneb. Kuna bioetanooli kütteväärtus on 30% väiksem, siis nii ongi.
3. Kütusekulu suureneb. Suureneb väiksema kütteväärtuse tõttu 3%.
4. Mootori tihendid ei pea vastu. Etanool kahjustab teatud kummi- ja plastdetaile.
5. Tühikäiguprobleemid – tekib seetõttu, kuna kütuse erikaal on erinev, vajalik kütusehulk on erinev, lambda parameetrid on erinevad, mootori surveaste, eelsüütenurk on etanooli puhul erinev.
6. Palju oleneb ka bioetanooli puhtusest – igasugused taimsete õlide mõjud.
Karburaatormootori puhul oleks vaja seega viia surveaste vastavusse kütusega. Etanool tõstab oktaanarvu, kuid ilmselt lisatakse seetõttu bensiinile hoopis vähem detonatsioonivastaseid lisandeid ja see eelis kaob. Tiheduse pärast tuleb muuta ujukitaset. Suurendada kütteväärtuse tõttu kütuse tühikäigu ja peadüüse. Muuta eelsüütenurka varajasemaks. Sissepritse korral tuleks eelkõige muuta lambda etteantud väärtust.
Suurendada sissepritse aegu.
Tihendite ja veega pole midagi teha.
95E10 sobib autodele:
http://p4_e10.s3.amazonaws.com/files/225/E10_soveltuvuus_henkiloautoihin_27_05_2011.pdf
Kuid tavalist 95 kasutavad ka mootorrattad, ATV, saed, muruniidukid, murutraktorid, paadimootorid jne.
http://www.e10bensiini.fi/files/255/E10-listaus_Pienkoneet_25.02.2014.pdf
Probleemid:
Võrdlus:
Comment