Vs: Biokütus 95E10
Surveaste on geomeetriline parameeter - üldmaht (töömaht + põlemiskambri maht) /põlemiskambri maht.
Töömahu saad arvutades kolvikäigu ja silindri läbimõõdu järgi. Põlemiskambri mahu olen mõõtnud paksemat sorti õliga (vene ajal MS-20 avioõli) lastes küünlaaugust sisse ja mõõtes täpse mõõtmensuuriga kolvi ÜSS-s.
Kompressioon on max õhurõhk põlemiskambris pärast survetakti lõppu.
Kompressiooni saad mõõtes küünlaaugust kompressiooni mõõtjaga (klapiga manomeetriga) töösoojal mootoril. Tavaliselt teen võrdluse ka külmast peast. Erinevus surveastmest tekib gaaside dünaamikast ja on mootoriti väga erinev.
Eraldi teema on kahetaktilised, kus on nn. mahukao tegur.
Antud mootoril on tehaseandmetel surveaste 9,6.
Pärast 250 000 km läbimist oli kahes silindris kompressioon 8 ja kahes 10. Pärast klappide sohveldamist oli kõigis 15 bar. Erinevus vähenemise suunas alla 0,5bar.
Surveaste on geomeetriline parameeter - üldmaht (töömaht + põlemiskambri maht) /põlemiskambri maht.
Töömahu saad arvutades kolvikäigu ja silindri läbimõõdu järgi. Põlemiskambri mahu olen mõõtnud paksemat sorti õliga (vene ajal MS-20 avioõli) lastes küünlaaugust sisse ja mõõtes täpse mõõtmensuuriga kolvi ÜSS-s.
Kompressioon on max õhurõhk põlemiskambris pärast survetakti lõppu.
Kompressiooni saad mõõtes küünlaaugust kompressiooni mõõtjaga (klapiga manomeetriga) töösoojal mootoril. Tavaliselt teen võrdluse ka külmast peast. Erinevus surveastmest tekib gaaside dünaamikast ja on mootoriti väga erinev.
Eraldi teema on kahetaktilised, kus on nn. mahukao tegur.
Antud mootoril on tehaseandmetel surveaste 9,6.
Pärast 250 000 km läbimist oli kahes silindris kompressioon 8 ja kahes 10. Pärast klappide sohveldamist oli kõigis 15 bar. Erinevus vähenemise suunas alla 0,5bar.
Comment