Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Biokütus 95E10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Vs: Biokütus 95E10

    Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
    See lahus sisaldab igasuguseid tervisele kahjulikke komponente, näiteks metanooli. Joogiks see ei kõlba.
    Nagu räägivad keemikud olevat metanooli vastumürgiks etanool.
    Seega kaks ühes

    Comment


      #77
      Vs: Biokütus 95E10

      Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
      Nagu räägivad keemikud olevat metanooli vastumürgiks etanool.
      Seega kaks ühes
      Selles segus on ka Pb, Cu, kloriidid, sulfaadid, fosfor, väävel. Segu ei ole läbipaistev vaid lisandite tõttu hallikas sogane segu.

      Vee kondensaati tekkis ka 95E-ga, ainult see ei lahustunud bensiinis. Talvel võis filtrisse või paagipõhja kogunenud vesi jäätuda. Selle vältimiseks oli poes müügil kütuselisand, mis on etanool. Vesi lahustus etanoolis ja ei jäätunud enam. Osa filtreid laseb vee-etanooli segu läbi ja see põleb mootoris. Osa filtreid siiski ei lase sellist segu läbi ja filter ummistub.
      Nüüd on vesi juba kütuse segamiseks kasutatud etanoolis, lahutub lisaks kondensaadina kütusebaaside mahutites, tanklamahutites, autopaagis. Suuremal vee sisaldusel settib segu paagipõhja.

      Comment


        #78
        Vs: Biokütus 95E10

        Tuleb hakata põhjapunnidega paake kasutama...
        Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
        Konfutsius

        Comment


          #79
          Vs: Biokütus 95E10

          Uuemate autodega ei tohiks erilisi probleeme tekkida. Paagi põhjakork oleks tõesti hea asi, kuid uuematel autodel neid kahjuks pole. Ilmselt ohutustehnika?
          Paagi mahavõtmine on mõnel autol väga mahukas töö, olen puhastust ca 5 aasta tagant teinud. Paaril korral elus on tanklas müüdud kütuse asemel vett, kus tuli kohe asjaga tegeleda, kuna mootor jäi seisma.

          Kõige suuremaks probleemiks on vesi väikestel mootoritel – trimmerid, muruniidukid. Minu trimmer ei tööta hästi isegi eelmise aasta bensiiniga – tühikäigul sureb välja ja pöördeid ja jõudu on palju vähem, rääkimata siis veest. Kui segu teha värske kütusega, siis töötab mootor väga hästi. Karburaatori düüsid on väga väikesed ja vesi ei lähe neist läbi ja karburaator tuleb puhastuseks lahti võtta. Olen 3X sellega tegelenud ja nüüd valan kütuse alati läbi eriti peenikese sõela, mis ei lase vett läbi ja pikemaajalisel seismajätmisel valan paagi tühjaks ning karburaatoris oleva kütuse kulutan mootori seismajäämiseni ära. Seismajäämisel tekib kütuse aurustudes valge sete. Kõige hullem on segu veega, siis on karburaator täiesti roostes. Murutraktoril on kütuse pealeandmise katkestamiseks kraan, mis teeb elu lihtsamaks. Traktor töötab ka eelmise aasta kütusega ja selliselt käitudes on kõik mootorid matsupillid.

          Comment


            #80
            Vs: Biokütus 95E10

            "Praegu koguneb aga teadusartiklite andmebaasidesse pigem infot selle kohta, et biolisandite kasutuselevõtt mõjub meie planeedi keskkonnale katastroofiliselt. Kuna me vajame põllumajanduseks sobivat pinda üha kasvava rahvastiku toitmiseks ja nüüd lisaks ka energia tootmiseks, tähendab see aina uute põllumaade kasutuselevõttu."
            Allikas.
            Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

            Comment


              #81
              Vs: Biokütus 95E10

              Kuu ajaga selle uue bensiiniga sellist jama küll ei teki. See on rohkem hoolduse küsimus Rooste tekib ehk aasta jooksul, kui teraspaagi põhjas on vee-bioetenooli segu. Ja bioetenool lahustab paagiseintel oleva sette, mida bensiin ei lahustanud. Autodel tuleb tõenäoliselt vahetada pärast biokütusele üleminekutt esmalt kütusefilter.
              Suuremad probleemid tekivad siis, kui on 10% bioetenooli kütuses ja tanklate mahutite põhja on kogunenud vee-bioetenooli segu.
              viimati muutis kasutaja Scott; 05 m 2018, 22:50. Põhjus: eelnevat postitust ei pea täielikult tsiteerima

              Comment


                #82
                Vs: Biokütus 95E10

                95 on mitmeid aastaid juba ****, lihtsalt maikuust alates on ametlikult ****. Muutus see, et varem ei olnud nõutud, et bensiin peaks **** sisaldama, aga reaalselt lisati **** juba mitmed aastad.

                Comment


                  #83
                  Vs: Biokütus 95E10

                  Esmalt postitatud radiotehnika35 poolt
                  Kena küll kui alati!!! (ma rõhutan: ALATI), kui astun teravama kriitikaga mõnele valusale debiilikuist ametnike konnasilmale siis kohe leidub mõnimees kes teab täpsemalt, mõni kes konkreetselt minu olukorda teab paremini, kes ometi pole antud olukorda ise lähedalt näinud.

                  Muidugi ei saa tekkida...see riist sõitis eelmisel suvel maksimaalselt paagitäie bensiini maha ehk umbes 3 liitrit, rohkem seda ei kasutatud.
                  Ta on üldse mõni aasta vana, sõitnud väga minimaalselt.

                  Et jah, ei saa tõesti tekkida.

                  Küsisin järele selle sõiduki omanikult.
                  Tegelikult võib sõidukit nimetada võrriks, Hiina võrr, parema minekuga kui vene oma, mootor näeb kaasaegsem välja jne.
                  See on 2 suve kasutatud, sõidetud maksimum 10l bensiini maha...
                  Et jah, karbussis oli siis juba tehasest tulles see ködi sees Või tekkis sinna, pühast vaimust.. OK, rohkem selteemal ei vaidle, pointless
                  Oma üheski kirjutises, mis on eespool, pole ma seda biokütuse värki heaks kiitnud - see on mootorite seisukohalt puhas lollus ja toiduressursi raiskamine. Lisaks on seetõttu ohtlik, kuna põlemisel tekib mürgine CO. Süsihappegaasi CO2 muudavad O2 fotosünteesiga puud ja loodus. Õigem oleks loobuda puude enneaegsest maharaiumisest, eriti suurlinnade ümbruses.

                  Selline sade ja rooste tekib siis, kui mootor seisab üle talve bensiin karburaatoris ja lisaks on kütuse hulgas olnud vett. Mul on ju ka mitu muruniitjat, trimmer ja murutraktor, mida kasutan iga aasta. Kui sügisel karburaatorit tühjaks ei tööta, siis on sarnane pilt, ainult ilma roosteta.
                  Kooperatiivis töötades remontisin üle 700 karburaatori. Selline pilt on tuttav ka vene bensiiniga. Mul on alles veel mõni Lada karburaator. Hiljuti tegin lahti just kõige esimest tüüpi karburaatori, mis oli Weberi koopia ja toodeti 1970 ja 1971.a. See oli sõitnud üle 10 aasta. Kuna pärast seismajäämist sees vett ega bensiini polnud , siis roostet ega sadet pole. Vastasel korral oleks olnud sees rooste ja Al "kohupiim".

                  vt. 9. ja 10. foto: http://vaz-2106.ru/forum/lofiversion...hp/t15321.html

                  Eks vaata siis kuu aja pärast uuesti, kas on samasugune pilt

                  p.s. kui ma ostsin uue mopeedi, siis oli selle paaki kasutatud tuhatoosina.
                  viimati muutis kasutaja Svago; 06 m 2018, 09:43. Põhjus: lisa

                  Comment


                    #84
                    Biokütus 95E10

                    Kui suure lisandiprotsendi juures tekib tanklatesse märge, milline kütus on biolisandiga, milline mitte? Praegu ei ole näha kuskil mingit tähist, see võiks ju heauskse kliendi jaoks tähendada, et kõik kütus on biolisandita.

                    Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
                    Kuu ajaga selle uue bensiiniga sellist jama küll ei teki.
                    Mehaanik väidab midagi muud: “Karburaator on kallis osa, mida meil on muidugi hea meel vahetada, aga kas inimesel ka hea meel maksta on…” rääkis ta. “Traktori karburaator maksab 80–100 eurot, sael 60–70 eurot ja trimmeril 30–40 eurot. Kui ta sul kuu või teisega läbi läheb, siis on see probleem. Häda on selles, et masin ei tööta ju pidevalt. Kui korra nädalas kasutad ja jätad veel kogemata ühe nädala vahele, siis ongi oksiid seal sees.”
                    viimati muutis kasutaja Scott; 06 m 2018, 22:23. Põhjus: järjestikpostitused kokku
                    Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

                    Comment


                      #85
                      Vs: Biokütus 95E10

                      Ma küll konkreetset tehnikut ei tea aga mulle on erinevate spetsialistide poolt küll üritatud igatsugu hülgemöla ajada. Kuna endal on silmaring päris lai, siis on mu lemmikajaviide nad kuhugi teema sügavusse tirida ja siis mõnuga ära peedistada ...

                      Comment


                        #86
                        Vs: Biokütus 95E10

                        Esmalt postitatud GU50 poolt Vaata postitust
                        Kui suure lisandiprotsendi juures tekib tanklatesse märge, milline kütus on biolisandiga, milline mitte?
                        Öeldi ju, et uut silti ei tule. Biolisand pidi tulema mai alguses. Kuid olen uurinud, et tuli mõnel kuu keskel ja mõnel kuu lõpus. Ma niidan murutraktoriga korra 2 nädala tagant, trimmerit kasutan veelgi harvemini. Proovisin ja kõik söövad praegust kütust. Muruniidukid on 2 tk. väga vanad. Kõige vanem on toodud rubla ajal Soomest ja oli ostes 10 aastat vana. Teine on vähe noorem, ka sealt. Kolmas on 3 aastat vana hiina ime. Kõik põksuvad, vanemad tarvitavad ainult hooaja jooksul 0,5..1l õli, kuna on väga kulunud. Ja eks ma ostan neile kõigile iga nädal uued karburaatorid, et saaks tööd teha
                        Remondist siis niipalju, mida olen näinud saksa telekanalitelt. Autole tekitatakse katseks 4 viga ja käiakse mööda erinevaid töökodasid. Remondi hinnad erinevad samade vigade eest 10X ja pooli vigasid ei leitagi üles Nagu öeldakse, et lollidelt peabki raha ära võtma.

                        Millegipärast meenus uusrikka anekdoot, kus ta ostis iga nädal uue Mersu. Põhjuseks oli see, et tuhatoos sai täis.
                        viimati muutis kasutaja Scott; 08 m 2018, 00:29. Põhjus: ei pea kogu kama täielikult tsiteerima

                        Comment


                          #87
                          Vs: Biokütus 95E10

                          Etanool lagundab mõningal määral mootori plastmass- ja kummidetaile ning teisi elastseid osi, Kiirendab alumiiniumi, valgevase, tsingi ning seatina korrosiooni. Võib tekkida süüte ja küttesüsteemi vigastusi. Korrosiooni aktiivsus suureneb kütuses etanoolisisalduse suurenemisega. Seega suure etanoolisisaldusega kütuse korral on vaja mootoris kasutada korrosioonikindlaid materjale nagu teflon, või teised suure floorisisaldusega plastikud. Korrosioon on välditav roostevaba terasest materjalide kasutamisega.

                          Hapnikusisalduse tõttu on etanooli põlemissoojus 35-40% väiksem ja aurumissoojus üle viie korra suurem kui bensiinil. Aurustumisel töösegu temperatuuri ligi 80° C alanemise tõttu võib suure etanoolisisaldusega kütuse korral olla raskusi mootori käivitamisega. Etanool seguneb bensiiniga mistahes vahekorras. Ka veetustatud etanool sisaldab mõningal määral vett (ASTM D 4806 lubab maksimaalselt 1,25 massiprotsenti). Samas on etanool ahnelt vett siduv ning neelab õhust niiskust. Kui etanoolisisaldusega bensiini veesisaldus ületab teatud piiri, setib liigne vesi välja. Etanoolisisaldusega bensiini veetaluvus väheneb temperatuuri alanedes. Temperatuuri langedes bensiin esialgu hägustub, bensiinipaagi põhja võib tekkida veekiht. Veekihti läheb ka bensiinis sisalduv etanool. Etanooli sisaldava bensiini kihistumine toimub kitsas temperatuurivahemikus ja spontaanselt.



                          Lk. 1: Etanooli on väikeste kogustena kasutatud hiljem bensiini lisandina (5–10%) kütuseturust sõltuvuse vähendamiseks ja bensiini detonatsioonikindluse suurendamiseks.
                          Kuna bioetenooli oktaanarv on suurem, siis saab segamiseks kasutada madalama oktaanarvuga bensiini, et oleks tagatud kütuse RON 86 nõuded e. detonatsioonikindlus on sama kui puhtal bensiinil RON 86 (95E).

                          Biokütuste kasutamisel on mootorite heitgaasid puhtamad ja väheneb keskkonna saastamine heitgaaside mürgiste komponentidega (CO, HC ja NOx). Bioetanooli bensiinist suurem oktaaniarv võimaldab tõsta mootori surveastet, mis parandab mootori võimsuslikke ja ökonoomsuslikke omadusi. Etanooli kütteväärtus on vaid 69% bensiini kütteväärtusest. Madalama kütteväärtuse tõttu on etanooli kasutamisel kütusekulu suurem kui bensiini puhul. Etanoolis sisalduv hapnik, etanooli väiksem energiasisaldus ja suurem kütusetarve põhjustavad võrreldes bensiiniga etanooli madalama põlemistemperatuuri mootori silindris. Et etanool sisaldab ka hapnikku, siis toimub põlemine täielikumalt ning väheneb CO, HC ja NOx emissioon.

                          Loomulikult kui ehitada mootor, mis töötab puhtal bioetanoolil, millel on suurem surveaste, õige õhu/kütuse 9:1 stöhhiomeetriline koostis, siis saab paremad tulemused. Kuid tänavasõiduks mõeldud autod, eriti meil, erinevad sellest ja puhast etanooli need ei kasuta - müügil on ikka segud 5%, 10%, 85%.
                          Mõõtmiste osa: lk.33 joon.10:
                          CO tühikäigul - bensiini puhul 0.
                          E15 (15% bioetanooli) - 1,15
                          ja 2300pöördel on ka puhtal bensiinil need heited väiksemad.
                          Kui vaadata puhast bioetanooli, siis on parameetrid kehvemad vaid tühikäigul ja HC puhul.
                          Huvitav, et uurimiseks ei segatud 5% ja 10% bioetanooliga kütust, milliseid toodeti Euroopas juba siis?

                          Veel samal teemal:



                          ENMAK 2008.a. tekstis on kõigi ülalviidatud normide ja mehhanismide kirjeldamise asemel viidatud ühe lausega, et: Eesti toetab teise põlvkonna biokütuste kasutuselevõttu. Tegelikult nõuavad EL direktiivid säästlikkuse kriteeriumi täitmist "edasiarendatud biokütustega" ja kasutavad nn teise põlvkonna markeerimiseks terminit "tselluloosipõhine tootmine", andes sellele suuremaid eeliseid kui "edasiarendatutele". Tegelikult on maailmapraktika selline, et tärklisepõhise tootmise (mais ,teravili) olemasolul arendatakse põhu või haljasmassi ärakasutamiseks juurde tselluloosipõhine tootmine. Kääritamise ja destilleerimise protsessid jäävad ikka samaks. Seega tuleb kokkuvõtvalt tõdeda, et ilma nõuetelevastava tootmiseta tärklise baasilt ei ole eeldusi sama biomassi (teravili+põhk) täiendavaks ärakasutamiseks tselluloosipõhise tehnoloogiaga.

                          2 taktilistest ka:

                          https://dspace.emu.ee/xmlui/bitstream/handle/10492/3552/Kristjan_Loodus_2017BA_TA_t%C3%A4istekst.pdf?seque nce=1&isAllowed=y

                          Mootori modifitseerimine bioetanoolkütuse kasutamiseks Bioetanooli kasutamiseks kahetaktilises karburaatormootoris on vaja teha mõned muudatused. Tuleb leida ka sobiv mootori õli, mis lahustuks alkoholkütuses. Lahenduseks on kasutusele võetud estrite baasil taastuvatest allikatest toodetud mootoriõlid, mis on ka biolagunevad. Kuna bioetanool lagundab kummist ja plastikust detaile ning seob endaga veemolekule, mis soodustab mootori korrodeerumist, siis on vaja bensiinkütusele mõeldud sõidukis teha vajalikud muudatused ja täiendused. Need muudatused sisaldavad: · peadüüsi vahetust; · tihendite, voolikute ja terasest kütusepaagi väljavahetamine; · kütuse kraani ja ujukinõela asendamine sobivama vastu.
                          Kütusepaak tuleb välja vahetada juhul kui see on valmistatud alumiiniumist, messingist või tsingist. Asendus kütusepaagiks sobib metallidest kasutada näiteks puhtast terasest, roostevabast terasest, vasest, pronksist või mustast rauast valmistatud paake. ???

                          Puhas teras on keemiline element Fe (raud). Teras on Fe ja kuni 2,14% C sulam + mõned lisandid.

                          Kütustest kasutati bensiini ja 96,7%-list bioetanooli. Vastavalt töö esimesele uurimisküsimusele leiti, et mootori võimsus muutub, kui kasutada bensiini asemel bioetanooli. Nelja erineva katsepunkti korral leiti, et keskmiselt tõuseb mootori võimsus 198% bioetanoolkütust kasutades.

                          See oli tõsi, kui jäärajal kasutati pikka aega spetsiaalset ajalooliselt väga kuulsat mootorratast Jawa -500 ESO Speedway:
                          (küll neljataktiline)

                          viimati muutis kasutaja Svago; 07 m 2018, 21:47. Põhjus: täpsustus

                          Comment


                            #88
                            Vs: Biokütus 95E10

                            Tänahommikuses Terevisioonis oli samal teemal päris asjalik jutt.

                            Comment


                              #89
                              Vs: Biokütus 95E10

                              Vaatasin saatelõigu üle - jah, kõik on õige ja kuskil olen ka mina mingi asja karbussis 'sülti' märganud. Sagedamini on häda siiski olnud karbussi filtrisse kuskilt ilmunud veetilk. Viimati (paar nädalat tagasi) puhastasin 20 aastat minu käes töötanud Stihl'i võsalõikaja karbussi, sel kadus töökäik, vaid seepärast huvitusin, varem kordagi mitte ja see masin on ikka väga kõva 'vatti' (kiloWatti!) saanud. Silmaga midagi näha polnud, vaid väike Al-sulami korrosioonilaik, rohkem iluvea kvaliteediga, aga tööle hakkas masin pärast korralikku suruõhuga läbipuhumist. Eelnenud atsetoonis leotamine ja vahetevahel ka ultrahelivanni sisse lülitades, polnud piisav e. viga oligi mujal. Sellest, nagu ka muudest masinatest, ei ole ma kunagi talveks või muudeks pikemateks seisuperioodideks kütust välja lasknud. Kogemus paljude selliste asjadega (mullafrees, mootorsaag, hekipügaja, ...), seda 20+ aasta vältel. Probleeme sellest pole olnud, kuid olen leidnud aegajalt vett karbussidest, puhastamise järel korras jälle. Murutraktoritega pole üldse midagi teinud, need on töötanud (üks jäi pärast 15 a. ja kõvu 'vatte' seisma - sest pöörete regulaator loobus ja tulid lõhkijooksmise tuurid peale - jäi vea otsingu ootele).

                              Niisiis: kui bents on enamvähem korralik sattunud, siis ei juhtu midagi hullu ka kütusega täidetult pikamaks perioodiks seisma jäämine. Kuid see 'bio' keerab pikapeale kõik arusaamad pea peale, eriti veel seetõttu, et on jäetud võimalus kütuse kokkusegajatele koostist jooksvalt täpselt mitte järgida (kuu lõpuks peavad %% klappima). Sellise võimaluse jätmise eest tahaks kedagi näha võllas rippumas.

                              Ja see 'bio' on ju puhas 'rohepesu'! Sellise mõtte elluviimiseks piisab avaliku halduse baka-paberitest, muud teadmised on lausa lubamatud.

                              Comment


                                #90
                                Vs: Biokütus 95E10

                                On tyypillistä, etteivät monet tajua viedä koneitaan huoltoon ennen, kuin ne lakkaavat toimimasta. Säännöllinen huolto onkin se asia, joka ruohonleikkurin omistajan kannattaisi muistaa.

                                On melko yleistä, etteivät ruohonleikkurit enää talven jäljiltä käynnisty.Useimmiten syy on se, että koneen tankkiin on jäänyt talveksi viimesyksyistä bensaa.
                                Ruohonleikkureissa voi toki käyttää tavallista bensaa, mutta se ei säily talven yli, vaan tankki pitäisi muistaa aina syksyllä tyhjentää, kertoo Konetoimi Oy:n toimitusjohtaja Janne Sihvo.
                                Tilanne vaatii yleensä vanhojen polttoaineiden poistamista sekä tarpeen mukaan kaasuttimen puhdistusta.

                                Talven jälkeen voi olla ikävä yllätys, jos ruohonleikkuri ei lähdekään liikkeelle, vaikka pitkäksi kasvaneet korret täytyisi saada katkaistua.


                                Osaline tõlge:
                                Peaaegu tavaline on, et muruniitjad ei käivitu enam talve järel. Enamuse põhjuseks on see, et masina paaki on talveks jäänud eelmise sügisene bensiin. Muruniitjas võib kasutada tavalist bensiini, aga see ei säili üle talve, vaid tuleb meeles pidada, et paak tuleb sügisel tühjendada.
                                Olukord nõuab tavaliselt vana kütuse eemaldamist ja vajadusel karburaatori puhastust.

                                Comment

                                Working...
                                X