Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Biokütus 95E10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Vs: Biokütus 95E10

    Esmalt postitatud jannozz50 poolt Vaata postitust
    Allikas?
    Allikas...

    Comment


      Vs: Biokütus 95E10

      Karbussika omanikuna uurisin ja sain kinnitust, et (nagu arvatult) Alexelas vähemalt juuni lõpuni müüdav 95E10-märgistusega kütus on endiselt "vana hea puhas 95". Info uueneb kvartaalselt, s.t ehk juunis saab teada, et saab septembri lõpuni pidu pidada, veel paremal juhul aasta lõpuni välja.
      Svago, sinuga privaatselt peetud vestlusega olen 100% nõus ja masinat narrima ei hakka kokteilistatud 95ga. Kuniks puhast leidub, läheb see, ja edasi paraku 98.
      Erilahendused.
      PS või mail.

      Comment


        Vs: Biokütus 95E10

        Aga kas on siis tegelikult puhast 98't saada? Näiteks Neste pidavat juba ammu 98't "tuunima". Teisalt, mingi kvaliteediuuring pakkus, et suurematest kettidest ainult Neste pakub piisavalt stabiilse kvaliteediga kütust, seda terves regioonis (Soome, Eesti, Läti, Leedu, Poola jne).
        Võin öelda et näiteks Läti Neste 98 annab hetkekulus säästu umbes 0,6-0,7l näidus. Kuid puudub info kas see kütus on siis "tuunitud" või mitte.
        Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
        Konfutsius

        Comment


          Vs: Biokütus 95E10

          See biolisandi probleem on komplitseeritum. Mul on tulnud aastate jooksul kütuste tõttu mitut mootorit remontida. Esimene oli Lancia Abarth tuuningus, kus 98 asemel müüdi madalama oktaanarvuga kütust ja pärast 2 kiirendust olid kolbide rõngavahed läinud. Enne seda tankimist oli kompressioon OK ja pärast kukkus 4-ni. Seejärel viisin teiste kolbidaga surveastme nii madalaks (8,5), et sain A76 kasutada. Põhjusel, et sitemat kui 76, ei õnnestu müüjatel ehk leida. Varumootoril vahetasin madalamad kolvid ringi ja sain kasutada tükk aega 95 bensiini. Võimsus langes muidugi seetõttu. Siis müüdi pikemat aega mingit solkkütust, kus väljalaskeklappidele sadenes ca 1000km jooksul selline punane väga kõva telliskivi sarnane haisev kiht. Klapid ei pidanud seetõttu ja olid ka märgatavalt raskemad. Kahel korral päästis sohveldamine ja kolmandal korral vahetasin uued klapid. Mootoreid on tulnud ennegi ringi teha küll 76/80 oktaanarvuga kütuse kadumisel või siis autogaasi aktsiisi kerkimisel.

          Uurisin oma viimast vahetatud kütusepumpa, mis töötas väga lühikest aega. Huvitav oli see, et pump pöörles, kuid ei pumbanud. Põhjuseks oli plasthammasrataste kahjustus ja võll pöörles vabalt. Tundub, et see plastmass ei sobi üldse alkoholiga kokku - tundub et lausa lahustub osaliselt ja pind muutub libedaks. Huvitav on veel see, et poole aastaga tekkis puhastatud plastist kütusepaaki rohkem vee-roostesegu kui varajasema 10 aasta jooksul. Ka filtrit on tulnud lühikese aja jooksul juba teist korda vahetada.

          Mida siis teha, kui 98 on ka 5% biokütust + teatud % vett. Ega vesi ei ole tervislik ka uutele autodele, milline koos alkoholiga kõrgematel temperatuuridel korrodeerib näiteks kolvirõngaid, kolvisõrmi, klappe, väntvõlli, malmplokki jne. Ja segunedes õliga ka tervet ülejäänud mootorit. Biolisandi olemasolu määramiseks tuleb teha siis analüüs lihtsamail viisil.
          Uuemate mootoritega on ehk vähem probleeme, v.a. nende suurenev kütusekulu, võimsuse langus ja lühem eluiga. Vanemate puhul tuleks muuta ka segu koostist. Näiteks karburaatori puhul ujukitaset ja tõenäoliselt ka mõningaid düüse. Eks lõpliku häälestatuse vastuse annab gaasianalüsaator.
          Sõites tuleb teele kaasa võtta teatud varuosad, võimalusel alkoholikindlad.

          Tõenäoliselt ongi üheks eesmärgiks vana autopargi väljasuretamine, kuna oktaanarvuga mängimine seda 100% ei taganud. Samas ei ole nii määrav auto vanus kuivõrd selle korrasolek. Abikaasa 1,1l mootoriga auto, milline on tänu tsingitud kerele ja regulaarsele hooldusele 25 aastat vana, läbinud rohkem kui 340 000km - pole mootoriga TÜV probleeme kunagi olnud – gaasianalüsaatori mõõteandmed on kümnetes kordades paremad kui valmistajatehase lubatud Euro3 parameetrid. Alati on see tekitanud ülevaatajates imestust ja küsimusi. Ja lisaks ei söö ega tilguta mootor õli nagu paljud uued. Pole isiklikult ühtegi sellist õlisöödikust mootorit omanud alates esimesest Ladast. Ametiautodest aga küll, näiteks 1 aasta vanune MB, mis kulutas 1000km kohta 1l õli e. poolteist ämbrit 15 000km kohta.
          viimati muutis kasutaja Svago; 14 m 2019, 19:33. Põhjus: täht

          Comment


            Vs: Biokütus 95E10

            Eesti suurim uudisteportaal, mis koondab endas Eesti ja välisuudised, krimiuudised, arvamuslood, ilmainfo ning palju muud

            Comment


              Vs: Biokütus 95E10

              Hansaposti arendusjuht Artur Ande loetleb tegevusi, mis tuleks enne hooaja algust tehnika puhul ära teha: “Neljataktilistel mootoritel tuleb vahetada õli…

              Täitsa vale seisukoht. Õli tuleb ära vahetada sügisel, kui kõik niitmistööd on tehtud. Bensiin tuleb paagist välja valada või kraan kinni keerata ja lasta käia kuni karburaator saab tühjaks. Samas on puhas õli jõudnud selle ajaga sinna kuhu vaja. Kasutatud õli sisaldab mustust ja temas lahustuvad happajäägid, vesi ja miks ma peaksin siis laskma mootoril pool aastat roostetada?

              Comment


                Vs: Biokütus 95E10

                Seda biolisandi sisaldust saab tegelikult lihtsasti k2tte: valad 10ml bensiini m66teklaasi; lisad juurde 2ml vett; segad korralikult l2bi; lased settida 15~30.min - vesi koos lisandiga settib p6hja; loed sette taseme n2idu, millest lahutad lisatud vee koguse ja ongi olemas. Ylej22nud on matemaatika, et % teada saada.
                V2ntv6ll on selleks k6ver, et mahuks mootorisse 2ra.

                Comment


                  Vs: Biokütus 95E10

                  Kuidas EU otsustajad otsustasid katla ühes nurgas keeta puhtamat suppi, kui on katla teises otsas:
                  EU destroys 700,000 hectares of rainforest for biofuels.
                  Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

                  Comment


                    Vs: Biokütus 95E10

                    Mida sellise infoga meile edastatakse? Et kütused on 100% biolisandivabad? Aga mida tähistavad siis E10 ja E5? Siinkohal vist võib öelda, et info on tarbijat eksitav?

                    Click image for larger version

Name:	alexela1.jpg
Views:	1
Size:	96,3 KB
ID:	872024

                    Samas koduleht teavitab:

                    Click image for larger version

Name:	alexela2.jpg
Views:	1
Size:	59,6 KB
ID:	872025
                    Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

                    Comment


                      Vs: Biokütus 95E10

                      Vähemalt Alexela lehel on ju mustvalgelt kirjas: Bensiin 95 tähistuseks on 95 E10, mis markeerib, et biolisandi sisaldus bensiinis on 0 - 10%.
                      Erilahendused.
                      PS või mail.

                      Comment


                        Vs: Biokütus 95E10

                        Esmalt postitatud GU50 poolt Vaata postitust
                        Aga mida tähistavad siis E10 ja E5? Siinkohal vist võib öelda, et info on tarbijat eksitav?
                        Alexela puhul ei ole see eksitus. Nad on ainsana ära jaganud et biosolkimist saab vätida ettevõtte muude saastekvootide ümberjagamise teel. Alexela ju tegeleb ka gaasi ja elektriga, erinevalt Nestest või ümmargusest K'st, viimastel seega pole võimalik nii kombineerida. Samas see pidu ei pruugi kaua kesta, kas oli see august, millal taas need võimalused üle vaadatakse. Alexela lubas tarbijaid teavitada kui asjaolud muutuvad, seni aga vastab markeering tanklates tõele. Markeeringut tuli muuta kuna need eurodebiilid, kes ei saa aru et vihmametsade hävitamine on äärmine lollus, ei saa ka aru normaalsest seni kehtinud kütusetähistusest.
                        Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                        Konfutsius

                        Comment


                          Vs: Biokütus 95E10

                          Minu võrdlus kütusekulu osas.

                          Paagitäis 95E10-t, keskmine kulu 6,8l sajale.
                          Paagitäis Alexela 98-t, keskmine kulu 6,8l sajale.

                          Mõlemal juhul peamiselt linnasõit ja natuke linnavälist maanteed ka sekka.

                          Comment


                            Vs: Biokütus 95E10

                            Esmalt postitatud ats poolt Vaata postitust
                            Minu võrdlus kütusekulu osas.

                            Paagitäis 95E10-t, keskmine kulu 6,8l sajale.
                            Paagitäis Alexela 98-t, keskmine kulu 6,8l sajale.

                            Mõlemal juhul peamiselt linnasõit ja natuke linnavälist maanteed ka sekka.
                            Siis ei kehti ju füüsika kütteväärtuste osas


                            Tekniikan Maailma testasi 95 E10- ja 98 E5 -bensiinien kulutuserot ja tulokset yllättivät monet.

                            Uudella 95 E10 -bensiinillä polttoaineenkulutus nousi lehden testissä kolme prosenttia 98 E5 -bensiinin kulutukseen verrattuna.

                            Ero oli hivenen suurempi kuin ero polttoaineiden energiasisällössä.

                            Monet miettivät yhä kumpaa bensiiniä kannattaa tankata, uutta 95 E10 -bensiiniä vai kalliimpaa 98 E5 -bensiiniä?


                            Dass die Verbrauchssteigerung durch den höheren Ethanolanteil am oberen Rand der Expertenprognosen liegt (drei Prozent).

                            (tõlge: E5-lt üleminek E10 suurendab kulu 3%).

                            Manche Mineralölfirmen bieten auch Sorten mit 100 oder gar 102 Oktan an. Diese besitzen laut Hersteller oft auch noch einen größeren Heizwert und somit angeblich mehr Eff...


                            98E ja 95E10 kulutuste vahe on veelgi suurem.
                            viimati muutis kasutaja Svago; 18 m 2019, 13:39. Põhjus: lisa

                            Comment


                              Vs: Biokütus 95E10

                              Täna sai Alexela automaattanklas puhast, nii 95 kui ka 98, kiri juurde lisatud 'Biolisandita'.
                              Pealegi 4 senti soodustust.

                              Comment


                                Vs: Biokütus 95E10

                                Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
                                Uudella 95 E10 -bensiinillä polttoaineenkulutus nousi lehden testissä kolme prosenttia 98 E5 -bensiinin kulutukseen verrattuna.
                                ...
                                Dass die Verbrauchssteigerung durch den höheren Ethanolanteil am oberen Rand der Expertenprognosen liegt (drei Prozent).

                                (tõlge: E5-lt üleminek E10 suurendab kulu 3%).
                                Võimalik, et selle 3% ulatuses olin 98-ga sõites raskema jalaga, mine sa tea. Aga paanikaks ma biokütusega kaasneva kütusekulu osas hetkel põhjust küll ei näe. Ning tegelikult peaks see protsent suurem olema kuna Alexelas on 98E, mitte 98E5.
                                viimati muutis kasutaja Scott; 19 m 2019, 00:48. Põhjus: ei pea kõike täielikult tsiteerima

                                Comment

                                Working...
                                X