Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Biokütus 95E10
Collapse
X
-
Vs: Biokütus 95E10
Karbussika omanikuna uurisin ja sain kinnitust, et (nagu arvatult) Alexelas vähemalt juuni lõpuni müüdav 95E10-märgistusega kütus on endiselt "vana hea puhas 95". Info uueneb kvartaalselt, s.t ehk juunis saab teada, et saab septembri lõpuni pidu pidada, veel paremal juhul aasta lõpuni välja.
Svago, sinuga privaatselt peetud vestlusega olen 100% nõus ja masinat narrima ei hakka kokteilistatud 95ga. Kuniks puhast leidub, läheb see, ja edasi paraku 98.Erilahendused.
PS või mail.
Comment
-
Vs: Biokütus 95E10
Aga kas on siis tegelikult puhast 98't saada? Näiteks Neste pidavat juba ammu 98't "tuunima". Teisalt, mingi kvaliteediuuring pakkus, et suurematest kettidest ainult Neste pakub piisavalt stabiilse kvaliteediga kütust, seda terves regioonis (Soome, Eesti, Läti, Leedu, Poola jne).
Võin öelda et näiteks Läti Neste 98 annab hetkekulus säästu umbes 0,6-0,7l näidus. Kuid puudub info kas see kütus on siis "tuunitud" või mitte.Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
Konfutsius
Comment
-
Vs: Biokütus 95E10
See biolisandi probleem on komplitseeritum. Mul on tulnud aastate jooksul kütuste tõttu mitut mootorit remontida. Esimene oli Lancia Abarth tuuningus, kus 98 asemel müüdi madalama oktaanarvuga kütust ja pärast 2 kiirendust olid kolbide rõngavahed läinud. Enne seda tankimist oli kompressioon OK ja pärast kukkus 4-ni. Seejärel viisin teiste kolbidaga surveastme nii madalaks (8,5), et sain A76 kasutada. Põhjusel, et sitemat kui 76, ei õnnestu müüjatel ehk leida. Varumootoril vahetasin madalamad kolvid ringi ja sain kasutada tükk aega 95 bensiini. Võimsus langes muidugi seetõttu. Siis müüdi pikemat aega mingit solkkütust, kus väljalaskeklappidele sadenes ca 1000km jooksul selline punane väga kõva telliskivi sarnane haisev kiht. Klapid ei pidanud seetõttu ja olid ka märgatavalt raskemad. Kahel korral päästis sohveldamine ja kolmandal korral vahetasin uued klapid. Mootoreid on tulnud ennegi ringi teha küll 76/80 oktaanarvuga kütuse kadumisel või siis autogaasi aktsiisi kerkimisel.
Uurisin oma viimast vahetatud kütusepumpa, mis töötas väga lühikest aega. Huvitav oli see, et pump pöörles, kuid ei pumbanud. Põhjuseks oli plasthammasrataste kahjustus ja võll pöörles vabalt. Tundub, et see plastmass ei sobi üldse alkoholiga kokku - tundub et lausa lahustub osaliselt ja pind muutub libedaks. Huvitav on veel see, et poole aastaga tekkis puhastatud plastist kütusepaaki rohkem vee-roostesegu kui varajasema 10 aasta jooksul. Ka filtrit on tulnud lühikese aja jooksul juba teist korda vahetada.
Mida siis teha, kui 98 on ka 5% biokütust + teatud % vett. Ega vesi ei ole tervislik ka uutele autodele, milline koos alkoholiga kõrgematel temperatuuridel korrodeerib näiteks kolvirõngaid, kolvisõrmi, klappe, väntvõlli, malmplokki jne. Ja segunedes õliga ka tervet ülejäänud mootorit. Biolisandi olemasolu määramiseks tuleb teha siis analüüs lihtsamail viisil.
Uuemate mootoritega on ehk vähem probleeme, v.a. nende suurenev kütusekulu, võimsuse langus ja lühem eluiga. Vanemate puhul tuleks muuta ka segu koostist. Näiteks karburaatori puhul ujukitaset ja tõenäoliselt ka mõningaid düüse. Eks lõpliku häälestatuse vastuse annab gaasianalüsaator.
Sõites tuleb teele kaasa võtta teatud varuosad, võimalusel alkoholikindlad.
Tõenäoliselt ongi üheks eesmärgiks vana autopargi väljasuretamine, kuna oktaanarvuga mängimine seda 100% ei taganud. Samas ei ole nii määrav auto vanus kuivõrd selle korrasolek. Abikaasa 1,1l mootoriga auto, milline on tänu tsingitud kerele ja regulaarsele hooldusele 25 aastat vana, läbinud rohkem kui 340 000km - pole mootoriga TÜV probleeme kunagi olnud – gaasianalüsaatori mõõteandmed on kümnetes kordades paremad kui valmistajatehase lubatud Euro3 parameetrid. Alati on see tekitanud ülevaatajates imestust ja küsimusi. Ja lisaks ei söö ega tilguta mootor õli nagu paljud uued. Pole isiklikult ühtegi sellist õlisöödikust mootorit omanud alates esimesest Ladast. Ametiautodest aga küll, näiteks 1 aasta vanune MB, mis kulutas 1000km kohta 1l õli e. poolteist ämbrit 15 000km kohta.
Comment
-
Vs: Biokütus 95E10
Hansaposti arendusjuht Artur Ande loetleb tegevusi, mis tuleks enne hooaja algust tehnika puhul ära teha: “Neljataktilistel mootoritel tuleb vahetada õli…
Täitsa vale seisukoht. Õli tuleb ära vahetada sügisel, kui kõik niitmistööd on tehtud. Bensiin tuleb paagist välja valada või kraan kinni keerata ja lasta käia kuni karburaator saab tühjaks. Samas on puhas õli jõudnud selle ajaga sinna kuhu vaja. Kasutatud õli sisaldab mustust ja temas lahustuvad happajäägid, vesi ja miks ma peaksin siis laskma mootoril pool aastat roostetada?
Comment
-
Vs: Biokütus 95E10
Seda biolisandi sisaldust saab tegelikult lihtsasti k2tte: valad 10ml bensiini m66teklaasi; lisad juurde 2ml vett; segad korralikult l2bi; lased settida 15~30.min - vesi koos lisandiga settib p6hja; loed sette taseme n2idu, millest lahutad lisatud vee koguse ja ongi olemas. Ylej22nud on matemaatika, et % teada saada.V2ntv6ll on selleks k6ver, et mahuks mootorisse 2ra.
Comment
-
Vs: Biokütus 95E10
Kuidas EU otsustajad otsustasid katla ühes nurgas keeta puhtamat suppi, kui on katla teises otsas:
EU destroys 700,000 hectares of rainforest for biofuels.
Comment
-
Vs: Biokütus 95E10
Esmalt postitatud GU50 poolt Vaata postitustAga mida tähistavad siis E10 ja E5? Siinkohal vist võib öelda, et info on tarbijat eksitav?Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
Konfutsius
Comment
-
Vs: Biokütus 95E10
Esmalt postitatud ats poolt Vaata postitustMinu võrdlus kütusekulu osas.
Paagitäis 95E10-t, keskmine kulu 6,8l sajale.
Paagitäis Alexela 98-t, keskmine kulu 6,8l sajale.
Mõlemal juhul peamiselt linnasõit ja natuke linnavälist maanteed ka sekka.
Tekniikan Maailma testasi 95 E10- ja 98 E5 -bensiinien kulutuserot ja tulokset yllättivät monet.
Uudella 95 E10 -bensiinillä polttoaineenkulutus nousi lehden testissä kolme prosenttia 98 E5 -bensiinin kulutukseen verrattuna.
Ero oli hivenen suurempi kuin ero polttoaineiden energiasisällössä.
Monet miettivät yhä kumpaa bensiiniä kannattaa tankata, uutta 95 E10 -bensiiniä vai kalliimpaa 98 E5 -bensiiniä?
Dass die Verbrauchssteigerung durch den höheren Ethanolanteil am oberen Rand der Expertenprognosen liegt (drei Prozent).
(tõlge: E5-lt üleminek E10 suurendab kulu 3%).
Manche Mineralölfirmen bieten auch Sorten mit 100 oder gar 102 Oktan an. Diese besitzen laut Hersteller oft auch noch einen größeren Heizwert und somit angeblich mehr Eff...
98E ja 95E10 kulutuste vahe on veelgi suurem.
Comment
-
Vs: Biokütus 95E10
Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitustUudella 95 E10 -bensiinillä polttoaineenkulutus nousi lehden testissä kolme prosenttia 98 E5 -bensiinin kulutukseen verrattuna.
...
Dass die Verbrauchssteigerung durch den höheren Ethanolanteil am oberen Rand der Expertenprognosen liegt (drei Prozent).
(tõlge: E5-lt üleminek E10 suurendab kulu 3%).
Comment
Comment