Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

El. salongisoojenduse kraan (komponentide valik ja nende kontrollimine)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    El. salongisoojenduse kraan (komponentide valik ja nende kontrollimine)

    Hobiautol on selline salongisoojendus.
    Click image for larger version

Name:	rad.png
Views:	1
Size:	110,5 KB
ID:	879177

    Joonisel punkti 6 all "kraan" ja ülemise punase kasti sees klapp - Mõlema juhtumine käib hetkel trossiga.
    Idee on asendada mehaanlised kontrollhoovad nuppudega või potedega ja otsin selleks vajalike komponente.

    Pealmise klapi jaoks piisaks, kui sel oleks kaks asendit (avatud/suletud) ja mõtlen, et selle töö võiks ära teha n. keskluku mootor ja lihtne on-off lüliti?

    Kraani juhtimine ilmselt veidi keerulisem, sest seal eeldaks ka vahepealseid seisundeid. Tundub tööks sobivate laiaotstarbeliste solenoidide hinnad on üsna krõbedad.
    Tänapäevasemates autodes käib kraani juhtimine vaakumi või mootoriga. Ilmselt olekski mõistlik, kas romulasse või varuosade kataloogist sobivat detaili otsida, kuid küsimus on, et millise auto kraan võiks sobida ja kas mootoriga lahendused eeldavad ka mõnd kontrollerit vahele, kui kraani n. potega juhtida sooviks?

    #2
    Vs: El. salongisoojenduse kraan (komponentide valik ja nende kontrollimine)

    Tänapäeval käib jah kõik elektriga. Mulle meenus kohe ühe kasutatud auto ost. Müüja ütles, et kõik käib elektriga, käsitsi peab ainult naisterahval pükse jalast ära võtma.

    Klappi saab jah keskluku mootoriga ja kraani aknamootoriga liigutada.

    Comment


      #3
      Vs: El. salongisoojenduse kraan (komponentide valik ja nende kontrollimine)

      Aknamootoriga oleks ilmselt tõesti võimalik aga eelistaks midagi kompaktsemat, kus mootor ja kraan oleks juba komplektis.
      Kolasin veidi lammutuste kodulehtedel ringi leidsin näituseks midagi sellist http://www.fendernet.ee/mod_shop_85b...reg-mootor_est
      Eeldan, et sinna käib ka veel mingi taoline kraan külge.
      Click image for larger version

Name:	$_1.jpg
Views:	1
Size:	21,1 KB
ID:	869877

      Kas sellise mootori näol on tegemist sisuliselt servomootoriga?
      Kuidas oleks võimalik sellise tööd potentsioneetriga (või alternatiive lahendusega) juhtida?

      Comment


        #4
        Vs: El. salongisoojenduse kraan (komponentide valik ja nende kontrollimine)

        Juba 80-ndate keskel oli mõningatel autodel nuppudega reguleerimissüsteemid, mis juhtisid vastavaid ajameid. Ajamites oli sees ka tagasisideks vajalik potentsiomeeter ja juhtisid seeläbi jahutusvedeliku kraani ning õhuklappi. Lisaks reguleeriti salongiventilaatori kiirust. Ise pole mõtet leiutada, tuleks hankida komplektne süsteem. Kasutatute puhul tuleb tõenäoliselt arvestada remondiga. Uuemate süsteemid on seotud arvutiga.
        Kõige lihtsam, odavam ja töökindlam oleks kasutada keskasendiga lülitit ja ajamis vajadusel sidurit. Või siis 2 nupplülitit.
        Aknatõstuki ajamid kannatavad ka lühiajalist pidurdust.

        Comment


          #5
          Vs: El. salongisoojenduse kraan (komponentide valik ja nende kontrollimine)

          Üks variant on selline süsteem, kus on solenoid, millele annad voolu peale-on veevool suletud, vool maas avatud. Näiteks BMW puhul kasutatakse ja palju saada lammutustest, käib vooliku vahele lihtsalt:





          Selle juhtimiseks on vaja PWM juhtskeemi. PWM on üliaeglase sagedusega, näiteks 0,1Hz. Lihtne teha 555 taimeriga.

          Comment


            #6
            Vs: El. salongisoojenduse kraan (komponentide valik ja nende kontrollimine)

            Eks neid lahendusi ole palju. Võid osta näiteks mõne elektrilise mänguauto, kus on puldiga 2,4GHz juhtimine. See sõidab edasi-tagasi, muudab kiirust, pöörab, tuled-viled jne. Paned vooluvõimendi vahele ja juhi või tagaistmelt. Samas võid raadioosast loobuda. Võid ka kontrollerit kasutada. See on tore, kui kellelgi on selline huviala, mis pealegi arendab.
            Ma soovitaks vajalikke autoosi hankida rohkem vastavatest foorumitest. Usun, et paljud jupid saab Honda foorumist 3X odavamalt kui romulast. Vanasti sain ka Tallina Pärnu mnt. 232 küljel asuvast kasutatud osi müüvast kauplusest.

            PWM ja salongiventilaatorist on siin juba juttu olnud. Ükskord panin isegi venekeelse viite, kus oli palju erinevaid skeemivariante.
            Kui need olemasolevad hoovad välja vahetada, siis peaks KITT sinised tuled ja kõnesüntesaatori ka külge panema:

            viimati muutis kasutaja Svago; 21 m 2017, 15:42. Põhjus: lisa

            Comment


              #7
              Vs: El. salongisoojenduse kraan (komponentide valik ja nende kontrollimine)

              Ma vaatasin raamatust ühte sellist auto plokki. On ilus küll – on 6 tuld, mis näitavad temperatuuri. Temperatuuri muutmiseks on keskasendiga klahvlüliti, kus on + ja – suunas astmeline reguleerimine.
              Siis on veidi allpool õhuklapi reguleerimine – samuti keskasendiga lüliti + ja – märgiga. Selle all on 3 tuld ja tingmärgid, kuhu õhk juhitakse – jalad, nägu ja esiklaas. Ajamid on varustatud asendi määramiseks vajalike potentsiomeetritega. Ma kasutaks selliseöl juhul termoandurit ja reguleerimiseks automaatikat.

              Praktikast meenub mulle Lada puhul, et kraani keerasin 2X aastas – sügisel jahedama ilmaga lahti ja kevadel soojaga kinni. Õhuklappide asendit sai küll muudetud. Põhiline reguleerimine oli ventilaatori kiirusega. Mõnel autol kütteradika ees kraani polegi. Mina viskasin mõnel sportlikumal autol kõik liigse välja, suveks isegi küttesüsteemi. Tegutsesin kahes füüsikast tuntud suunas – suurendasin võimsust (jõudu) ja vähendasin massi. Isegi aknaklaasid sai asendatud 2mm plastiga. Aga eks vajadusi ole erinevaid.

              Comment


                #8
                Vs: El. salongisoojenduse kraan (komponentide valik ja nende kontrollimine)

                Tänud kaasa mõtlemast!
                Svago jutt kraani 2x aastas keeramisest on õige. Minu auto kasutusel peamiselt suvel ja salongi kliima reguleerimine käib põhiliselt akna vändast, sest ventilaator erilist effekti ei avalda.
                Küll aga on radika kraani avamist läinud tarvis ka soojal ajal, kui mootori temp. kõrgeks läinud ja vaja jahutuse mahtu suurendada (enda mugavuse arvelt).
                St praegust kasutussagedust vajadusi arvestades ma kraanist ja salongiradikast päris ei loobuks, küll aga ei ole vaja praeguse asemele kliimasüsteemi ehitada.

                martinr112 pakutud variant tundub hetkel teostatav ja lihtsaim variant kraani juhtimiseks. Vajalik kraan täitsa meiemaal kättesaadav.
                PWM kontrolleri saaks amazonist. Oskab keegi aimata palju ampreid see kannatada võiks?

                Comment


                  #9
                  Vs: El. salongisoojenduse kraan (komponentide valik ja nende kontrollimine)

                  See on tõsi, et kuumade ilmadega jääb forsseeritud mootoril teinekord jahutusest väheseks ja olen ka sellepärast higistanud

                  Tuleks kasutada antud auto mõnda kõige võimsama mootoriga variandi oma. Uued suurema jahutusenergiaga radikad on ainult kallid. Teinekord tuleks lisada hoopis õliradikas. See tagab õigema õli viskoossuse, õlirõhu kuumaga. Turbo puhul kindlasti ka õhule radikas.

                  Eks regulaatori vool peab vastama klapi omale. Kõrgema temperatuuri tõttu võiks varukoefitsiendi võrra suurem olla. (1,5..2X)
                  555 + väljakas või darlington on iseehitamiseks kõige lihtsam.

                  Comment


                    #10
                    Vs: El. salongisoojenduse kraan (komponentide valik ja nende kontrollimine)

                    Lihtsalt 1/2" ja 12V magnetklapp kuumale veele:

                    Comment

                    Working...
                    X