Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrisüsteem autosuvilale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektrisüsteem autosuvilale

    Ma viskan siia õhku tarkadele järamiseks enda üldsõnalise plaani. Plaan on vanast bussist teha autosuvila, millel oleks ühendus vooluvõrgust, aga ka mingisugune autonoomsus. Vooluvõrgu ühendus oleks 16A. Akupank (ca 5 KWH), generaator, inverter, mis talub pidevat võimsust 2000W. Võib olla väiksem inverter voolu kokkuhoiuks veel lisaks, et siis lülitab esimese välja.

    Ülesande sõnastus: Plaan on kütta seda moodustist LPG-ga ja praegu mõtlen tavaliste majapidamiskatelde peale, mis kütaksid konvektoreid ja võib olla ka põrandakütet. Selles osas uurin asja, et kas autonoomses olekus tohib selliseis katlaid ilma maanduseta opereerida, muidu tulevad inspektorid külge äkki. Jahutada on plaanis seda moodustist inverter õhksoojuspumbaga, mida kasutatakse majapidamistes. Selleks otstarbeks ette nähtud soojuspumbad sõidukitele on kordi kallimad ja viletsamate tehniliste näitajatega. Soojuspumpade müüjatelt olen selles mõttes jaatuse saanud, et nad on enda sõnade kohaselt hoonetele ette nähtud soojuspumpasid sõidukitele paigaldanud. Kas nende garantiid sellisel juhul kehtivad, seda ei tea.

    Päikesepaneelid? esialgu need mind ei huvita ja mõtlen nii, et päikesepaneelid saab alati lisada tulevikus.

    Võhiku pilgule jäid silma järgmised asjad: http://www.ebay.co.uk/itm/Off-Grid-P...AAAOSwNSxVVOC2

    Off-Grid Europe, Off-Grid Africa, Off-Grid, Solar Systems, IOT Systems, Renewable Energy, OffGrid Africa, Off Grid Africa, Off Grid Europe, OffGrid Europe


    jah, ei ole hooldevaba, aga tsüklite arv 50% juures on muljetavaldav+nad on odavad, raskus minu jaoks selline probleem pole nagu elektrisõidukitel



    Diisel oleks soliidne, aga finantsressursist jääb tolle jaoks puudu.


    Tõenäoliselt saaksin ka ilma generaatorita üldse läbi, kui poleks jahutuse vajadust. Generaatorile on plaanis mürasummutuskast ümber ehitada ja autosummuti külge kombineerida.
    Üks loll võib rohkem küsida kui.......

    #2
    Vs: Elektrisüsteem autosuvilale

    Mõni sõidukile mõeldud rakendus ongi kallim ka seepärast, et talub sõidukile iseäralikke tegureid, nt. vibratsioon. Mitte ainult tööolekus, vaid ka niisama seistes.
    Müüja lubab sulle reeglina maad ja ilmad kokku. Kirja ta ei pane kindlasti, et on teadlikult lubanud autos kasutada. Ja kui tükid taga, teeb kutsikasilmi ja ähvardab kohtuga.
    Aga võibolla pole nii alati.
    Erilahendused.
    PS või mail.

    Comment


      #3
      Vs: Elektrisüsteem autosuvilale

      Sellise riski ma pean võtma. Me räägime suurusjärkudest 5 korda kallim. Sõidu ajal ta ei tööta, bussil on endal jahutus- ja küttessüteem olemas. Selles suhtes vibratsiooniga probleeme ei näe. Ehk mõjub laagritele halvasti, kui rangelt loodis pole? Bussil on õhkvedrustus, mida võib olla annab kasutada loodi ajamiseks.



      Mis mulle veel meeldib nende puhul on see, et on võimalus nad suhteliselt väikese vaevaga eemaldada ja näiteks garaaži kütta või jahutada vajadusel https://www.youtube.com/watch?v=gk0QOzFaHbE meil sellist ühendust Eestis ei pakuta, aga UK-st saab.
      Üks loll võib rohkem küsida kui.......

      Comment


        #4
        Vs: Elektrisüsteem autosuvilale

        Soovitan kõigepealt konsulteerida, et hiljem poleks vaja ringi ehitada ja raha kulutada. Gaasiseadmetel peavad olema vastavad sertifikaadid ja seadmete paigaldajal ka vastav litsents. Ilma selleta ei võeta vastu.

        Transpordiamet korraldab Eestis inimestele ja vee-, õhu- ning maismaasõidukitele ohutut, keskkonda säästvat liikluskeskkonda.

        Comment


          #5
          Vs: Elektrisüsteem autosuvilale

          Ma ise mõtlen, et alustan selles küsimuses gaasiseadmeid autodele paigaldava firmaga. Nemad paneksid ka LPG mahuti ja tõenäoliselt teavad ka gaasiseadmete kohta. On niisugune võimalus Rootsi firmalt http://www.alde.co.uk/itemdetails.php?itemId=1
          Üks loll võib rohkem küsida kui.......

          Comment


            #6
            Vs: Elektrisüsteem autosuvilale

            Peaasi, et annavad kaasa EU paberid.
            Olen paigaldanud autodele gaasiseadmeid - päris ranged on nõuded õigete sademete ja paigalduse osas. Peab arvestama avariiolukorraga või lekke võimalusega. Balloon peab asetsema väljaspool salongi, peab olema tagatud gaasilekke korral gaasi ohutu väljatuleku võimalus jne. Ja lisaks reeglid muutuvad ka ajas.

            Olen ennegi konsulteerinud nende spetsialistidega (kas telefonis või otse kohapeal) – olid päris asjalikud. Tehnikajuhina oli probleeme näiteks teatud põllumajandustehnika maanteel sõidulubade hankimisega , tüübikinnitustega, ümberehitamise küsimustega jne.

            Palju see akupank ka kaalub? Teinekord on mõttekas asendada see suure veemahuti ja soojusvahetajaga. Kasutad ära mootori heitgaaside muidu tuulde lendava soojusenergia.
            Gaasimootoritega töötavatel koostootmisjaamadel kasutatakse lisaks heitgaasidele ka õli ja turbo vahejahuti soojus ära.
            viimati muutis kasutaja Svago; 01 m 2017, 14:39. Põhjus: lisa

            Comment


              #7
              Vs: Elektrisüsteem autosuvilale

              Ma ei tea, et kui palju ta kaalub, pakun, et kõige rohkem 500-600 kg. Ei saa õhukonditsioneeri käitada sooja vee pealt. Kui mul jahutuse vajadust poleks, siis lihtsustuks asi tunduvalt. Sõidukile ette nähtuid küttesüsteemid kasutavad ära mootorist ülejäävad soojust kütmiseks ja ka vastupidi, kütmise soojusest saab mootori soojaks lasta enne käivitamist. Enamusel bussidel on see peal, webasto, aga töötab diisli pealt.

              Aga küsiks elektrisüsteemi kohta, et kuidas teeksid sina. Bussil endal on 24volti, mistõttu tundub sellega loogiline jätkata, odavam inverter näiteks. Enamus ülejäänud seadmeid seevastu töötab 12 voldi peal. Veepump, mis veerurvet hoiab( värske vee paak tal surve all ei ole, survet hoiab pump, surve akumulaator on selle jaoks seal võimalik paigaldada, et pump pidevalt põtkima ei hakkaks), konvektorite ventikad, tuled, veepaakide tasemandurid, värske õhu ventilatsioon, veepaakide külmumise vastased soojendused jne. Kõiki neid pole isegi võimalik 24 voldistema leida ja osad on tunduvalt kallimad. 12 volti tundub selles suhtes loogilisena ja inverteri voolu pealt niikuinii kaua ei ela, selleks on generaator?
              Üks loll võib rohkem küsida kui.......

              Comment


                #8
                Vs: Elektrisüsteem autosuvilale

                Suurematel võimsustel kasutaks ma 24V süsteemi. Üks süsteem oleks lihtsam.
                Kui enamus tarbijaid on siiski 12V ja nii on ka odavam, siis võib ju olla lisaks 12V süsteem.

                Päästeameti 24V autodel on selliselt näiteks sidevahendid jne. 12V peal.
                Diiselveduritel on näiteks 60V … 72V /12V raadioside pärast. Enne mind kasutati lahendust, kus toide võeti ühe „maapoolse“ 12V aku pealt. Ühe järjestikuse aku rikke korral põles pool raadiojaama maha, remont oli väga kallis ja töömahukas. Lisaks koormab selline lahendus ainult ühte akut, mis vananeb rutem – keegi ei viitsi ju neid pidevalt ringi tõsta. Võtsin kasutusele muundurid 72/12V ja rohkem probleeme polnud.

                Oluline on ka bussi värv. Juba vanad indiaanlased teadsid, et soojuskiirguse pärast on kõige kasulikum valge värv. Musta värviga autos võib suvel päikese käes temperatuur tõusta 80°C. Talvel on heledal autol (majal) välja kiirgav soojuskiirgus väiksem.

                Comment


                  #9
                  Vs: Elektrisüsteem autosuvilale

                  Väikelaevadel on isegi 3 süsteemi, generaatoritega a) mille külge ühendatakse kai ääres vajadusel ka kaldatoide, 3F~3x380V, ( saab ju ka ühe faasi kaupa laiali jagada, ruumide valgustus, küte, kambüüs ja olme), b) =24V akudelt avariivalgus ja pardatuled ja kolmas võrk, milline tehakse tarbija juures on, =12V, side ja navigatsioonivahendite toide.
                  viimati muutis kasutaja Scott; 04 m 2017, 01:02. Põhjus: eelnevat postitust ei pea täielikult tsiteerima

                  Comment


                    #10
                    Vs: Elektrisüsteem autosuvilale

                    Siin tuleb ju ka 230V, 16A lisaks. Algul ei saanud ainult aru, kas on perekonna matkabuss või suurem ekskursiooni buss

                    Comment


                      #11
                      Re: Vs: Elektrisüsteem autosuvilale

                      Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
                      Algul ei saanud ainult aru, kas on perekonna matkabuss või suurem ekskursiooni buss
                      Teatud ühtelangevusi on teemaga

                      Comment


                        #12
                        Vs: Elektrisüsteem autosuvilale

                        Svago
                        Kust sa sellise naljaka mõtte peale tulid, et valge auto kiirgab vähem soojust, kui must?????

                        Comment


                          #13
                          Vs: Elektrisüsteem autosuvilale

                          Leslie kuubikust oled kuulnud midagi?
                          Oled kunagi näinud musta värvi külmikut või valget värvi elektroonikakomponentide radikat?
                          Värvisin maja tumehallid Columbia plokid valgeks – suvel eriti mõnusalt jahe ja talvel soe.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Elektrisüsteem autosuvilale

                            Võib olla väiksem inverter voolu kokkuhoiuks veel lisaks, et siis lülitab esimese välja. Milleks topelt teha? suure tõenäosusega seda kompotti omavahel suhtlema ei saa. Mugavus-nutikus küsimus nr 1. Moodne inverter suudab ennast ka juhtida. Eriti su lingina toodud Polska Volt. Mina valiks selle 2500W inverteri asemel võimsama, põhjus peaks olema selge siis kui loed elektrisüsteemide ja üleüldise inseneerimise põhimõtteid!

                            Plaan on kütta seda moodustist LPG-ga ja praegu mõtlen tavaliste majapidamiskatelde peale, mis kütaksid konvektoreid ja võib olla ka põrandakütet. Majapidamistehnika ja sõidukitehnika on just nimelt kaks kategooriat, kuna üks on mõeldud statsionaarseks tööks, teine transporditavaks. Mugavus-nutikus küsimus nr 2. Sa kaotad koheselt garantiid, kuna kasutad seadmeid nende jaoks MITTE ETTE NÄHTUD KESKKONNAS. Lühidalt: Transporditehnika peab vastu pidama kõikidele vibratsioonidele ja võimalikele juhtumitele. Majapidamiskatel ei pea muretsema, et talle küljelt teine sõiduk sisse lendab või 250 kraadi nurga alla satub kraavi sõites. Maandus on sellise idee puhul see kõige väiksem mure: ülevaatuse mehed saadavad su naerulaginal antud kompotti lammutama!

                            Soojuspumpade müüjatelt olen selles mõttes jaatuse saanud, et nad on enda sõnade kohaselt hoonetele ette nähtud soojuspumpasid sõidukitele paigaldanud. Kas nende garantiid sellisel juhul kehtivad, seda ei tea. Õhksoojuspump on sisuliselt radiaalventilaator + radikas + peltieri element. Ainukesed osad, mis seal garantii alla ei kuulu on liikuvosad: laagrid/puksid ja ventilaatorilaba-mootor!

                            Päikesepaneelid? esialgu need mind ei huvita ja mõtlen nii, et päikesepaneelid saab alati lisada tulevikus. Pigem vali päikese paneelid, kuna tegu piisavalt passiivtehnikaga. Nende kasutamine kämpinguautode katustel on väga laialdane praktika ja foorumid nende kasutamise õpetusi täis

                            jah, ei ole hooldevaba, aga tsüklite arv 50% juures on muljetavaldav+nad on odavad, raskus minu jaoks selline probleem pole nagu elektrisõidukitel.
                            Selliste akudega siin vaevalt keegi kokku puutunud on. Aga mõeldud nad liikuva masina peale on seega ainuke mõistlik valik sinu idees. Iseasi, kuidas selle laadimisega on...

                            Diisel oleks soliidne, aga finantsressursist jääb tolle jaoks puudu
                            . Finantsresurss??? Selle projekti puhul, kui tahad mingit püsivat ja hiljem maha müüdavat moodustist saada peab sul olema finantsresurssi. Need odavad hiina genekad on suure "õnnega pooleks saadud" koefitsendiga. Mõni peab 10 sekundit vastu, teine peab aastaid. Investeeri Honda või B&S genekasse, millele on parem garantii ja hilisem varuosa tugi olemas!


                            Tõenäoliselt saaksin ka ilma generaatorita üldse läbi, kui poleks jahutuse vajadust. Milleks sa õhksoojus pumba siis paned? See töötab ju kahtepidi!

                            Generaatorile on plaanis mürasummutuskast ümber ehitada ja autosummuti külge kombineerida.
                            Sellele tuleb tahes tahtmata kast ümber ehitada kui plaanid selle statsionaarselt autosse ehitada. Tegu on tuleohtliku allikaga, mida tohib transportida kuid mitte transpordi ajal käimas hoida. Auto summutiga ei tohi seda ühendada, kuna sellisel juhul on tegu auto ümberehitusega ja ülevaatusel saadetakse jälle lammutama

                            Võhik või mitte aga kui sellist projekti ette võtta peab olema baastasemel tehnilist mõtlemist. Nutikusest saab kiiresti kogemus. Hea ja halva kogemuse vahe ongi selles, kas eelnevaid teadmisi võeti arvesse või püüti maailmavallutajad olla!
                            Võta seda otsekohest kriitikat tõsiselt, kuna vigade ja õnnetuste vältimine ongi otseste lahenduste elluviimine! Mitte väljamõtlemine vaid läbiviimine!
                            Fools and fanatics are always certain of themselves, but wiser people are full of doubts

                            Comment


                              #15
                              Vs: Elektrisüsteem autosuvilale

                              Esmalt postitatud tartu pets poolt Vaata postitust
                              Soojuspumpade müüjatelt olen selles mõttes jaatuse saanud, et nad on enda sõnade kohaselt hoonetele ette nähtud soojuspumpasid sõidukitele paigaldanud. Kas nende garantiid sellisel juhul kehtivad, seda ei tea. Õhksoojuspump on sisuliselt radiaalventilaator + radikas + peltieri element. Ainukesed osad, mis seal garantii alla ei kuulu on liikuvosad: laagrid/puksid ja ventilaatorilaba-mootor!
                              Soojuspumbad on kompressori, mitte peltieri elementidega ju.

                              Comment

                              Working...
                              X