Tere. Nii, plaanis osta omale hybriidauto. Akude laadimine toimub hybriididel põhiliselt pidurdamisega ja siis veel põhimootor laeb neid eraldi genekaga. Plug-in hybriide saab aga laadida kodus seinast alati enne sõitu täis. Küll aga pistikhübriidid on oluliselt kallimad. Tekkis idee, et kas tavalisele (mitte pistikhybriidile) ei kannataks teha ise laadija, et saaks laadida seda võrgust? Ei tohiks ju väga keeruline olla.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
HÜbriidauto aku laadimine
Collapse
X
-
Re: Hybriidauto aku laadimine.
Seal pole nii palju akut, et asi end ära tasuks. Mõne kilomeetri kannatab sõita. Mul on mõne aasta tagune kogemus sellega, kui üks mu sõber oma Piouse pentsust tühjaks sõitis. Maanteel sai ühe bussipeatusevahe elektriga edasi.
Edit: sellepärast laetavad hübriidid (ma jälestan sõna "pistikhübriid") ongi nii palju kallimad, et nende sees on rohkem akut.
-
Vs: HÜbriidauto aku laadimine
Eks sul tuleb läbi mõelda, mis on ostu eesmärk? Olla lihtsalt "rohelisem", säästa kütust või veel midagi.
Seda on ammu testitud, et hübriidid reaalses elus kütust ei säästa võrreldes tava säästuautoga.
Suurema akuga laetavatel või ainult elektriga on kütusesäästu kasu olemas, kuid paraku kõrgema hinna tõttu kokkuvõttes säästu ikkagi ei teki minu arvates.
Ümberehituse reaalne kasu ja garantii puudumine seetõttu on küll küsitav.Kui sa ei tea millist telerit või kodukino osta ja kust otsast alustada, siis loe "Teleri ja kodukino ostja ABC-d"
Videoid kodukino teemadel ja asjade ülevaateid näeb minu Youtube kanalil
Comment
-
Vs: HÜbriidauto aku laadimine
Mul ongi kas väga lühikesed või väga pikad otsad. Pikkadel otstel hybriidil mõtet niikuinii pole. Kui aga ma saaks kõik oma lühikesed otsad (5-10km sinna, samapalju tagasi) elektriga tehtud oleks asjal juba jumet. Laetavad on kallimad jah oma suurema aku tõttu, aga mul polegi suurt akut vaja. Väiksema akuga hübriidid on odavamad ja neil puudub laadimisvõimalus, ja koju jõudes on aku alati pooltühi ja järgmist sõitu elektriga teha seetõttu ei saa. Uut autot niikuinii ei osta niiet garantiid ei ole. Teoorias ei tohiks laadija meisterdamine väga palju maksta ja keeruline olla.
Comment
-
Vs: HÜbriidauto aku laadimine
Tundub, et asi on ikka isetegemise rõõmus, mitte rohelisem ega säästlikum olemises? Siis võiks juba mingi täiendava akupaki ka sisse visata, et lisaks tegemise rõõmule ka rohkem sõita võimalik oleks...
Ilmselt lõppkokkuvõtes hoolimata lihtsana näivast teooriast osutub praktiline pool hoopis keerukamaksKui sa ei tea millist telerit või kodukino osta ja kust otsast alustada, siis loe "Teleri ja kodukino ostja ABC-d"
Videoid kodukino teemadel ja asjade ülevaateid näeb minu Youtube kanalil
Comment
-
Vs: HÜbriidauto aku laadimine
Kui tahad sõidukuludelt raha kokku hoida, siis osta parem näiteks 1,3 turbodiiselmootoriga auto.
Hübriididel on akude mahutavus väike. Mahutavus ja üldpinge võivad olla mudeliti erinevad. Nagu eespool soovitatud, tuleks teha laetud akuga linnas proovisõit.
Ühel hübriidautol oli näiteks 28 elementi pingega 5V...7,2V ja mahutavus 6,5Ah. Mahutavus sõltub väga palju aku vanusest, tsüklite arvust, koormusest (sõidukiirus) ja temperatuurist. 202V akut laeti intelligentse laadijaga, millel oli 8 erinevat režiimi kogu laadimistsükli ulatuses. Sellega tagatakse max akude eluiga. Näiteks kontrolliti aku laadimisel voolu, pinget ja aku temperatuuri. Laadimisvoolu varieeriti nii impulssidena kui erinevate voolu väärtustega 8 režiimis sõltuvalt aku laetuse astmest.
200Vx6,5Ah=1,3kWh. Sellise väikese energiaga kaugele ei sõida …
Comment
Comment