Vs: Seadusemuudatus
Selgitamata jäi veel klassikalisele süütesüsteemile kontaktivaba anduri paigaldamine. Enamusel tollastel autodel jagaja läheduses segavaid häireallikaid polnud ja anduriks sobis suurepäraselt Halli andur. Sai katsetatud ka induktiivset, genereerimise katkestavat ja fotoelemendiga optilist.
Probleem tekib tsentrifugaalregulaatoriga. Selle kaks eri aegadel toimivat vedru hakkavad toimima alles teatud pööretest – esialgu toimetab tsentrifugaaljõud ja kontaktide hõõrdejõud on vastujõuks. See hõõrdejõud hoiab reguleerimissüsteemi algasendis. Kui nüüd kontaktidest loobuda, siis esialgse lõtku tõttu tekib minu hinnangul VAZ-1,6 mootoril 5°..7° viga süütenurgas.
Sellise vaba „jalutamise“ vastu aitab kontaktide samaaegne allesjätmine (mida ma ka esialgu tegin), vedrude pikkuse ja pingsuse muutmine. Viimane eeldab aga jagaja kontrollimist stendis. Kolmas võimalus on tsentrifugaalregulaatorist loobumine ja selle asemel kontrolleri kasutamine.
Viimane annab ka palju paremad tulemused, kuna saab teha keerulisema ja palju õigema sõltuvusega regulaatori. Süsteemi saab lisada ka detonatsioonianduri. Vaakumregulaatorist saab signaali kontrollerile anda kasutades liikuva südamikuga induktiivsust. Võib ka kombineerida mõlemat süsteemi ja vaakumi osa alles jätta.
Selgitamata jäi veel klassikalisele süütesüsteemile kontaktivaba anduri paigaldamine. Enamusel tollastel autodel jagaja läheduses segavaid häireallikaid polnud ja anduriks sobis suurepäraselt Halli andur. Sai katsetatud ka induktiivset, genereerimise katkestavat ja fotoelemendiga optilist.
Probleem tekib tsentrifugaalregulaatoriga. Selle kaks eri aegadel toimivat vedru hakkavad toimima alles teatud pööretest – esialgu toimetab tsentrifugaaljõud ja kontaktide hõõrdejõud on vastujõuks. See hõõrdejõud hoiab reguleerimissüsteemi algasendis. Kui nüüd kontaktidest loobuda, siis esialgse lõtku tõttu tekib minu hinnangul VAZ-1,6 mootoril 5°..7° viga süütenurgas.
Sellise vaba „jalutamise“ vastu aitab kontaktide samaaegne allesjätmine (mida ma ka esialgu tegin), vedrude pikkuse ja pingsuse muutmine. Viimane eeldab aga jagaja kontrollimist stendis. Kolmas võimalus on tsentrifugaalregulaatorist loobumine ja selle asemel kontrolleri kasutamine.
Viimane annab ka palju paremad tulemused, kuna saab teha keerulisema ja palju õigema sõltuvusega regulaatori. Süsteemi saab lisada ka detonatsioonianduri. Vaakumregulaatorist saab signaali kontrollerile anda kasutades liikuva südamikuga induktiivsust. Võib ka kombineerida mõlemat süsteemi ja vaakumi osa alles jätta.
Comment