Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Rehvide vanus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Rehvide vanus

    Jaanus Marrandi: Teen ettepaneku, et majandus- ja kommunikatsiooni ministeerium täiendaks mootorsõiduki tehnonõudeid kirjeldavat ministri määrust, kehtestades rehvide vanusepiiriks 6 või maksimaalselt 7 aastat. Seega, kui on vanemad rehvid, siis sõiduk tehnoülevaatusest läbi ei saa ja meie teedele-tänavatele sõitma ei pääse.

    Teen ettepaneku, et Eesti loobuks olemast Euroopa vanade rehvide prügimägi ja seaks liiklusohutust silmas pidades rehvidele selge vanusepiirangu, kirjutab Jaanus Marrandi, Riigikogu majanduskomisjoni liige (SDE).


    Ekspertide sõnul on juba 5 – 6 aastat piisav aeg, mis teeb ka kõige parema rehviga oma pöördumatu töö. 10 – 15 aasta vanuste rehvidega sõitmine on aga võimalik, vanusepiirangut seatud ei ole.

    Soome: Renkaiden kokonaisiäksi suositellaan enintään kymmenen vuotta valmistusajankohdasta kansainvälisen käytännön mukaisesti.

    (Rahvusvahelise praktika kohaselt soovitatakse rehvide kogu kasutuseaks max 10 aastat.)

    Uusina renkaina voidaan myydä enintään viisi vuotta aiemmin valmistetut renkaat, koska renkaat säilyttävät oikein varastoituna alkuperäiset tekniset ominaisuutensa jopa 5 vuotta.

    (Uusi rehve võib müüa valmistusajast 5 aasta vanuseid. Kuna õige hoidmise korral säilitavad nad oma algsed omadused 5 aastat.)

    Renkaan käyttöikä on vaikea määrittää mitään tiettyä maksimikäyttöikää, koska renkaan kuluminen ja ikääntyminen riippuvat monista eri tekijöistä.

    (Rehvi max kasutusaega on raske määrata, kuna rehvi kulumine ja vananemine sõltuvad paljudest teguritest.)

    Saksamaa: FAZIT:
    Es lässt sich abschließend eines feststellen:

    Das Reifenalter selbst hat zunächst nicht automatisch auch Auswirkungen auf die Fahrsicherheit.

    (Rehvi vanus iseenesest ei mõjuta automaatselt sõiduohutust.)

    llll➤ Infos zum "Reifenalter", z.B. wie alt dürfen Reifen sein, wie Sie bei Reifen das Alter anhand DOT-Nummer ablesen und welche Altersgrenze gilt.


    Älter als drei Jahre sollte ein Reifen beim Kauf nicht sein.

    (Ostes ei või rehvi vanus ületada 3 aastat.)

    Die regelmäßigen ADAC-Reifentestergebnisse zeigen, dass moderne Pkw-Reifen ständig weiter entwickelt werden.

    (ADAC regulaarsed rehvitestid näitavad, et modernsed sõiduautode rehvid arenevad pidevalt edasi.)

    Neuer Reifen mit älterem Produktionsdatum: Muss man das akzeptieren? Denn Reifen altern und werden schlechter, wie ADAC Tests zeigen.


    Rehvide materjal muutub ajas jäigemaks.Samas töötatakse välja järjest paremaid ja ajas vastupidavamaid rehvisegusid. Talverehvid on pehmemast segust Seega sobiksid näiteks vanemad lamellrehvid ka suvel. Meil siis ei piirata kaupluses müüdavate rehvide vanust ja võid osta näiteks 5 aasta vanused uued ja 1 aasta sõita.
    Soomes on sellisel juhul soovitatud veel sõita 5 aastat.
    Saksamaal võib müüa kuni 3 aasta vanuseid rehve ja soovitatakse sõita veel 7 aastat. Vanemate kui 10 aastat rehvide kasutamine pole siiski ei Saksamaal ega Soomes keelatud, kriitiliseks piiriks on vaid rehvimustri sügavus.Saksamaal on lisaks kiirteed. Millegi pärast tegeletakse siiamaani ka vanade rehvide protekteerimisega, ka läänes.

    Oma kogemustest võin öelda, et ma ei kasuta enam kunagi protekteeritud rehve. Talvised on küll hästi vastu pidanud, kuid rehvisegu pole võrreldav uutega. Seevastu on mitmel suverehvil (lääne firmade töö) protektor soojal ajal ja suuremal kiirusel lahti löönud.
    Kasutatuna maaletoodud rehvide puhul on müüdud avariiliste autode hea mustriga ja värskeid rehve, millised on mõne aja pärast loperguseks läinud. Vanemad talverehvid on talvel kehvema pidamisega. Palju sõltub ka firmast, mõne tuntud firma vana peab paremini kui teise uus.
    Seepärast olen eelistanud vaid heade firmade uusi rehve.
    viimati muutis kasutaja Svago; 05 m 2017, 23:06. Põhjus: lisa

    #2
    Vs: Rehvide vanus

    Rail Baltic vajab päästmist, kõik võtted, mis konkureeriva autotranspordi kallimaks teevad on selleks head.

    Comment


      #3
      Vs: Rehvide vanus

      Selle aasta alguses toimus kahenädalase vahega kaks liiklusõnnetust, kus hukkus inimene. 8. jaanuaril kaldus Viljandi vallas vastassuunavööndisse Volkswagen, mille rehvid olid aastast 2006 ning 30. jaanuaril kaotas Vinni vallas juhitavuse Peugeot, mille esimesed rehvid olid aastast 2002 ja tagumised aastast 2007.

      Teen ettepaneku, et Eesti loobuks olemast Euroopa vanade rehvide prügimägi ja seaks liiklusohutust silmas pidades rehvidele selge vanusepiirangu, kirjutab Jaanus Marrandi, Riigikogu majanduskomisjoni liige (SDE).


      Autori kommentaar: See on ettepanek liiklusohutuse poolt ja kõigile! ja vaadates näiteid, mida sai uuritud, siis vägagi eluline.

      Tahaks näha pikaajalist statistikat sellise järelduse tegemiseks. Muidu on tegemist demagoogiaga.
      Saksa ADAC sellist järeldust ei teinud vaatamata tunduvalt suuremale andmehulgale: Das Reifenalter selbst hat zunächst nicht automatisch auch Auswirkungen auf die Fahrsicherheit.

      Kui mullu juhtus jaanuarist märtsini 249 rasket liiklusõnnetust, milles said viga 299 ning hukkusid 19 inimest, siis tänavu kolme kuuga oli raskeid õnnetusi 255, neis said viga 320 ja hukkusid 18 inimest. Joobes juhtide süül juhtus mullu aasta kolme esimese kuuga 27 õnnetust, tänavu aga kuue võrra vähem.

      Võin ka tuua näitena musta huumori: 222 liiklusõnnetust põhjustasid kained autojuhid - seega kaine peaga on väga ohtlik sõita.

      Comment


        #4
        Vs: Rehvide vanus

        Vaadates kütusehindu, siis igati tervitatav on kõvaks läinud rehvidega sõita.
        Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

        Comment


          #5
          Vs: Rehvide vanus

          Esmalt postitatud a1 poolt Vaata postitust
          Rail Baltic vajab päästmist, kõik võtted, mis konkureeriva autotranspordi kallimaks teevad on selleks head.
          Kolmapäeval avaldati täismahus Rail Balticu tasuvusanalüüs, kus on tehtud piinlik viga. Nimelt on ühes tabelis märgitud Eesti linnade vahemaaks uskumatud kaugused.

          Comment


            #6
            Vs: Rehvide vanus

            Svago'ga täiesti nõus, sai ka kunagi 7 aastat vanad aga uued Michelini talverehvid ostetud-pidasid täitsa normaalselt. Pole proovinud aga ei usu et no-name hiinakad paremad on. Itaalia Daytonid olid kindlalt halvemad, samas peale naelte välja võtmist, olid nood palju paremad "suvekad" kui Michelinid, mis omasid liiga palju lamelle Samas jääks võimalus sõita viis talve järjest lamellrehvidega, kui suvel samuti sõita siis loodetavasti saab muster enne otsa. Väga ohutu ju.
            See ettepanek tuletab meelde, transpordivolinik Siim Kalda kunagist ideed, kus ta soovis et üle kümne aasta vanused autod peaks iga kuue kuu tagant TÜVis käima. Meie poolt ei öeldud ööd ega mütsi, saksa ADAC tõstis mässu, kuna sakslased ei olevat nii rikkad et omada ainult alla kümne aasta vanuseid autosi.
            Maailm oleks puhas ja süüta
            kui poleks õllejogurtit
            - Õ.Õ.

            Comment


              #7
              Vs: Rehvide vanus

              Sai ka kunagi 5 aastat vanad testivõitjad alla, miskid nokiani naelad, oli pidamine kah mis oli, teisel hooajal aga läks nii kehvaks et puhtalt ohutuse pärast kandsin maha. Kuigi enamus naaste oli sees ja mustrit 4+mm.

              Said uued lamellid alla ja pidas nagu liivapaberiga.

              Suvel peab iga rehv, aga talvel näeks hea meelega et vähemalt 10a piirang oleks.
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #8
                Vs: Rehvide vanus

                Die normale Lebensdauer von Autoreifen betrage nach aktuellem Stand der Forschung zehn Jahre, so die Initiative des Deutschen Verkehrssicherheitsrates (DVR) in Bonn. Es ist unmöglich vorherzusagen, wann Reifen nur auf Grund ihres kalendarischen Alters auszutauschen sind.
                (Rehvide normaalne eluiga on Saksa Liiklusohutus Nõukogu (DVR) uuringute kohaselt 10 aastat. Ei ole võimalik määrata, millal tuleks rehvid ainult vanuse tõttu vahetada).

                Meie turg on väike ja müügikasumi suurendamine raskendatud. Eks mängus ole ärihuvid – ühelt poolt uute rehvide müük ja nende konkurentideks on teiselt poolt kasutatud rehvide müüjad. Uued rehvid peaks siis 6 aastase kasutusloa korral kauplusest ostes olema max 1 aasta vanused. See tähendaks laoseisu vähenemist, pikki tellimisaegu ja hinnatõusu, kuna korraga ei saa tellida suuremat kogust. Enne peaksid nad ka vanematest lahti saama.
                Samas on meil tõsiseid probleeme ka kasutatud rehvide utiliseerimisega. Kõige lihtsam on muidugi vanusepiir panna ja kasutada nõukaaegset keelamistaktikat.

                Varsti võib juhtuda, et järgmisena tuleb otsus, kus kõik üle 6 aasta vanused autod tuleb tasuta ära anda metalli kokkuostu, sõltumata nende tehnilisest olukorrast ja läbisõidust. Saksamaa on näiteks materiaalselt toetanud üle 8 aastaste autode vahetust, mis polnud küll kohustuslik.

                Teine suurem probleem on hoopis teehooldusega, millega tuleks palju tõsisemalt tegeleda. Muidugi võib ka seal süü ajada mõnede üle 6 aastaste rehvide kaela. Oleks ju rumal seda mitte kasutada.

                Täna hommikul alates kella 6.40st sattus libeda tee tõttu Tallinna ringteel ja selle lähistel avariisse enam kui 20 sõidukit, sealhulgas ka buss ning vähemalt kaks veokit. Maanteeamet paneb kõigile liiklejatele südamele, et ainult rehvid ei taga ohutust ning rehv iseenesest ei hoia sõidukit teel ega päästa õnnetusest

                Maanteeamet nõuab teehooldusfirmadelt selgitust tänahommikuste sündmuste kohta, kus libeda tee tõttu Tallinna ringteel sattus avariisse vähemalt 20 sõidukit. Ameti kinnitusel oli libedustõrje õnnetuspiirkonnas tegemata.

                Comment


                  #9
                  Vs: Rehvide vanus

                  Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                  Sai ka kunagi 5 aastat vanad testivõitjad alla, miskid nokiani naelad, oli pidamine kah mis oli, teisel hooajal aga läks nii kehvaks et puhtalt ohutuse pärast kandsin maha. Kuigi enamus naaste oli sees ja mustrit 4+mm.
                  4+ millimeetrit talvel ei saagi pidada, need on liiga kulunud.
                  Maailm oleks puhas ja süüta
                  kui poleks õllejogurtit
                  - Õ.Õ.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Rehvide vanus

                    Rehvide kasutusiga sõltub väga paljudest teguritest.

                    Kõigepealt sõltub kasutusest – auto mass, massi jaotus, vedrustus, konstruktsioon (esi-, tagaveoline jne.) kasutuskoht (asfalt, kruus, tee kurvilisus, teeaugud, äärekivid jne.), sõidustiil, kirus, kuidas jälgitakse rehvirõhku, sihipärane kasutus (lamell ikka talvel), läbitud km., hoiutingimused jne.

                    Siis sõltub valmistamisel kasutatud materjalidest ja tehnoloogiast, sellest kinnipidamisest. Palju sõltub valmistajafirmast, mis määrab tihti ka hinnaklassi.

                    Rehvide eluiga sõltub hoidmis- ja kasutustemperatuuridest, ultraviolettkiirguse hulgast (hoiad näiteks palava päikese käes õues või pimedas ja jahedas garaažis).

                    Kokkupuutest kütuste ja õlidega.

                    2017.a. suverehvide test. Palju sõltub ka sellest, kes maksab testide eest.
                    Harva, kui sakslaste või soomlaste testis ei võida oma maa rehvid

                    Sommerreifen im Test: Über 200 Sommerreifen aus den wichtigsten Reifendimensionen geprüft. Ihre nächsten Sommerreifen 2024 – gibt es hier!

                    Comment


                      #11
                      Vs: Rehvide vanus

                      Värskendaks, vana teemat natuke.
                      Nagu näha, pole endiselt vanusepiirangut rehvidele kahjuks tulnud.
                      Minu arvates oleks igati ok, kui näiteks tuleks 10a vanusepiirang, see oleks mõistlik ja lubaks rehve kasutada tegelikult isegi üsna kehva vanuseni, selles osas ei tohiks kellelgi virisemist olla.
                      Ka pole mul midagi selle vastu, kui rehvimustri nõue tõuseb 4mm-ni, sest ma ise nagunii rehve alla selle ei lase.

                      Üks mainis siin teehooldust? Tekib küsimus, mis te seda teehooldust süüdistate? Meil on talv ja talvel ongi libe, sõita tuleb ikka vastavalt teeoludele ning, kui autojuhid ei saa aru, et ei tohi sõita nagu suvel 90 ja 100, vaid kasvõi 60ga, siis pole küll teehooldus selles süüdi.

                      Mul on 2011a toodetud Goodyearid ja mõtlen juba mitu aastat nende väljavahetamisele, aga tundub, et ikkagi selle ühe talve sõidan nendega veel, kuigi veidi kardan seda.
                      Enamik naelu alles ja vähemalt pool mustrit, kui mitte peale.
                      Hämmastav on see, et läinud talvel ma sõitsin nendega üsna julgelt ja musta jää peal, auto ei kiskunud ega ujunud mitte kuskile poole. Ma ei tea, kas asi on autos või on need rehvid veel tõesti piisavalt head, kuigi need pole isegi testivõitjad ja rehvitestis osalesid need aastaid tagasi.
                      Libedat tundsin vaid kohalt minnes ja pidurdades ja natuke paksema lumega ka 4 realisel teel, midagi 90+ga möödudes auto ujus veidi, muud probleemi nendega polnud.
                      Ise ka imestasin, kuidas nii hästi peavad, nii vanad rehvid või on asi autos, ma ei tea või polnud tee tõesti nii libe, kuigi kohalt minnes oli küll omajagu libe, kui veojõukontroll sekkus.

                      Selge on igatahes see, et peale seda talve, ostan kindlasti uued.

                      Rehvide nõuet pole siiski mõtet võrrelda, autode vanusega, et sellega seoses kohe mingi uus nõue peaks tekkima, ei pea.
                      Tõsi, rehvide nõue võib tekitada selle, et hakatakse rohkem odavaid uusi rehve ostma, samas tehakse seda nagunii.

                      Oma töö tõttu näen, milliseid kasutud talverehve inimesed endale ostavad, näiteks aastast 2004.

                      Suverehvide osas peaks ka ikkagi mainima, et tavasõidul haakuvad tõesti üldjuhul, kõik hästi.
                      Samas, kui on vaja teha hädapidurdus, siis on rehvidele ilmselge vahe sees, nii rehvilt endalt, kui vanuselt ja kulumiselt.
                      Eriti tuleb rehvide vahe välja suvel vihmaga, siis hakkab kehv muster väga lugema ja muidu kehvem rehv, eriti libe on suvel vihmaga, vanad talverehvid, need on isegi kuiva asfaltiga tuntavalt libedamad, järsul pidurdusel hakkavad kergemini blokeeruma või abs sekkuma.
                      viimati muutis kasutaja klemmikas; 25 m 2019, 13:15.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Rehvide vanus

                        Õige jah. Tuleb ära keelata. Näiteks narko või moblaga roolis olles lalisemise puhul töötab keelamine väga hästi, eriti selle viimase puhul.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Rehvide vanus

                          Kui politsei ja ülevaatusel hakatakse kontrollima rehvide vanust, siis on üsna keeruline seda eirata.
                          Saab, aga see muutub väga tülikaks ja mõttetuks tavaliselt.

                          joobes juhte võetakse ka vahele, nii narko, kui alko ja moblaga roolis rääkijaid ka.

                          Kasutatud rehvide müüjatel on siis kindlasti vesi ahjus, sest ma olen näinud, mis kuupäevaga rehve neil hunnikus sees on.
                          Mingi osa on neil ka normaalse kuupäevaga, aga suur osa mitte.
                          viimati muutis kasutaja klemmikas; 25 m 2019, 16:47.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Rehvide vanus

                            Ärge muretsege, hakatakse küll varsti kontrollima rehvide vanust, mõõte, koormus- ja kiirusindekseid, et all oleks auto tootjatehase andmetele vastavad rehvid. Talverehvidele tulid juba uued nõuded tähistuse osas. Paljast M+S enam ei piisa, esialgu on küll üleminekuaeg, et vanemad jõuaks ära kasutada.
                            (Tuttaval soomlasel on Mersu sportmudel, mille rehvide kiirusindeks on Y. Ta pani alla odavamad ja väiksema lubatud max kiirusega rehvid, kuna Soomes teedel pole lubatud sellist kiirust. Sai trahvi ja pidi õiged Y–indeksiga ostma. )

                            Jah, see on tõsi, et müüakse vanu kasutatud rehve. See on kahes mõttes ohtlik – on liiga vanad, kehvalt ladustatud või võivad olla avariiliste autode alt. Parem lugu pole ka protekteeritud rehvidega, eriti suvel kuuma ilmaga.

                            Väike spikker:
                            Rehvi vanus - Rehvi DOT kirja juures on ovaalses kastis 4 numbrit: – esimesed kaks on rehvi tootmise nädal ja viimased kaks on tootmise aasta.

                            Natuke ärijuttu ka

                            Vanus ei ole probleem.
                            Inimesed on rehvikaupluses sageli üllatunud nähes uute rehvide küljel mõne varasemase aasta tootmiskuupäeva. Spetsialist kinnitab, et see ei tähenda midagi, sest on täiesti normaalne, et kaupluses on saadaval ka vanemaid rehve. „Paljud tootjad soovitavad valemit 5+5: rehve võidakse ladustada 5 aastat ja pärast seda kasutada 5 aastat, kuni täieliku kulumiseni. Kui rehve hoitakse laos õiges asendis, neile ei lange otsesed päikesekiired ning temperatuur ja õhuniiskus on laos sobivad, säilitab rehv kõik omadused ka viie aasta möödumisel", väidab spetsialist.
                            Seetõttu on tuntud ja usaldusväärsetes kauplustes täiesti turvaline osta ka mitme aasta vanuseid rehve.

                            Raskeveokite nõuetest:

                            Eestis, Lätis, Leedus, Ungaris, Poolas ei kehti veokite talverehvidele ühtegi määrust.
                            Euroopas on 28 riiki, kus kommertssõidukite talverehvidele kehtivad teatud määrused. Mõnes neist riikidest kehtivad kohalikud nõuded, mõnes riigis nõutakse talverehve kõigil teedel vaid teatud asjaolude korral ja mõnes riigis kehtivad nõuded rehvidele kindla perioodi jooksul olenemata ilmastikuoludest.

                            Hetkel Eestis kehtiva määruse kohaselt on minimaalseks raskeveoki (N3 kategooria) rehvi jääkmustri sügavuseks 1,6 mm. Kohustuslik ei ole kasutada talveperioodil talverehve. Samad nõuded kehtivad ka O3 kategooria haagistele.
                            (N3 kategooria on sõiduk, mille täismass on üle 12 t. O3 kategooria on haagis, mille täismass on üle 3,5 t, kuid ei ületa10 t)

                            Naastrehvidega sõiduauto ning kulunud suverehvidega raskeveoki pidurdusmaad on nii erinevad, et juba seetõttu võivad tekkida liiklusohtlikud olukorrad.
                            viimati muutis kasutaja Svago; 25 m 2019, 21:52.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Rehvide vanus

                              Kui rääkida nüüd talverehvidest, siis ma olen juba ammu loobunud naastrehvidest. Kerge auto ja võimas mootor teevad oma töö - naastud ei seisa sees. Naastrehv on võrreldes lamellrehiviga jäigemast segust ja suurema hõredama mustriga. Juba ühe talvega oli pidamine kehvem, kuna 70% naaste tuli välja. Politsei ja ülevaatus peakski seda kontrollima, et enamus naelu oleks sees.

                              Ka teede hooldusega on asjad paremaks läinud – suuremad magistraalid ja linnad on soolaga asfaldini puhtaks sulatatud. Pole ju mõtet siis naastudega märjal asfaldil krõbistada – seal on lamellid palju parema pidamisega. Iseasi on maal, kus kõrvalteedel on hooldusega kehvad lood. Olen isegi olnud 3 päeva lumevangis, enne kui tee lahti lükati. Naastud teevad teekattele palju kurja. Isegi Peterburi maanteel on rööpad sees ja vihmaga on need veega täidetud.
                              Olen näinud paari autot, mis seetõttu on üle katuse lennanud eurokraavi.

                              Nüüd rehvide ostmisest ja paigaldusest. Eelmised talverehvid olid mul Pirelli lamellid. Pidamine oli väga hea ja kestsid ka aastaid, kusjuures isegi ca poole mustriga oli kõik OK. Kui muster jõudis 5..6mm, siis jäid need suverehvideks. Kokku sõitsin nendega 12 aastat. Polnud pidamisel häda ka suvel kõige kuumemate ilmadega või eesoleva auto äkkpidurdusel (2 aasta vanune uuem auto sõitis pidurdamisel tagant otsa).
                              Järgmiseks otsustasin osta uued talverehvid – vaatasin testide tulemusi ja võrdlustes selgus, et lamellid on teinud suure hüppe võrreldes naastrehvidega. Enamus katsetes ületasid naastrehve, v.a. kiilasjää, kus olid veidi kehvemad. Valisin Nokiad, mis peaksid olema meile kõige lähedasemate talveomadustega – Soome ju lähedal. Igasuguseid hiina imesid ei julge küll osta, sest hea rehv on parim ohutuse tagaja.

                              Vaatasin siis hindasid – meil on 1,5X kallimad kui samad Saksamaal. Kui on odavad, siis on „hapuks“ läinud e. 3…5 aastat vanad. Müügimeeste unistus ju, et 5 aastat võivad müüa ja 6 aastat alates tootmiskuupäevast kasutada. Teine variant on, et saad odavamalt ainult koos kirvehinnaga paigaldusega. Tellisin siis neti kaudu Saksamaalt ära ja 5 päeva pärast toodi garaažiukse ette. Päris värsked olid - 2 kuud tootmisest. Pärast küsiti veel hinnangut rehvide ja teeninduse kohta. Vastasin - Sehr gut!

                              Vaatasin siis paigalduse hindasid. Enamus oli päris kirves ja väga pikad järjekorrad. Leidsin ühe väikse ja uuema, kus oli täitsa uus rehvipink. Hind oli kordades odavam ja 2 tunniga oli töö tehtud. Balansseeritud olid väga hästi ja pidamine on neil väga hea.

                              Ahnusel pole piire – protseduur on ju kõigil sama. Tegin omale rehvide mahavõtmise ja paigalduse seadme. Paigaldus käib kuullaagritel survega, mitte libistades. Nüüd ei pea 2X jooksma teenindusse, saab ise maha võtta ja velgesid tohterdada enne paigaldust. Lisaks jääb ära veljeservade alatine kriipimine teeninduses. Ja polte keerati dünamomeetrilise võtmega vaid MB teeninduses. Ülejäänutes lasti pneumoga sama momendiga, millega neid lahti keerati.
                              Tööauto oli käinud vaid ühes ja samas kallis rehvivahetuses ja küsisid, et kes see loll tikkpoldi ära lõhkus? Vastasin, et otsige seda lolli omade hulgast, mujal pole rehve kordagi vahetatud.
                              viimati muutis kasutaja Svago; 26 m 2019, 10:10. Põhjus: täht

                              Comment

                              Working...
                              X