Jaanus Marrandi: Teen ettepaneku, et majandus- ja kommunikatsiooni ministeerium täiendaks mootorsõiduki tehnonõudeid kirjeldavat ministri määrust, kehtestades rehvide vanusepiiriks 6 või maksimaalselt 7 aastat. Seega, kui on vanemad rehvid, siis sõiduk tehnoülevaatusest läbi ei saa ja meie teedele-tänavatele sõitma ei pääse.
Ekspertide sõnul on juba 5 – 6 aastat piisav aeg, mis teeb ka kõige parema rehviga oma pöördumatu töö. 10 – 15 aasta vanuste rehvidega sõitmine on aga võimalik, vanusepiirangut seatud ei ole.
Soome: Renkaiden kokonaisiäksi suositellaan enintään kymmenen vuotta valmistusajankohdasta kansainvälisen käytännön mukaisesti.
(Rahvusvahelise praktika kohaselt soovitatakse rehvide kogu kasutuseaks max 10 aastat.)
Uusina renkaina voidaan myydä enintään viisi vuotta aiemmin valmistetut renkaat, koska renkaat säilyttävät oikein varastoituna alkuperäiset tekniset ominaisuutensa jopa 5 vuotta.
(Uusi rehve võib müüa valmistusajast 5 aasta vanuseid. Kuna õige hoidmise korral säilitavad nad oma algsed omadused 5 aastat.)
Renkaan käyttöikä on vaikea määrittää mitään tiettyä maksimikäyttöikää, koska renkaan kuluminen ja ikääntyminen riippuvat monista eri tekijöistä.
(Rehvi max kasutusaega on raske määrata, kuna rehvi kulumine ja vananemine sõltuvad paljudest teguritest.)
Saksamaa: FAZIT:
Es lässt sich abschließend eines feststellen:
Das Reifenalter selbst hat zunächst nicht automatisch auch Auswirkungen auf die Fahrsicherheit.
(Rehvi vanus iseenesest ei mõjuta automaatselt sõiduohutust.)
Älter als drei Jahre sollte ein Reifen beim Kauf nicht sein.
(Ostes ei või rehvi vanus ületada 3 aastat.)
Die regelmäßigen ADAC-Reifentestergebnisse zeigen, dass moderne Pkw-Reifen ständig weiter entwickelt werden.
(ADAC regulaarsed rehvitestid näitavad, et modernsed sõiduautode rehvid arenevad pidevalt edasi.)
Rehvide materjal muutub ajas jäigemaks.Samas töötatakse välja järjest paremaid ja ajas vastupidavamaid rehvisegusid. Talverehvid on pehmemast segust Seega sobiksid näiteks vanemad lamellrehvid ka suvel. Meil siis ei piirata kaupluses müüdavate rehvide vanust ja võid osta näiteks 5 aasta vanused uued ja 1 aasta sõita.
Soomes on sellisel juhul soovitatud veel sõita 5 aastat.
Saksamaal võib müüa kuni 3 aasta vanuseid rehve ja soovitatakse sõita veel 7 aastat. Vanemate kui 10 aastat rehvide kasutamine pole siiski ei Saksamaal ega Soomes keelatud, kriitiliseks piiriks on vaid rehvimustri sügavus.Saksamaal on lisaks kiirteed. Millegi pärast tegeletakse siiamaani ka vanade rehvide protekteerimisega, ka läänes.
Oma kogemustest võin öelda, et ma ei kasuta enam kunagi protekteeritud rehve. Talvised on küll hästi vastu pidanud, kuid rehvisegu pole võrreldav uutega. Seevastu on mitmel suverehvil (lääne firmade töö) protektor soojal ajal ja suuremal kiirusel lahti löönud.
Kasutatuna maaletoodud rehvide puhul on müüdud avariiliste autode hea mustriga ja värskeid rehve, millised on mõne aja pärast loperguseks läinud. Vanemad talverehvid on talvel kehvema pidamisega. Palju sõltub ka firmast, mõne tuntud firma vana peab paremini kui teise uus.
Seepärast olen eelistanud vaid heade firmade uusi rehve.
Ekspertide sõnul on juba 5 – 6 aastat piisav aeg, mis teeb ka kõige parema rehviga oma pöördumatu töö. 10 – 15 aasta vanuste rehvidega sõitmine on aga võimalik, vanusepiirangut seatud ei ole.
Soome: Renkaiden kokonaisiäksi suositellaan enintään kymmenen vuotta valmistusajankohdasta kansainvälisen käytännön mukaisesti.
(Rahvusvahelise praktika kohaselt soovitatakse rehvide kogu kasutuseaks max 10 aastat.)
Uusina renkaina voidaan myydä enintään viisi vuotta aiemmin valmistetut renkaat, koska renkaat säilyttävät oikein varastoituna alkuperäiset tekniset ominaisuutensa jopa 5 vuotta.
(Uusi rehve võib müüa valmistusajast 5 aasta vanuseid. Kuna õige hoidmise korral säilitavad nad oma algsed omadused 5 aastat.)
Renkaan käyttöikä on vaikea määrittää mitään tiettyä maksimikäyttöikää, koska renkaan kuluminen ja ikääntyminen riippuvat monista eri tekijöistä.
(Rehvi max kasutusaega on raske määrata, kuna rehvi kulumine ja vananemine sõltuvad paljudest teguritest.)
Saksamaa: FAZIT:
Es lässt sich abschließend eines feststellen:
Das Reifenalter selbst hat zunächst nicht automatisch auch Auswirkungen auf die Fahrsicherheit.
(Rehvi vanus iseenesest ei mõjuta automaatselt sõiduohutust.)
Älter als drei Jahre sollte ein Reifen beim Kauf nicht sein.
(Ostes ei või rehvi vanus ületada 3 aastat.)
Die regelmäßigen ADAC-Reifentestergebnisse zeigen, dass moderne Pkw-Reifen ständig weiter entwickelt werden.
(ADAC regulaarsed rehvitestid näitavad, et modernsed sõiduautode rehvid arenevad pidevalt edasi.)
Rehvide materjal muutub ajas jäigemaks.Samas töötatakse välja järjest paremaid ja ajas vastupidavamaid rehvisegusid. Talverehvid on pehmemast segust Seega sobiksid näiteks vanemad lamellrehvid ka suvel. Meil siis ei piirata kaupluses müüdavate rehvide vanust ja võid osta näiteks 5 aasta vanused uued ja 1 aasta sõita.
Soomes on sellisel juhul soovitatud veel sõita 5 aastat.
Saksamaal võib müüa kuni 3 aasta vanuseid rehve ja soovitatakse sõita veel 7 aastat. Vanemate kui 10 aastat rehvide kasutamine pole siiski ei Saksamaal ega Soomes keelatud, kriitiliseks piiriks on vaid rehvimustri sügavus.Saksamaal on lisaks kiirteed. Millegi pärast tegeletakse siiamaani ka vanade rehvide protekteerimisega, ka läänes.
Oma kogemustest võin öelda, et ma ei kasuta enam kunagi protekteeritud rehve. Talvised on küll hästi vastu pidanud, kuid rehvisegu pole võrreldav uutega. Seevastu on mitmel suverehvil (lääne firmade töö) protektor soojal ajal ja suuremal kiirusel lahti löönud.
Kasutatuna maaletoodud rehvide puhul on müüdud avariiliste autode hea mustriga ja värskeid rehve, millised on mõne aja pärast loperguseks läinud. Vanemad talverehvid on talvel kehvema pidamisega. Palju sõltub ka firmast, mõne tuntud firma vana peab paremini kui teise uus.
Seepärast olen eelistanud vaid heade firmade uusi rehve.
Comment