Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Rehvide vanus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Vs: Rehvide vanus

    Arvatakse, et alajuhitavus (AJ) on esisillaveoga autodel (auto kipub kurvis otse minema - esirattad libisevad)

    Ülejuhitavus (ÜJ) on tagasillaveoga autodel - tagaosa tahab "ära minna" (külg ees nina kurvi sissepoole libisemine).

    Ala- ja ülejuhitavus on auto olekud. Seisev või sirgel horisontaalsel ja küljetuuleta teel liikuv auto pole ala- ega ülejuhitav. Need olekud ilmnevad alles külgjõu tekkides, olgu selle põhjuseks siis külgkalle, küljetuul või kesktõukejõud.

    Teoorias kirjeldatakse AJ ja ÜJ rehvide- rataste nihkenurkade kaudu. See omakorda nurk, mis jääb rehvi/ tee kontaktjälje telje ja velje pöörlemistasandite vahele. AJ puhul on esirataste nihkenurgad suuremad tagarataste omadest, auto läheb kurvi jõuga ja auto pikitelje asend hetkekiiruse vektori ehk siis kurvi raadiusega risti asetseva sirge suhtes on väljapoole. ÜJ puhul kõik täpselt vastupidi.

    Auto võib sõltuvalt kaalujaotusest, rehvidest, rehvirõhkudest, kurvi omadustest, kiirusest, juhtimisvõtetest jne. käituda nii AJ kui ÜJ-na.

    Comment


      #62
      Vs: Rehvide vanus

      Lühidalt, meil on veerev ja läbilibisev telg, kui libisev on esimene läheb otse kui tagumine siis risti. Kehtib nii vedamise kui pidamise puhul.
      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

      Comment


        #63
        Vs: Rehvide vanus

        Kontrollitud jõulibisemise korral läheb ikka sinna kuhu vaja

        Comment


          #64
          Vs: Rehvide vanus

          Kuidas sa esiveoga jõudu libistad et kurvi sisse keeraks?
          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

          Comment


            #65
            Vs: Rehvide vanus

            Vahet pole kummaga. Driftijad kasutavad küll tagaveolisi.

            Ma sõidan näiteks talvel ringliiklusel jõulibisemisega esiveolisega nii (muidugi ikka liiklejatest tühjal) - rattad on keeratud paremale ja sõidad piisava gaasiga parem külg ees mööda ringi ja sealt ka välja. Seda võimaldavad lamellrehvid. Suvel võimaldas seda kerge sportlik esiveoline auto. Alates 3. käigust esirattad enam ei libisenud - sai pöörata nii vasakule kui paremale kurviga ringilt välja. Jõulibisemist kasutatakse ka rallis - vt. külglibisemine (jõulibisemine) :



            https://forte.delfi.ee/news/auto/video-ka-esiveolisega-saab-driftida?id=23419345




            Comment


              #66
              Vs: Rehvide vanus

              Ah et huumoriteema..
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #67
                Vs: Rehvide vanus

                Esmalt postitatud OSX poolt Vaata postitust
                Ma olen esiveo eeliseks pidanud rohkem seda, et esitelje erisurve teele on (tavaliselt) suurem kui tagaveo puhul mis parandab haakuvust, lisaks on esisilla veojõud suunatav kui peaks olema libedaga raskusi paigaltminekul.
                Läbivuse kontekstis on telje erisurve peaaegu alati eelis, jah. Juhitavuse kontekstis on sildadevahelise erisurve erinevus suur probleemiallikas, kuna tekitab ala- või ülejuhitavust.
                Esiveo miinus libedaga on see, et samale teljele millega sa autot juhid mõjuvad nii kurvijõud kui veojõud ja pisutki oskamatu gaasipedaali käsitlemisega on lihtne rehvi pidamispiir ületada ja jääda juhtimisvõimalusest ilma. Kui juhtimiseks ja veoks on eri teljed (ja kui erisurved on mõistlikult tasakaalus), siis on piiri tunnetamisega vähe selgem sott, palju saab roolida ja palju gaasi anda.
                Toidan trolle!

                Comment


                  #68
                  Vs: Rehvide vanus

                  Need olukorrad kus külgjõud ilmnevad sel määral et haardumine kaob, on võõrad tavaliiklemise korral. Tavaliikluses on nende piiride kompamine kindlasti reeglite ületamine. Loomulikult, ootamatud kõrvalepõiked jms. võivad ette tulla ja neid piire ületatakse.

                  Esiveo korral on aga haarduvuse/juhitavuse taastamine siiski lihtsam kui tagaveolise väljatoomine libisemisest, jätan siin kontrollitud jõulibisemise välja. Esivedu on ka teel libedaga lihtsam kontrollida kui nelikvedu. Eriti kui nelikvedu juhtub olema automaat ja edevama erivõimsuse suhtega, võib ette tulla väga põnevaid olukordi mida üherattaveoga ei oska ja ei saa tekitadagi. Taga- ja nelikvedu võivad vajada olukorrast väljatulemiseks lihtsalt rohkem teelaiust, mida väga tihti võtta ei ole. Esivedu aga vajab vähem ja enamasti ei saa sellise autoga kuigi suuri külginertse arendada, et neid peaks hiljem uuesti väga maandama.

                  Inimesed kes sõidavad suht sarnase kaalukonfiga, st ühe-kahekesi ainult, võiksid talveks autot veidi kaalujaotuse mõttes ühtlustada ja kui see on enamvähem paigas, võite nii ennast kui teisi üllatada nii oma auto läbivuse kui juhitavusega (olenemata veoskeemist).
                  Paraku pole vist lihtne leida kohti kus autot saaks korraga kaaluda eraldi teljekoormuse jälgimiseks. Kes ikka viitsib minna TÜV punkti kaalu määrama.

                  Kes tunneb huvi kuidas esivedu võiks n.ö. driftimisel käituda või ehk kuida saada esiveoga "külg ette" - tehke proovi jäärajal... koos järelkäruga. Vedav masin on siis nn esivedu ja käru on kergema kaalujaotusega kere millel vedu (hmm, ja ka pidureid) pole. Näete kohe peeglist ära et keegi tahaks nagu mööda minna kogu aeg .

                  Ja teil ei tohiks tekkida enam küsimust kuidas sai libedaga kurvis teelt välja sõitnud auto lõpetada kurvi siseküljel, mitte välisküljel.
                  Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                  Konfutsius

                  Comment


                    #69
                    Vs: Rehvide vanus

                    See on jah õige, et talvel on algajal esiveolisega lihtsam hakkama saada.
                    Kiilasjää ja lamellrehvide korral võib haarduvus päris tihti kaduda, kui kiirus on kurvis piisavalt suur. Ma olen spetsiaalselt kasutanud tagasillal rohkem kulunud rehve, et talverõõme nautida Saab ju lisaks jõulibisemisele teha ka sõidu pealt 180 kraadine pööre, proovida selliselt parkida etteantud kohta või teha järsk 90 kraadine pööre.
                    Mul oli tagaveolisel kaalujaotuse parandamiseks vanade akude Pb valatud lame lisaraskus, mis oli pagasiruumi tagaosa põhja kinnitatud. Kaalujaotused leiab tavaliselt auto kasutusjuhendist või tehnilistest andmetest ja ka ülevaatusel tasub piduristendil silma peal hoida.

                    Driftimise maailmarekord :

                    Comment


                      #70
                      Vs: Rehvide vanus

                      Lohisemine pole jõulibisemine.

                      Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
                      Ma olen spetsiaalselt kasutanud tagasillal rohkem kulunud rehve, et talverõõme nautida
                      Põllurallikal miks mitte, aga avalikust liiklusest võiks sellise komboga hoiduda.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        #71
                        Re: Vs: Rehvide vanus

                        Ka täiesti avalikus liikluses saab väga kenasti sellise comboga hakkama, kui omal mõistus peas ja tagumikutunnetus paigas.
                        Esimese järgu juhid, kes autot ei tunneta, ei oska ohukorral muud kui pidurit ja siis mängib esitelg rolli, mitte tagumine.

                        Comment


                          #72
                          Vs: Re: Vs: Rehvide vanus

                          Alati on olemas hullemad ja lollimad ja whatnot, see pole õigustus teadlikult lisariske võtta, sellest tuleb circular reference error.

                          Kui vaadata kuidas maanteel õnnetused juhtuvad siis tihtilugu on otsustavaks see et tagaosa libiseb enne läbi kui esimene ja korrigeerimisel tekib ülevõnge mis kipub lõppema vastutuleva rekka all.
                          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                          Comment


                            #73
                            Vs: Rehvide vanus

                            Eks juhte ole mitmesuguseid. Mõnele kõlbab ainult automaatkast, elektrooniline stabiilsuse pakett, ABS, veojõukontroll, nelivedu, ainult naastrehvid jne.jne.
                            Mulle kõlbab ka kõige lihtsam auto, kuna enamus aega ongi tulnud sõita talvel siledate suverehvidega ja seda ilma kordagi kraavis käimata või kellelegi pihta sõitmata. Ja seda juba 50 aastat ja kaugelt üle milj. km. Motoringis sai alustatud veelgi varem - juba enne kooli ja lõpuks olin Kalevi mootorspordi klubis krossi sõitmas.
                            Kahjuks on mu liiklusvahenditele küll pihta sõidetud - 3X tagant ja korra küljelt, kui Piiteris bussijuht ei vaadanud reavahetusel küljepeeglisse ja mul polnud kuhugi keerata, kuna esimene rida oli parkivaid autosid täis.

                            Mis puutub lamellide kasutamisse, siis ca kuu aega tagasi oli just selline võrdlus. Sõitsin 40-ga linnas ja üks jalakäija astus ringi vaatamata ette. Lamellid pidasid väga hästi ja jäin kohe seisma. Minu taga sõitis täitsa normaalse vahega turvafirma auto. Kuulsin kohutavat naastude raginat asfaldil ja peeglist vaadates nägin, et ta ei saa pidama. Õnneks oli naisterahvas juba veidi eemal ja sain napilt pidurdaja eest minema.
                            Ma ei saa küll sellest jutust aru, et lamell on vihmamärjal teel halb. Juba teist suve sõidan eelmiste vanade ca 5mm mustriga lamellidega ja pole midagi halba kurta ka suure kuumaga. Ei olnud lamellrehvidega kordagi probleeme pidamisega ka eilsel päeval, kui musta jää tõttu oli linnas raskusi püsti jäämisega ja kiirabil palju tööd.
                            viimati muutis kasutaja Svago; 28 m 2019, 11:04.

                            Comment


                              #74
                              Vs: Re: Vs: Rehvide vanus

                              Ja kui me proovime teemale lähemale tulla, siis meenutaks et paremini haakub veerev, mitte blokeeritud või läbilibisev ratas - see kehtib igasuguse veoskeemi ja rehvi vanuse korral.
                              Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                              Konfutsius

                              Comment


                                #75
                                Vs: Rehvide vanus

                                See on jah õige ja samuti ka see, et ilma ABS-ta on pidurdusmaa lühem, kui osata pidureid õigesti kasutada.
                                Eelpool toodud näite puhul oligi nii lisaks erinevatele rehvitüüpidele.

                                Comment

                                Working...
                                X