Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2
Collapse
X
-
Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2
Kõik on õige! Tšehhid (ja mitte ainult) toodavad juba ammu päris häid generaatoreid koos elektroonikaga nii 1 kui 2-silindrilistele Jawadele, 6V ja 12V variandis.
Ajus olevad süüteandmed ei vasta ainult vene konkreetsetele ratastele - kolvikäik, surveaste, pöörded jne. on erinev. Õigem oleks programmeeritav aju ja katsetada pidurdusstendis -aga see on rohkem sportrataste teema. Õnnetuid vanakesi ei ole mõtet tuunida - eluiga lüheneb tunduvalt.
Lisaks teemaalgataja eelarvesse nende hind ka ei mahu
Bezkontaktní zapalování VAPE (SZ13-2) 2-válec / 12V - JAWA, ČZ Pozn.: Na tento produkt není možné uplatnit slevu registrovaného. Lze použít pro
Comment
-
Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2
Esmalt postitatud hmm poolt Vaata postitust...transistor TL431LI versiooni, hetkel oomipood annab: TL431AIZ 2.5-36V 100mA TO92,
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tl431.pdf
Varsti saab siis öelda, et laupäeval käisin segasaunas ja seal oli ühe transi kohta neli dioodi
Comment
-
Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2
Pole veel tegudeni jõudnud.... kuid olen läbi ajanud n.ö. vene originaalidega.
Sai siin sõitmas käidud, kus masinal oli:
Voshodi 2 mootor
generaator 43.3701,
kommutaator 251.3734,
süütepool 2102.3705,
küünal Denso iridium IWF22 - 25+ kraadi soojaga oli IWF24
Kuna kommutaator on 7V stabilisaatoriga, kuid vajadus oli 14V valgustust ja telefoni laadimist, siis tegin käepärastest vahenditest 14V alalisvoolu... Vape R67-ga... igatahes töö tegi ära ja 12V valgustusvool oli pirnides olemas, kuid kommutaatori kere tuli massist isoleerida, sest see andis kuni 100V AC-d massile. lisaks pidin süüteahelat mudima dioodsillaga ning ega ta hea saanud.
Valgustusvoolu regulaatori komponendid on juba olemas aga pole veel kokku keevitanud.
Kuid alustasin ka süüte osa disainimist...
Skeemi põhjal tegin ka plaadi - kindlasti saab paremini paigutada (kaks ühendust tuleb eraldi vedada, skeemil punane), kuid nii tuli ka minu silmadele suht OK. Plaadi mõõtmed jäid 100x55mm, mis on Ok. Kasutasin tavalisi, mitte smd versioone. Plaadi jaoks teen alumiinium karbi ja BT151 ning 78L05 paigutan vastu karbi raami.
Mõned detailid on mul veel lahtised, sest ei ole oomipoest vastet leidnud nt:
1:1 eraldustrafot - praegu seal eagle andmebaasis väikseim versioon.
stabiltron KC650A - mis selle asemele? analoog BZX98C150, kuid seda ka pole. saan aru, et genekast antav süütevool peab olema piiratud 150V-le kas 1n5383 on sobimatu e.
Praegu on olukord, kus küünlal olev säde originaaldetailidega on nõrguke (geneka mähiste ja süütepooli takistused on normi piires s.h. ka juhtmed).
"Ei" on vale vastus
Comment
-
Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2
Ma kasutasin kahte lääne 75V stabilitroni järjestikku. Matallkorpusega vene oma sai jahutuse Al korpuselt ja parema jahutuse pärast panin 2 lääne asenduse oma järjestikku. Mõnel variandil oli isegi 4tk. järjestikku, kuid pinge oli siis poole kõrgem ja skeem oli ka teine (300V).
Comment
-
Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2
OK, kuid milliseid komponente ma asenduseks paigutaksin:
1:1 eraldustrafo - meie kaubanduses midagi?
stabiltron KC650A - kas siis kaks 1N5374B (Single Diode, 75 V, 5 W, Axial Leaded, 5 %, 2 Pins, 200 °C) või ikkagi see: 1N5383BZ-Di 150V 5W
Samas leidsin ka sellise oomipoest: 1N3011B - Zener Single Diode, 150 V, 10 W, DO-4, 5 %, 2 Pins, 175 °C, kuid krt hind on 17,6€..."Ei" on vale vastus
Comment
-
Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2
Selle skeemil on süüteahelas samad vead nagu esimestel kommutaatoritel KET-1A ja sellisel juhul ei ole loota suurt süüteenergiat ühelgi pöördel, eriti suurematel. Toimub ju takistiga piiramine (antud juhul R2 ja KET-l R6).
Õigem oleks juhtosa toita valgustuse pealt ja suurema süüteenergia saamiseks tuleks pinge piirata 300V (vajadusel generaator ringi mähkida) ja kondeka laadimiseks kasutada sildalaldit (süüteenergia sõltub ju kondeka mahtuvuses ja pinge ruudust). Muidugi peavad siis olema suurema pingega arvestatud ka mõned muud detailid süüte osas. Süütepool tuleks valida kaasaegsem türistorsüüte oma mõnelt motikalt või ATV-lt. Kui loobuda pinge kahekordistavast skeemiosast, siis tuleks mõelda võimalikele käivitusprobleemidele, mis võivad tekkida. Viga saab kõrvaldada lisamähise või siis ümberlülitusega käivitusel. Teinekord pole vajagi.
Hea variant oleks 2 küünalt koos kaasaegse 2 otsaga süütepooliga (teine küünal sutsklapi asemele), silindri lm. 61,72mm (oli vist mälu järgi selline) suurendada 65mm ja sisse Jawa 250 kolb. Kolbi tuleb alt veidi pügada, et vastu hooratast ei läheks. Karburaator samuti vana Jawa 250 oma. Aknaid võiks ka veidi avardada, v.a. väljalase. Siis on sõidurõõmu palju. Eelduseks on muidugi see, et väntvõll on OK.
Comment
-
Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2
Mootori mehhaanika osa ei hakka nii kardinaalselt muutma... sellisel juhul sobiks sinna aiste vahele juba SOVA 200cc mootori, mis istub kinnitustega 1-1
Muide dekompressiooni klapi pesal on teine keere...
Hea kui ei peaks geneka mähiseid üle mähkima aga kui vaja siis vaja.... kuid....
Kas seda saaks rakendada koos PIC kontrolleriga? Sellele vaja 12V stabiine pinge tekitada....
link: http://thebitwiserebellion.com/blog/2013/05/30/diy-electronic-ignition-conversion/
oomipood:
Transistor: IGBT; 400V; 20A; 125W; TO220AB"Ei" on vale vastus
Comment
-
Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2
Tänapäeval saab osta ka valimislahenduse küünla keermele: https://www.motonet.ee/et/toode/765070/Kuunlakeerme-remondikomplekt-o14-mm
Olemas on väga erinevaid variante, nagu ka küünlaid.
Enne mähiste muutmist tuleks ikka olemas olev enne üle mõõta, nagu juba varem kirjutasin. Selleks on vaja reguleeritavete pööretega mootorit (kõige lihtsam oleks kollektormootor - näiteks tolmuimejalt). Pöörete reguleerimiseks saab kasutada kasvõi mõnda valgusregulaatorit, kus tuleks suurendada radikat. Ka autotrafo tuleb kõne alla. Tavaliselt kasutatakse 16A sümmistori ja radikas on kuni 300W jaoks. Keeruline pole ka ise ehitada mõne jupiga. Siis veel pööretelugeja + koormus ja mõõteriistad.
See viites pakutud variant on rohkem pioneeridele, kuid põhimõtteliselt töötab.
Viites toodud süüde töötab 12V pealt ja juhtosa saab panna tööle madalamal pingel kasutades selleks vastavat stabilisaatorit. Õigem oleks siis kasutada 12V generaatorit ja võiks ka aku olla.
Mul oli 7. klassis käsil eespool viidatud tuunimise lahendus. Rattaks oli 3-käiguline K-175, millisel oli alalisvoolu generaator ja aku. Süüde sai tehtud 2 küünla ja 2 süütepooliga. Algselt elektronsüüdet polnudki, süütepoolide vool käis läbi samadest kontaktidest. Mind küll hoiatati, et nii suurt voolu (2 süütepooli paralleelselt) ei või kontaktidest läbi lasta. Samuti väideti, et silindrit ei või nii palju suurendada. Kuid ma ei täheldanud mingeid probleeme. 8. klassis tegin rattale transistorsüüte. Keerulisemaid mehhaanikatöid (treimine, freesimine) tegi mul tuttav selle ala 6. kategooria mees, kellel olid tõesti kuldsed käed. Ülejäänu tegin kõik ise.
Saab küll kasutada juhtahela vahel.
Comment
-
Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2
Ehk siis, kui praegu on kasutada genekas 43.3701 e. 14V ja 65W http://moto-planeta.ru/motoizh/elektrikaizh/733-beskontaktnaja-jelektrodnaja-sistema-zazhiganija.html
Toimetab nii nagu vaja ja kõik mähiste takistused on etteantud piirides.
normaalkasutusel toimetab süütes ~100-130V. Valgustusahel töötab ka suht OK, samas kui tühikäigul töötab, siis langeb seal pinge ~8-10V ning 12V esituli hakkab "tuhmuma" õrnalt pöördeid suurendades pinge OK.
kahte küünalt ei ole ikkagi plaanis panna - jah saab aga ei pane. Kohati on mul vaja läinud seda dekompresiooniklapi funtksiooni - kui olen suutnud uputada... samas kui säde tugev, siis läbipuhumist poleks enam vaja.
Põhimõttelise skeemi võiks ju siis teha:
Geneka süütemähistelt -> pinge piiramine ja alaldamine 12V, sealt võtta juhtahela toide ja paralleelselt süütepooli + (süütepool ka siis teine e. nt kaasaegne ATV oma...) -> süütepoolist - klemmilt IGBT "päästikuni. IGBT- päästmist kontrollib juhtahel, mis saab siis signaali hallandurilt, optiliselt või "originaal" andurilt.
Eelistaks kõike muud, kui originaalset. Seda just sellepärast, et siis saaks geneka magneti ~200g kergemaks ja seda just originaalandurijaoks vajamine magneti massist.
Nüüd see ~100-150V alaldada 12V.... näen siin "raiskamist, kuid kui genekas on selline siis pigem kasutada, kui jätta tühjalt tiksuma.
12V võtta valgustusvoolu pealt on riskibizniz... siis peaks ehk kaaluma pisikese aku paigaldamist koos "releesüsteemiga". Aku rakenduks siis, kui genekast ei tule üle 12V pinget. Samas peab nii ehk naa süüteahela pinge 12V alaldama.viimati muutis kasutaja hmm; 02 m 2019, 15:10."Ei" on vale vastus
Comment
-
Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2
Maitseasi. Ma ühendaks valgustuse ja süütemähised omavahel lahti. Parema süüteenergia kasutamise eesmärgil kasutaks sildalaldit, mitte poolperioodi Ja mõttetu on juhtosa 12V toitevoolu võtta 150V mähisest, kus traadi lm=0,12mm.
See on niigi vähese süüteenergia puhas raiskamine. Tobeduse tipp
Valgustuse ahelast tuleks stabiliseeritud toide ka juhtosale. Ma ei näe mingit põhjust, et juhtimine ei toimiks ka +5V pingel.
150V puhul ei sobi uuemad süütepoolid, sest transformeerimistegur pole neil selline nagu vanadel vene türistorsüüte poolidel, on 2…3X väiksem.
Ja minu eespool toodud viites on allpool ka paremaid süütesüsteeme kui KET-1A. Osa neist on mõeldud ka sportratastele. Süüteosa saadki sealt kopeerida oma esialgsesse süsteemi.
Teine variant on generaatori süütemähised jämedama traadiga ringi mähkida 14V peale, et kasutada seda ka süüte lõpposas (samasuunalisi järjestikuseid keerde kokku nagu 14V valgustusmähisel). Ainult valgustuse osast ei piisa 14V transistorsüütele + valgustusele. Juhtimise toite jätaks siiski eraldi valgustusmähisele – on häirekindlam.
Kui kasutada 12V akut, siis võiks olla ühine +14V toide ja kõik mähised tegeleks aku laadimise ja kogu elektrisüsteemi vooluga varustamisega. Sealt läheks muidugi +5V või +6V stabiliseeritud toide juhtosale.
Comment
-
Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2
Küsin korraks just stabiliseeriva kondeka pingetaluvuse suuruse kohta (see on seal soovituslikult...), et kas 25V või ikkagi ülekate... 50V.
Isenensest on pinge juba 14,2V stabiliseeritud, seega peaks ju 25V piisama.
Põhjus küsimuseks on selle füüsiline suurus - kõrgus. Nimelt, kui 50V panna, siis alaldi-regulaatori karp läheb 1cm paksemaks või kõrgemaks. Kondeka paksuses mahuksid mõlemad.
25V kondekas on sama kõrge kui BT151
Plaadil kinnitan kõik detailid, mis on trükkplaadiga risti kõrguses, korpuse seina külge nii poltidega+termopasta (BT151), kui pisikese kaablivitsa ja liimiga(termopasta) (TL431, MPSA, kondekas).
Skeem ja plaat:
Edit: lisasin ka dioodsilla juurde nn suuruse probleem kadus...
viimati muutis kasutaja hmm; 24 m 2019, 21:27."Ei" on vale vastus
Comment
-
Vs: Elektronsüüde vanale kaherattalisele vol2
13x25 on 50V 1000uF ja 10x17 25v 1000uF
Aga nagu näha pole mõõdud enam takistuseks, sest õhemad nii ehk naa pole mõtet teha, kui dioodsild on 28x28mm.
Dioodsilla kinnitan korpusekülge ka poldiga.
Korpuse teen 2mm alumiiniumist. Eks näis kas dioodsilla juurde panen radika või mitte."Ei" on vale vastus
Comment
Comment